Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 8 april 2014, 12:37   #61
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geloof u nog in sprookjes?
Nee, ik ben gewoon niet tegen 'ollanders zoals ge als "belg" moet zijn.
Vrijheideerst is offline  
Oud 8 april 2014, 12:58   #62
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Die stijl van zo close in te zomen op politici was het eerst te zien in Bracke & Crabé. Toen zoomden ze zonder schroom in op de varkenskop van Jean-Luc Dehaene en probeerden ze pieren uit zijn neus te peuteren.
Correct !
Dat inzoomen is geen voorrecht van de NVA alleen.

Onlangs kon men ook 2 CD&V'ers (Peeters&Schauvlieghe?) aanschouwen terwijl ze aan een kraampje een snack (hot-dog of pitta-broodje) verorberden.
Hier zoomde de camera indringend op de mond in.
Niets zo degoutant als zo'n kauwende mond met uitpuilende saus lopend langs de kin in een langgerekte close-up.

Geen toeval !
Anselmo is offline  
Oud 8 april 2014, 13:00   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb ook niets tegen hollanders. Als bewoners van een buurland, als toeristen, als handelspartner, ietsje minder als het aankomt op het uitvoeren van afspraken (verbreding schelde als schoolvoorbeeld), maar daar stopt het wel.
Pandareus is nu online  
Oud 8 april 2014, 13:14   #64
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is de visie van de Vlaams-Nationalisten, niet van de meeste Vlamingen die geen splitsing van het land willen.
De werkelijkheid heeft niets met een visie te maken; de werkelijkheid is de werkelijkheid. Zoiets toeschrijven aan Vlaams-Nationalisten of niet verandert geen haar aan de werkelijkheid. En voor la Belgique is die werkelijkheid het zoveel mogelijk tot stand brengen van het franstalig imperialisme over het hele land.
Kijk naar al de vroegere satelietstaten van Rusland wat een ellende ze hebben met de tegen de wil van de basisbevolking ingevoerde Russen die nu daar de boel komen verkankeren; idem de franstalige opdringerigheid in Brussel en de rand, gepromoveerd en met alle middelen aangemoedigd door het federale Belgique.
marie daenen is offline  
Oud 8 april 2014, 13:19   #65
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Simpel, omdat de liefde van de Franstaligen voor dit land door de portefeuille gaat. De dag dat België hen op financieel vlak geen voordelen meer te bieden heeft zal het rap gedaan zijn of indien ze in Frankrijk een nieuwe melkkoe vinden.
In Frankrijk een melkkoe vinden? Het zullen zijzelf zijn die voor melkkoe voor Frankrijk (Parijs) mogen spelen; zoals Vlaanderen nu al, met de hulp van het franstalig Belgische établissement mag doen.
marie daenen is offline  
Oud 8 april 2014, 13:31   #66
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In Frankrijk een melkkoe vinden? Het zullen zijzelf zijn die voor melkkoe voor Frankrijk (Parijs) mogen spelen; zoals Vlaanderen nu al, met de hulp van het franstalig Belgische établissement mag doen.
Het was enkel om te illustreren dat hun onvoorwaardelijke liefde voor België gebasseerd is op het geld dat ze eruit halen. De dag dat die opdroogt of niet meer nodig is zal de liefde ook smelten als sneeuw voor de zon...
Cheminot is offline  
Oud 8 april 2014, 13:35   #67
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het was enkel om te illustreren dat hun onvoorwaardelijke liefde voor België gebasseerd is op het geld dat ze eruit halen. De dag dat die opdroogt of niet meer nodig is zal de liefde ook smelten als sneeuw voor de zon...
Volledig akkoord met u, maar als ze denken dat ze in Frankrijk een melkkoe zullen vinden komen ze wel totaal bedrogen uit want het zullen zijzelf zijn die dan, hoe arm ze ook geworden zullen zijn, voor melkkoe voor Parijs mogen spelen.
marie daenen is offline  
Oud 8 april 2014, 13:39   #68
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Et alors? Omdat de EU bestaat zouden wij de notie Vlaanderen moeten vergeten?
Non, pas vraiment. Je faisais simplement remarquer que les critères utilisés par Monsieur De Wever pour définir la Flandre s'appliquaient hic et nunc également �* l'Europe, et bien évidemment �* la Belgique.

Que, par conséquent, un nationaliste belge pourrait très facilement définir la Belgique sur base même des critères avancés par un nationaliste flamand, est, pardonnez-moi l'expression, un comble.

Ondanks mijn slechte huid heb ik mij gepermitteerd in het Frans te antwoorden gezien jij ook Franse uitdrukkingen gebruikt. Beleefdheid gaat altijd voor.
Oud 8 april 2014, 13:45   #69
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke "francophone overheersing" ? Spreek en we zullen jou komen bevrijden ! Hier wordt niet geduld dat een Vlaming overheerst wordt.
"We" ???
De Boedhistische Unie van Belgie ?
Boduo is offline  
Oud 8 april 2014, 13:49   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet echt, misschien moet je zijn uitspraken nog eens herbeluisteren. Europa heeft geen gemeenschappelijk verleden (tenzij je elkaar de kop in slaan een gemeenschappelijk verleden noemt). Europa heeft ook geen gemeenschappelijk cultureel patroon. We spreken niet dezelfde taal, we kijken niet naar dezelfde zenders, we luisteren amper naar elkaars muziek enz.
Het gemeenschappelijk verleden van Europa is veel groter dan je zou denken, hoor. En zelfs het Vlaams Belang spreekt van een "Europese cultuur"... Zodus...
Oud 8 april 2014, 13:51   #71
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Non, pas vraiment. Je faisais simplement remarquer que les critères utilisés par Monsieur De Wever pour définir la Flandre s'appliquaient hic et nunc également �* l'Europe, et bien évidemment �* la Belgique.

Que, par conséquent, un nationaliste belge pourrait très facilement définir la Belgique sur base même des critères avancés par un nationaliste flamand, est, pardonnez-moi l'expression, un comble.

Ondanks mijn slechte huid heb ik mij gepermitteerd in het Frans te antwoorden gezien jij ook Franse uitdrukkingen gebruikt. Beleefdheid gaat altijd voor.
Dus, ik herhaal er is niets maar dan ook niets verkeerd met het Vlaamse nationalisme.
Met welk recht maken al die andere partijen er dan zo'n kabaal over en willen ze hen met alle middelen, meer onwettelijke en ondemocratische dan wettelijke en democratische, als onaanvaarbaar in de verdomhoek duwen?

Door zo'n houding aan te nemen bewijzen ze dan niet dat zijzelf heel wat te verbergen hebben en dat het zijzelf zijn die totaal, maar dan ook totaal onbetrouwbaar zijn?
marie daenen is offline  
Oud 8 april 2014, 13:52   #72
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor elk vrij en open land zal de definitie van dat land eigenlijk ook op Europa van toepassing zijn; maar dat is in het geval van Vlaanderen lang onmogelijk geweest door het verstikkende en overheersende imperialisme van de francofonie. BDW heeft zich daarboven geplaatst; nu nog dat bewerkstelligen voor Vlaanderen door de nefaste invloed van de francofonie uit te schakelen.
En wat heeft dat nog steeds te maken met de criteria die De Wever naar voren schuift om Vlaanderen te definiëren? Die zijn niet op Europa (of, wie weet, België) toepasbaar?
Oud 8 april 2014, 13:53   #73
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, ik herhaal er is niets maar dan ook niets verkeerd met het Vlaamse nationalisme.
Met welk recht maken al die andere partijen er dan zo'n kabaal over en willen ze hen met alle middelen, meer onwettelijke en ondemocratische dan wettelijke en democratische, als onaanvaarbaar in de verdomhoek duwen?

