Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2014, 11:19   #61
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Eveneens niet realistisch.
Kijk swtp, grosso modo heb je in de wereld twee flavors, realisten en utopisten.

Van de realisten komt het haar recht.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 11:28   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Van de realisten komt het haar recht.
Dan stap jij vaak nogal moeilijk, zeker?
Oud 4 april 2014, 13:10   #63
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou graag hebben dat mijn wagen op zuiver kraantjeswater kan rijden. Wat moet ik er volgens jou ingooien? Zuiver water of toch maar benzine?
water is voorlopig goedkoper...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 13:13   #64
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja...
Bedankt voor uw waardevolle bijdrage ...
Graag gedaan, nu is't aan u om uw motor om te bouwen naar ene die op water kan rijden.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 4 april 2014, 13:28   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me in u vergist.
Ik heb u ernstig overschat.
Waarom? een beetje knutselaar kan gerust een nokkenas laten draaien met water zonder daarvoor te moeten terugvallen op fossiele brandstof . 't Is enkel zaak om die methodes te perfectioneren.
Ja zal er geen Ferrari mee voorbijsteken maar voor stadsgebruik moet je dat kunnen met de moderne materialen en eventueel zonnecellen.
Oud 4 april 2014, 13:50   #66
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei:

Aldus, mijn wagen, in de huidige toestand (benzinemotor).
Als ik wens, dat die in die toestand op water kan rijden, dan ben ik aldus utopisch.

Zoals Knipp, aangeeft, is een utopische benadering en een realistische benadering.

Wat gooit u in de wagen? Water (utopisch) of benzine (realistisch).
Wel...ondanks jullie woordspelletjes... "Uw wagen" zou perfect op water kunnen rijden mits wat aanpassingen.
En hoewel er eerder een additief op de markt zou komen om dat water om te vormen tot een brandbare stof dan dat ze een gebruiksvriendelijke (stoom- of pomp)motor maken uit lichte composietmaterialen moet het toch te doen zijn...
Oud 4 april 2014, 15:12   #67
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Eigenlijk heb je hier wel een punt.
Het zou echt de moeite lonen om dat eens serieus te laten berekenen: de kost van een minimumbedrag tegenover de kost van werkloosheid zonder inkomen....
Reken al het papier en drukwerk, alle ambtenaren, alle werkuren die daar moeten ingerekend worden...Ik denk dat dit enorm veel geld is...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 15:22   #68
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Eveneens niet realistisch.

