![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() [quote]Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht
Hier staat helemaal niet "en daarvan enkel aan zij die zich 'joods' zullen noemen", of wel?[quote] Toch wel: "Verder zeide God tot Abraham: Wat uw vrouw Sarai betreft, gij zult haar niet Sarai noemen, maar Sara zal haar naam zijn. 16 En Ik zal haar zegenen, en ook zal Ik u uit haar een zoon schenken, ja, Ik zal haar zegenen, zodat zij tot volken worden zal; koningen van volken zullen uit haar voortkomen. 17 Toen wierp Abraham zich op zijn aangezicht, lachte en zeide bij zichzelf: Zal dan aan een honderdjarige een kind geboren worden, en zal Sara, een negentigjarige, baren? 18 En Abraham zeide tot God: Och, mocht Ismaël voor uw aangezicht leven! 19 Maar God zeide: Neen, maar uw vrouw Sara zal u een zoon baren, en gij zult hem Isaak noemen, en Ik zal mijn verbond met hem oprichten tot een eeuwig verbond, voor zijn nageslacht. 20 En wat Ismaël betreft, Ik heb u verhoord; zie, Ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar doen zijn en uitermate talrijk maken; twaalf vorsten zal hij verwekken, en Ik zal hem tot een groot volk stellen. 21 Maar mijn verbond zal Ik oprichten met Isaak, die Sara u op deze zelfde tijd in het volgend jaar baren zal." Gen 17 Ishmael, de stamvader van de arabieren, is out, Isaak, de stamvader van de joden, is in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook heb ik al dikwijls genoeg duidelijk gemaakt dat Israël met de "beperkte acties" zoals cast lead de situatie niet helpt. Maar helaas, als het niet in uw kraam past is het of geschiedenis best te vergeten, irrelevant of onzin. Spijtig genoeg voor U, is wat u er van vind, niet relevant, noch realistisch.
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus wat je hier probeert te zeggen is dat joden wel etnisch gezuiverd mogen worden maar anderen niet. Fijn, weten we dat ook weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En jouw opinies over pesterij, en dat het helemaal niet helpt als Israel zich verdedigt tegen raketaanvallen, die zijn wel relevant en realistisch?? Israel moet goed luisteren naar Maddox en zich gewoon laten afslachten, en dan komt het allemaal wel goed??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij ontwijkt mijn terechte vraag door zelf met een nietszeggende repliek te komen. Het overgrote deel van de inwoners van de Westbank is Palestijn, over de grenzen moeten Israël en de Palestijnse Autoriteit onderhandelen en het lijkt mij aannemelijk dat het overgrote deel van de nederzettingen aan de Palestijnen worden overgedragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je je het voorstellen dat dat anderen helemaal niet aannemelijk lijkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nou komt de aap uit de mouw. Je hebt totaal geen problemen met etnische zuiveringen, sterker nog, je bent er warm voorstander van, zolang het maar joden zijn die etnisch gezuiverd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je bedoelt de mislukte poging tot etnische zuivering door de arabieren zeker...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lees dit eens door zodat je verder geen onzin meer gaat uitkramen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in positieve zin, ook voor Israel(behalve voor de settlers). Het grootste struikelblok zal daarmee verdwijnen.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want als de nederzettingen ontruimd worden is er voor Israel geen reden meer om daar troepen te hebben.
en dat betekend dus een einde aan de bezetting van de Westbank en aan de sloop van woningen.
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het geval je het nog niet wist, eind jaren '40 is de westbank en oost Jeruzalem helemaal etnisch gezuiverd van joden. Dus het is erg hypocriet om die etnisch gezuiverde gebieden nu "palestijnse gebieden" te gaan noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Totale onzin. Het conflict is een religieus conflict, en de arabieren zullen niet rusten voordat heel Israel vernietigd is. Dus het opgeven van nederzettingen helpt helemaal niks, iets wat we ook al in gaza gezien hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En heeft het einde van de bezetting van gaza rust en vrede gebracht, of wordt Israel dagelijks met raketten bestookt vanuit gaza? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Deir_Yassin_massacre Citaat:
Mijn vorige bron bewijst trouwens dat de stichters als heel snel (nog voor de shoah zelfs) het plan hadden opgevat om na een opdeling van Palestina zich niet te beperken tot de hun toegewezen gebieden, maar 'de overgebleven delen van het land te zullen koloniseren' met behulp van hun glorieuze leger. Een plan dat daarna ook volbracht werd door Haganah en Irgun. Het is bijzonder pijnlijk dat zo'n groot deel van het joodse volk, dat altijd zo prat gaat op het correct herinneren van de geschiedenis van de shoah, er geen enkel probleem mee heeft de fundamentele feiten van de creatie van hun eigen staat te ontkennen of op zijn minst er niet meer over te durven spreken. Het zal voor velen te moeilijk zijn om hun geweten mee te verzoenen, zeker omdat het werk nog niet voltooid is. Het werk van god met tanks, mitraillettes en handgranaten. En ondertussen worden zij die erbij waren langzaamaan vervangen door nieuwe generaties die werden opgevoed met geschiedenisboeken waarvan de eerste bladzijden blanco zijn. |
||
![]() |
![]() |