Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 9 april 2014, 03:53   #61
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

De eerste "migrant"" stak in Nieuwpoort zijn nieuwe buur neer.
Ze gaan ons pensioen betalen? Ik lig nog liever op straat te creperen.
Oud 9 april 2014, 06:45   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat ik interessant vond in het programma Reyers laat (nu heet het formeel Reyers politiek) was het voorstel van Bart De Wever om ook bij ons de immigratie aan strenge selectiecriteria te onderwerpen. Daarbij stelde hij Canada als voorbeeld. Daar kom je er niet in indien je niet kunt aantonen dat a) je een concrete opleiding en verworven kennis hebt; b) dat je perspectief hebt op werk.

Mag hier gerust ook toegepast worden.
Eenvoudig & doeltreffend. Zonder veel blabla.
Typisch Canadees.
Een voorbeeld.
Boduo is offline  
Oud 9 april 2014, 07:34   #63
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Het enige wat de regering doet is oppositie voeren tegen de oppositie.
En samen met haar het ganse profitariaat dat belgie rijk is.
Het profitariaat dat hoopt dat anderen voor hun salaris en uitkering werken.

De essentie in democratie, dat de regerende kringen kunnen vervangen worden én af en toe ook vervangen worden is verdwenen, dat wordt nu pijnlijk duidelijk.

Het is een indicatie van het profitariaatsgehalte van de belgische samenleving, en bijgevolg van haar gebrek aan weerbaarheid.

Een diepe depressie zal zich aankondigen, en wordt langzamerhand een noodzaak.
Conscience is offline  
Oud 9 april 2014, 07:37   #64
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eenvoudig & doeltreffend. Zonder veel blabla.
Typisch Canadees.
Een voorbeeld.
Maar zo onproduktief voor de spijskast van de rooien.
Aan zo'n mensen kunnen ze geen uitkeringen betalen
en aan zo'n mensen kan het geld van die uitkeringen dan ook niet door hun vingers glippen
en gedeeltelijk blijven hangen.
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 07:42   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat de enkelband geen straf zou zijn is inderdaad een grote kwakkel, voor de rest kan ik er me wel in vinden.

De voornaamste reden dat ik eventueel overweeg N-VA te stemmen, is het parcours van VLD waaraan ik me blauw (pun intended) erger. N-VA is de enige partij die nog ietwat economisch-liberaal is. Over migratie en drugs ben ik nogal conservatief ingesteld, daarover zullen we het waarschijnlijk nooit eens raken. Het communautaire kan me gestolen worden.
Sorry Zeus, maar waarin is de NVA economisch-liberaal? Daar heb ik nog niet veel van opgemerkt, hoor... NVA is vooral, zoals iemand zei, een tsjevenpartij op steroïden met als mantra: doe wat ik zeg, en vooral niet wat ik doe, en wees gerust, ik heb een boodschap op maat voor iedereen, al moet ik mezelf tegenspreken.

LDD is inderdaad een geloofwaardiger alternatief, al zijn dat waarschijnlijk verloren stemmen.
Oud 9 april 2014, 07:55   #66
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sorry Zeus, maar waarin is de NVA economisch-liberaal? Daar heb ik nog niet veel van opgemerkt, hoor... NVA is vooral, zoals iemand zei, een tsjevenpartij op steroïden met als mantra: doe wat ik zeg, en vooral niet wat ik doe, en wees gerust, ik heb een boodschap op maat voor iedereen, al moet ik mezelf tegenspreken.

LDD is inderdaad een geloofwaardiger alternatief, al zijn dat waarschijnlijk verloren stemmen.
De andere partijen hebben de NVa in de rol geduwd van één tegen allen.

Dus de NVa weet ook dat als ze iets van haar eigen programma wil gerealiseerd zien, als ze in de regeringen wil komen, wat meer dan noodzakelijk is om de aderlating richting francofonie waaraan Vlaanderen kapotgaat,te stoppen dat ze zo ruim mogelijk stemmen moet verzamelen.

