Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2014, 15:24   #61
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
dan kan daar op een deftige manier overleg over gepleegd worden door mensen die de materie kennen
Mijnheer, er is zoals U ongetwijfeld weet een pensioencommissie opgericht met 10 professoren die de pensioenen moet hervormen want Europa gelooft niet dat België in staat is ze te financieren in zijn huidige context.
U mag er gif op nemen dat er drastisch gesnoeid zal worden in de exuberante statutaire pensioenen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 15:31   #62
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ambtenaar, U bent met zichzelf bezig.Uw exuberant pensioen waar nooit bijdragen voor betaald zijn DAAR MAG NIET AAN GERAAKT WORDEN. Alles is wenselijk maar "kom niet aan MIJN MIJN MIJN"!!
U bent zielig!!
zielig man? ik heb op 14 maanden tijd 4 overlijdens te verwerken gekregen,vader ,schoonvader,vrouw en tante,mijn vrouw was net 60 en zal nooit geen pensioen trekken,en voorts woon ik samen met mijn geestelijk mindervalide zoon,en ik hoop dat ik nog een tijd gezond blijf zodat hij niet naar een home moet,ik met mezelf bezig? u bent verderfelijk met uw steeds weerkerende negatieve commentaar,ik ben sociaal,mss ook geworden door de omstandigheden maar ik geef om mensen,u spuwt het deel van de mensen dat u verfoeit recht in het gezicht,en mijn pensioen blijft een flink stuk onder de door u gestelde waarde,zelfs met een minder valide bijpassing voor de zoon!
het is nu genoeg geweest!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 4 april 2014 om 15:31.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 15:38   #63
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
zielig man? ik heb op 14 maanden tijd 4 overlijdens te verwerken gekregen,vader ,schoonvader,vrouw en tante,mijn vrouw was net 60 en zal nooit geen pensioen trekken,en voorts woon ik samen met mijn geestelijk mindervalide zoon,en ik hoop dat ik nog een tijd gezond blijf zodat hij niet naar een home moet,ik met mezelf bezig? u bent verderfelijk met uw steeds weerkerende negatieve commentaar,ik ben sociaal,mss ook geworden door de omstandigheden maar ik geef om mensen,u spuwt het deel van de mensen dat u verfoeit recht in het gezicht,en mijn pensioen blijft een flink stuk onder de door u gestelde waarde,zelfs met een minder valide bijpassing voor de zoon!
Mijnheer, mensen uit de privé hebben ook tegenslagen te verwerken in hun leven en weet dat geen enkele gepensioneerde ambtenaar in armoede leeft. Bij de gepensioneerde werknemers is de armoede dramatisch! Dit zijn mensen die echt geld op echte rekeningen vd Staat hebben gestort maar daar nooit voor beloond zijn geweest! Ik heb het over de grootste georganiseerde misdaad binnen de Belgische sociale zekerheid waar niet over gesproken mag worden!!
En nog iets : met zieligheid ben je bij mij aan het verkeerde adres!
Oud 4 april 2014, 15:43   #64
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand neemt het je kwalijk dat je opkomt voor rechten die jij als verworven beschouwt en eerlijk gezegd, ik zou hetzelfde doen .Maar het zal niet langer houdbaar zijn en eigenlijk weet jij dat ook wel, als je eerlijk bent.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 15:57   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ambtenaren geen belastingen betalen staan wij voor onmogelijk te betalen rekeningen.
Ik wist niet dat mijn brutto-loon gelijk was aan mijn netto-loon...
Oud 4 april 2014, 16:01   #66
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik wist niet dat mijn brutto-loon gelijk was aan mijn netto-loon...
Mijnheer, een ambtenaar kan nooit geld in de schatkist leggen, enkel eruit halen.
Uw bijdrages zijn fiktief.
Oud 4 april 2014, 16:03   #67
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer, een ambtenaar kan nooit geld in de schatkist leggen, enkel eruit halen.
Ah bon, ik mag niet betaald worden voor mijn werk, dus?
Oud 4 april 2014, 16:22   #68
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als het je nog niet opgevallen is,zo denken alle rechtsen hier op het forum,en ik heb hier bij herhaling al gesteld dat ik het ook met alle linkse maatregelen niet eens ben,maar laat de mensen gerust en laat ze hun werk doen zoals ze het moet,zonder met de meute mee te doen en net te doen zoals je hierboven schrijft,mensen zoals demonen en meelopers provoceren en maken de doelgroep zo zwart als roet,waarom ? OMDAT HET IN HUN KRAAMPJE PAST!
Waar doe ik met de meute mee?
Mijn standpunt is altijd geweest één statuut voor iedereen.
Al de rest is arrogant, egoïstisch gelul in de ruimte.
Je zal hard naar een draadje moeten zoeken waar ik ambtenaren zwart maak. Wil dat zeggen dat ik het met de huidige situatie eens ben en dat ik met de meute moet meeheulen?
Verre van. Iedereen zit hier te kappen op de verkeerden.

Doe zelf maar eens een reëel voorstel om bijvoorbeeld pensioenen boven een bepaald bedrag te laten bijdragen, om voor de jeugd een pensioen te helpen opbouwen. Je krijgt hier een oorverdovende stilte.

Hetzelfde met de index in centen ipv procenten. Het leven word voor iedereen evenveel duurder. Tel eens even het verschil van iemand die 10.000 € per jaar verdient aan 2 % indexering per jaar en iemand die 50.000 € per jaar verdient.Alleen al de procentuele indexering zorgt voor een vergroting van de loonkloof.
Maar ook hierover volgt altijd een oorverdovende stilte.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 16:33   #69
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah bon, ik mag niet betaald worden voor mijn werk, dus?
U legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb.
Maar U betaalt geen belastingen, U bent zoals alle uitkeringstrekkers een netto-ontvanger.
Indien een Staat teveel netto-ontvangers heeft in verhouding tot mensen die echt geld op echte rekeningen vd Schatkist storten dan is dat model niet meer levensvatbaar en dat is wat wij nu meemaken.
Oud 4 april 2014, 16:45   #70
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niemand neemt het je kwalijk dat je opkomt voor rechten die jij als verworven beschouwt en eerlijk gezegd, ik zou hetzelfde doen .Maar het zal niet langer houdbaar zijn en eigenlijk weet jij dat ook wel, als je eerlijk bent.
dat heb ik hier reeds regelmatig gesteld,maar als iedereen heeft afgedragen naar job en diploma,en men heeft de burger jaren voorgelogen over hun pensioenkassen en men deelt dan ook nog is uit aan diegenen die er niet of bijna niet aan hebben bijgedragen, moet men niet steeds op de ambtenaar schelden maar moet men de opeenvolgende regeringen verantwoordelijk stellen!
Oud 4 april 2014, 16:46   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Betalen ambtenaren geen BTW, registatierechten, onroerende voorheffing, BIV, verkeersbelastingen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2014 om 16:47.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 16:52   #72
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijnheer, mensen uit de privé hebben ook tegenslagen te verwerken in hun leven en weet dat geen enkele gepensioneerde ambtenaar in armoede leeft. Bij de gepensioneerde werknemers is de armoede dramatisch! Dit zijn mensen die echt geld op echte rekeningen vd Staat hebben gestort maar daar nooit voor beloond zijn geweest! Ik heb het over de grootste georganiseerde misdaad binnen de Belgische sociale zekerheid waar niet over gesproken mag worden!!
En nog iets : met zieligheid ben je bij mij aan het verkeerde adres!
geen enkele ambtenaar is verantwoordelijk,voor wat zijn overheid uitspookt richt u dan tot de politiek en laat anderen gerust,of is het onze fout dat wij een degelijk pensioen hebben,jij zou het teruggeven nietwaar?
Ik kan dan mss zielig zijn,maar dan ben jij ziek man!
Oud 4 april 2014, 16:53   #73
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Betalen ambtenaren geen BTW, registatierechten, onroerende voorheffing, BIV, verkeersbelastingen?
laat zo jack, hij is het niet waard!
Oud 4 april 2014, 16:55   #74
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet jij misschien ondertussen al waar we gratis kunnen gaan eten?
Oud 4 april 2014, 17:00   #75
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb.
Maar U betaalt geen belastingen, U bent zoals alle uitkeringstrekkers een netto-ontvanger.
Indien een Staat teveel netto-ontvangers heeft in verhouding tot mensen die echt geld op echte rekeningen vd Schatkist storten dan is dat model niet meer levensvatbaar en dat is wat wij nu meemaken.
Ik betaal wel belastingen, uiteraard. Zowel rechtstreeks als onrechtstreeks. Daarom ook dat mijn bruto-loon hoger is dat mijn netto-loon, om maat een voorbeeld te geven.
Jij hebt er duidelijk een probleem mee dat ik betaald wordt door de Staat om voor de Staat te werken. Zo zeg mij eens, wie moet mij voor mijn job betalen?
Oud 4 april 2014, 17:15   #76
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik betaal wel belastingen, uiteraard. Zowel rechtstreeks als onrechtstreeks. Daarom ook dat mijn bruto-loon hoger is dat mijn netto-loon, om maat een voorbeeld te geven.
Jij hebt er duidelijk een probleem mee dat ik betaald wordt door de Staat om voor de Staat te werken. Zo zeg mij eens, wie moet mij voor mijn job betalen?
U bent een netto-ontvanger.
Stel er zit eenheid 1.000 in de schatkist.
Leg mij eens uit hoe uw werkgever (de Staat) uw afhouding van 200 eenheden stort zodat de schatkist 1.200 eenheden groot wordt!?
Oud 4 april 2014, 17:17   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent een netto-ontvanger.
Stel er zit eenheid 1.000 in de schatkist.
Leg mij eens uit hoe uw werkgever (de Staat) uw afhouding van 200 eenheden stort zodat de schatkist 1.200 eenheden groot wordt!?
Dat niemand zo'n groot licht een job aanbiedt, blijft voor mij een raadsel...
Oud 4 april 2014, 17:18   #78
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer, indien Duitsland hetzelfde overheidsbeslag had als ons land dan zou het in 2013 een overschot op zijn begroting gehad hebben van 200 miljard Euro.
Nogmaals, jullie zijn met veel te veel en veel te duur.
Er is een financieringsprobleem.
Dit los je niet op met de belastingen nog te verhogen maar door te besparen in het overheidsapparaat.
Indien U andere oplossingen heeft mag je ze hier altijd verkondigen. Daarvoor dienen forums namelijk!
Oud 4 april 2014, 17:23   #79
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer, u kunt de waarheid niet aan omdat die waarheid pijnlijk is.
U zit in de ontkenningsfase.
Ik zou mij niet goed voelen als sociaal mens zoals U zichzelf benoemd die een pensioen krijgt dat minstens dubbel zo groot is als dat van uw collega die hetzelfde werk doet als jij, dezelfde anciënniteit heeft, dezelfde funktieklassifikatie, hetzelfde diploma, ...
Als sociale mens was ik al lang op de barrikade geklommen om dit onrecht aan te klagen!

Laatst gewijzigd door demonen : 4 april 2014 om 17:38.
Oud 4 april 2014, 17:26   #80
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer, indien Duitsland hetzelfde overheidsbeslag had als ons land dan zou het in 2013 een overschot op zijn begroting gehad hebben van 200 miljard Euro.
Nogmaals, jullie zijn met veel te veel en veel te duur.
Er is een financieringsprobleem.
Dit los je niet op met de belastingen nog te verhogen maar door te besparen in het overheidsapparaat.
Indien U andere oplossingen heeft mag je ze hier altijd verkondigen. Daarvoor dienen forums namelijk!
Ik vraag u nog steeds: wie moet mij betalen voor het werk dat ik voor de Staat verricht?
Daarop antwoorden moet nochtans niet moeilijk zijn, niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be