![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of onze zoontjes plunderen de thermosflessen waar onze 'kemp' in kiemt. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik ken toch veel mensen die hun eerste stappen in de wondere wereld der alcohol op die leeftijd gezet hebben. Heeft wel grotendeels te maken met mijn chiro-verleden (dat eigenlijk ook nog heden is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat is er goed aan? Wel het verlicht de stress, ontspant spieren en zere gewrichten. Het verlicht de druk op de oogbol bij glaucoompatiënten, geeft eetlust bij kankerpatiënten... toepassingen zijn quasi eindeloos. Men weet echter wel al dat de schade bij stevig alcoholgebruik hoger is dan die bij stevig cannabisgebruik. En het is caNNabis... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het goeie aan cannabis is dat het minder tot agressie leidt dan alkohol. Hoe veel caferuzies en afgeklopte vrouwen zijn er niet direct of indirect het gevolg van alkohol. Mensen op weed zijn doorgaans de rustigste , rielekste mensen die je tegenkomt. Verder is het een beetje hypochriet om een genotsmiddel af te wegen op zijn eventueel heilzame bijwerkingen. We nemen het tenslotte voor de smaak of roes en niet omdat het toevallig goed zou zijn voor de eksterogen. ALs het dan gaat over jongeren en drugs , dan ben ik het met de gezinsbond eens dat jongeren in een experimenteerperiode zitten en dat het bij hun levensfase hoort om met die producten aan de slag te gaan, bovendien hebben ze er niet veel ervaring mee dus fouten zijn snel gemaakt. Zwaar zuipen met de maten en dan liggen kotsen in de gracht hoort er voor sommigen nu eenmaal bij op een leeftijd van 16 jaar. De uitzonderingen die met alkoholvergifting in de kliniek belanden hebben hopelijk hun lesje ook geleerd. Idem voor cannabis, je fiets niet meer vinden, misselijk worden ... jongeren zijn nieuwsgierig en willen die dingen zelf uitproberen. We hebben het nog niet eens over seks gehad, en de ziektes en ongeplande zwangerschappen die daarbij horen ... Kortom de jongere wil vanalles proberen, daar gaat de ma nix tegen kunnen doen, daar gaat de pa nix tegen kunnen doen en daar gaat zeker de staat en de ministerkes in brussel nix tegen doen. Wa kan u de flikken en die manne in brussel schelen ? Ge zijt minderjarig, dus alles komt toch op de kap van de ouders, ge moogt nie eens stemmen voor die gasten in bxl dus wa zouden ze u iets kunnen verbieden. De enige manier om ongelukken tegen te gaan is door preventie. Door enerzijds die producten te demystifiëren en anderzijds op een eerlijke manier te informeren. Kunnen veel ongelukken vermeden worden, krijgen jongeren andere informatie dan die de dealer geeft en kunnen tips gegeven worden over hoe je situaties die wél misgaan kan verhelpen (bv om tevertellen waar ze hulp kunnen krijgen als ze problemen hebben). Verbieden is geen oplossing heren , zo duw je het probleem alleen maar meer de duisternis in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Vorige zomer heb ik een klein onderzoek gedaan naar het inhoudelijke van het uitgangsleven aan de Belgische kust. Vrij vertaald ik ben een aantal kroegen binnen gestapt, in een aantal gevallen kon men er dansen zij het in beperkte mate bij gebrek aan plaats. Ik heb daar fantastische dingen gezien. Met fantastisch bedoel ik zuipperijen, gasten die strondzat op straat door hun benen zakten en dergelike meer. Je hebt wel gelijk. Het was veel erger dan ik vroeger had meegemaakt, een cantus buiten beschouwing gelaten.
![]() mvg. Rogier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |