Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen?
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. 4 18,18%
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. 14 63,64%
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. 4 18,18%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2014, 06:43   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Poolse chauffeur in Wetteren betrapt met dodelijke hoeveelheid alcohol in het bloed.
So, dat is een uiting van de cultuur van waar hij is opgegroeid. Ik dat dat toch wel mocht.
Citaat:
Zestiger wil alcoholslot na dodelijk ongeval.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40220_00989830
Laat dat alcoholslot, er zullen er niet minder van sterven.
Denkt U dat? Op zijn minst gaat het mensen die denken dat 3 pintjes niet teveel zijn een deftige waarschuwing geven dat ze toch niet meer achter het stuur mogen, zelfs als zijn ze nog een veiligere en betere bestuurder dan een doorsnee bananenbladvlechter met een omgeruild rijbewijs.
Op zijn minst zijn het minder boetes die naar de staatskas kunnen vloeien. En idioten die een alcoholslot willen omzeilen, die doen dat toch. Hoe moeilijk kan dat nu zijn? Het is maar een stukje technologie, en da's allemaal te verkloten. Mits er genoeg hersencellen samenwerken.

Citaat:
Weg met drugs, zero tolerantie!De ergste er eerste uit, tabak en alcohol!
Doen, de Prohibitie in de VS geeft aan dat het prima werkte. Waar is mijn gistkuip en mijn growshop.
Citaat:
De rest doet het beter in de handen van criminelen
Een dame die een sluier draagt is ook een criminele in Blegië.
Citaat:
wat zegt dat over politici die hardnekkig zo'n repressieve oorlog voeren? 't Zijn zij die ons vergif en leugens voeden.
Hoeveel politici zijn in essentie niet crimineel bezig?
Oud 20 april 2014, 07:35   #62
Peche
Banneling

Standaard

Maddox, hoe kun je?
De verkeersdoden negeren? 4 per week onschuldig dood door alcohol! Hier in BE alleen.
Zoveel maken illegale drugs er waarschijnlijk nog niet .

Hoe kunnen wij alcohol blijven verkopen vrij in supermarkten, als er jaarlijks meer dan duizend 12+'ers worden opgenomen in he ziekenhuis met een alcoholintoxicatie? MINDERJARIGEN die zo aan alcohol geraken omdat het vrij te kopen is in de supermarkt. Zelfs legale drugs koop je niet in de supermarkt, al kan je ermee koken.
Wie dit negeert is toch gewoon verslaafd zijn drugs aan het verdedigen?
Wie daarna hypocriet over cannabis of illegale drugs zannikt, zou eens moeten kijken naar wat ze ons legaal aanbieden. En welke overlast, ellende en drama met dood tot gevolg dit DAGELIJKS veroorzaakt.

De slotfase is duidelijk, we verbieden drugs voor dezeldfe redenen die alcohol veroorzaakt. Alleen is alcohol haar overlast overwegend sterker dan die van illegale drugs. Dus houden we alcohol beter illegaal om de overlast te remmen. Als de criminaliteit stijgt en de overlast daalt, is dit een gewonnen zaak.
VERBIEDEN!!!
Het referendum komt eraan!

Laatst gewijzigd door Peche : 20 april 2014 om 07:47.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 07:58   #63
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Maddox, hoe kun je?
De verkeersdoden negeren? 4 per week onschuldig dood door alcohol! Hier in BE alleen.
Zoveel maken illegale drugs er waarschijnlijk nog niet .

Hoe kunnen wij alcohol blijven verkopen vrij in supermarkten, als er jaarlijks meer dan duizend 12+'ers worden opgenomen in he ziekenhuis met een alcoholintoxicatie? MINDERJARIGEN die zo aan alcohol geraken omdat het vrij te kopen is in de supermarkt. Zelfs legale drugs koop je niet in de supermarkt, al kan je ermee koken.
Wie dit negeert is toch gewoon verslaafd zijn drugs aan het verdedigen?
Wie daarna hypocriet over cannabis of illegale drugs zannikt, zou eens moeten kijken naar wat ze ons legaal aanbieden. En welke overlast, ellende en drama met dood tot gevolg dit DAGELIJKS veroorzaakt.

De slotfase is duidelijk, we verbieden drugs voor dezeldfe redenen die alcohol veroorzaakt. Alleen is alcohol haar overlast overwegend sterker dan die van illegale drugs. Dus houden we alcohol beter illegaal om de overlast te remmen. Als de criminaliteit stijgt en de overlast daalt, is dit een gewonnen zaak.
VERBIEDEN!!!
Het referendum komt eraan!
Kan je dat aantal verkeersdoden eens vergelijken met een land waar alcohol niet populair is? Bv;Marokko,Algerije,Tunesie.
Dan kunnen we eens een echte discussie beginnen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 08:04   #64
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Kan je dat aantal verkeersdoden eens vergelijken met een land waar alcohol niet populair is? Bv;Marokko,Algerije,Tunesie.
Dan kunnen we eens een echte discussie beginnen.
Ik moet dat niet doen?
Ik zeg dat alcohol in haar legaliteit meer overlast veroorzaakt dan de drugs in illegaliteit. Dat is een correcte observatie.
Als er landen zijn met veel overlast waar genotsmiddelen verboden zijn, show me. Ik toon interesse. Maar dan wil ik echt de overlast, en niet het gebruik als criminaliteit/overlast. Criminaliteit is niet altijd overlast. En daarom is alcohol misschien beter crimineel en verboden, dan legaal en overlast bezorgen.

Ik heb Amsterdam getoond waar zowel alcohol en cannabis vrij te kopen is, en de overlastbezorger is alcohol en niet cannabis. Rara, wie doet er het qua overlast het beste? Jawel, alcohol. Zo erg dat men ingegrepen heeft met verboden op enkele locaties en de leeftijd op te krikken naar 18.

Het gaat niet alleen om verkeersdoden, het zijn er 4 per week teveel.
En duizend teveel met alcoholintoxicatie-, hoeveel het niet gered hebben zegt het artikel er niet bij. Er sterven dagelijks onschuldige mensen dankzij alcohol. Als niemand sterft van cannabis of dat valt na millennia nog op 1 hand te tellen, zijn we uitgeklapt!

De discussie kan pas beginnen als we drank erkennen als drugs en als volwassen mensen met drugs leren omgaan.
Drugs en andere woorden zijn zo'n taboe dat dringend doorbroken moet worden. Zie hoe politici het misbruiken voor hun verkiezingspropaganda.
Wel al wie blowed, pak verantwoordelijkheid op en help mee aan een referendum voor een alcohol verbod. Reflecteer de zure spiegel terug!

Laatst gewijzigd door Peche : 20 april 2014 om 08:09.
Oud 20 april 2014, 08:16   #65
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet dat niet doen?
Ik zeg dat alcohol in haar legaliteit meer overlast veroorzaakt dan de drugs in illegaliteit. Dat is een correcte observatie.
Als er landen zijn met veel overlast waar genotsmiddelen verboden zijn, show me. Ik toon interesse. Maar dan wil ik echt de overlast, en niet het gebruik als criminaliteit/overlast. Criminaliteit is niet altijd overlast. En daarom is alcohol misschien beter crimineel en verboden, dan legaal en overlast bezorgen.

Ik heb Amsterdam getoond waar zowel alcohol en cannabis vrij te kopen is, en de overlastbezorger is alcohol en niet cannabis. Rara, wie doet er het qua overlast het beste? Jawel, alcohol. Zo erg dat men ingegrepen heeft met verboden op enkele locaties en de leeftijd op te krikken naar 18.

En duizend teveel met alcoholintoxicatie-, hoeveel het niet gered hebben zegt het artikel er niet bij. Er sterven dagelijks onschuldige mensen dankzij alcohol. Als niemand sterft van cannabis of dat valt na millennia nog op 1 hand te tellen, zijn we uitgeklapt!

De discussie kan pas beginnen als we drank erkennen als drugs en als volwassen mensen met drugs leren omgaan.
Drugs en andere woorden zijn zo'n taboe dat dringend doorbroken moet worden. Zie hoe politici het misbruiken voor hun verkiezingspropaganda.
Wel al wie blowed, pak verantwoordelijkheid op en help mee aan een referendum voor een alcohol verbod. Reflecteer de zure spiegel terug!
Je hele stelling gaat onderuit als je cijfers niet kloppen. Dus doe een vergelijking. Wat is de levensverwachting in een alcoholvrij land? En wat is de levensverwachting in Belgie.
Oud 20 april 2014, 08:22   #66
Peche
Banneling

Standaard

De discussie is trouwens gericht op een verbod in België. Niet op Algerije of Marokko.
Dit is België en men houdt hier cannabis illegaal. Verwante bierdrinkers, waaronder NVA bestuursleden, gaan de oorlog tegen soft aan.
Ik vind het goed dat men straffen oplegt, maar men voorziet geen locaties waar gebruikers dan zonder overlast te bezorgen kunnen nuttigen.
Terwijl de maatschappij dagelijks de overlast van alcohol moet slikken? Terwijl ouders dagelijks kinderen moeten afgeven aan dronken bestuurders?
Als men het zo goed kan uitsmeren in de media, moet ik misschien eens gaan praten met slachtoffers? Welke komt er het slechtste uit?
Illegale drugs van BE of legale alcohol die al genuttigd wordt vanaf 12 jaar.
The aftermath... tudududum
Oud 20 april 2014, 08:28   #67
vlaams realist
Banneling

Standaard

https://www.google.be/#q=levensverwachting+marokko

Ondanks alle doemberichten, is alcohol toch geen grote killer.
Oud 20 april 2014, 08:34   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet dat niet doen?

Uw vergelijking klopt van geen kanten.
Om een vergelijking te doen moet er minstens één factor zijn die gelijk is.
Het aanbod van alcohol is veel groter en veel meer verspreidt.
Het aantal mensen die alcohol tot zich nemen is veel groter dan het aantal mensen die cannabis roken (gelukkig maar).
Het aantal verbruiksgelegenheden voor alcohol is veel groten dan het aantal voor cannabis (gelukkig maar).

.....
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 08:38   #69
Peche
Banneling

Standaard

Ik denk dat alcohol evengoed verspreid is dan soft drugs...
Zeker in België kerel! Als het hier crisis is hebben we nog een leuk buurland.
Ik snap de fuzz niet?
Waarom houden ze cannabis illegaal? Wat is de reden?
Alcohol treft minderjarigen dagelijks en maakt dagelijks doden.
Is het niet hypocriet het ene uit te smeren en het andere te promoten en er je zege er mee te vieren?
Oud 20 april 2014, 08:44   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat alcohol evengoed verspreid is dan soft drugs...
Zeker in België kerel! Als het hier crisis is hebben we nog een leuk buurland.
Ik snap de fuzz niet?
Waarom houden ze cannabis illegaal? Wat is de reden?
Alcohol treft minderjarigen dagelijks en maakt dagelijks doden.
Is het niet hypocriet het ene uit te smeren en het andere te promoten en er je zege er mee te vieren?
Tegen wie heeft u het?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 08:45   #71
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
De discussie is trouwens gericht op een verbod in België. Niet op Algerije of Marokko.
Dit is België en men houdt hier cannabis illegaal. Verwante bierdrinkers, waaronder NVA bestuursleden, gaan de oorlog tegen soft aan.
Ik vind het goed dat men straffen oplegt, maar men voorziet geen locaties waar gebruikers dan zonder overlast te bezorgen kunnen nuttigen.
Terwijl de maatschappij dagelijks de overlast van alcohol moet slikken? Terwijl ouders dagelijks kinderen moeten afgeven aan dronken bestuurders?
Als men het zo goed kan uitsmeren in de media, moet ik misschien eens gaan praten met slachtoffers? Welke komt er het slechtste uit?
Illegale drugs van BE of legale alcohol die al genuttigd wordt vanaf 12 jaar.
The aftermath... tudududum
Jij mag thuis cannabis roken hoor, en op de meeste openluchtconcerten word het gedoogd. Gelukkig worden de speekseltesten niet veel gebruikt. De ongevalllen-statistiek zou er anders uitzien. Maar zo een beetje met getallen goochelen is geen serieuze discussie.
Oud 20 april 2014, 08:48   #72
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
https://www.google.be/#q=levensverwachting+marokko