Hoeveel gekken ga je vinden; die bereidt zijn om na hun middelbaar; nog 9 jaar te studeren om bijvoorbeeld chirurg te worden? Om daarna op de meest gekke uren te moeten werken; met een zeer zware verantwoordelijkheid die op hun schouders rust. Dit, voor een zelfde loon als een luis die hele dagen op de kont in de sofa naar debiele soaps ligt te kijken, met 0.0 verantwoordelijkheid.
Als je 1500 euros ( ik zeg maar iets ) kadoo krijgt elke maand, wil dat zeggen dat je dan geen enkele ambitie meer hebt ?
Ik zou dan bvb rekenen van " ik krijg er 1500 voor niets , nu kan ik een zaakje proberen opstarten, en als het misloopt, kan ik nog altijd op mijn 1500 terugvallen ".
Hetzelfde als je in loondienst gaat gelijk waar, wat je daar verdient komt bovenop uw 1500 basis-euros. Dan kan je er al snel 3000 binnenrijven elke maand. Dat is goed voor de economie, de mensen gaan meer uitgeven.
En wie zegt dat je geen chirurgen meer zult vinden ? Daarvoor moet je in elk geval geroepen zijn, iedereen k�*n en wil die job niet uitvoeren. En hetgeen je daar mee verdient zal wel een pak hoger liggen dan een eventueel onvoorwaardelijk basis-inkomen.
Langs de andere kant , échte werkonwilligen, authentieke luiaards, die liever 3/4 van de dag in hun bed of zetel liggen, stellen zich dan maar tevreden met hun basis-inkomen, die worden niet meer opgejaagd om een job te gaan doen waar ze van kotsen in feite, en dus niet goed zullen doen. Daarmee blijven die mensen van de arbeidsmarkt weg, en hebben de bazen dus enkel nog te maken met mensen die graag, of toch op z'n minst uit eigen keuze , gaan werken. De sfeer op de arbeidsvloer zal er beter van worden.
Oud 4 april 2014, 15:24   #69
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou graag hebben dat mijn wagen op zuiver kraantjeswater kan rijden. Wat moet ik er volgens jou ingooien? Zuiver water of toch maar benzine?
Een motor die op water kan rijden, bestaat reeds. De oliemaatschappijen hebben echter het patent opgekocht.
Oud 4 april 2014, 15:27   #70
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Als je 1500 euros ( ik zeg maar iets ) kadoo krijgt elke maand, wil dat zeggen dat je dan geen enkele ambitie meer hebt ?
Ik zou dan bvb rekenen van " ik krijg er 1500 voor niets , nu kan ik een zaakje proberen opstarten, en als het misloopt, kan ik nog altijd op mijn 1500 terugvallen ".
Hetzelfde als je in loondienst gaat gelijk waar, wat je daar verdient komt bovenop uw 1500 basis-euros. Dan kan je er al snel 3000 binnenrijven elke maand. Dat is goed voor de economie, de mensen gaan meer uitgeven.
En wie zegt dat je geen chirurgen meer zult vinden ? Daarvoor moet je in elk geval geroepen zijn, iedereen k�*n en wil die job niet uitvoeren. En hetgeen je daar mee verdient zal wel een pak hoger liggen dan een eventueel onvoorwaardelijk basis-inkomen.
Langs de andere kant , échte werkonwilligen, authentieke luiaards, die liever 3/4 van de dag in hun bed of zetel liggen, stellen zich dan maar tevreden met hun basis-inkomen, die worden niet meer opgejaagd om een job te gaan doen waar ze van kotsen in feite, en dus niet goed zullen doen. Daarmee blijven die mensen van de arbeidsmarkt weg, en hebben de bazen dus enkel nog te maken met mensen die graag, of toch op z'n minst uit eigen keuze , gaan werken. De sfeer op de arbeidsvloer zal er beter van worden.
"U zegt maar iets" ?
Daar moet ik als alleenstaande ouder toch verdomd hard voor werken
Oud 4 april 2014, 15:38   #71
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel; maar:

Hoe schat je de gevolgen in van het feit, dat mensen meer gaan uitgeven?
Dan moet de productie toch omhoog; niet? Meer productie, betekent (daarom niet altijd recht-evenredig) meer werknemers... Laat nu net daar het schoentje wringen.

Er staan nu al duizenden vacatures open, hoe wil jij dan mensen gemotiveerd krijgen om die in te vullen, als zij door niets te doen, toch € 1 500 per maand gaan krijgen. (sommigen zijn daar best tevreden mee)

Een ander (pervers) gevolg zal (mogelijk) zijn, dat de economie zal inspelen op het feit, dat 'iedereen' minimum (uw voorbeeld) € 1 500 per maand ter zijne beschikking heeft; en aldus zal de gemiddelde prijs van goederen stijgen. Hoe dan ook ...
D�*�*r moet de staat controle op uitvoeren. Prijzen mogen niet vrij zijn, maar gereglementeerd. Wie de regels niet respecteert, neemt men zijn hebben en houden in beslag ( zoals Chavez dit gedaan heeft )
Verder, jij gaat er van uit dat de meeste mensen niet willen werken, maar dit klopt helemaal niet. De meeste doppers zouden wél liever een job hebben. Trouwens, als de economie beter draait, kunnen de bazen hun lonen opslagen, en dat werkt werk-willigheid in de hand . Als je voor je basis-behoeften al geld opzij hebt liggen elke maand, kan je al het geld dat je verdient uitgeven aan zaken die je graag wilt hebben of doen. is ook goed om zin te geven in werken...
Geloof me, er zijn meer voordelen dan nadelen bij dit plan.
Oud 4 april 2014, 15:39   #72
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei "mijn wagen"; een op benzine functionerende motor ...
Als ik vanuit utopisch standpunt, mijn wagen vul (aldus met water), dan is die motor naar de kloten.
Aldus, liever een realistisch mens, dan een als een utopisch mens de bestaande toestand naar de zak helpen.
jaja dat zal wel, maar uw wagen doet niet terzake, dat besef je toch...?
Oud 4 april 2014, 15:45   #73
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet mee akkoord.
Dat zijn communistische toestanden.

