![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, ik heb 'm ook gedaan:
![]()
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 24 april 2014 om 12:18. |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Spa en VB gelijk voor het vlaamse niveau(allebei 47%) NVA(72%) en VB(67%) dichtbij elkaar voor het federale.
Niet verwonderlijk gezien het soort bevoegdheden dat op het vlaamse niveau zit. Op het federale komt mijn echte politieke voorkeur veel duidelijker tot uiting. Laatst gewijzigd door julian : 24 april 2014 om 13:43. |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Open Vld - 61%
N-VA - 49% Vlaams Belang - 42% Groen - 37% CD&V - 33% sp.a - 31% Ecolo - 40% PS - 33% FDF - 31% MR - 26% cdH - 24%
#64 |
Vreemdeling
|
![]() Federaal VB 88 % (rest is niet van belang!)
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals verwacht N-VA op 1. Ze kloppen nipt Open VLD. Die open VLD score verwondert mij helemaal niet. Hun standpunten liggen economisch gezien heel erg dicht bij de mijne. Maar dat zijn natuurlijk maar standpunten. Hun acties liggen echter mijlenver van die standpunten waardoor het voor mij onmogelijk is om op die partij te stemmen.
Daarom vind ik deze stemwijzer ook zo onnozel. Partijen als CD&V, Open VLD en SP.A verloochenen toch hun programma.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vreemd dat in de federale test O-VLD zo hoog scoort, alhoewel ik geen enkele affiniteit voel met zowel de partij als hun kandidaten.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Wie zich niet laat meeslepen door de polariserende hocuspocus waarmee partijen de onooglijke verschillen met elkaar opblazen tot groteske proporties komt niet voor verrassingen te staan. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf nog op Alexander De Croo gestemd in 2010, met hoop op een coalitie met N-VA, CD&V. Laten we hopen dat we geen herhaling krijgen van de vorige formatie.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 25 april 2014 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
EN dan is er dit nog: https://www.youtube.com/watch?v=vo2EFaDMccs
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 25 april 2014 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 april 2014 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus doen ze gewoon het tegenovergestelde van de N-VA op het institutionele. Dat ze daarmee het tegenovergestelde zeggen als met de vorige verkiezingen, is snel vergeten. Dat is eerder keren met de wind dan evolutie in denken. Ik heb niet op hen gestemd om daarna een linkse regering te vormen. Ik snap niet hoe je dat zelf kan verdedigen. Dan ben je toch ook niet echt overtuigd van het programma, als het OK is dat het rechtstreeks de vuilbak ingaat de dag na de verkiezingen. Ach... Lesje is geleerd. geen VLD meer voor mij
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 25 april 2014 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 2
Indertijd vond ik het voorgestelde project van Verhofstadt (Burgermanifesten) dermate interessant, dat ik het electoraal gesteund heb. Achteraf werd daarvan brutaal afgeweken. Daarom heeft zo'n stemtest nog weinig (geen) invloed op mijn stemgedrag. (Bij wie dan wel ?)
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
#79 |
Schepen
|
![]() Heb 'm net uitgevoerd..
federaal: N-VA 82% VB 73% CD&V 60% OVLD 58% SPa 27% Groen 26% Als ik zo vergelijk zijn mijn 'matige' scores (vb, cd&v en ovld) procentueel ongeveer even sterk als de hoge scores van sommige andere forummers.. Heb overigens de indruk dat n-va mijn ideeën pikt.
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple Laatst gewijzigd door Schuppezot : 26 april 2014 om 00:19. |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() De vandaag verschenen Europese stemtest heb ik nu ook uitgevoerd.
81% CD&V 77% Groen 76% sp.a 75% PS 70% FDF 68% MR 67% Ecolo 67% Open VLD 66% cdH 54% N-VA 15% Vlaams Belang De berekening van deze stemtest vind ik nu eens echt compleet waardeloos om te bepalen wie het meest overeenkomt. Slechts twintig vragen waarvan aan Vlaamse kant zeven Vlaams Belang tegen de rest. Dan schiet er nog weinig over om tussen de anderen grote verschillen zichtbaar te maken. Zonder de argumentaties te lezen leer je hier echt niets uit, het cijfer is redelijk nietszeggend. Ik onthoud dat CD&V de landbouw wilt blijven oversubsidiëren, dat Groen en tot mijn teleurstelling ook sp.a tegen de verkoop van ggo's zijn en dat Open VLD ondanks het verhaal van Verhofstadt over een federaal Europa wat de sociale bevoegdheden betreft toch veel tegen is. Om een keuze te maken op basis van uitsluiting. Open VLD sluit ik uit omdat ze geen sociale aspecten willen. CD&V omwille van hun bondgenootschap met partijen als CDU, CDA en UMP. Groen sluit ik uit omwille van hun bondgenootschap met regionalistische partijen. Dan blijft de sp.a over. |
![]() |