Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 26 maart 2014, 14:09   #61
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik denk voor alle duidelijkheid niet dat het onmogelijk is om de NMBS in twee maatschappijen op te splitsen. Per slot van rekening zijn er op Zaventem ook maar een handvol start- en landingsbanen, terwijl er tientallen airlines actief zijn.
Niet twee, zes is de oplossing!
Another Jack is offline  
Oud 26 maart 2014, 14:19   #62
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet twee, zes is de oplossing!
Ja, maar dan gaat het niet alleen over de exploitatie. Met betrekking tot de infrastructuur (in drie stukken) ben ik ook niet overtuigd: in sommige dossiers kan dat nuttig zijn, al was het maar om de aloude wafelijzerpolitiek te omzeilen, maar voor alles wat gewestoverschrijdend is lijkt het me dan weer hopeloos omslachtig. En in een klein land met een redelijk dicht spoorwegennet bolder je al snel over de grenzen van gewesten heen.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 26 maart 2014, 14:21   #63
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Bussen kan je moeilijk vergelijken met treinen. Die laatste rijden op een spoor, weet u wel.

De Lijn legt dan wel treinen in van en naar Brussel, maar het busvervoer in Brussel zelf is MIVB. Gaan de reizigers dan moeten overstappen in een Brusselse trein om gebruik te maken van de Noord-Zuidverbinding?

Dan is er ook nog eens het probleem van de stations.
stappen de mensen die de Lijn gebruiken om in Brussel te geraken, nu ook over op een bus van de MIVB eens ze in Brussel zijn?
Oud 26 maart 2014, 14:25   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bussen kan je moeilijk vergelijken met treinen. Die laatste rijden op een spoor, weet u wel.

De Lijn legt dan wel treinen in van en naar Brussel, maar het busvervoer in Brussel zelf is MIVB. Gaan de reizigers dan moeten overstappen in een Brusselse trein om gebruik te maken van de Noord-Zuidverbinding?

Dan is er ook nog eens het probleem van de stations.
Moet je nu overstappen aan de Franse grens als je naar Parijs wil? Als je met het vliegtuig naar Spanje wil, moet je dan eerst overstappen aan de Franse grense en vervolgens nog eens aan de Spaanse?

U merkt het al beste Zeus. Debiele vragen leveren debiele antwoorden op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 26 maart 2014 om 14:26.
fox is offline  
Oud 26 maart 2014, 14:30   #65
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Moeten die ook allemaal over een en hetzelfde spoor?
Nee - De Lijn rijdt over de Louizalaan, en TEC over de Avenue Louise.
gertc is offline  
Oud 26 maart 2014, 15:02   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Sinds 2005 - wanneer hij de baas werd - tot op heden is de stiptheid en dienstverlening van de NMBS alleen maar achteruit gegaan. 't is natuurlijk voor De Scheemaecker makkelijk om de schuld op anderen te steken en zelf alle verantwoordelijkheid trachten te ontlopen. Wat de periode eind 2007 tot november 2011 betreft, kan hij de schuld alleszins niet op JVDL/SP.a steken want die zat in de oppositie, en dan waren het Vervotte en Vanackere die minister van overheidsbedrijven waren. En uiteindelijk ligt de stiptheid van de treinen niet bij de politiek maar bij de bewindvoerders van de NMBS, t.t.z. wat het personenvervoer betreft bij De Scheemacker zelf.
En die hebben het statuut en de stakingsnijverheid van de nmbs nogal gemoderniseerd !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 maart 2014, 15:06   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Daar kunnen bedrijven bieden om bepaalde spoorlijnen uit te baten en de overheid neemt de lijnen waarvoor niemand interesse heeft voor zijn rekening.
.Maar heb je daar de prijzen in de UK, waar dit systeem op grote schaal is ingevoerd, al eens gezien?
Zijn er nu, hier bij ons, private gsm-operatoren die bewust sommige gebieden die minder rendabel zouden zijn voor gsm-gebruik niet dekken?
Hoe zou dat komen denk je ?

Weet jij precies hoe het geregeld werd, en hoe het nu geregeld is in de UK ? Precies geregeld, niet uit één slagzin van de cel propaganda van de pvda?

Ken jij de prijsvergelijkingen van het openbaar vervoer in alle geïndustrialiseerde landen van de wereld?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 maart 2014, 15:17   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zat er aan te komen: ex-spoorbaas Descheemaeker duwt de europese lijst voor N-VA

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40325_01040419
weer ene die op een goeie morgen voor de spiegel stond en declameerde : "..en nu word ik vlaams-nationalist, nèm !"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 26 maart 2014, 22:58   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nochtans zitten al die Vlaams-nationalisten die op een goeie morgen voor de spiegel stonden en declameerden: " Nu word ik VLD-er, ném!" nog altijd in de VLD.

Het zijn verdorie Belgisch-nationalisten die bij de N-VA hun heil zoeken.
Hoe zou d�*t nu komen?
Oud 26 maart 2014, 23:16   #70
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans zitten al die Vlaams-nationalisten die op een goeie morgen voor de spiegel stonden en declameerden: " Nu word ik VLD-er, ném!" nog altijd in de VLD.

Het zijn verdorie Belgisch-nationalisten die bij de N-VA hun heil zoeken.
Hoe zou d�*t nu komen?
Dat zien we over exact 60 dagen.

Boduo is offline  
Oud 27 maart 2014, 00:22   #71
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Vreemd voorbeeld - juist in Brussel heb je nu al verschillende maatschappijen voor openbaar vervoer. Je hebt er uiteraard de MIVB, maar TEC en De Lijn hebben ook buslijnen van/naar Brussel. En dat lijkt toch goed te functioneren?
Het grote verschil is dat bussen op de openbare weg rijden en daarvoor de coordinatie tussen de regio's minimaal is. Momenteel wordt gans het treinvervoer vanuit 1 centraal punt gecoordineerd. Als er in de toekomst 3 zulke centra komen voorzie ik voor treinen die van de regio's naar Brussel rijden en omgekeerd grote problemen als uurregelingen, probleemoplossingen , veiligheid etc niet centraal geregeld worden.
speurneus is offline  
Oud 27 maart 2014, 00:27   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En dat is natuurlijk iets dat de sossen er nooit bij vertellen als ze zeggen dat die man slecht werk geleverd heeft; het was misschien slecht werk omdat hij totaal werd gedwarsboomd door de sossen zelf!
Het is langer geweten dat de rode vakbond daar de baas is.
Een vakbond waar de rode politieke partij ook een dikke vinger in de pap heeft.
daiwa is offline  
Oud 27 maart 2014, 09:09   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard De Tijd: Descheemaecker: 'Verandering is nodig'

Titel:
Descheemaecker: 'Verandering is nodig'

link: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...ORNING_COMMENT

Citaat:
Kwaliteitsjournalistiek vergt veel investeringen. Als u een artikel wil delen, gebruik daarom onderstaande link in plaats van de tekst te knippen/kleven. Meer informatie over auteursrechten of intellectuele eigendom vindt u in onze Algemene Voorwaarden. http://help.tijd.be/?op=detail&artic...71&nodeId=3474 Wie bijkomende rechten wil kopen voor collectief of commercieel gebruik, kan terecht bij Reprocopy. http://www.reprocopy.be/ Hierbij vindt u de link die u makkelijk met anderen kan delen: http://www.tijd.be/r/t/1/id/9482871.
Ik heb de duwersplaats op de Europese lijst van de N-VA aanvaard. Niet zozeer om een politiek mandaat te halen. Maar vooral om mee uit te roepen dat er verandering nodig is.' Dat zegt de voormalige topman van de NMBS Marc Descheemaecker in een gesprek met De Tijd.
Gewezen spoorbaas Marc Descheemaecker.
Gewezen spoorbaas Marc Descheemaecker. ©BELGA

De overstap van Marc Descheemaecker van de Open VLD naar de N-VA raakte dinsdag bekend. En de mededeling deed meteen heel wat stof opwaaien. De beslissing van de voormalige topman van de NMBS viel niet overal in goede aarde.

Maar Descheemaecker ligt daar niet wakker van. 'Als dat betekent dat ik heel wat vuil over mij heen zal krijgen, dan is dat maar zo. Ik wil mij opofferen, om ervoor te zorgen dat mijn kinderen tegen hun kinderen kunnen zeggen dat ze het straks beter zullen hebben als ze goed werken. Dat is mijn plicht.'
Bart De Wever

Het was N-VA-voorzitter Bart De Wever zelf die de oud-NMBS-topman over de streep trok. 'Jij schrijft dat verandering nodig is, je klaagt misstanden aan, je zegt dat we verstandiger met belastinggeld moeten omspringen', zei De Wever mij. 'Wij zeggen hetzelfde. In plaats van aan de zijlijn te staan, moet je je verantwoordelijkheid opnemen.' Dat was een vrij vermanende boodschap', reconstrueert Descheemaecker zijn gesprek met de N-VA-voorman.
'Als een paar mensen door mij hun stem aan de N-VA geven, is mijn missie gelukt.'
Marc Descheemaecker,
Ex-spoorbaas

De gewezen spoorbaas aanvaardde de duwersplaats op de Europese lijst dan ook vooral 'om mee uit te roepen dat verandering nodig is. Niet zozeer om een politiek mandaat te halen. Als een paar mensen door mij hun stem aan de N-VA geven, is mijn missie gelukt.'

Descheemaecker haalt ook uit naar het PS-model. 'Schipperen, betekenisloze compromissen sluiten, aanmodderen, geldverkwisting, grote subsidies, puntje, puntje, puntje.' Dat is volgens hem het PS-model.

De schoofzak is offline  
Oud 27 maart 2014, 09:29   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat mij altijd opvalt is dat de rooien er altijd de mond over vol hebben hoe pro-gressief ze wel zijn, maar in de praktijk zo conservatief/behoudsgezind als de pest zijn. Ze krijgen het schijt als ze nog maar het woord "verandering" horen en bevechten elke échte verandering alsof hun leven ervan afhangt.

Tegelijkertijd geloven ze vast in "de maakbaarheid van de maatschappij", maar dan wel een maatschappij naar hun eigen communistische beeld en gelijkenis.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 maart 2014 om 09:31.
Knuppel is offline  
Oud 27 maart 2014, 10:27   #75
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het grote verschil is dat bussen op de openbare weg rijden en daarvoor de coordinatie tussen de regio's minimaal is. Momenteel wordt gans het treinvervoer vanuit 1 centraal punt gecoordineerd. Als er in de toekomst 3 zulke centra komen voorzie ik voor treinen die van de regio's naar Brussel rijden en omgekeerd grote problemen als uurregelingen, probleemoplossingen , veiligheid etc niet centraal geregeld worden.
Nope. Momenteel is er een concentrering bezig naar 31 bemande posten. Op termijn worden dat 10 bemande en 21 onbemande. Vooraleer je wat zever uit je botten slaat omdat het in je kraam past, zou ik toch eerst het een en ander leren over de werking van ons spoornet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 27 maart 2014 om 10:29.
fox is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:00   #76
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zat er aan te komen: ex-spoorbaas Descheemaeker duwt de europese lijst voor N-VA

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40325_01040419
.. uw gedachtenloopje ontgaat me .. het zat eraan te komen .. hoezo ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:05   #77
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moet je nu overstappen aan de Franse grens als je naar Parijs wil? Als je met het vliegtuig naar Spanje wil, moet je dan eerst overstappen aan de Franse grense en vervolgens nog eens aan de Spaanse?

U merkt het al beste Zeus. Debiele vragen leveren debiele antwoorden op.
.. het zal u verbazen, doch men moet inderdaad overstappen wanneer men vanuit Vlaanderen via Rijsel naar Parijs wil .. straffer indien het tegenzit moet men met de benenwagen van Lille Flandres naar Lille Europe banjeren .. wanneer je vanuit Marseille naar Madrid wil moet je soms overstappen in Montpellier .. had u nog van dat soort debiele vragen .. altijd tot uw dienst ..

4x10E6 is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:06   #78
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Titel:
Descheemaecker: 'Verandering is nodig'

link: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...ORNING_COMMENT
.. tiens waar zat Marc al die tijd toen hij nog veranderingen kom doorvoeren ..

4x10E6 is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:08   #79
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
weer ene die op een goeie morgen voor de spiegel stond en declameerde : "..en nu word ik vlaams-nationalist, nèm !"
.. gôh .. dit zou inhouden dat meneer Descheemaker 's morgens nog in de spiegel durft kijken ..

4x10E6 is offline  
Oud 27 maart 2014, 21:24   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. tiens waar zat Marc al die tijd toen hij nog veranderingen kom doorvoeren ..
Wel, dat is toch geweten. Hij zat bij de VLD. En die heeft hem nogal geholpen om zich te weren tegen het PS-model !! De collaborateurs !!

.

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be