Door zo'n houding aan te nemen bewijzen ze dan niet dat zijzelf heel wat te verbergen hebben en dat het zijzelf zijn die totaal, maar dan ook totaal onbetrouwbaar zijn?
En welke onwettelijke en ondemocratische middelen hebben zij tegen de NVA dan gebruikt?
Oud 8 april 2014, 13:54   #74
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat heeft dat nog steeds te maken met de criteria die De Wever naar voren schuift om Vlaanderen te definiëren? Die zijn niet op Europa (of, wie weet, België) toepasbaar?
Waarom of waarom niet?
marie daenen is offline  
Oud 8 april 2014, 13:58   #75
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom of waarom niet?
Wacht, ik zal u helpen: *schreeuwt* "francofoon!"
Oud 8 april 2014, 14:08   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gemeenschappelijk verleden van Europa is veel groter dan je zou denken, hoor. En zelfs het Vlaams Belang spreekt van een "Europese cultuur"... Zodus...
De Vlamingen kunnen héél gemakkelijk overweg met de Europese cultuur. En we hebben er in het verleden flink toe bijgedragen (onder meer in de schilderkunst). Op commercieel vlak gaat het evenzeer prima. Vlaanderen neemt 83 % van de Belgische export voor zijn rekening. Om open te bloeien in die Europese cultuur heeft Vlaanderen de Belgische francofonie helemaal niet nodig, integendeel we kunnen ze missen als kiespijn.
quercus is offline  
Oud 8 april 2014, 14:13   #77
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dat allemaal omdat ik mij permitteerde de reactie van Mittérand aan te halen? Toch wel wat overdreven niet?
quercus is offline  
Oud 8 april 2014, 14:14   #78
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlamingen kunnen héél gemakkelijk overweg met de Europese cultuur. En we hebben er in het verleden flink toe bijgedragen (onder meer in de schilderkunst). Op commercieel vlak gaat het evenzeer prima. Vlaanderen neemt 83 % van de Belgische export voor zijn rekening. Om open te bloeien in die Europese cultuur heeft Vlaanderen de Belgische francofonie helemaal niet nodig, integendeel we kunnen ze missen als kiespijn.
Dus alle volkeren in Europa hebben zo goed als dezelfde cultuur?

De Fransen en Engelsen zullen het graag horen, Slechte Atilla.
Vrijheideerst is offline  
Oud 8 april 2014, 14:24   #79
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan, maar dit heeft nog steeds niks te maken met de criteria die De Wever hanteert.
Tot nu toe heeft enkel Fox getracht om daarop inhoudelijk te antwoorden, ik dank hem daar trouwens voor.
Oud 8 april 2014, 15:18   #80
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet echt, misschien moet je zijn uitspraken nog eens herbeluisteren. Europa heeft geen gemeenschappelijk verleden (tenzij je elkaar de kop in slaan een gemeenschappelijk verleden noemt). Europa heeft ook geen gemeenschappelijk cultureel patroon. We spreken niet dezelfde taal, we kijken niet naar dezelfde zenders, we luisteren amper naar elkaars muziek enz.
Ter uwer info het Vlaamse gewest heeft ook geen gemeenschappelijk verleden. De historicus BDW moet dat zeker weten.
We luisteren in Europa overwegend naar dezelfde Engelstalige muziek. Een alsmaar groeiende meerderheid in Europa kan communiceren in dezelfde Engelse standaardtaal.
Als ik in mijn Limburgse moedertaal spreek zal het moeilijk communiceren zijn met bv West-Vlamingen.

Wat ik wil aanduiden is dat die culturele en geschiedkundige eenheid waarover BDW spreekt niet bestaat. Dat de eenheid waarover hij het heeft eigenlijk enkel gebaseerd is op niets meer dan het gebruik van AN als standaardtaal.

Dat er verschillen in politieke keuzes zijn tussen Franstaligen en Nederlandstaligen is enkel statistiek. Er zullen ook duidelijke politieke verschillen zijn tussen de sociale wijken in mijn dorp en de rijkere buurt.
pajoske is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be