![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziet gij graag mensen die uw vaderland naar de verdoemenis willen helpen en uw job afpakken?
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() Normaal laat ik commentatren op dit forum over aan de anderen. e Polemiek die hier ontstaan is verplicht me nu toch een commentaar te schrijven daar ik het was wiens vlag ontstolen werd. Aangezien ik nog geen bub-t-hemd had, had ik besloten de Belgische driekleur op mij te dragen. Inderdaad, dit kan je als provocatie beschouwen, wij gingen er echter van uit dat er intelligente mensen zouden rondlopen, die hebben we trouwens gevonden en we hadden er interessante gesprekken mee. Wij wilden op vreedzame wijze ons idee verspreiden en in gesprek gaan met wie het wilde.
Ik had de vlag op mijn rug net voor we ons zouden inschrijven toen deze van mijn rug werd getrokken. Ik vroeg deze terug en ging op de persoon af, die een lid van de Vlaams Blok Jongeren was, althans hij droeg een hemd van die beweging. Ik werd echter tegengehouden door een man van ongeveer 40 jaar, zeer kort haar en een zonnebril. De VB-jongere liep weg en ik liep achter hem aan, roepende tegende hem dat ik mijn vlag terugwou. Hij spuwde in de vlag, beschimpte me als 'Ket' en zei dat hij mij zou slaan als ik niet ophield. Ik liet hem dan maar gaan en ondertussen was onze voorzitter de politie aan het bellen. Ik wou dit geschil vreedzaam oplossen en stapte naar iemand met een t-hemd met 'splits BHV nu!!!' op en legde hem de toestand uit. Hij zei dat ik die vlag wellicht niet zou terugzien en kon mij niet verderhelpen. Daarom stapte ik naar iemand van de VB-Jongeren en legde hem nogmaals de toestand uit. De jongeman repliceerde dat hij een universitair diploma had en zei dat ik het moest bollen. Praten had geen zin met hem dus ging ik terug naar mijn groep. Ondertussen waren enkele andere flaminganten aan het inpraten op de ietwat radicalere mensen om die vlag terug te geven. De politie kwam langs en wij wezen de 40-jarige man aan maar die deed alsof zijn neus bloedde. De politie zei ons dat ze zouden gaan onderhandelen maar dit leverde uiteraard geen resultaat op. Daarna zijn we beginnen wandelen. Dit is de waarheid zoals ik ze heb meegemaakt. Het eekt vanzelf dat ik in shock was door dit voorval. Ik dacht dat dit een Vlaams evenement was maar alleszins niet zo'n boel. Ik ben niet geraakt door de VB-jongere maar hij heeft wel uitgehaald naar mij. Ik had inderdaad pijn in m'n hand daar de vlag ruw uit mijn handen was gerukt en heb dat ook gezegd. Ik heb geen vuistslag gekregen maar hij heeft wel naar mij uitgehaald en daar ik zei dat ik pijn had hebben mijn collega's dit als 'vuistslag' opgepakt. Ik hoop dat ik in de toekomst geen toestanden als zondag meer moet meemaken maar dat we als beschaafde mensen kunnen praten met elkaar. Ik koester niet meer de hoop de vlag terug te krijen maar ik koester de hoop dat in de toekomst vrijheid van meningsuiting van beide kanten zal gerespecteerd worden. met vriendelijke maar geshockeerde groet Samuel
![]() |
#68 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 8 september 2004 om 17:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intelligente mensen gaan ook niet met de Italiaanse vlag zwaaien op de Herz Jesu-feesten in Zuid-Tirol. Intelligente mensen gaan ook niet met een bord "Vote Bush" op het congres van de Democraten staan zwaaien. Intelligente mensen gaan ook niet met een Bormbardier-vlag zwaaien op een bijeenkomst van de "Lapperforters". Net zo min gaan intelligente mensen met een Belgische driekleur op een manifestatie als de Gordel. U koos echter bewust voor de confrontatie. Bijgevolg moet u de gevolgen er ook maar bijnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel onverdraagzame klootzakken zien daar provocatie in. Citaat:
De swastika is een verboden symbool. De Belgische vlag niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet enkel verdedigde je hier reeds de moord van staatswege (doodstraf), de beestige slachtpartij in Kortrijk 1302, maar nu ook het schofferen van andersdenkenden op een sportief evenement.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees geen horror.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie met provocerende symbolen op een bijeenkomst komt met toch wel een Vlaamsnationalistische tint, moet niet verwonderd zijn dat er problemen komen. Een verstandig iemand beseft dit dan ook gaat en laat die symbolen thuis. Ik ga ook niet gaan zwaaien met de Vlaamse Leeuw op de belgicistische bijeenkomst in Nieuwpoort, daar ik weet dat sommige van de "ijzervreters" iedere Vlaamse vlag als een provocatie beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest is iedereen welkom: zolang men maar niet provoceert natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt aan de lijn. Citaat:
Voor 't zelfde geld had ik er ook gestaan met zwart hemd gele short, rode kniekousen en een tricolore slip! Vind jij het dan gepast dat men mij deze kleren van het lijf rukt om in mijn blote gat naar huis te gaan? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit praat geenszins de beroving en diefstal goed. ![]()
![]() |
![]() |