![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar heb je een punt van aandacht en dit is ook mijn bezordheid rond het systeem dat momenteel wordt voorgesteld.
Indien niet goed uitgewerkt kan het een rechtreekse aanval op de privacy zijn. Voor mensen met een bedrijfwagen kan men onmiddelijk ook elke gereden kilometer doorrekenen en dan wordt het opnieuw een extra belasting op het loon. Verder zijn er nog een aantal bedenkingen zoals: 1. Wat zal de kost zijn van het GPS toestel en de infrastructuur en hoe staat deze in verhouding tot het geïnde bedrag? 2. Wat met defecten en hoe defecten en fraude uit elkaar te halen? Dit zijn echter bedenkingen rond de technische haalbaarhaarheid en niet rond het principe zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb dit al gesteld, ik ben geen groene jongen maar een liberaal en dit past perfect in het liberaal gedachtengoed, namelijk je betaalt voor de diensten die je krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de minieme diensten die wij krijgen (slechte wegen) betalen we nu al royaal voor via wegenbelastingen, accijnzen etc. Dus uw argument houdt geen steek. Laatst gewijzigd door non-conformist : 9 februari 2014 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kunnen er niet aandoen dat jij achterlijk bent en niet kan inzien welke gevolgen het rekeningrijden heeft voor de burger en de economie. Er zijn niet het verleden trouwens acties geweest tegen watermeters, electriciteitsmeters en gasmeters. Vroeger betaalde men voor veel huizen water per kraan en gebruikte men meer de waterpomp dat de kraan. Veel woningen waren zelfs niet aangesloten op het waternet. Gas werd pas echt ingebruik genomen na de vele acties tegen steenkool en stookolie. En Diftar, is iets dat ons opnieuw word opgedrongen. Toen ik zo oud als mijn kinderen nu was, werd er bijna niets voorverpakt, frisdrank zat in glazenflesjes die je terug moest inleveren en je kreeg dan statiegeld terug. Mijn ouders hadden met 9 kinderen minder afval dan een gezin nu met 2 kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb je de cijfers en oorzaken gegeven op deze draad en jij blijft spreken over paniekzaaierij.
Geloof het of niet, maar het rekeningrijden zal ons terug naar de jaren 50/60 van vorige eeuw sturen. En na korte tijd zal de economie hier helemaal verdwenen zijn en zitten we terug in de jaren 90 van de 19de eeuw. Een periode waarin enkel de rijke industrielen en adel met een auto reden en de werknemer enkel werk vond in de plaatselijke fabriek. Herstellingen aan toestellen in het huishouden zullen eerst uitgesteld en daarna afgesteld worden, wegen te hoge verplaatsingskosten. Herstellingen aan nutsvoorzieningen worden uitgesteld wegens te hoge transportkosten. Je hebt dus totaal geen inzicht van welke impact het rekeningsrijden heeft op het dagelijkse leven van de burger en de werking van de bedrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
de staat stuurt en zegt je waar en wanneer je moet rijden, zijnde autostrades buiten de piekuren. ten tweede omdat de staat tenminste te weten komt wanneer je op welke type weg gereden hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even uitrekenen voor "Lowie Van der Rijken en vrouwlief": 4 auto´s aan 30 fiscale PK elk kost € 3030* x 4 = 12120 € jaarlijkse wegenbelastinhg per jaar, die valt dan weg. * https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top Koopt Lowie eens een nieuwe Ferrari of Bentley valt ook telkens die eenmalige ~ 10.400 € BIV-geindexeerd weg. En wie gaat dat# betalen ? De pendelaars# met hun 7-11 PKtjes die genoodzaakt moeten pendelen naar Brussel of Antwerpen om brood op te plank te krijgen voor zijn familie. # edit, en dit plebs # was ik vergeten: Citaat:
![]() In elk geval als het rekeningrijden er ooit komt zal ik niet meer moeten wachten op een 25 jarige wagen om die dure verkeerstaks te kunnen betalen. Een 30 fiscale PK (5000 cc) kan ik me dan ook veel jonger kopen. ![]() Mmmh een Porsche 911 (3600-3800 cc) wordt dan plots een heel pak goedkoper.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2014 om 15:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een liberaal is privacy geen hol begrip én we betalen al voor het gebruik van de weg onder vorm van wegenbelasting en accijnzen (en we krijgen er verdomd weinig voor terug).
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die data zijn allesbehalve veilig voor misbruik, integendeel. En ik bedenk me ineens, dat in mijn geval (ambtenaar bij de Vlaamse Overheid) het mijn werkgever is die die data verzamelt. Dan kunnen sommige van mijn collega's of mijn leidinggevenden mijn verplaatsingen nagaan, al was het voor de lol. "Dictaturen en de hel hebben één ding gemeen: de weg ernaar is geplaveid met goede bedoelingen."
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 9 februari 2014 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me toch niet juist, hoor. Misschien gaat dit op voor een lichte vracht, maar voor een gemiddelde gezinswagen betaal je toch algauw tweehonderd of meer euro per jaar aan belasting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |