![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat N-VA die wil afbouwen en tegelijk koppelen aan een verlaging van het niveau van de vennootschapsbelastingen (vrij vertaald: de grote die nu amper betalen moeten de belastingsverlaging betalen voor de kleinere) |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
titel: ‘N-VA is grootste oorzaak van economische achteruitgang in België’ Maar wat verder schreef hij: Citaat:
Maar als je goed lees zegt hij feitelijk: Als N-VA zijn beleid had kunnen voeren federaal, was België er economisch beter aan toe dan nu. Maw niet de N-VA visie is verkeerd, maar die van de regerende partijen in de federale regering? Feitelijk schiet hij in zijn eigen voeten, of begrijp ik dit verkeerd of is het enkel mijn slecht karakter die parten speelt? Trouwens hoe zit het met de subsidies die hij van de Vlaamse regering heeft gekregen? Laatst gewijzigd door giserke : 11 maart 2014 om 15:46. |
||
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Peter, is het niet eerder uw rekenkunde die U in de steek laat? N-VA was niet meer nodig om een meerderheid te vormen in de kamer: Groen diende als hefboom. De Vlaamse minderheidspartijen hadden beslist zonder N-VA in de regering te stappen. Dat en alleen dat is de waarheid. Indien ik ongelijk had, hadden ze de baard van Groen niet ingesmeerd om het krakkemikkig federaal regeerakkoord mee goed te keuren. Peterken, vooral die leugen blijven herhalen. ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 11 maart 2014 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vraag : welke partijen zijn bereid de finale coalitiegesprekken aan te vatten op basis van mijn tekst ? antwoord van alle partijen min n-va : ja, maar... antwoord bart de wever : neen. En geen misverstanden mogelijk, geen journalisten die hem verkeerd quoten, het was in prime time op televisie te volgen. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De NVA en De Wever laten nu precies uitschijnen dat ze eventueel zouden bereid zijn in een federale regering te stappen. Niets van! Dat doen ze alleen om stemmen te lokken van bepaalde kiezers. Want ze weten nu al dat ze nooit zullen deel uitmaken van een federale regering. Dat willen ze ook niet. Nu niet, vroeger niet, en later niet. Mij niet gelaten, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2014 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus, er staat ons Vlamingen nog wat te wachten indien de kliek van Rekenwonder Muyters het voor het zeggen krijgt in de Vlaamse regering. Maar gelukkig, zo ver zijn we nog niet. Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2014 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere al die toen aangehaalde drogredenen dat ze door onderhandelen de toestand zouden verbeteren voor Vlaanderen heeft de regering EDR met verve tegengewerkt; het was een anti-Vlaamse tekst en het is een door en door anti-Vlaamse tekst gebleven en in de uitvoering ervan is nog meer de nadruk gelegd op het anti-Vlaams karakter van deze regering, steeds en steeds weer opnieuw. Alles kaat koet heeft EDR herhaaldelijk gezegd en volgehouden en inderdaad wat zijn objectieven betreft is hij 100% geslaagd in zijn opzet. Een woord verdient hij en geen ander, hij is een imposteur gelijk la Belgique nog nooit gehad heeft; voor mij mag men hem onder de noemer Heil Hitler onderbrengen. Hij verdient met verve die naam. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat was en is geen aanvaardbaar argument, voor een partij die wilde mee regeren. Anders begin je er beter niet aan. Let wel, er is ook géén schande aan verbonden om 'neen' als antwoord te geven. Een weigering is ook een keuze. Het is wel ergerlijk als men dan later die bewuste keuze (die zeker rationeel uit te leggen was aan eigen achterban) gaat bewust politiek omturnen en misbruiken in een leugentje om zodoende de rol van het uitgesloten jongetje op de speelplaats te kunnen opvoeren. Dat laatste is iets dat we vrij algemeen kunnen omschrijven als : 'tsjevenstreken' en 'calimero houding' Ik weet dat jullie een paar jaar met de kaloten in kartel waren, maar dergelijke attitudes zouden jullie toch echt moeten afleren. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grote waarheid van wijlen Gerard Mortier. Peter heeft gelijk. De Wever liegt ons iets voor. De Wever had niet de minste bedoeling om deel uit te maken van een federale regering. Eigenlijk had de zopas overleden Gerard Mortier het bij het rechte eind. Hij zei verleden jaar nog tijdens een lezing: "De Italianen hebbben zich twintig jaar laten vangen door Berlusconi. Ik hoop dat de Vlamingen zich geen twintig jaar laten vangen door Bart De Wever." Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2014 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Met dergelijk inhoudsloos gelul bewijs je niets en je geraakt nooit verder dan de algemeenheden waar je zo graag kwistig mee rondstrooit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Slotsom : EDR zal de enige zijn die een zware electorale prijs zal dienen te betalen. Al de rest komt er goed tot vrij goed vanaf als we de laatste peilingen mogen geloven. Citaat:
Marie, het valt mij op dat jij grossiert in algemeenheden, slogans, waardeoordelen, boutades die je al dan niet bent gaan oprapen bij derden. Je zei onlangs dat je nooit communicatie van n-va leest, waarschijnlijk wel die van het vlaams blok ? Mij lijkt het ook zonneklaar dat je nooit kranten leest of je op een andere manier verdiept in de materie die je zo graag bekritiseert. Heb jij eigenlijk ooit de dozijnen artikels gelezen die tijdens de formatiegesprekken alles van naaldje tot draadje uitlegden ? Het zou me verwonderen want je hebt er overduidelijk geen benul van. Van de staatshervorming geraak je niet verder dan wat waardeoordelen en platitudes. Het regeringsakkoord heb je overduidelijk nooit gelezen of er de pers niet op nageslagen. Volgens mij weet je niet waar de klepel hangt. Meepraten, emo-speeches afsteken, de verontwaardigde kaakslagflamingant uithangen, dat kun je. Als ik met vlijmscherp, met Pjotr met fcal, met schoof, met stuyck, met SWTP; met Nyquist, met Boduo, met vlaamse realist enz in discussie zit dan kan het ook al wel eens kletteren maar in de meeste gevallen geven zij wel degelijk argumenten. En in politiek zijn argumenten meestal heel punctueel. Met algemeenheden kun je to-taal niets doen en zit je gewoon te roepen tegen de branding. Politieke discussies kun je niet aanpakken op de manier dat jij o zo graag zit te mijmeren over je hogere waarden, je esoterie, je geloof, je ideeën over het leven na de dood, over de zin van het leven, over hoe het bewandelen van de weg belangrijker is dan het einddoel, over je 'losmaken' en 'bevrijden' , over hoe je de bijbel moet lezen en waarom we hier allemaal op deze aardkloot rondlopen. In een subforum religie werkt die aanpak. Sommigen vinden hem heel efficiënt, anderen heel grappig. Als het over politiek gaat, werkt dat niet. Hier is het beter dat men weet over wat men praat. Je produceert graag decibels, maar kunt de partituur niet lezen. |
|||||
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() [quote=peter1962;7052751]
Citaat:
Ofwel bent u een enorme koude, zelfzuchtige kikker, ofwel bent u een verkapte francofoon die toch zo hoog oploopt met de grote francofonie; ofwel zit uzelf in de Belgische graaibak.... maar al die ofwellen doen er niet toe. Het is u met uzelf moet leven, ik ken u, per geluk niet verder dan dit forum en dat is mij al meer dan genoeg. |
|
![]() |