Ondanks alle doemberichten, is alcohol toch geen grote killer.
Als jij wekelijks 4 doden in het verkeer geen grote killer noemt.
Jaarlijks duizend+ minderjarigen tussen 12 en 17 opgenomen met alcoholintoxicatie. Waaronder verzwegen hoeveel het niet redden...
Alcohol is een killer, het veroorzaakte 9% van de doden in 2008.
89% was tabak. De grootste dood veroorzakers staan eerst in rij. Onze televisie en radio speelt genoeg reclame voor alcohol af... het heeft echt een impact op de jeugd. Men begint nu aan "binge drinking" en het wordt steeds populairder...
We moeten er iets aan doen, nu het nog kan! We moeten een zero tolerantie handhaven om de gezondheid en de schade aan de maatschappij te beperken.

Stop op zijn minst met:
Alcohol vrij te verkopen
Alcohol toe te laten in het verkeer, autosleutels afgeven vanaf men over de limiet wenst te drinken....
Alcohol te schenken aan minderjarigen, ongeacht hoe zwaar het percentage.
Want de alcohol is niet allemaal maar 5% he, ze hebben enorme sterke dranken die een gezondsheidsriciso inhouden! Blijvende schade bij kinderen, en de gezondsheidszorg heeft er al regelmatig mee te kampen gehad! Maar wee de blower die uit schrik voor extra sancties (na gepakt) toegeeft aan "hulp" om daarna af te bellen? Djeesus
Eerst strafbaar maken met een boete, dan massaal doorverwijzen, dan de pers in schakelen. Huichelaars!!!!
De balk in uw oog is alcohol, schaaf hem bij!
Oud 20 april 2014, 08:50   #73
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij mag thuis cannabis roken hoor, en op de meeste openluchtconcerten word het gedoogd. Gelukkig worden de speekseltesten niet veel gebruikt. De ongevalllen-statistiek zou er anders uitzien. Maar zo een beetje met getallen goochelen is geen serieuze discussie.
Waar moet ik hem kopen zonder 20 euro naft te verrijden naar de buren?
Met kwaliteitslabel en liefst met evenveel keuze als daar....
Oud 20 april 2014, 08:56   #74
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij wekelijks 4 doden in het verkeer geen grote killer noemt.
Jaarlijks duizend+ minderjarigen tussen 12 en 17 opgenomen met alcoholintoxicatie. Waaronder verzwegen hoeveel het niet redden...
Alcohol is een killer, het veroorzaakte 9% van de doden in 2008.
89% was tabak. De grootste dood veroorzakers staan eerst in rij. Onze televisie en radio speelt genoeg reclame voor alcohol af... het heeft echt een impact op de jeugd. Men begint nu aan "binge drinking" en het wordt steeds populairder...
We moeten er iets aan doen, nu het nog kan! We moeten een zero tolerantie handhaven om de gezondheid en de schade aan de maatschappij te beperken.

Stop op zijn minst met:
Alcohol vrij te verkopen
Alcohol toe te laten in het verkeer, autosleutels afgeven vanaf men over de limiet wenst te drinken....
Alcohol te schenken aan minderjarigen, ongeacht hoe zwaar het percentage.
Want de alcohol is niet allemaal maar 5% he, ze hebben enorme sterke dranken die een gezondsheidsriciso inhouden! Blijvende schade bij kinderen, en de gezondsheidszorg heeft er al regelmatig mee te kampen gehad! Maar wee de blower die uit schrik voor extra sancties (na gepakt) toegeeft aan "hulp" om daarna af te bellen? Djeesus
Eerst strafbaar maken met een boete, dan massaal doorverwijzen, dan de pers in schakelen. Huichelaars!!!!
De balk in uw oog is alcohol, schaaf hem bij!
Iedereen gaat dood.100 percent doordat het hart ermee stopt.
In landen zonder alcohol gaan ze zelfs sneller dood. Ondanks de betere luchtkwaliteit,temperatuur, minder rokers enz... Toch gaan ze dood.
Stop met zeiken en drink eens een goede Leffe.
Oud 20 april 2014, 08:59   #75
vlaams realist
Banneling

Standaard

Kga der ene drinken en nog een sigaretje opsteken sé.
Dat om te vermijden dat ik als 100 jarige in het rusthuis nog naar zageventen moet luisteren.
Oud 20 april 2014, 09:00   #76
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar moet ik hem kopen zonder 20 euro naft te verrijden naar de buren?
Met kwaliteitslabel en liefst met evenveel keuze als daar....
Als het daar beter is, verhuis dan.
Oud 20 april 2014, 09:05   #77
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen gaat dood.100 percent doordat het hart ermee stopt.
In landen zonder alcohol gaan ze zelfs sneller dood. Ondanks de betere luchtkwaliteit,temperatuur, minder rokers enz... Toch gaan ze dood.
Stop met zeiken en drink eens een goede Leffe.
En dan zeggen ze hier: dan pas kan de argumentatie beginnen...
Ik wil niet drinken, het maakt mij ziek en droogt mij uit. Ik heb mezelf helemaal niet meer in de hand en zeg domme dingen, mijn remmen vervallen en dat heb ik niet graag.
Oud 20 april 2014, 09:06   #78
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het daar beter is, verhuis dan.
Tis tien uur ' s morgens en gij gaat al ene drinken?
Bwa voorlopig zijn wij met een talrijke groep die de Belgische inkomsten uitgeven bij de buren... Als het daar beter is, maar hier voordeliger... dan rijden we maar is over en weer he
Oud 20 april 2014, 09:15   #79
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Uw hele poll stink trouwens naar vooringenomenheid...
Hoezo?
Het laat toe om andere recreatieve drugs erbij toe te voegen. De ingenomenheid is dat ik er maar 1 voorstel.
Of wel ben je consequent of wel niet, een zero tolerantie is een zero tolerantie en drank is categorie drugs. Ameno.
Oud 20 april 2014, 09:46   #80
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
U neemt reeds binnen uw vraagstelling aan, wat consequent is en wat niet ...
Nu goed, ... ik zei het eerder al; 'dit' is een nuttloze discussie met u.
I'm only playing a roll here to point out a view.
Ik heb dan ook nog géén enkele reden ontvangen waarom alcohol verder legaal zou moeten blijven?

Concreet: Waarom komt er in het nieuws dat jongeren opgenomen worden in de zorg met een cannabisprobleem, maar verdoezelen ze de doden die dagelijks vallen door alcohol? Dat is toch willekeurig grijpen wat past in je kraam, en niet consequent regeren?

Ik neem niet aan wat consequent is en wat niet, ik zeg dat hun propaganda van afgelopen weken alles behalve consequent is. Wanneer ik hier over doden en overlast praat, gaan we er los overheen en kan men mij enkel op mijn verwoording pakken, niet op de woorden. Want ze kloppen als een bus!

Is alcohol een erger probleem dan illegale drugs? Zoja, wat houdt hen tegen in te grijpen? The power industry? Als bedrijven machtiger dan politici worden, is het tijd om in te grijpen als volk!

Laatst gewijzigd door Peche : 20 april 2014 om 09:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be