Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2014, 18:59   #61
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Gisteren nog gezien in mijn lokale Delhaize in A. Een koppel Roma's: Hij dik van het vreten en nietsdoen en zij ook dik. Zij een hoofddoek op alhoewel ze waarschijnlijk natuurlijk geen moslima is. Ge kon vanop 10m hun achterlijkheid op hun kop aflezen. Met een kind (jongen) van naar ik schat 10 jaar. En natuurlijk het winkelwagentje boordevol met alles wat je maar kan lusten. Wie zou dat betalen denkt ge ? OCMW natuurlijk. Echt een zielig zicht. Wat brengen zo'n mensen nu bij tot onze kultuur ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 16:36   #62
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat ben ik niet met u eens, de migrantengolf die begon in de jaren zestig hebben geen bijdrage geleverd aan de arbeidersstrijd, niet aan de emancipatie, niet aan de ontvoogding van burgers en kerk. Integendeel, zij konden massaal gebruik maken van het verworven recht op onderwijs,kinderbijslag gezondheidszorg, en alle uitkeringen die mensen tegen de armoede beschermen.
Daarom waren we ook zo'n aantrekkelijk land want zij kenden dit niet, in hun cultuur bestaan enkel beperkte recht voor de ambtenarij.Binnen die culturen bestaat brede solidariteit niet, familie is het vangnet. Stellen dat zij daaraan bijdroegen is gewoon niet waar.
Jij ook niet, Alice. Tenzij je steenoud bent, heb jij daar ook niet aan bijgedragen. In ieder geval, jij hebt de parameters van cultuur niet te bepalen. En voor de goede orde: ik ook niet.
De cultuur van vandaag is de som van ALLES wat JIJ en IK doen en zeggen. Het verandert dus elke dag een beetje.

Citaat:
Ik ben het er ook niet mee eens dat wij moeten ondergaan en geen keuze zouden hebben, en niet zouden mogen sturen, nu kijken we toe hoe onze cultuur voor een stuk vernietigd wordt omdat de sociale zekerheid, maar ook emancipatie van bijvoorbeeld vrouwen wordt uitgehold,en ja, migratie hangt daarmee samen, omdat wij vooral armoede importeren.
Ik zeg niet dat we een fort moeten zijn, geen migranten moeten toelaten, maar wel dat migranten moeten participerenen dit binnen een bepaalde tijd aan de arbeidsmarkt, en indien dit niet lukt, hun toekomst niet hier kan liggen. De "vraag" passeert gewoon de draagkracht van het hele sociale systeem, juist omdat er vaak een culturele achtergrond is met grote afstand tot onze cultuur.
Nagenoeg in de hele Westerse wereld staan de sociale verworvenheden op de helling. Dan kom jij hier doodleuk vertellen dat het de migranten hun schuld is dat de sociale zekerheid in Vlaanderen wordt afgebroken. Het toppunt van navelstaarderij. En dan ook beginnen te hakken op de minst weerbare groep. Je moet de schuldigen zoeken onder diegenen die baat hebben bij de afbraak. Voor de rest zijn wij allen gewoon het slachtoffer van een verdeel-en-heersspelletje van hogere machten.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 16:39   #63
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tja, migranten hebben niks bijgedragen. Ze hebben vooral ingecasht en uitgespuwd.

En af en toe worden ze massaal buitengeschopt, neem er vrede mee, migratie is van alle tijden in alle richtingen.
Hitler heeft dat ook geprobeerd met zijn Untermenschen. Didn't work.
Oud 17 maart 2014, 16:39   #64
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Uw migranten hebben zo goed als niets bijgedragen aan onze maatschappij. Ze hebben ons vooral veel bijgeleerd over allerlei vormen van profitariaat, godsdienstfanatisme, achterlijkheid ivm houding tov vrouwen, homo's, enz
Je kunt misschien stellen dat ook de nazi's ons veel bijgebracht hebben destijds qua organisatie, efficiëntie enz Als was het dan met het uitroeien met bepaalde groepen mensen, zoals sommigen nu "de ongelovigen" liever allemaal een kopje kleiner zouden maken en onze gebieden gewoon overnemen zodra ze met genoeg zullen zijn! Verder invoeren, dat zootje...
Misschien zie ik één en ander over het hoofd en kun jij ons eventjes herinneren aan de "bijdragen aan de cultuur van Vlaanderen" van sommige van die migranten?
Niemand heeft hier een keuze? Zeg nooit "nooit"!
Oud 17 maart 2014, 16:43   #65
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fijn dat u zoveel vrijheid voelt, dat is namelijk ook onderdeel van de Vlaamse cultuur,we zijn een open maatschappij met veel burgelijke vrijheden. Maar buiten dat gelden voor u dezelfde wetten als voor andere burgers, daar stopt u vrijheid dus, ook dat is Vlaamse cultuur
Dat is niks Vlaams. Dat noemen ze een rechtsstaat. Zolang ik mij hou aan de wetten van dit land, doe ik wat ik wil.
Oud 17 maart 2014, 17:06   #66
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In navolging van de Turken en hoe ze anderen als uitschot behandelen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 17:07   #67
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is niks Vlaams. Dat noemen ze een rechtsstaat. Zolang ik mij hou aan de wetten van dit land, doe ik wat ik wil.
Nee, deze samenleving is geen hoer die je kan kopen, zo werkt het nergens.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 17:23   #68
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij ook niet, Alice. Tenzij je steenoud bent, heb jij daar ook niet aan bijgedragen. In ieder geval, jij hebt de parameters van cultuur niet te bepalen. En voor de goede orde: ik ook niet.
De cultuur van vandaag is de som van ALLES wat JIJ en IK doen en zeggen. Het verandert dus elke dag een beetje.

Nagenoeg in de hele Westerse wereld staan de sociale verworvenheden op de helling. Dan kom jij hier doodleuk vertellen dat het de migranten hun schuld is dat de sociale zekerheid in Vlaanderen wordt afgebroken. Het toppunt van navelstaarderij. En dan ook beginnen te hakken op de minst weerbare groep. Je moet de schuldigen zoeken onder diegenen die baat hebben bij de afbraak. Voor de rest zijn wij allen gewoon het slachtoffer van een verdeel-en-heersspelletje van hogere machten.
Minst weerbaar? De groep die �* volonté steelt, moordt en verkracht? Het minst weerbaar? Laat me niet lachen.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 17 maart 2014 om 17:23.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 17:25   #69
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De manier waarop de Turken de Armeniërs hebben afgeslacht, daar kon Hitler in ieder geval nog veel van leren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be