Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2014, 17:35   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Colonel Sanders was over de 65 toen hij met zijn eerste kiprestaurant "Kentucky Fried Chicken" begon.
Fout!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 17:36   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat dachten de Grieken ook
De Belgen zijn de Grieken niet. En omgekeerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 17:41   #63
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Fout!
Ja na nazicht was hij slechts 62, nog zéér jong dus.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 17:41   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Colonel Sanders was over de 65 toen hij met zijn eerste kiprestaurant "Kentucky Fried Chicken" begon. Nu is het de 2de grootste fast food keten ter wereld na Mac Donalds. Bijna 20.000 vestigingen over méér dan 100 landen.

Op 65 laat staan 55 ben je niet afgeschreven.
In Belgie ben je voor de arbeidsmarkt wel afgeschreven. Daar moeten we niet flauw over doen. Uiteraard kunnen plus 60'ers zich nog nuttig maken. En de grote uitdaging is trouwens om het systeem in die richting om te bouwen. Maar wie is hier bereid om zijn verworven rechten af te geven, of een minder betaalde job aan te nemen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 17:42   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De Belgen zijn de Grieken niet. En omgekeerd.
En dan ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 17:51   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Colonel Sanders was over de 65 toen hij met zijn eerste kiprestaurant "Kentucky Fried Chicken" begon. Nu is het de 2de grootste fast food keten ter wereld na Mac Donalds. Bijna 20.000 vestigingen over méér dan 100 landen.

Ja Ja kan allemaal wel zijn maar er zijn er heel veel die de 65 niet halen.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 17:57   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja na nazicht was hij slechts 62, nog zéér jong dus.
Inderdaad 62 nog zeer jong...Misschien kunnen we binnenkort de bejaarden in de tehuizen ook terug activeren.80 +...ah ja als ze nog kunnen gaan dansen in Benidorm kunnen ze nog gaan werken ook.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 april 2014 om 17:57.
Oud 9 april 2014, 18:00   #68
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In Belgie ben je voor de arbeidsmarkt wel afgeschreven. Daar moeten we niet flauw over doen. Uiteraard kunnen plus 60'ers zich nog nuttig maken. En de grote uitdaging is trouwens om het systeem in die richting om te bouwen. Maar wie is hier bereid om zijn verworven rechten af te geven, of een minder betaalde job aan te nemen ?
Het voorbeeld dat ik aangeef is niet toevallig in de USA. Er valt iets van die vechtersmentaliteit te leren.

Ook in Duitsland is men nu op grote schaal bezig gepensioneerden terug te halen in de bedrijven om de jongeren aan te leren en hun rijke ervaring te delen. Duitsland kampt nog méér dan andere Europese landen met vergrijzing. Naar de toekomst toe zal het gedaan zijn met pensioenen onder de 65 laat staan 70. Als ik het goed voor heb staan sommige Scandinavische landen nu al op 68 jaar.
Oud 9 april 2014, 18:03   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het voorbeeld dat ik aangeef is niet toevallig in de USA. Er valt iets van die vechtersmentaliteit te leren.

Ook in Duitsland is men nu op grote schaal bezig gepensioneerden terug te halen in de bedrijven om de jongeren aan te leren en hun rijke ervaring te delen. Duitsland kampt nog méér dan andere Europese landen met vergrijzing. Naar de toekomst toe zal het gedaan zijn met pensioenen onder de 65 laat staan 70. Als ik het goed voor heb staan sommige Scandinavische landen nu al op 68 jaar.
Ik dacht het al de 80 + gaan er ook nog moeten aan geloven.....Het zal gedaan zijn om doelloos rond te wandelen op de dijk met Pekkie de poedel ....Als ze kunnen dansen kunnen ze nog werken ook !
Oud 9 april 2014, 18:07   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat terughalen op grote schaal zou ik maar best met een korreltje zout nemen zeker Hier en daar een kwispel die niet graag thuis blijft vooral om van het gezaag van zijn vrouw vanaf te zijn kan ik nog aannemen maar anders tarara ! Ik ken anders geen enkele gepensionneerde die meer dan 2 jaar thuis is die nog terug wil !
Oud 9 april 2014, 18:08   #71
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik dacht het al de 80 + gaan er ook nog moeten aan geloven.....Het zal gedaan zijn om doelloos rond te wandelen op de dijk met Pekkie de poedel ....Als ze kunnen dansen kunnen ze nog werken ook !
Naar de toekomst toe zal dat inderdaad onhoudbaar zijn omdat er geen geld is om dat blijven te betalen. Vooral Belgie ligt in het staart peleton van mensen die vroeg in pensioen gaan. 65 is een lachertje want bijna niemand werkt zo lang, het zou al een grote voorruitgang zijn als men die pensioen ouderdom respecteert en de facto zo lang werkt.
Oud 9 april 2014, 18:09   #72
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

Sanders werd geboren in een presbyteriaans gezin. Zijn vader, Wilbur David Sanders, stierf toen Harland vijf jaar oud was. Doordat zijn moeder werkte, moest Sanders voor het gezin koken. Hij schreef zich reeds op zestienjarige leeftijd in voor het Amerikaanse leger door zijn geboortedatum op het inschrijfformulier te vervalsen.

Op veertigjarige leeftijd maakte Sanders kipmaaltijden voor de klanten van een tankstation in Corbin. Hij beschikte aanvankelijk niet over een geschikte plek om deze te verkopen, dus hij bediende zijn klanten vanuit zijn huis nabij de benzinepomp. Toen de populariteit van zijn maaltijden toenam verplaatste hij zijn zaak naar een motel en een restaurant, waar hij als chef werkte. Hij ontwikkelde destijds zijn eigen recept voor het bereiden van kippenvlees. Door de kip onder hoge luchtdruk klaar te maken werd de bereidingstijd ervan korter.
Wiki

Van alle 50-plussers vinden er in Vlaanderen 2,8% terug werk. In Limburg zijn er dat minder dan 2% en die cijfers dateren voor de sluiting van Ford Genk.
Ik waardeer uw zelfstandige aktiviteit maar in Genk staan momenteel 30% vd handelszaken over te nemen.
Ik wens mijn collega's het allerbeste, ik ben vrijgesteld als werkzoekende wegens meer dan 38 jaar gewerkt.
Ik ga op mijn lui kloten liggen in Thailand.
Maandelijks 62.000 bath (10 keer meer dan de plaatselijke levensstandaard) om niets te doen en een mooie spaarcent.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 18:14   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Sanders werd geboren in een presbyteriaans gezin. Zijn vader, Wilbur David Sanders, stierf toen Harland vijf jaar oud was. Doordat zijn moeder werkte, moest Sanders voor het gezin koken. Hij schreef zich reeds op zestienjarige leeftijd in voor het Amerikaanse leger door zijn geboortedatum op het inschrijfformulier te vervalsen.

Op veertigjarige leeftijd maakte Sanders kipmaaltijden voor de klanten van een tankstation in Corbin. Hij beschikte aanvankelijk niet over een geschikte plek om deze te verkopen, dus hij bediende zijn klanten vanuit zijn huis nabij de benzinepomp. Toen de populariteit van zijn maaltijden toenam verplaatste hij zijn zaak naar een motel en een restaurant, waar hij als chef werkte. Hij ontwikkelde destijds zijn eigen recept voor het bereiden van kippenvlees. Door de kip onder hoge luchtdruk klaar te maken werd de bereidingstijd ervan korter.
Wiki

Van alle 50-plussers vinden er in Vlaanderen 2,8% terug werk. In Limburg zijn er dat minder dan 2% en die cijfers dateren voor de sluiting van Ford Genk.
Ik waardeer uw zelfstandige aktiviteit maar in Genk staan momenteel 30% vd handelszaken over te nemen.
Ik wens mijn collega's het allerbeste, ik ben vrijgesteld als werkzoekende wegens meer dan 38 jaar gewerkt.
Maandelijks 62.000 bath (10 keer meer dan de plaatselijke levensstandaard) om niets te doen en een mooie spaarcent.
62000 baht (10 keer meer dan de plaatselijke levensstandaard ??) Vergis U niet ..veel dingen in Thailand zijn duurder dan in Belgie....of minstens even duur....Bekijk maar eens wat daar rond rijdt ....een auto onder de 25000 euro rijdt daar niet rond hoor....en de kinderen rijden er op blitse scooters....
Oud 9 april 2014, 18:16   #74
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht

Wiki

In Thailand kan je al een superlekkere schotel kopen voor 60 bath daar ben je inderdaad de koning. Luxe appartementen voor een prikje en een jonge vriendin die met weinig content is en lekker kookt (en ander lekkere dingen doet). Je hebt gelijk en hebt al langer gewerkt dan de meesten trouwens.
Oud 9 april 2014, 18:26   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Thailand kan je al een superlekkere schotel kopen voor 60 bath daar ben je inderdaad de koning. Luxe appartementen voor een prikje en een jonge vriendin die met weinig content is en lekker kookt (en ander lekkere dingen doet). Je hebt gelijk en hebt al langer gewerkt dan de meesten trouwens.
Die superlekkere schotel van 60 bht...is dan gewoon wat rijst met wat kip en op een plastiek stoeltje in de straatgoot...met daarbij een potje water..Dat luxe appartement als dit niet is gelegen in het midden van de jungle is helemaal niet te koop voor een prikje....zoek maar eens een mooi appartement in bv Phuket en weet me de prijs te zeggen.....en die jonge vriendin die met weinig content is en nog lekker kookt ...dat zal wel om te lachen zijn zeker ??? Geef haar al maar minimum 12000 bht per maand.....alle dagen te eten en te drinken....wat kapsalon ..wat producten..wat kleedjes ..wat gouden kettinkjes ...cadeautje ....en je zit al snel aan de 25000 per maand...Na een jaartje kan je dan beginnen om een huisje voor haar te bouwen in de Isaan....reken op een goede 35000 euro ....Nadien zal Papa of Mama wel ziek worden en zal ook op Uw goed hart worden gerekend of wat dacht je ! Ondertussen ook al wat problemen met de kindjes en de rest van de familie....Alles draait er om centen beste vriend alles Of Of Of Of u neemt een vrouwtje van Uw leeftijd net als hier dan kan er iets anders worden geregeld maar geloof nooit dat een mooie jonge vrouw gevoelens heeft voor een oude dikkerd ....No Money No Honey...Maar goed uiteindelijk kan je er ook heel leuk en goed leven...niks mis mee maar onthoud dat het paradijs enkel bestaat in de boekskes en dat het wel overal iets is ... Ach U zal het nog wel ondervinden...

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 april 2014 om 18:40.
Oud 9 april 2014, 18:39   #76
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die superlekkere schotel van 60 bht...is dan gewoon wat rijst met wat kip en op een plastiek stoeltje in de straatgoot...met daarbij een potje water..Dat luxe appartement als dit niet is gelegen in het midden van de jungle is helemaal niet te koop voor een prikje....zoek maar eens een mooi appartement in bv Phuket en weet me de prijs te zeggen.....en die jonge vriendin die met weinig content is en nog lekker kookt ...dat zal wel om te lachen zijn zeker ??? U bent duidelijk nog geen kenner !

In Bangkok eet ik in een straatrestaurant waar de schotels inderdaad rond die prijs schommelen, kip met ginger en look, varkensvlees met look, inktvis etc, een grote Tom yum voor 90 bath enz dat zijn mooie volle schotels (met de rijst apart gratis) en ik ben niet eender wie als het op gatronomie aankomt. Een grote fles Singha of Chang bier is 70-80 bath.

Thailand beperkt zich niet tot Phuket, ik heb trouwens nog nooit een voet op die toeristen concentratie gezet. Wat vrouwelijk gezelschap betreft laat het ons in het midden laten maar Thailand beperkt zich niet tot hoerenbuurten zoals Patpong of in Pattaya.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 april 2014 om 18:39.
Oud 9 april 2014, 18:54   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Bangkok eet ik in een straatrestaurant waar de schotels inderdaad rond die prijs schommelen, kip met ginger en look, varkensvlees met look, inktvis etc, een grote Tom yum voor 90 bath enz dat zijn mooie volle schotels (met de rijst apart gratis) en ik ben niet eender wie als het op gatronomie aankomt. Een grote fles Singha of Chang bier is 70-80 bath.

Thailand beperkt zich niet tot Phuket, ik heb trouwens nog nooit een voet op die toeristen concentratie gezet. Wat vrouwelijk gezelschap betreft laat het ons in het midden laten maar Thailand beperkt zich niet tot hoerenbuurten zoals Patpong of in Pattaya.
Inderdaad zoals je zelf zegt in een straat restaurant ...met de nadruk op straat...Of in uw Tom yam Kung dan veel garnalen liggen of er veel gember op uw kip ligt betwijfel ik sterk....en uw grote fles Singha aan 70 bht zal dan ook wel op straat zijn toch want in Bangkok betaal je op de meeste plekken al 90 bht voor een 33 cl...dat mooie appartement voor een prikje in Bangkok ben ik altijd wel voor te vinden ...weet me te zeggen waar ...Ik spreek wel over een appartement en niet over een kamertje van 4 meter op 4
En kwestie van vrouwen....Ik weet niet waar ''westerse zestiger'' nog een jonge mooie Thaise vrouw gaat kunnen binnendoen dan in de buurten die U vernoemt ?? De Thaise meisjes die niet in de prostitutie zitten hebben totaal geen interesse in oude (re) Westerlingen...Die gaan wel zeker als ze een beetje een goede opleiding hebben gehad voor een mooie Thaise jongen met nog veel zwart en lang haar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 april 2014 om 19:07.
Oud 9 april 2014, 19:06   #78
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad zoals je zelf zegt in een straat restaurant ...met de nadruk op straat...Of in uw Tom yam Kung dan veel garnalen liggen of er veel gember op uw kip ligt betwijfel ik sterk....en uw grote fles Singha aan 70 bht zal dan ook wel op straat zijn toch want in Bangkok betaal je op de meeste plekken al 90 bht voor een 33 cl
En kwestie van vrouwen....Ik weet niet waar ''westerse zestiger'' nog een jonge mooie Thaise vrouw gaat kunnen binnendoen dan in de buurten die U vernoemt ?? De Thaise meisjes die niet in de prostitutie zitten hebben totaal geen interesse in oude (re) Westerlingen...
Ik ging mijn eerste keer naar Thailand in 1970 maar dat was een plezier reis. Sinds half de jaren zeventig ga ik minimaal 2 keer per jaar zaken. Ik ken Bangkok dus biezonder goed. Het feit dat u minachtend doet over straat restaurants is ongegrond omdat u geen goede kent. Bent u al een 80tal keer naar Bangkok geweest?

Aziatische vrouwen kijken ook minder naar het leeftijdsverschil.
Oud 9 april 2014, 19:21   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ging mijn eerste keer naar Thailand in 1970 maar dat was een plezier reis. Sinds half de jaren zeventig ga ik minimaal 2 keer per jaar zaken. Ik ken Bangkok dus biezonder goed. Het feit dat u minachtend doet over straat restaurants is ongegrond omdat u geen goede kent. Bent u al een 80tal keer naar Bangkok geweest?

Aziatische vrouwen kijken ook minder naar het leeftijdsverschil.
Veel meer beste vriend veel meer heb er jaren gewoond ....En U verdraait mijn woorden ik doe niet minachtend over straat restaurants ...ik zeg enkel dat het straat restaurants zijn...niet meer of minder..net zoals je in Belgie ook in sommige frituren een goede mossel friet kan eten ..waarom niet . Maar U gaat dat toch niet vergelijken met bv The Blue Elephant in BKK ?? Dat is een restaurant ...
En omtrent het leeftijdsverschil ....dat klopt idd voor de 'arme(re) meisjes uit het Noord Oosten (Isaan)..gewoonweg opdat ze geen andere keuze hebben en uit noodzaak ...want die ouwe dikkerd is meestal een stuk vrijgeviger en is beter bij kassa .De meisjes met een goede opleiding en uit een begoede familie die kijken wel naar de leeftijd hoor ..die gaan niet op zoek naar een oude westerling wees daar maar gerust in. Bekijk maar eens welke magazines de jonge vrouwen lezen op de skytrain....dat zijn magazines met mooie jonge Thaise mannen hoor en geen dikbuikige witte kletskoppen ...daar dromen die meisjes van en niet van ons .....of je zou al een Brad Pitt moeten zijn met de bijhorende bankrekening ....en dan nog want gemengde huwelijken tussen meisjes uit de betere BKK families met een zelfs jonge Westerling zijn uiterst zeldzaam !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 april 2014 om 19:23.
Oud 9 april 2014, 19:35   #80
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel meer beste vriend veel meer heb er jaren gewoond ....En U verdraait mijn woorden ik doe niet minachtend over straat restaurants ...ik zeg enkel dat het straat restaurants zijn...niet meer of minder..net zoals je in Belgie ook in sommige frituren een goede mossel friet kan eten ..waarom niet . Maar U gaat dat toch niet vergelijken met bv The Blue Elephant in BKK ?? Dat is een restaurant ...
En omtrent het leeftijdsverschil ....dat klopt idd voor de 'arme(re) meisjes uit het Noord Oosten (Isaan)..gewoonweg opdat ze geen andere keuze hebben en uit noodzaak ...want die ouwe dikkerd is meestal een stuk vrijgeviger en is beter bij kassa .De meisjes met een goede opleiding en uit een begoede familie die kijken wel naar de leeftijd hoor ..die gaan niet op zoek naar een oude westerling wees daar maar gerust in. Bekijk maar eens welke magazines de jonge vrouwen lezen op de skytrain....dat zijn magazines met mooie jonge Thaise mannen hoor en geen dikbuikige witte kletskoppen ...daar dromen die meisjes van en niet van ons .....of je zou al een Brad Pitt moeten zijn met de bijhorende bankrekening ....en dan nog want gemengde huwelijken tussen meisjes uit de betere BKK families met een zelfs jonge Westerling zijn uiterst zeldzaam !
Mij zakenrelatie inviteert me soms tegen mijn zin in een chic restaurant aan de Chao Phraya. Mijn "stam" restaurant is echt pakken beter maar zijn andere klanten voelen zich daar waarschijnlijker veiliger.

Ik heb een Chinese vriendin die bij mij in Belgie woont en meer dan de helft jonger is dan mezelf en Belgie of mijn geld interesseert haar geen bal. Dat is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen voor een westerling.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be