Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 9 april 2014, 22:21   #61
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat klinkt zoals: alle Vlaams-nationalisten zijn verantwoordelijk voor het etiket "collaborateurs" dat hen wordt opgeplakt.
Neen. De vergelijking is dat de Vlaamsnationalistische collaborateurs medeverantwoordelijk zijn voor het feit dat het etiket 'collaborateur' jarenlang op de Vlaamse beweging werd geplakt.

Nog een die Vlaamsgezind is en geen Nederlands begrijpt.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 9 april 2014, 22:30   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Neen. De vergelijking is dat de Vlaamsnationalistische collaborateurs medeverantwoordelijk zijn voor het feit dat het etiket 'collaborateur' jarenlang op de Vlaamse beweging werd geplakt.

Tja. Het lijkt me duidelijk dat niemand aan jouw intellect kan tippen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 april 2014 om 22:30.
Knuppel is offline  
Oud 9 april 2014, 22:34   #63
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die knipoog is net verwerpelijk.
Waarom is dat verwerpelijk?

Citaat:
En sorry, maar ik moet de eerste Vld-topman die de N-VA vergelijkt met de NSDAP en zich daarna daar niet voor excuseert nog tegenkomen denk ik.
Meet Herman De Croo http://www.hln.be/hln/nl/1331/Clouse...troverse.dhtml

Patrick Dewael en Marleen Vanderpoorten http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/mediawatcher-mei-2011

Citaat:
Neen. Ze moeten niet hetzelfde programma hebben. Ze moeten een aanvaardbaar programma hebben. Ofwel wilt u het niet lezen, ofwel bent u niet in staat om te lezen.
Definieer eens aanvaardbaar?
Meer dan 50% belastingen is wél aanvaardbaar zeker? Dat de staat mijn geld steelt om vrt te financieren is wel aanvaardbaar ? Dat eurocraten zo goed als geen belastingen betalen is wel aanvaardbaar ?

vldbrol die vind dat EU waanzin tégen de wil van de burger moet doorgedrukt worden is wel aanvaardbaar zeker?

Is oorlog aanvaardbaar? Honger in de wereld?

Hier komt het dan uiteindelijk altijd op neer: het VB zou 'moreel inferieur' zijn aan andere partijen.

Daar lach ik eens goed mee.

Laatst gewijzigd door mvd : 9 april 2014 om 22:35.
mvd is offline  
Oud 9 april 2014, 22:38   #64
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Ze begrijpen niet waarom die standpunten voor N-VA zo onaanvaardbaar zijn. Dat ze op die verschillen wijzen is puur electoraal.
Wat je nu zegt is eigenlijk dat VB 'de deur van het cordon' juist niet van binnenuit op slot doet, of toch niet bewust.
mvd is offline  
Oud 9 april 2014, 22:39   #65
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee hoor, die zijn daar helemaal niet verantwoordelijk voor. Dat een liberaal zo iets zegt is in feite wel grappig. Iedereen is toch een individu enkel en alleen verantwoordelijk voor zichzelf? Het denken in groepen is toch uit den boze?
mvd is offline  
Oud 9 april 2014, 23:08   #66
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waarom is dat verwerpelijk?
Omdat dit niets met politieke inhoud te maken heeft. Dit is het proberen onderuithalen van De Wevers reputatie. Hem in de extreemrechtse hoek willen trekken om zo twijfelende kiezers duidelijk te maken dat ze net zo goed op het VB kunnen stemmen. Dat u zelf niet inziet wat daar verwerpelijk/onfatsoenlijk aan is, zegt veel.

Die uitspraken zijn op het randje, maar ze zeggen niet direct dat N-VA gelijkaardig is als de NSDAP.

(En voor alle duidelijkheid, ik wens de Vld - een partij die ik haat tot in het diepste van mijn hart - niet te verdedigen.)

Citaat:
Definieer eens aanvaardbaar?
Meer dan 50% belastingen is wél aanvaardbaar zeker? Dat de staat mijn geld steelt om vrt te financieren is wel aanvaardbaar ? Dat eurocraten zo goed als geen belastingen betalen is wel aanvaardbaar ?

vldbrol die vind dat EU waanzin tégen de wil van de burger moet doorgedrukt worden is wel aanvaardbaar zeker?
Ja. Ik ben het er als liberaal compleet mee oneens, maar het is niet antihumaan.

Citaat:
Is oorlog aanvaardbaar? Honger in de wereld?
Welke partij stelt oorlog en honger voor?

Citaat:
Hier komt het dan uiteindelijk altijd op neer: het VB zou 'moreel inferieur' zijn aan andere partijen.

Daar lach ik eens goed mee.
U kunt lachen wat u wilt, het verandert de realiteit niet.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 9 april 2014, 23:08   #67
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je nu zegt is eigenlijk dat VB 'de deur van het cordon' juist niet van binnenuit op slot doet, of toch niet bewust.
Juist. Ik had moeten zeggen: sommigen in het VB snappen niet ... Dewinter snapt het heel goed, net als Annemans.

Nebur is offline  
Oud 9 april 2014, 23:12   #68
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, die zijn daar helemaal niet verantwoordelijk voor. Dat een liberaal zo iets zegt is in feite wel grappig. Iedereen is toch een individu enkel en alleen verantwoordelijk voor zichzelf?
Moreel gezien voor mij wel. Net zoals ik vind dat Verhofstadt moreel gezien medeverantwoordelijk is voor de vervuiling van het begrip liberalisme. Zo is ook Dewinter en soortgenoten moreel medeverantwoordelijk voor de vervuiling van het begrip Vlaamsnationalisme.

Citaat:
Het denken in groepen is toch uit den boze?
Ik denk dat u het liberalisme niet begrepen heeft.

Nebur is offline  
Oud 9 april 2014, 23:13   #69
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tja. Het lijkt me duidelijk dat niemand aan jouw intellect kan tippen.
Dat er mensen zijn die slimmer zijn dan ik, zeer zeker. Dat gij daar een van zijt, in geen geval.

Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 07:24   #70
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

Eerlijk gezegd zonder het VB op de stembrief bleef ik thuis.

.
Nog een geluk want de 5% is voor onze notoire rasisten in aantocht.
speurneus is offline  
Oud 10 april 2014, 08:57   #71
ilfalco
Minister-President

Standaard

och le pen ging tot 3 procent zie waar ze nu staan ...24 procent in de peilingen .... kraain maar niet te vroeg victorie. En als opkomn voor identiteit racisme is voor jou dan is dat maar zo maar als je de Vlamingen zijn gedacht zou laten zeggen in een referemdum over de migratie zoals in zwitserland dan zou je verschieten. oh maar dat is ook waar de n-va is tegen referenda uiteraard. liever een particratie dan een directe democratie voor de nieuwe arrivisten.
ilfalco is offline  
Oud 10 april 2014, 09:20   #72
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat dit niets met politieke inhoud te maken heeft. Dit is het proberen onderuithalen van De Wevers reputatie. Hem in de extreemrechtse hoek willen trekken om zo twijfelende kiezers duidelijk te maken dat ze net zo goed op het VB kunnen stemmen. Dat u zelf niet inziet wat daar verwerpelijk/onfatsoenlijk aan is, zegt veel.

Die uitspraken zijn op het randje, maar ze zeggen niet direct dat N-VA gelijkaardig is als de NSDAP.

(En voor alle duidelijkheid, ik wens de Vld - een partij die ik haat tot in het diepste van mijn hart - niet te verdedigen.)
Dus als VB een foto toont van De Wever en Le Pen, is dat verwerpelijk, omdat ze hem in extreem-rechtse hoek willen duwen. Wanneer vld N-VA duidelijk vergelijkt met nazi's is dat niet verwerpelijk. Je moet toch zelf inzien hoe belachelijk dat is..

Citaat:
Ja. Ik ben het er als liberaal compleet mee oneens, maar het is niet antihumaan.

Welke partij stelt oorlog en honger voor?
Ik vroeg je te duiden waar voor jou de grens ligt tussen 'aanvaardbaar' en 'niet aanvaardbaar'. Diefstal is blijkbaar wél aanvaardbaar, achterkamertjes politiek ook, maar gesloten asielcentra zijn niet aanvaardbaar.
Overal in Europa gaan 'fatsoenlijke' partijen op oorlogspad, crimineel en moordenaar Obama wordt als held onthaald in belgie. Dat is allemaal wél aanvaardbaar natuurlijk.

VB werd verketterd omdat zij illegalen actief willen opsporen. Nochtans is dat de enige logische houding als je illegaliteit een probleem vind. Ik vind het model van vld/cvp/spa veel verwerpelijker: mensen hier eerst jaren laten aanmodderen ipv hen op te sporen, om hen dan na vijf jaar alsnog de deur wijzen. Dat is eerder anti-humaan.

En ik hoor u al komen: N-VA wil kortere procedures. Maar ze willen illegalen wel in open centra houden. Succes hoor.

Citaat:
U kunt lachen wat u wilt, het verandert de realiteit niet.
Je verwart 'de realiteit' met uw persoonlijke opinie.
mvd is offline  
Oud 10 april 2014, 09:33   #73
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moreel gezien voor mij wel. Net zoals ik vind dat Verhofstadt moreel gezien medeverantwoordelijk is voor de vervuiling van het begrip liberalisme. Zo is ook Dewinter en soortgenoten moreel medeverantwoordelijk voor de vervuiling van het begrip Vlaamsnationalisme.
Nee, Verhofstadt is gewoon nauwelijks nog liberaal te noemen. Net als de vld.

Citaat:
Ik denk dat u het liberalisme niet begrepen heeft.
Het individu staat centraal bij elke politieke of sociale benadering, niet de groep waartoe hij zou behoren. De samenleving is een verzameling individuen, eerder dan sociale groepen. Dat is zowat de kern van het liberale denken. Het is dus onliberaal om mensen af te rekenen op iets wat iemand uit ''hun groep'' doet of zegt.
mvd is offline  
Oud 10 april 2014, 09:36   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf nog steeds en dat zal ook wel zo blijven een cordon sanitaire/schutkring een laag bij de grondse actie vinden.

Citaat:
Kritiek op het cordon sanitaire[bewerken]

De democratische waarde van het cordon sanitaire blijft een vaak aangegaan discussiepunt in de Vlaamse politiek. Vele burgers ervaren het als een ondemocratische houding van die partijen die zichzelf als "democratisch" bestempelen. Met de partij worden namelijk ook alle personen die op deze partij gestemd hebben electoraal buitenspel gezet. Vele politieke analisten, waaronder Derk Jan Eppink, stellen ook dat onder de bescherming van het cordon sanitaire het Vlaams Blok, intussen omgevormd tot Vlaams Belang, de grootste partij werd in Vlaanderen. Dit komt doordat een partij die op deze manier geïsoleerd wordt sympathie kan wekken door zichzelf als slachtoffer neer te zetten en bovendien de regering naar believen op alle punten kan bekritiseren omdat ze zelf geen regeringsverantwoordelijkheid krijgen. Ook juristen als Matthias Storme en filosofen als Ger Groot en Johan Sanctorum zijn gekant tegen de situatie van het cordon. Jean-Marie Dedecker bestempelde dit cordon als een "democratisch deficit". Filosoof en opiniemaker Etienne Vermeersch weerlegt daarentegen de stelling als zou het cordon ondemocratisch zijn.
Bron

Radicaal die mensen die een andere mening toegedaan zijn, hun stem gaven aan één of andere partij, voor schut zetten en gelijk gaan negeren.

Of dat politiek correct is, daar durf ik aan te twijfelen.

Die kiezers hebben dus geen recht op een mening/inspraak?

Ik vind dat gewoon laf om op die manier 'bepaalde partijen/groepen' uit te schakelen. Heb het lef eens er op politieke basis verbaal met in de clinch te gaan. Dat zou misschien nog wat leuke sfeerbeelden kunnen opleveren niet?

Het lijkt wel de eerste kleuterklas (met alle respect voor die kleintjes want die doen in de meeste gevallen nog veel normaler)

Ik ben cowboy en jij bent de indiaan en U daar in dat hoekje, JIJ mag niet meespelen!!!