Ik denk dat in die benadering de reden ligt, waarom jij zo een systeem wel ziet zitten; en ik niet.
Ik ben geen 100 % -er communist. Er zijn wel goede kanten aan die ideologie, net als aan de andere politieke systemen. Ik zou eerder voorstander zijn van een samensmelting van meerdere systemen, er enkel uithalen wat ik het beste vind.

Laatst gewijzigd door meneer : 4 april 2014 om 15:45.
Oud 4 april 2014, 15:48   #74
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was een voorbeeld; om duidelijk te maken dat Knipp zijn stelling: "er zijn realisten en utopisten", eigenlijk nietszeggend is.
Wat ben je immers met utopisme; als de handeling daardoor gevoed, het resultaat in de fik steekt ...
Denken dat de mondialisatie, de vrije handel, het kapitalisme, het ultra-liberalisme alles gaan oplossen is evenzeer een utopie.
En dat is een utopie die al heel veel schade aangericht heeft, en er nog meer gaat aanrichten in de komende jaren.
Oud 4 april 2014, 16:11   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat de gemiddelde Belg beter een vlaamsnationalist dan een dakloze uitnodigt.

Die hebben minstens even hard nood aan wat menselijke warmte.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 17:07   #76
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ah... Henri met serieuze voorbeelden om de discussie te volgen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat de gemiddelde Belg beter een vlaamsnationalist dan een dakloze uitnodigt.

Die hebben minstens even hard nood aan wat menselijke warmte.
de gemiddelde Belg = Utopisme

Vlaamsnationalist = Realisme

'k Ben mee
Oud 4 april 2014, 20:22   #77
A=A
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Sorry vriend, maar ik vind het naïef te geloven dat je ALLE factoren in uw leven kunt controleren. Je kan studeren, solliciteren, een netwerk uitbouwen... maar als uw baas uw gezicht niet kan verdragen en u als eerste op de lijst van te ontslagen medewerkers zet bij een reorganisatie, dan ben je wel flink de klos. Of één of andere bobo in een ver land wil zijn bonus veilig stellen door het bedrijf waar je werkt te sluiten en je bent net te oud om elders aangeworven te worden, of er zijn geen passende vacatures enz.
Smoesjes. Daklozen zijn niet bereid om te werken, want werk is er genoeg.
A=A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 20:22   #78
A=A
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Je zal wel anders piepen als het jouw toer is...
Als je daar hongerig en rillend van de kou in uw kartonnen doos ligt, waartegen zatlappen, honden en allochtonen komen pissen...
Mijn toer komt niet.
Oud 4 april 2014, 20:23   #79
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A=A Bekijk bericht
Smoesjes. Daklozen zijn niet bereid om te werken, want werk is er genoeg.
Niet iedereen heeft de mentaliteit van een triestige loonslaaf inderdaad.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 20:28   #80
A=A
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Niet iedereen heeft de mentaliteit van een triestige loonslaaf inderdaad.
Tja, als je niet de capaciteit hebt om te creëren, en niet de wijsheid om te werken, tja, dan kun je nog altijd dakloze worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be