Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2004, 18:38   #61
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Werkgelegenheid, economische vooruitgang, volksgezondheid en sociale zekerheid zijn de serieuse thema's waar men zich op moet concentreren indien men vooruitgang wil boeken.
Inderdaad. Op elk van deze vlakken is den belgiek een belemmering: de Vlaamse onafhankelijkheid betekent vooruitgang!

Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 13 september 2004 om 18:38.
N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 20:07   #62
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Inderdaad. Op elk van deze vlakken is den belgiek een belemmering: de Vlaamse onafhankelijkheid betekent vooruitgang!
u heeft zeker niet het interview met leterme gelezen in de gva dit weekend.
splitsing van de sociale zekerheid stond ineens niet meer op de agenda, hij verklaarde zelfs expliciet ze te willen behouden.

de vlaamse onafhankelijkheid begint steeds meer op caféklap te lijken
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 20:10   #63
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
splitsing van de sociale zekerheid stond ineens niet meer op de agenda, hij verklaarde zelfs expliciet ze te willen behouden.

Uw belgiske bestaat bij de gratie van de onwetenheid der Vlamingen. Eens die financiele problemen beginnen te wegen zal het rap zijn met die zogenaamde 'solidariteit' ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 20:13   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, zeker de grote meerderheid van belgie houdt zich met belangrijkere zaken bezig. Werkgelegenheid, economische vooruitgang, volksgezondheid en sociale zekerheid zijn de serieuse thema's waar men zich op moet concentreren indien men vooruitgang wil boeken.
Daar zijn negen miljoen belgen ernstig mee bezig.
En ze sleurden er het stemrecht voor niet EU-burgers door.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 20:33   #65
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Uw belgiske bestaat bij de gratie van de onwetenheid der Vlamingen. Eens die financiele problemen beginnen te wegen zal het rap zijn met die zogenaamde 'solidariteit' ...
sticks and stones...
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 21:12   #66
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En ze sleurden er het stemrecht voor niet EU-burgers door.
Als je recht in uw schoenen staat en vooruitdenkend bent moet je daar echt geen schrik van hebben hoor!
De wereld is écht geen schijf, aan de andere kant wonen ook mensen.
Mensen van vlees en bloed zoals jij en ik.
De wereld is een bol.
Eén van de kenmerken van een bol is dat ze rond is.
Op een ronde bol waar mensen wonen kun je niet verlangen dat iedereen netjes op zijn plaatsje blijft zitten,
Men kijkt eens rond, men reist eens de wereld rond (met of zonder Neckermann) snap je?
Als men dan een leuk stekje gevonden heeft (vlaanderen bijvoorbeeld)en men er zich voor langere tijd wil vestigen moet men zich aan de lokale gebruiken houden.
Als men iemand de plicht oplegd om zich aan te passen moet men hem ook het recht toekennen om inspraak te hebben in de regelgeving.
Eender van waar men komt Noord B of Zuid B, binnen of buiten de EU, al komt zij/hij/het van een andere planeet.
Rechten en plichten zijn voor iedereen hetzelfde en moeten voor iedereen toehankelijk zijn in zijn/haar moedertaal
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 21:19   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel wel wel! Kijk eens aan wat een wijsheid!

Ik vervul namelijk al mijn levenlang trouw mijn plichten in dit land.
Krijg ik nu ook het RECHT om te stemmen inplaats van plicht?
Of heb ik één plicht meer dan de buiten-Europese vreemdelingen en zijn mijn rechten op dat vlak dus al bewezen NIET gelijk?
Oud 13 september 2004, 21:38   #68
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

U hebt toch het recht om mee te bestemmen wie hier de regels maakt.
U hebt niet de plicht om in een land te wonen waarvan de regels u niet bevallen.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:04   #69
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Neen hoor, Knuppel heeft gelijk: wij hebben in België niet het recht doch de plicht om te bestemmen wie hier de regels maakt.

Citaat:
U hebt niet de plicht om in een land te wonen waarvan de regels u niet bevallen.
Toch wel hoor...

Citaat:
Rechten en plichten zijn voor iedereen hetzelfde en moeten voor iedereen toehankelijk zijn in zijn/haar moedertaal
Kan U mij 1 (één) land aanwijzen waar ze zo achterlijk zijn tov hun eigen bevolking om dit te doen?
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:26   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je recht in uw schoenen staat en vooruitdenkend bent moet je daar echt geen schrik van hebben hoor!
De wereld is een bol.
Op een ronde bol waar mensen wonen kun je niet verlangen dat iedereen netjes op zijn plaatsje blijft zitten,
Men kijkt eens rond, men reist eens de wereld rond (met of zonder Neckermann) snap je?
Als men dan een leuk stekje gevonden heeft (vlaanderen bijvoorbeeld)en men er zich voor langere tijd wil vestigen moet men zich aan de lokale gebruiken houden.
Als men iemand de plicht oplegd om zich aan te passen moet men hem ook het recht toekennen om inspraak te hebben in de regelgeving.
Eender van waar men komt Noord B of Zuid B, binnen of buiten de EU, al komt zij/hij/het van een andere planeet.
Wij wisten al langer dat de aarde een bol is hoor maar daarmee is de werkgelegenheid, economische vooruitgang, volksgezondheid en sociale zekerheid niet opgelost.
Zelf reis zelf ik ook wel wat rond, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om in een ander land stemrecht te vragen. Toch heb ik mij daar ook aan de wetten van dat land aan te passen. Als het mij in dat land niet bevalt blijf ik er niet.
Oud 13 september 2004, 22:34   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet het recht, “de plicht”
Citaat:
Geldt zeker voor niet EU-burgers.
Zij hebben de keuze, ik niet (meer).
Geen enkel land wilt mij als ik daar de regels wil gaan bepalen.
Oud 13 september 2004, 22:47   #72
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
De vraag is alleen of het dan ook voor Vlaanderen al niet te laat zal zijn...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:54   #73
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou

U bedoelt: "de zever van Leterme is wat we wisten dat was: onzin om aan de macht te komen."
Citaat:
De wereld is een bol.
Linkse onzin. Ten eerste moeten zij eerst hun plichten nakomen alvorens wij hen rechten moeten toekennen. En anderzijds hebben wij helemaal geen behoefte aan immigranten. Een migratiestop is opportuun.
Citaat:
Zij ook niet. Ze mogen blij zijn met het recht dat ze hier mogen blijven, als ze zich schikken in de plichten die we hen opleggen natuurlijk.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be