Alles zal ze niet verwezenlijken (de Vlaamse traditionele partijen die nu aan het bewind zijn hebben niets verwezenlijkt, in tegendeel ze hebben Vlaanderen tot op de rand van de afgrond gebracht door hun toegevingen richting PS). Voor Vlaanderen is een EDRII katastrofaal en de SPa, de VLD, hebben zichal onherroepelijk aan dat schema gelinkt. De CD&V wacht af, maar zonder overweldigende overwinning van de NVa heeft zij geen keuze en drijft zij Vlaanderen onder de auspiecien van EDR verder de afgrond in.
marie daenen is offline  
Oud 9 april 2014, 09:03   #67
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat ik interessant vond in het programma Reyers laat (nu heet het formeel Reyers politiek) was het voorstel van Bart De Wever om ook bij ons de immigratie aan strenge selectiecriteria te onderwerpen. Daarbij stelde hij Canada als voorbeeld. Daar kom je er niet in indien je niet kunt aantonen dat a) je een concrete opleiding en verworven kennis hebt; b) dat je perspectief hebt op werk.

Mag hier gerust ook toegepast worden.
20 Jaar te laat...
En hun Europa zou het niet goedkeuren...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 9 april 2014, 09:06   #68
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jij mag overal rond kakken waar je wil.

Maar als de stront aan uw eigen broek begint te kleven, moet je niet kommen zagen.
Volgens Rik Van Cauwelaert was het wel hoog tijd dat Dewever in het debat kwam.
Ik vraag me wel een beetje af waar het met de partij naartoe zal gaan als hij voorzitter af is. De man is op dit ogenblik onvervangbaar.
Pericles is offline  
Oud 9 april 2014, 09:12   #69
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Nu is het zeker. Geen N-VA-stem van mij.
Want je was nog aan het twijfelen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 april 2014, 09:36   #70
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens Rik Van Cauwelaert was het wel hoog tijd dat Dewever in het debat kwam.
Ik vraag me wel een beetje af waar het met de partij naartoe zal gaan als hij voorzitter af is. De man is op dit ogenblik onvervangbaar.
edit

Laatst gewijzigd door Zeus : 9 april 2014 om 09:36.
Zeus is offline  
Oud 9 april 2014, 09:51   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die op geen enkele manier het leven van anderen in gevaar brengen zo lang mogelijk opsluiten om ze te pesten omdat ze stoute dingen gedaan hebben, wat een oplossing.
Je legt woorden in onze mond, die wij niet uitgesproken hebben. Dat staat gelijk met liegen.
Eén: het gaat er niet om om mensen zo lang als mogelijk op te sluiten. Maar wel zo lang op te sluiten als een rechter dacht dat het nuttig was.

Om een 'tegenvoorbeeld' te geven: een hooligan die iemand een oplawaai verkoopt met een lichte hersenschudding tot gevolg. Geen levensgevaar. Wel, voor mijn part mag die gerust een weekje brommen. En liefst brommen op een manier die heel onaangenaam is. Als hij dan denkt dat hij de volgende keer riskeert om twee maand in die omstandigheden te moeten brommen, dus zijn agressie maar beter tempert, dan is de wel een oplossing.

Citaat:
En studeren onaantrekkelijker maken door de kosten bij de student te leggen, terwijl het onderwijs (voor hoe lang het nog duurt) onze troef is.
Je legt woorden in onze mond die wij niet uitgesproken hebben. Dat staat gelijk met liegen.
Vooral hier met deze stelling van jou, begin ik je te minachten. Diep te minachten. Ik zeg dit als arbeiderszoon die kunnen en mogen studeren heeft, in een tijd dat dit nog niet zo voor de hand lag als nu.
(noot: het Weverke is de zoon van een spoorwegarbeider)

Citaat:
En een onderscheid maken tussen wie van Gent naar Antwerpen verhuist en wie van Berlijn naar Hasselt verhuist. Hoe een zogezegde ideologie tijdens Reyers Politiek toch zo kan afwijken van de concrete voorstellen.
Je legt woorden in onze mond die wij niet uitgesproken hebben. Dat staat gelijk met liegen.

Citaat:
Nu is het zeker. Geen N-VA-stem van mij.
Ik zou nog niet willen dat jij op de nva stemt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 april 2014, 09:58   #72
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Gewoon een programma om de bompas te overhalen meer niet

En aangezien er veel bompas zijn veel stemmen
Goudbever is offline  
Oud 9 april 2014, 10:15   #73
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Want je was nog aan het twijfelen.
trololo!
Eduard Khil is offline  
Oud 9 april 2014, 10:36   #74
bastel
Vreemdeling

bastel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om een 'tegenvoorbeeld' te geven: een hooligan die iemand een oplawaai verkoopt met een lichte hersenschudding tot gevolg. Geen levensgevaar. Wel, voor mijn part mag die gerust een weekje brommen. En liefst brommen op een manier die heel onaangenaam is. Als hij dan denkt dat hij de volgende keer riskeert om twee maand in die omstandigheden te moeten brommen, dus zijn agressie maar beter tempert, dan is de wel een oplossing.
.
Dat die hooligan een straf moet krijgen is voor iedereen wel duidelijk. De vraag is hier of gevangenisstraf de meest geschikte/effectieve straf is.

