Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2014, 11:46   #61
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zodat ze elke keer dat ze de grens passeren weer hun valiezen moeten opendoen op trein en bus. Zodat ze met hun wagen weer aan de grens moeten aanschuiven om hun kofferbak te laten inspecteren. Ze zouden rap anders piepen.
De meeste jongeren weten dat als ze de grens oversteken dat er controles zijn.

Wonende in de grenstreek ben ik tijdens mijn jeugdjaren duizende keren de grens overgstoken via Veldwezelt met de 20A nooit maar dan ook nooit een controle gehad of gezien. Of je het nu gelooft of niet, het zal me worst wezen gezien je toch alleen maar hoort of ziet wat je wilt zien of horen.

Van in de jaren 70 gingen er bussen vanuit Genk naar de chocoladefabriek in Aken, denk je nu echt dat ze die iedere morgen een uitgebreide controle gaven ?

Man man als je van te overdrijven dood zou gaan, dan was je al een eeuwigheid geleden gestorven.

Laatst gewijzigd door dpg : 21 februari 2014 om 11:47.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 14:13   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht

Wonende in de grenstreek ben ik tijdens mijn jeugdjaren duizende keren de grens overgstoken via Veldwezelt met de 20A nooit maar dan ook nooit een controle gehad of gezien. Of je het nu gelooft of niet, het zal me worst wezen gezien je toch alleen maar hoort of ziet wat je wilt zien of horen.

Van in de jaren 70 gingen er bussen vanuit Genk naar de chocoladefabriek in Aken, denk je nu echt dat ze die iedere morgen een uitgebreide controle gaven ?

Man man als je van te overdrijven dood zou gaan, dan was je al een eeuwigheid geleden gestorven.
Oud 21 februari 2014, 14:19   #63
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ge bewijst alleen dat gij een stuk jonger zijt dan ikzelf. Of dat ge maar wat staat te zeveren. Het is niet omdat gij daar geen weet van hebt dat het niet bestond.
Als kind werd de stadsbus van Maastricht elke keer tot staan gebracht aan de grens in Smeermaas. Een douanier wandelde dan van voor naar achter door de bus met de vraag "niks aan te geven?"
Van thuis uit konden wij ook regelmatig de 'vliegende brigade' van de douane gadeslaan die langs de maas op uitkijk stond om smokkelaars te betrappen.
Ik ken zelfs nog mensen die voor botersmokkel een lange gevangenisstraf kregen.
Gaat gij nu beweren dat ge nooit aan de Duitse of Franse grens gestaan hebt en het koffer van uw wagen hebt moeten openen voor controle? Ik herinner mij dat nog van toen mijn kinderen klein waren en we naar Frankrijk reden. En dat was in hebt begin van de jaren 80.

Laatst gewijzigd door pajoske : 21 februari 2014 om 14:20.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 14:39   #64
pajoske

Standaard

Citaat:

Dacht gij nu echt dat men bussen niet controleerde en zo maar liet doorrijden als er zoveel geld kon verdiend worden met smokkel? Geef maar toe dat ge de geschiedenis van uw eigen streek maar matig kent, alvorens ge anderen beschuldigt van overdrijven.

http://www.geschiedenis24.nl/andere-...ersmokkel.html

PS in die tijd smokkelde de gewone man buiten boter o.a. aspro's. Nooit het verhaal gehoord van de dames op de bus waarbij de voor de kommiezen onder de rok verborgen boter in de zomer langs de benen afdreef?
Oud 21 februari 2014, 14:40   #65
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge bewijst alleen dat gij een stuk jonger zijt dan ikzelf. Of dat ge maar wat staat te zeveren. Het is niet omdat gij daar geen weet van hebt dat het niet bestond..
Het is niet omdat dat in een ver verleden zo extreem was dat dit de laatste jaren toen er nog geen sprake was van het huidige Europa en Schengen wetgeving dat het zo extreem is gelijk gij het stelt.

Citaat:
Gaat gij nu beweren dat ....
Om uwe simpele betogen wat te geven verval je steeds in overdrijving, met spek schieten is goed, met ganse ladingen varkens gelijk gij dat doet zwaar overdreven.

Jongeren van tegenwoordig hebben op hun leeftijd al meer keren hun paspoort en bagage laten nazien dan gij op uw ganse leeftijd, doe dus maar een beetje normaal, het is zo al erg genoeg met u.
Oud 21 februari 2014, 14:45   #66
pajoske

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat dat in een ver verleden zo extreem was dat dit de laatste jaren toen er nog geen sprake was van het huidige Europa en Schengen wetgeving dat het zo extreem is gelijk gij het stelt..
jaren 50/60 een ver verleden? Jongen toch ge doet of ik stokoud ben. Nochtans ben ik nog zo jong dat ik nog geen pensioen krijg.

Maar als gij zo stom zijt om door kluppels zoals die van de NVA u nieuwe grenzen te laten aansmeren moet gij dat zelf weten. Ik zal mij blijven inspannen om anderen die die tijden niet meer meemaakten hun ogen te openen. Zodat ze niet zo snem in de val lopen van volksmisleiders.
Oud 21 februari 2014, 14:46   #67
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
overdrijven.
Inderdaad, je bent weer aan het overdrijven want jongeren van vandaag hebben geen boodschap aan wat er gebeurde in de jaren 50 van de vorige eeuw.
En vooral omdat ze weten dat dit de laatste jaren toen er nog geen sprake was van europa en de schengenakkoorden het niet meer zo extreem was zoals je stelt.

Laat de volgende lading varkens maar aanrukken.
Oud 21 februari 2014, 14:46   #68
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
jaren 50/60 een ver verleden? Jongen toch ge doet of ik stokoud ben. Nochtans ben ik nog zo jong dat ik nog geen pensioen krijg..
Ja 50/60 is een ver verleden.
Aleen voor mensen zoals u die niet verder zijn geraakt dan hun kerktoren, geen veranderingen hebben meegemaakt is 50/60 jaar pas voorbij.

Ga toch ergens anders lullen man, als je niks beters weet dan keer op keer de NVA erbij te halen.

Laatst gewijzigd door dpg : 21 februari 2014 om 14:50.
Oud 21 februari 2014, 14:55   #69
pajoske

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je bent weer aan het overdrijven want jongeren van vandaag hebben geen boodschap aan wat er gebeurde in de jaren 50 van de vorige eeuw.
En vooral omdat ze weten dat dit de laatste jaren toen er nog geen sprake was van europa en de schengenakkoorden het niet meer zo extreem was zoals je stelt.

Laat de volgende lading varkens maar aanrukken.
Wie geen boodschap heeft aan het verleden is te stom om dood te vallen.

Wat betreft die laatste jaren voor Europa en Schengen: ooit van Benelux gehoord.

Citaat:
De Benelux (in het Frans soms als Bénélux geschreven), een samentrekking van België, Nederland en Luxemburg, is in september 1944 in Londen opgericht door de gevluchte regeringen van deze drie landen als douane-unie: een samenwerkingsverband tussen deze drie landen om onderling vrij goederen te kunnen transporteren en een uniform tarief te hanteren voor goederen van buiten de Benelux. Sinds het verdrag van 1958 is de Benelux een economische unie.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Benelux

Ik raad u één zaak aan: ga eerst naar school een beetje geschiedenis studeren voor dat ge hier nog verder uw gebrek aan kennis etaleert.

Het Vlaams onderwijs moet zo te zien dringend hervormd worden. Wat leren ze daar nog eigenlijk?
Oud 21 februari 2014, 15:00   #70
dpg
Banneling

Standaard

De smokkel van boter is helemaal afgelopen toen 1963 een gemeenschappelijk Europees landbouwbeleid ontwikkeld werd. In het kader van de EEG slechte België de importmuren en ook Belgische boterproducenten kregen subsidie. De prijzen nivelleerden in Europees verband en er was geen gulden meer te verdienen aan de botersmokkel.

Dus meer dan 50 jaar geleden en had niks te maken met de benelux, maar ja begrijpelijk dat ge op uw leeftijd steken laat vallen.
Oud 21 februari 2014, 15:01   #71
pajoske

Standaard

Citaat:
Ja 50/60 is een ver verleden.
Aleen voor mensen zoals u die niet verder zijn geraakt dan hun kerktoren, geen veranderingen hebben meegemaakt is 50/60 jaar pas voorbij.

Ga toch ergens anders lullen man, als je niks beters weet dan keer op keer de NVA erbij te halen.
Niet verder dan de kerktoren? Geen veranderingen meegemaakt?
Ventje ik ben begonnen op school met griffel en lei, ben in begin van de jaren 80 al op computer overgeschakeld...... geen verandering meegemaakt zegt gij dan.
Gij hebt verandering meegemaakt? Gij hebt al verder dan 100km van uwe kerktoren gewoond? Gij hebt persoonlijke contacten aan de andere kant van de wereld?
Oud 21 februari 2014, 15:05   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ventje ik ben begonnen op school met griffel en lei, ben in begin van de jaren 80 al op computer overgeschakeld...... geen verandering meegemaakt zegt gij dan.
Gij hebt verandering meegemaakt? Gij hebt al verder dan 100km van uwe kerktoren gewoond? Gij hebt persoonlijke contacten aan de andere kant van de wereld?
Kan je ook antwoorden op de grond van de zaak?

Citaat:
De smokkel van boter is helemaal afgelopen toen 1963 een gemeenschappelijk Europees landbouwbeleid ontwikkeld werd. In het kader van de EEG slechte België de importmuren en ook Belgische boterproducenten kregen subsidie. De prijzen nivelleerden in Europees verband en er was geen gulden meer te verdienen aan de botersmokkel.

Dus meer dan 50 jaar geleden en had niks te maken met de benelux
Oud 21 februari 2014, 15:10   #73
pajoske

Standaard

Citaat:

Dus meer dan 50 jaar geleden en had niks te maken met de benelux, maar ja begrijpelijk dat ge op uw leeftijd steken laat vallen.
Awel waar zijt ge nu met uwe grote mond dat er geen controles waren en dat ik overdreef? Al serieus uw keutel aan het intrekken precies. Want gij wist het niet, en dat had het niet bestaan dacht ge....
Al hetzelfde dan die andere die hier meende dat er geen Nederlanders zijn die profiteren. Zelfs die rijke Nederlanders in Lanaken waar hij het over had hebben tot de laatste hervormingen van het belastingverdrag tussen NED. en België geprofiteerd van de gemeentelijke voorzieningen. Terwijl ze nooit 1 frank gemeentebelasting betaalden. Omdat die gemeentebelasting alleen berekend werd op Belgische inkomstenbelastingen.Je gaat me toch niet vertellen dat in de groep Nederlanders die in België wonen, nota bene de grootste groep allochtonen in dit land, geen profiteurs zouden zitten? AL zal dat percentage waarschijnlijk een stuk lager liggen dan bij andere nationaliteiten.
Oud 21 februari 2014, 15:11   #74
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn eerste computer was een VIC20
Ik woon anderhalf uur rijden van waar ik geboren ben.
Duizenden kilometers van waar mijn ouders geboren zijn.
Ben al overal geweest voor de company.
Had al persoonlijke contacten met de ganse wereld op een manier waar je zelfs nu nog steeds geen verstand van hebt.

Kom me dus niet vertellen dat ik een geen proviciaaltje zoals u herken ook al denkt ge zelf ruimdenkend te zijn, maar alleen het tegendeel is waar.

Laatst gewijzigd door dpg : 21 februari 2014 om 15:15.
Oud 21 februari 2014, 15:14   #75
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel waar zijt ge nu met uwe grote mond dat er geen controles waren en dat ik overdreef?.
Zoals ik al schreef om je gelijk te halen ga je 50/60 jaren terug terwijl het 50 jaar geleden al niet zo extreem meer was zoals je stelde.

Omdat je niks anders kan dan overdrijven. Zoals ik al schreef met spek schieten is goed, met ganse ladingen varkens zoals gij dat doet lachwekkend.
Oud 21 februari 2014, 15:20   #76
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Nederlanders zijn die profiteren..
NVA en Nederlanders, kan je ook ergens anders over posten, je lijkt demonen wel die niet meer kan uitbrengen dan ambtenaren en pensioenen.
Oud 21 februari 2014, 15:27   #77
pajoske

Standaard

Citaat:
Zoals ik al schreef om je gelijk te halen ga je 50/60 jaren terug terwijl het 50 jaar geleden al niet zo extreem meer was zoals je stelde.

Omdat je niks anders kan dan overdrijven. Zoals ik al schreef met spek schieten is goed, met ganse ladingen varkens zoals gij dat doet lachwekkend.
Heb ik beweerd dat hetgeen ik vertelde later gebeurd is? Ik heb gewoon verteld hoe het er aan toe ging voor de EU. Nu komt uwe collega knuppel u ter hulp. Maar met zijn betoog dat die smokkelproblemen opgelost waren vanaf 1963 bewijst hij juist mijn gelijk: dat we veel te danken hebben aan de Europese unie en de EURO. En dat ge blij moet zijn dat we de EU hebben. EN dat de jeugd dringend moet herinnerd worden aan de tijd voor die EU. Zodat ze niet als kippen zonder kop achter de waanvoorstellen van politici als NVA-ers aanlopen wiens bedoeling het is nieuwe grenzen te maken in de hoop veel macht te krijgen in hun klein gebiedje.
Oud 21 februari 2014, 15:29   #78
pajoske

Standaard

Citaat:
NVA en Nederlanders, kan je ook ergens anders over posten, je lijkt demonen wel die niet meer kan uitbrengen dan ambtenaren en pensioenen.
Als je het grootste deel van je leven met en langs Nederlanders en de grens geleefd hebt, als de helft van je voorouders van de andere kant van de Maas komt, dan is het niet abnormaal dat je meer over Nederlanders post dan de gemiddelde Belg.
Wat betreft NVA: ik zie hen en hun gedachtengoed als een van de grootste gevaren voor de welvaart van dit land en zijn inwoners.

Laatst gewijzigd door pajoske : 21 februari 2014 om 15:31.
Oud 21 februari 2014, 15:36   #79
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu komt uwe collega knuppel u ter hulp..
man man spartel nog maar wat verder.

Je kan niks zinnigs uitbrengen zonder te overdrijven en als je daarop dan aangesproken word ga je nog meer overdrijven.

Citaat:
Wat betreft NVA: ik zie hen en hun gedachtengoed als een van de grootste gevaren voor de welvaart van dit land en zijn inwoners.
QED
Oud 21 februari 2014, 15:41   #80
pajoske

Standaard

Citaat:
man man spartel nog maar wat verder.

Je kan niks zinnigs uitbrengen zonder te overdrijven en als je daarop dan aangesproken word ga je nog meer overdrijven.

QED
Hoe kunt gij weten of ik overdrijf? Uit uw antwoorden is duidelijk geworden dat ge op dat moment (voor de EU) nog niet geboren waart of in het beste geval nog niet tot de jaren van verstand gekomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be