![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wonende in de grenstreek ben ik tijdens mijn jeugdjaren duizende keren de grens overgstoken via Veldwezelt met de 20A nooit maar dan ook nooit een controle gehad of gezien. Of je het nu gelooft of niet, het zal me worst wezen gezien je toch alleen maar hoort of ziet wat je wilt zien of horen. Van in de jaren 70 gingen er bussen vanuit Genk naar de chocoladefabriek in Aken, denk je nu echt dat ze die iedere morgen een uitgebreide controle gaven ? Man man als je van te overdrijven dood zou gaan, dan was je al een eeuwigheid geleden gestorven. Laatst gewijzigd door dpg : 21 februari 2014 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als kind werd de stadsbus van Maastricht elke keer tot staan gebracht aan de grens in Smeermaas. Een douanier wandelde dan van voor naar achter door de bus met de vraag "niks aan te geven?" Van thuis uit konden wij ook regelmatig de 'vliegende brigade' van de douane gadeslaan die langs de maas op uitkijk stond om smokkelaars te betrappen. Ik ken zelfs nog mensen die voor botersmokkel een lange gevangenisstraf kregen. Gaat gij nu beweren dat ge nooit aan de Duitse of Franse grens gestaan hebt en het koffer van uw wagen hebt moeten openen voor controle? Ik herinner mij dat nog van toen mijn kinderen klein waren en we naar Frankrijk reden. En dat was in hebt begin van de jaren 80. Laatst gewijzigd door pajoske : 21 februari 2014 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
http://www.geschiedenis24.nl/andere-...ersmokkel.html PS in die tijd smokkelde de gewone man buiten boter o.a. aspro's. Nooit het verhaal gehoord van de dames op de bus waarbij de voor de kommiezen onder de rok verborgen boter in de zomer langs de benen afdreef? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om uwe simpele betogen wat te geven verval je steeds in overdrijving, met spek schieten is goed, met ganse ladingen varkens gelijk gij dat doet zwaar overdreven. Jongeren van tegenwoordig hebben op hun leeftijd al meer keren hun paspoort en bagage laten nazien dan gij op uw ganse leeftijd, doe dus maar een beetje normaal, het is zo al erg genoeg met u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Maar als gij zo stom zijt om door kluppels zoals die van de NVA u nieuwe grenzen te laten aansmeren moet gij dat zelf weten. Ik zal mij blijven inspannen om anderen die die tijden niet meer meemaakten hun ogen te openen. Zodat ze niet zo snem in de val lopen van volksmisleiders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, je bent weer aan het overdrijven want jongeren van vandaag hebben geen boodschap aan wat er gebeurde in de jaren 50 van de vorige eeuw.
En vooral omdat ze weten dat dit de laatste jaren toen er nog geen sprake was van europa en de schengenakkoorden het niet meer zo extreem was zoals je stelt. Laat de volgende lading varkens maar aanrukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aleen voor mensen zoals u die niet verder zijn geraakt dan hun kerktoren, geen veranderingen hebben meegemaakt is 50/60 jaar pas voorbij. Ga toch ergens anders lullen man, als je niks beters weet dan keer op keer de NVA erbij te halen. Laatst gewijzigd door dpg : 21 februari 2014 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Wat betreft die laatste jaren voor Europa en Schengen: ooit van Benelux gehoord. Citaat:
Ik raad u één zaak aan: ga eerst naar school een beetje geschiedenis studeren voor dat ge hier nog verder uw gebrek aan kennis etaleert. Het Vlaams onderwijs moet zo te zien dringend hervormd worden. Wat leren ze daar nog eigenlijk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() De smokkel van boter is helemaal afgelopen toen 1963 een gemeenschappelijk Europees landbouwbeleid ontwikkeld werd. In het kader van de EEG slechte België de importmuren en ook Belgische boterproducenten kregen subsidie. De prijzen nivelleerden in Europees verband en er was geen gulden meer te verdienen aan de botersmokkel.
Dus meer dan 50 jaar geleden en had niks te maken met de benelux, maar ja begrijpelijk dat ge op uw leeftijd steken laat vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Ventje ik ben begonnen op school met griffel en lei, ben in begin van de jaren 80 al op computer overgeschakeld...... geen verandering meegemaakt zegt gij dan. Gij hebt verandering meegemaakt? Gij hebt al verder dan 100km van uwe kerktoren gewoond? Gij hebt persoonlijke contacten aan de andere kant van de wereld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Al hetzelfde dan die andere die hier meende dat er geen Nederlanders zijn die profiteren. Zelfs die rijke Nederlanders in Lanaken waar hij het over had hebben tot de laatste hervormingen van het belastingverdrag tussen NED. en België geprofiteerd van de gemeentelijke voorzieningen. Terwijl ze nooit 1 frank gemeentebelasting betaalden. Omdat die gemeentebelasting alleen berekend werd op Belgische inkomstenbelastingen.Je gaat me toch niet vertellen dat in de groep Nederlanders die in België wonen, nota bene de grootste groep allochtonen in dit land, geen profiteurs zouden zitten? AL zal dat percentage waarschijnlijk een stuk lager liggen dan bij andere nationaliteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woon anderhalf uur rijden van waar ik geboren ben. Duizenden kilometers van waar mijn ouders geboren zijn. Ben al overal geweest voor de company. Had al persoonlijke contacten met de ganse wereld op een manier waar je zelfs nu nog steeds geen verstand van hebt. Kom me dus niet vertellen dat ik een geen proviciaaltje zoals u herken ook al denkt ge zelf ruimdenkend te zijn, maar alleen het tegendeel is waar. Laatst gewijzigd door dpg : 21 februari 2014 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat je niks anders kan dan overdrijven. Zoals ik al schreef met spek schieten is goed, met ganse ladingen varkens zoals gij dat doet lachwekkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Wat betreft NVA: ik zie hen en hun gedachtengoed als een van de grootste gevaren voor de welvaart van dit land en zijn inwoners. Laatst gewijzigd door pajoske : 21 februari 2014 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() man man spartel nog maar wat verder.
Je kan niks zinnigs uitbrengen zonder te overdrijven en als je daarop dan aangesproken word ga je nog meer overdrijven. QED |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Hoe kunt gij weten of ik overdrijf? Uit uw antwoorden is duidelijk geworden dat ge op dat moment (voor de EU) nog niet geboren waart of in het beste geval nog niet tot de jaren van verstand gekomen.
|
![]() |
![]() |