Ik vind dat BDW het nogal zwart-wit bekijkt. De enkelband lijkt mij voor lichtere misdrijven een goed systeem. Zeker als de persoon in kwestie "normaal" kan functioneren in de maatschappij, een job heeft, en geen gevaar voor de medemensen vormt.

Dit neemt niet weg dat 30 dagen enkelband voor iemand die veroordeeld is tot 7 maand effectief een heel lichte straf is, wat eigenlijk niet zou mogen. Ik ken de zaak niet en zag er ook niet meteen meer informatie over (het ging over familiaal geweld hoorde ik op radio 1) dus ik ga er geen al te zware uitspraken over doen.

Voor die hooligan zou ik eerder gaan naar een (desnoods permanent) stadionverbod + werkstraf (laat hem desnoods enkele dagen werken in het stadion van een rivaliserende voetbalclub, lijkt me nog grappig ).
bastel is offline  
Oud 9 april 2014, 11:09   #75
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bastel Bekijk bericht
Dat die hooligan een straf moet krijgen is voor iedereen wel duidelijk. De vraag is hier of gevangenisstraf de meest geschikte/effectieve straf is.

Ik vind dat BDW het nogal zwart-wit bekijkt. De enkelband lijkt mij voor lichtere misdrijven een goed systeem. Zeker als de persoon in kwestie "normaal" kan functioneren in de maatschappij, een job heeft, en geen gevaar voor de medemensen vormt.

Dit neemt niet weg dat 30 dagen enkelband voor iemand die veroordeeld is tot 7 maand effectief een heel lichte straf is, wat eigenlijk niet zou mogen. Ik ken de zaak niet en zag er ook niet meteen meer informatie over (het ging over familiaal geweld hoorde ik op radio 1) dus ik ga er geen al te zware uitspraken over doen.

Voor die hooligan zou ik eerder gaan naar een (desnoods permanent) stadionverbod + werkstraf (laat hem desnoods enkele dagen werken in het stadion van een rivaliserende voetbalclub, lijkt me nog grappig ).

Het gaat er niet om of de enkelband al dan niet een goed systeem is.
Het gaat hem er om dat een gevangenisstraf niet dient vervangen te worden door een enkelband.

Als de rechter een gevangenisstraf uitspreekt, dient de veroordeelde een gevangenisstraf uit te zitten en geen enkelband te krijgen. Als de rechter een enkelband oplegt, dan dient de veroordeelde een enkelband te krijgen.

Nu krijgen veroordeelden een enkelband terwijl de rechter het nuttig vond om hen een gevangenisstaf te geven.
The Bold Revenger is offline  
Oud 9 april 2014, 12:04   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Het gaat hem er om dat een gevangenisstraf niet dient vervangen te worden door een enkelband.

Als de rechter een gevangenisstraf uitspreekt, dient de veroordeelde een gevangenisstraf uit te zitten en geen enkelband te krijgen. Als de rechter een enkelband oplegt, dan dient de veroordeelde een enkelband te krijgen.

Nu krijgen veroordeelden een enkelband terwijl de rechter het nuttig vond om hen een gevangenisstaf te geven.
2

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 april 2014, 12:48   #77
bastel
Vreemdeling

bastel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht

Daar ben ik het mee eens, ik zei ook in mijn post dat zoiets niet mag gebeuren. Maar de partij gaat blijkbaar verder dan dat en vindt de enkelband ook helemaal geen straf.

Nu, misdadigers moeten worden gestraft. Dat is voor iedereen duidelijk en daar is ook geen enkele partij tegen. De aard van die straf is voor discussie vatbaar.
bastel is offline  
Oud 10 april 2014, 09:57   #78
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

N-VA zet in op veiligheid en migratie

Een veels te late 1 Aprilgrap misschien? En dan nog een hele slechte er zijn er betere.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be