Ik prijs mij dan weer gelukkig niet veel van dat hele politieke geharrewar te kennen. (gelukkig)

It's all in the game ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 april 2014 om 09:39.
Universalia is offline  
Oud 10 april 2014, 12:07   #75
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als VB een foto toont van De Wever en Le Pen, is dat verwerpelijk, omdat ze hem in extreem-rechtse hoek willen duwen. Wanneer vld N-VA duidelijk vergelijkt met nazi's is dat niet verwerpelijk. Je moet toch zelf inzien hoe belachelijk dat is..
Diet uitspraken van De Croo en andere Vld'ers vind ik wel verwerpelijk. Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Probeer te volgen. Ik zeg gewoon dat het belachelijk is om te stellen dat Vlaams Belang altijd de hand reikt naar N-VA.

Citaat:
Ik vroeg je te duiden waar voor jou de grens ligt tussen 'aanvaardbaar' en 'niet aanvaardbaar'. Diefstal is blijkbaar wél aanvaardbaar, achterkamertjes politiek ook, maar gesloten asielcentra zijn niet aanvaardbaar.
Overal in Europa gaan 'fatsoenlijke' partijen op oorlogspad, crimineel en moordenaar Obama wordt als held onthaald in belgie. Dat is allemaal wél aanvaardbaar natuurlijk.
Ik ga het programma van de sp.a of Open Vld niet verdedigen. Ik heb u al heel duidelijk gesteld waar de grens ligt: het VB heeft - wat mij betreft - een racistisch, xenofoob en inhumaan programma.

Citaat:
VB werd verketterd omdat zij illegalen actief willen opsporen. Nochtans is dat de enige logische houding als je illegaliteit een probleem vind. Ik vind het model van vld/cvp/spa veel verwerpelijker: mensen hier eerst jaren laten aanmodderen ipv hen op te sporen, om hen dan na vijf jaar alsnog de deur wijzen. Dat is eerder anti-humaan.

En ik hoor u al komen: N-VA wil kortere procedures. Maar ze willen illegalen wel in open centra houden. Succes hoor.
Ik vind illegaliteit geen probleem. Ik vind niet dat mensen illegaal kunnen zijn. Het aanwezig zijn in België beschouw ik niet als een illegale actie.

Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 12:10   #76
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het individu staat centraal bij elke politieke of sociale benadering, niet de groep waartoe hij zou behoren. De samenleving is een verzameling individuen, eerder dan sociale groepen. Dat is zowat de kern van het liberale denken. Het is dus onliberaal om mensen af te rekenen op iets wat iemand uit ''hun groep'' doet of zegt.
Complete onzin. Alsof liberalen claimen dat een organisatie nooit ergens verantwoordelijk voor kan zijn. U vindt het misschien leuk om zaken te blijven herhalen, maar daar pas ik voor.

Edit: Of wacht. Ik heb nu iets over 'liberalen' gezegd. Dat mag ook niet zeker? Want 'liberalen' dat is ook een groep...

Laatst gewijzigd door Nebur : 10 april 2014 om 12:10.
Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 12:15   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind illegaliteit geen probleem. Ik vind niet dat mensen illegaal kunnen zijn. Het aanwezig zijn in België beschouw ik niet als een illegale actie.
Wanneer worden ze dan wél illegaal?
Als ze onze gebouwen bezetten?
Als ze mijn huis kraken?
Of pas wanneer ze bij jou thuis inbreken?
Oud 10 april 2014, 12:18   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga het programma van de sp.a of Open Vld niet verdedigen. Ik heb u al heel duidelijk gesteld waar de grens ligt: het VB heeft - wat mij betreft - een racistisch, xenofoob en inhumaan programma.
Ik heb ook een periode die onzin nagebrabbeld, maar eigenlijk zijn ze bijlange nog niet racistisch, xenofoob en islamofoob genoeg.
Quoot eens iets uit hun 'racistische' programma?
Oud 10 april 2014, 12:35   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wanneer worden ze dan wél illegaal?
Als ze onze gebouwen bezetten?
Als ze mijn huis kraken?
Of pas wanneer ze bij jou thuis inbreken?

Misschien volstaat het op er één keertje door overvallen en beroofd te worden?
Oud 10 april 2014, 12:37   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb ook een periode die onzin nagebrabbeld, maar eigenlijk zijn ze bijlange nog niet racistisch, xenofoob en islamofoob genoeg.
Quoot eens iets uit hun 'racistische' programma?
Goeie vraag.

Ik wacht samen met jou op antwoord.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be