![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 13 september 2004 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
splitsing van de sociale zekerheid stond ineens niet meer op de agenda, hij verklaarde zelfs expliciet ze te willen behouden. de vlaamse onafhankelijkheid begint steeds meer op caféklap te lijken ![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De wereld is écht geen schijf, aan de andere kant wonen ook mensen. Mensen van vlees en bloed zoals jij en ik. De wereld is een bol. Eén van de kenmerken van een bol is dat ze rond is. Op een ronde bol waar mensen wonen kun je niet verlangen dat iedereen netjes op zijn plaatsje blijft zitten, Men kijkt eens rond, men reist eens de wereld rond (met of zonder Neckermann) snap je? Als men dan een leuk stekje gevonden heeft (vlaanderen bijvoorbeeld)en men er zich voor langere tijd wil vestigen moet men zich aan de lokale gebruiken houden. Als men iemand de plicht oplegd om zich aan te passen moet men hem ook het recht toekennen om inspraak te hebben in de regelgeving. Eender van waar men komt Noord B of Zuid B, binnen of buiten de EU, al komt zij/hij/het van een andere planeet. Rechten en plichten zijn voor iedereen hetzelfde en moeten voor iedereen toehankelijk zijn in zijn/haar moedertaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel wel wel! Kijk eens aan wat een wijsheid!
Ik vervul namelijk al mijn levenlang trouw mijn plichten in dit land. Krijg ik nu ook het RECHT om te stemmen inplaats van plicht? Of heb ik één plicht meer dan de buiten-Europese vreemdelingen en zijn mijn rechten op dat vlak dus al bewezen NIET gelijk?
![]() |
#68 |
Lokaal Raadslid
|
![]() U hebt toch het recht om mee te bestemmen wie hier de regels maakt.
U hebt niet de plicht om in een land te wonen waarvan de regels u niet bevallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zelf reis zelf ik ook wel wat rond, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om in een ander land stemrecht te vragen. Toch heb ik mij daar ook aan de wetten van dat land aan te passen. Als het mij in dat land niet bevalt blijf ik er niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zij hebben de keuze, ik niet (meer). Geen enkel land wilt mij als ik daar de regels wil gaan bepalen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |