![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat inzoomen is geen voorrecht van de NVA alleen. Onlangs kon men ook 2 CD&V'ers (Peeters&Schauvlieghe?) aanschouwen terwijl ze aan een kraampje een snack (hot-dog of pitta-broodje) verorberden. Hier zoomde de camera indringend op de mond in. Niets zo degoutant als zo'n kauwende mond met uitpuilende saus lopend langs de kin in een langgerekte close-up. Geen toeval !
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook niets tegen hollanders. Als bewoners van een buurland, als toeristen, als handelspartner, ietsje minder als het aankomt op het uitvoeren van afspraken (verbreding schelde als schoolvoorbeeld), maar daar stopt het wel.
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk naar al de vroegere satelietstaten van Rusland wat een ellende ze hebben met de tegen de wil van de basisbevolking ingevoerde Russen die nu daar de boel komen verkankeren; idem de franstalige opdringerigheid in Brussel en de rand, gepromoveerd en met alle middelen aangemoedigd door het federale Belgique. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() In Frankrijk een melkkoe vinden? Het zullen zijzelf zijn die voor melkkoe voor Frankrijk (Parijs) mogen spelen; zoals Vlaanderen nu al, met de hulp van het franstalig Belgische établissement mag doen.
|
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Het was enkel om te illustreren dat hun onvoorwaardelijke liefde voor België gebasseerd is op het geld dat ze eruit halen. De dag dat die opdroogt of niet meer nodig is zal de liefde ook smelten als sneeuw voor de zon...
|
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Volledig akkoord met u, maar als ze denken dat ze in Frankrijk een melkkoe zullen vinden komen ze wel totaal bedrogen uit want het zullen zijzelf zijn die dan, hoe arm ze ook geworden zullen zijn, voor melkkoe voor Parijs mogen spelen.
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Que, par conséquent, un nationaliste belge pourrait très facilement définir la Belgique sur base même des critères avancés par un nationaliste flamand, est, pardonnez-moi l'expression, un comble. Ondanks mijn slechte huid heb ik mij gepermitteerd in het Frans te antwoorden gezien jij ook Franse uitdrukkingen gebruikt. Beleefdheid gaat altijd voor.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met welk recht maken al die andere partijen er dan zo'n kabaal over en willen ze hen met alle middelen, meer onwettelijke en ondemocratische dan wettelijke en democratische, als onaanvaarbaar in de verdomhoek duwen? Door zo'n houding aan te nemen bewijzen ze dan niet dat zijzelf heel wat te verbergen hebben en dat het zijzelf zijn die totaal, maar dan ook totaal onbetrouwbaar zijn? |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht, ik zal u helpen: *schreeuwt* "francofoon!"
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen kunnen héél gemakkelijk overweg met de Europese cultuur. En we hebben er in het verleden flink toe bijgedragen (onder meer in de schilderkunst). Op commercieel vlak gaat het evenzeer prima. Vlaanderen neemt 83 % van de Belgische export voor zijn rekening. Om open te bloeien in die Europese cultuur heeft Vlaanderen de Belgische francofonie helemaal niet nodig, integendeel we kunnen ze missen als kiespijn.
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Fransen en Engelsen zullen het graag horen, Slechte Atilla. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu toe heeft enkel Fox getracht om daarop inhoudelijk te antwoorden, ik dank hem daar trouwens voor.
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We luisteren in Europa overwegend naar dezelfde Engelstalige muziek. Een alsmaar groeiende meerderheid in Europa kan communiceren in dezelfde Engelse standaardtaal. Als ik in mijn Limburgse moedertaal spreek zal het moeilijk communiceren zijn met bv West-Vlamingen. Wat ik wil aanduiden is dat die culturele en geschiedkundige eenheid waarover BDW spreekt niet bestaat. Dat de eenheid waarover hij het heeft eigenlijk enkel gebaseerd is op niets meer dan het gebruik van AN als standaardtaal. Dat er verschillen in politieke keuzes zijn tussen Franstaligen en Nederlandstaligen is enkel statistiek. Er zullen ook duidelijke politieke verschillen zijn tussen de sociale wijken in mijn dorp en de rijkere buurt. |
|
![]() |