![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik stuur mijn kinderen naar een franstalige school. Al in het derde kleuterklasje wordt er aan "immersie-onderricht" gedaan. Vanaf het eerste leerjaar zijn dat zelfs 2 van de 5 klasjes. De andere 3 klasjes krijgen al 2 uur per week Nederlands. Vanaf het eerste dus. Ik moet er wel bij vermelden dat het gaat om een gemeentelijke school, in het o-zo gehate FDF-bastion St.-Stevens-Woluwe
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom ? EN Voor hoelang ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 april 2014 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zie bovenstaande link pagina 37. Vlamingen zou dus fiskaal moeten ontraden worden van naar Brussel te trekken! Nu doet men echter het tegendeel en dat dus blijkbaar zonder zijn "huiswerk" gemaakt te hebben. Het is nml. zodat men een premie krijgt als men werkt bij de Vlaamse Gemeenschap én bereid is naar Brussel te verhuizen. Waanzin gewoon ! ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 april 2014 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou je cijfers nog een keer checken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Meer 2, 3 en meertaligen in Brussel : diegenen die voor een ééntalig Frans, Nederlands, Duits of Arabisch Brüsseles zijn dwalen...
Men maakt altijd statistieken van zgn. ééntalig Franssprekenden of Nederlandssprekenden de realiteit wijzigt echter voortdurend : ooit zal er een meerderheid Btrusselaars zijn die zelfs het Français niet meer beheersen maar eerder Duits/Nederlands of Turks/Duits als talen voeren... Men kan niet tegelijk naar een EU -uitstraling streven en een conservatieve taalpolitiek volgen...
![]() |
#66 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Meer 2, 3 en meertaligen in Brussel : diegenen die voor een ééntalig Frans, Nederlands, Duits of Arabisch Brüsseles zijn dwalen...
Men maakt altijd statistieken van zgn. ééntalig Franssprekenden of Nederlandssprekenden de realiteit wijzigt echter voortdurend : ooit zal er een meerderheid Btrusselaars zijn die zelfs het Français niet meer beheersen maar eerder Duits/Nederlands of Turks/Duits als talen voeren... Men kan niet tegelijk naar een EU -uitstraling streven en een conservatieve taalpolitiek volgen...
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() woluwe-st-lambert, idd, bedankt beste Eber voor de correctie
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() een weldoordachte en bewuste keuze
Zolang dat we nog in België wonen. En minstens tot het zesde leerjaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Je hebt ook nog de Immersiescholen in Brussel en Wallonië maar daar vinden ze geen leerkrachten genoeg.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1420120 |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het onderwijs en niet zozeer de huistaal bepaalt de taalidentietit/taalaanhankelijkheid. Zo zie ik de kinderen van morte-vivante nog FDF stemmen. De Franstaligen beseffen dat en halen hun kinderen daarom net op tijd weg van de NL-school. Het is immers de bedoeling van ze tweetalig te maken en niet van er Flamins van te maken.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 april 2014 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoog tijd dat men die groenen in een cordon sanitaire zet, staatsgevaarlijk zijn die
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik gedaan:
http://books.google.be/books?id=yZMA...russel&f=false Zie tabel 49 pagina 59. Welgeteld 4,1 % vd. Franstaligen sturen hun kinderen naar het NL-onderwijs. Een vrij maginaal fenomeen dus dat echter veel overroepen wordt... En dat o zo in tegenstelling met de omgekeerde situatie die veel minder bekend is.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 april 2014 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag:
Huilt u vrolijk mee> http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...voor-onderwijs Ook Nederlanders moeten hun attest ''Nederlands'' halen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aandeel Nederlandstalig in hoger onderwijs is bijna 30 %:
De Brusselse studentenbevolking is op tien jaar tijd met een vijfde gegroeid. Met 86.000 studenten blijft Brussel de grootste studentenstad van het land.. 72 procent studeert aan een Franstalige universiteit of hogeschool en 28 procent aan een Nederlandstalige instelling. Net iets meer dan de helft is ingeschreven aan een universiteit, terwijl de rest voor hogeschool kiest. Net geen kwart van alle studenten heeft niet de Belgische nationaliteit. http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...nten-tien-jaar Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 april 2014 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Om te huilen vind ik echter vooral dit: Citaat:
Gelukkig is er nog Bruno De Lille, een Vlaamnationalist zonder dat hij het weet: Vorige week pleitte Brussels staatssecretaris De Lille (Groen) er nog voor om de hele voorrangsregel te schrappen, "om geen tweederangsburgers te creëren". Het voorstel kreeg toen heel wat kritiek. Later kwam hij daarop terug door te benadrukken dat er eerst voldoende extra scholen moeten komen, zodat iedereen naar de school van zijn keuze kan. IK denk echt wel dat ik voor het Gewest voor Groen ga stemmen!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 april 2014 om 20:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij doet alsof die 37% uit een soort van zelfvernietigingsreflex handelt.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Frans leert men in Brussel sowieso op straat; het is de omgevingstaal, de lingua franca. Bovendien is het onderwijs in de Franse taal in het NL-onderwijs zeer behoorlijk in de plaats van andersom. Die kinderen komen dan thuis en beginnen Frans met hun ouders te spreken omdat ze dat de ganse dag gedaan hebben op school. Ik was daar al dikwijls getuige van. Zodanig zelfs dat die families deels spontaan beginnen Frans te spreken. Die kinderen zitten in neen Franstalige sociale leefwereld waar die Franstailge vriendjes hebben en wellicht een Franstalig lief krijgen. Kortom die verfransen gewoon en komen er vaak niet meer toe nog Nederlands te spreken. De impakt van het onderwijs is veel te groot en kan niet overschat worden. Franstaligen, die beseffen dat; daarom sturen die hun kinderen slechts voor een beperkte periode naar de NL-school. Kwestie dat het geen Flamins worden. Maar nogmaals: het betreft dus slechts 4,1 % van de Franstaligen. Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 april 2014 om 20:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 23 april 2014 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |