Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2014, 13:07   #61
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Misschien ook ineens vergassen in een kamertjes? Zoals een aantal jaren geleden op grote schaal werd gedaan tijdens een zekere wereldoorlog, weet u wel...

Onnozele topics verdienen gewoon 'n Godwin.
Sorry, ik was terug vergeten een smiley te zetten. Vlamingen en humor, het zal ook nooit wat worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2014, 13:34   #62
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je kunt al op heel wat manieren finetunen.

Vooral discriminaties wegwerken tussen de systemen overheid - privé
Neem bvb dat de pensioenrechten gelijk zijn voor iedereen, dus ambtenaren die in pensioen gaan vanaf 40 omdat ze hun job niet meer kunnen doen moeten maar reconverteren. Dus niemand kan na 20jaar carriere een volledig pensioen krijgen

Een pensioenstelsel over alle stelsels heen 12j ambtenaar 12j privé, en 12j zelfstandige is 36j gewerkt en pensioen evenredig met bijdragen. Ik denk dat iedereen voldoende betaalt voor zijn pensioen in elk stelsel, aangezienje toch een eenheidssysteem maakt, hang je daar een eenheidskost aan en een eenheidsinkomen aan. En die progressiviteit is dan niet meer nodig omdat iedereen toch op een getopt pensioen komt

Een correlatie maken tussen gewerkte jaren en pensioenleeftijd.
Toelaten dat je tijdskrediet neemt of inderdaad uw pensioenrechten niet meer opbouwt en toelaten dat je dubbele shifts draait of inhaalt. Neem bvb dat je toelaat als je dubbel job draait dat uw pensioenrecht al komt na 20 jaar... waarom niet.

Een econometrisch evenwichtig pensioen, zelfs altijd een begrotingsevenwicht invoeren. Het begrotingsevenwicht wordt gecorrigeerd door de hoogste pensioenen solidariteit te doen betalen met de lagere pensioenen.

Ok een minimumloon als basis nemen, en die basis moet gefinancieerd worden met de 'gemiddelde gewerkte jaren' versus de 'verwachte levensduur' verhouding.
Als je 10% spaart van uw loon om in pensioen te gaan, dan moet daar gewoon een wiskunde formule aan hangen om het minimumloon te bereiken ifv gemiddelde bijdrage en gemiddelde levensduur. Als iedereen 2x het minimumloon verdient en navenant bijdraagt, dan is het pensioen de som 40jaar werken x 2 / 10jaar rentenieren, en kom je zo juist uit.

Die weduwepensioen kan men afschaffen, dat is zever volgens mij, al die vrouwen moeten maar weer trouwen en gaan werken, de meeste kunnen dat.
Weduwepensioen is nog een overlevering van den tijd toen vrouwen nog niet gingen werken. Dat men maatregelen neemt tegen misbruiken, wat men bij mijn weten ook deels gedaan heeft.
Voor de rest kan het systeem natuurlijk worden aangepast/verbeterd. Doch daar het geld meer dan op is, en geen enkele "gilde" op zijn verworven rechten zal willen toegeven, zal dit niet eenvoudig gaan.
Maar uiteindelijk is de "wettelijke" pensioenleeftijd eigenlijk een fictief gegeven. Een leeftijd waarbij men tot de gepensioneerden behoort, en waarop Uw loon, werkloosheidsvergoeding, brugpensioen, invaliditeitsvergoeding... overgaat naar pensioen.
En men zou iedereen vrij zijn pensioenleeftijd kunnen laten kiezen. Hij die minder jaren heeft gewerkt, minder pensioen, en hij die meer jaren heeft gewerkt meer pensioen. Maar dat is nu eigenlijk ook al min of meer.
Maar wens U wel sukses met "Arbeiders, bedienden, ambtenaren, zelfstandigen, één strijd" (zeker nu de ambtenaren aan de winnende hand zijn, en zij zo direct niets te verliezen hebben door actie te voeren, en dat degenen die ons moeten "opvoeden" (media, onderwijs...) zelf ambtenaren zijn, die nog niet zo vlug tegen hun eigen belangen zullen stelling nemen).

Laatst gewijzigd door Bob : 3 mei 2014 om 13:38.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2014, 13:57   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik vraag me eerder af of ik op die leeftijd m'n job nog deftig kan uitvoeren, en dan tot 70 jaar?
Op die leeftijd?

Veel oudere technici, we spreken over +45 jaar, kunnen nu al niet meer volgen met de snelheid dat alles verandert.

Probeer als +50er maar eens een programma van een PLC te lezen en te herschrijven.
En dan hebben we het nog niet over de snelheid waarmee de machines moeten herstelt worden en aan oproepen voor defecten moet voldaan worden.
Er zijn inderdaad ook jobs die door +70ers en zelfs door +90ers gedaan kunnen worden.
Ik denk hierbij even aan de poortwachters in de petrochemie.
Die jongens en meisjes doen toch niets anders dan je een filmje over de veiligheid laten zien en je dan een toegangspasje met je naam op geven.

Ach, ik zie een man van 69 als een perslucht cillinder veranderen en nakijken of die nog wel volledig vlak is van binnen.
Ik heb zelf vrij goede ogen, maar heb daar nu al problemen mee op mijn 54ste.
Ik vrees dus dat ik daar wel wat meer problemen mee zal hebben eens ik boven de 65 ben.
Ik heb de indruk dat vele niet beseffen dat de technische wereld op de ik werk enorm is veranderd.
Toen ik begon had je als technicus een gereedschapkoffer en was je belangrijkste gereedschap een hamer en beitel.
Vandaag loop ik rond met een laptop en is mijn belangrijkste gereedschap de programmas er op en komt mijn gereedschapkoffer nog zelden van zijn plaats.

Mijn collega's die 15 jaar geleden met hun 56ste op pensioen zijn gegaan zouden niet eens begrijpen waar ik over spreek als ik het heb over PLC's, sofstarters, stuurprogramma's, uplinks, lusprogramma's, lussturing, enz.

En dan hebben we het nog niet over het verschil van instellen van een draaibank van 1999 en een draaibank van 2010.
Vaak word vergeten dat technische mensen stoppen met werken, omdat ze de veranderend technologie niet meer kunnen volgen en aangeleerd krijgen.

Dit probleem bij technische beroepen is ook niet nieuw. Een installatie gaat vaak meer dan 25 jaar mee, sommige zelfs 30 jaar.
De techniekers en arbeiders die met deze installaties begonnen te werken toeze nieuw was, zijn nu dan ook vaak mensen van +50 jaar.
Deze mensen moet dan bij de vervanging van de oude installaties plots een technische achterstand van meer dan 25jaar inlopen op enkele weken of zelfs dagen tijd.
De meeste van deze mensen kunnen dat niet, want ze zijn ondertussen reeds afgestomd en moeten eerst terug leren leren en zich leren aanpassen naar de moderne technologie. En daar is tijd voor nodig en binnen de economie is tijd geld. Trouwens ook de bijscholingen kosten geld, vel geld, aan de bedrijven.
Dit terwijl er jongere werknemers op de arbeidsmarkt zijn die reeds op de schoolbanken met de moderne technologie hebben leren omgaan, voor vele onder hen is die technologie zelfs speelgoed waar ze nu mee opgroeien.

Iemand die 50 jaar geleden van de qschoolbanken kwam, nu nog aan het werk houden is je eigen economie vernietigen.

Daarom moet men stoppen met de penioengerechtigheid te koppelen aan een leeftijd, maar moet men die koppelen aan geleverde prestaties.

Iemand die 40 jaar heeft bijgedragen aan de sociale zekerheid moet men zijn rust gunnen.
En die 40 jaar moet berekend worden in arbeidstijd van 8 uren per dag en 220 dagen per jaar, dit zijn 70400 arbeidsuren. Iemand die dus 20 jaar lang 12 uur per dag en 300 dagen per jaar heeft gewerkt gedurende heeft 72000arbeidsuren bijgedragen aan de sociale zekerheid.
Dit zijn op 20 jaar reeds 160arbeidsuren meer dan de rest, als die persoon daarna nog eens 20 jaar 220 dagen per jaar en 8 uren per dag werkt heeft die zeker zijn deel aan de sociale zekerheid bijgedragen en ook al is die dan nog maar 58 jaar oud. Hij/zij heeft die rust verdiend en moet niet verplicht worden om tot zijn 65ste te blijven werken, omdat er te veel ambtenaren zijn die te vroeg en tegen te hoge vergoeding op pensioen mogen, omdat zij dankzij hun vakbonden meer gedaan hebben gekregen bij de overheden.
Vakbonden die heel het land gijzelen als ze hun zin niet krijgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2014, 14:15   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sorry, ik was terug vergeten een smiley te zetten. Vlamingen en humor, het zal ook nooit wat worden.
Tja van een frustré die zelfs kankerpatiënten haat zou het nu niet zo verbazend zijn he.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2014, 14:59   #65
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar wens U wel sukses met "Arbeiders, bedienden, ambtenaren, zelfstandigen, één strijd" (zeker nu de ambtenaren aan de winnende hand zijn, en zij zo direct niets te verliezen hebben door actie te voeren, en dat degenen die ons moeten "opvoeden" (media, onderwijs...) zelf ambtenaren zijn, die nog niet zo vlug tegen hun eigen belangen zullen stelling nemen).
De besluiten vd pensioencommissie zijn over de verkiezingen getild omdat ze zeer verontrustend zijn. Bron : Actua TV
Dit wordt door meerdere politici bevestigd (oa Dehaene).
Er zullen drastische hervormingen komen en zeer snel en de vakbonden weten dat maar daar valt niet meer aan te ontkomen.
Ik heb het hier reeds dikwijls geponeerd nl "We staan voor de keuze ofwel behouden wij de riante statutair geperekweerde pensioenen maar dan moeten we die vd anderen terugbrengen tot max 400 Euro per maand.".
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2014, 15:19   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De besluiten vd pensioencommissie zijn over de verkiezingen getild omdat ze zeer verontrustend zijn. Bron : Actua TV
Dit wordt door meerdere politici bevestigd (oa Dehaene).
Er zullen drastische hervormingen komen en zeer snel en de vakbonden weten dat maar daar valt niet meer aan te ontkomen.
Ik heb het hier reeds dikwijls geponeerd nl "We staan voor de keuze ofwel behouden wij de riante statutair geperekweerde pensioenen maar dan moeten we die vd anderen terugbrengen tot max 400 Euro per maand.".
Zouden daar in Australië ook veel te veel ambtenaren zijn dat ze daar zo veel langer gaan moeten werken ? Ik dacht dat het daar allemaal zo veel beter was ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2014, 15:31   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Op die leeftijd?

Veel oudere technici, we spreken over +45 jaar, kunnen nu al niet meer volgen met de snelheid dat alles verandert.

Probeer als +50er maar eens een programma van een PLC te lezen en te herschrijven.
En dan hebben we het nog niet over de snelheid waarmee de machines moeten herstelt worden en aan oproepen voor defecten moet voldaan worden.
Er zijn inderdaad ook jobs die door +70ers en zelfs door +90ers gedaan kunnen worden.
Ik denk hierbij even aan de poortwachters in de petrochemie.
Die jongens en meisjes doen toch niets anders dan je een filmje over de veiligheid laten zien en je dan een toegangspasje met je naam op geven.

Ach, ik zie een man van 69 als een perslucht cillinder veranderen en nakijken of die nog wel volledig vlak is van binnen.
Ik heb zelf vrij goede ogen, maar heb daar nu al problemen mee op mijn 54ste.
Ik vrees dus dat ik daar wel wat meer problemen mee zal hebben eens ik boven de 65 ben.
Ik heb de indruk dat vele niet beseffen dat de technische wereld op de ik werk enorm is veranderd.
Toen ik begon had je als technicus een gereedschapkoffer en was je belangrijkste gereedschap een hamer en beitel.
Vandaag loop ik rond met een laptop en is mijn belangrijkste gereedschap de programmas er op en komt mijn gereedschapkoffer nog zelden van zijn plaats.

Mijn collega's die 15 jaar geleden met hun 56ste op pensioen zijn gegaan zouden niet eens begrijpen waar ik over spreek als ik het heb over PLC's, sofstarters, stuurprogramma's, uplinks, lusprogramma's, lussturing, enz.

En dan hebben we het nog niet over het verschil van instellen van een draaibank van 1999 en een draaibank van 2010.
Vaak word vergeten dat technische mensen stoppen met werken, omdat ze de veranderend technologie niet meer kunnen volgen en aangeleerd krijgen.

Dit probleem bij technische beroepen is ook niet nieuw. Een installatie gaat vaak meer dan 25 jaar mee, sommige zelfs 30 jaar.
De techniekers en arbeiders die met deze installaties begonnen te werken toeze nieuw was, zijn nu dan ook vaak mensen van +50 jaar.
Deze mensen moet dan bij de vervanging van de oude installaties plots een technische achterstand van meer dan 25jaar inlopen op enkele weken of zelfs dagen tijd.
De meeste van deze mensen kunnen dat niet, want ze zijn ondertussen reeds afgestomd en moeten eerst terug leren leren en zich leren aanpassen naar de moderne technologie. En daar is tijd voor nodig en binnen de economie is tijd geld. Trouwens ook de bijscholingen kosten geld, vel geld, aan de bedrijven.
Dit terwijl er jongere werknemers op de arbeidsmarkt zijn die reeds op de schoolbanken met de moderne technologie hebben leren omgaan, voor vele onder hen is die technologie zelfs speelgoed waar ze nu mee opgroeien.

Iemand die 50 jaar geleden van de qschoolbanken kwam, nu nog aan het werk houden is je eigen economie vernietigen.

Daarom moet men stoppen met de penioengerechtigheid te koppelen aan een leeftijd, maar moet men die koppelen aan geleverde prestaties.

Iemand die 40 jaar heeft bijgedragen aan de sociale zekerheid moet men zijn rust gunnen.
En die 40 jaar moet berekend worden in arbeidstijd van 8 uren per dag en 220 dagen per jaar, dit zijn 70400 arbeidsuren. Iemand die dus 20 jaar lang 12 uur per dag en 300 dagen per jaar heeft gewerkt gedurende heeft 72000arbeidsuren bijgedragen aan de sociale zekerheid.
Dit zijn op 20 jaar reeds 160arbeidsuren meer dan de rest, als die persoon daarna nog eens 20 jaar 220 dagen per jaar en 8 uren per dag werkt heeft die zeker zijn deel aan de sociale zekerheid bijgedragen en ook al is die dan nog maar 58 jaar oud. Hij/zij heeft die rust verdiend en moet niet verplicht worden om tot zijn 65ste te blijven werken, omdat er te veel ambtenaren zijn die te vroeg en tegen te hoge vergoeding op pensioen mogen, omdat zij dankzij hun vakbonden meer gedaan hebben gekregen bij de overheden.
Vakbonden die heel het land gijzelen als ze hun zin niet krijgen.
Mijn felicitaties ....ik heb met heel veel interesse je citaat gelezen en nog maar zelden heb ik zo veel moeten denken..die man heeft gelijk over gans de lijn ! Eens iets wat anders dan die prietpraat die ik hier overal lees ...

Ik dacht meteen aan de verhalen van mijn huisarts aan een oom ooit gerespecteerd automecanicien en Roger ...destijds onze TV Technicus....Mensen kunnen dat allemaal nog onmogelijk bijbenen....de ouderdom speelt altijd in je nadeel ...ervaring is niet meer wat het ooit is geweest...Ik maakte hetzelfde mee ..tegen ik op de hoogte was en wegkon met een nieuw ''programma'' gingen ze het alweer veranderen....de oudjes werden daar gek van....Analoge mensen zijn gewoonweg van een andere planeet dan digitale mensen !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 mei 2014 om 15:41.
Oud 3 mei 2014, 15:47   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn felicitaties ....ik heb met heel veel interesse je citaat gelezen en nog maar zelden heb ik zo veel moeten denken..die man heeft gelijk over gans de lijn ! Eens iets wat anders dan die prietpraat die ik hier overal lees ...

Ik dacht meteen aan de verhalen van mijn huisarts aan een oom ooit gerespecteerd automecanicien en Roger ...destijds onze TV Technicus....Mensen kunnen dat allemaal nog onmogelijk bijbenen....de ouderdom speelt altijd in je nadeel ...ervaring is niet meer wat het ooit is geweest...Ik maakte hetzelfde mee ..tegen ik op de hoogte was en wegkon met een nieuw ''programma'' gingen ze het alweer veranderen....de oudjes werden daar gek van....Analoge mensen zijn gewoonweg van een andere planeet dan digitale mensen !
Dat is dan wel een pleidooi dat kan tellen, om de koppeling van lonen aan de ancienniteit af te schaffen (of misschien noch leuker, om te keren - hoeveel temeer ancienniteit, hoeveel te lager loon)
Maar uiteindelijk is het een open deur intrappen, gewoonweg de harde realiteit.
Oud 3 mei 2014, 16:05   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zouden daar in Australië ook veel te veel ambtenaren zijn dat ze daar zo veel langer gaan moeten werken ? Ik dacht dat het daar allemaal zo veel beter was ?
De belastingen liggen er toch lager (maar ja, kan moeilijk anders ook, we kunnen niet allemaal wereldkampioen zijn).
Oud 3 mei 2014, 17:02   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan wel een pleidooi dat kan tellen, om de koppeling van lonen aan de ancienniteit af te schaffen (of misschien noch leuker, om te keren - hoeveel temeer ancienniteit, hoeveel te lager loon)
Het loon verminderen naarmate men meer jaren dienst heeft.....Ik weet ook wel dat men meestal het geld beter kan gebruiken als men jong is ...Maar ik heb toch mijn twijfels omtrent de motivatie dan ?? Ik zie dat eigenlijk niet goed zitten in de praktijk ?
Oud 3 mei 2014, 18:52   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het loon verminderen naarmate men meer jaren dienst heeft.....Ik weet ook wel dat men meestal het geld beter kan gebruiken als men jong is ...Maar ik heb toch mijn twijfels omtrent de motivatie dan ?? Ik zie dat eigenlijk niet goed zitten in de praktijk ?
Het zou nogal een te grote sprong zijn ook. Een logisch compromis zou kunnen zijn, één loon per functie (maw ancienniteit speelt niet meer mee). Wel toegegeven dat in sommige gevallen (volgens mij, in het internettijdperk, weliswaar een minderheid) ondervinding nog wel geld waard is. Maar dat kan men dan weer oplossen met een functieverhoging.
Maar het is inderdaad te gek, zoals nu nogal eens het geval is, dat 30 jaar ancienniteit, 60% meer betaalt, en dat men daarenboven, bijna automatisch, op een zekere ancienniteit, nog een functieverhoging krijgt.
Oud 3 mei 2014, 19:44   #72
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nooit een plicht maar econometrisch moet het pensioen functie zijn van de historischebijdrage
En als je de wiskunde doortrekt wordt er voldoende betaald als je langer werkt of kan uw pensioen 25000 worden als je werkt tot 70
Trouwens iedereen gelijk voor de wet of hetzelfde pension voor privé versus ambtenaren
Economische gereken zou den ambtenaren moeten werken tot hun 70ste voor hun royale pensioen en dan zou het kloppen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 08:54   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit begrepen waarom een persoon die 20 jaar lang hetzelfde werk doet meer moet verdienen dan iemand die dat werk slechts 5 jaar doet.
Gelijk loon voor gelijk werk is iets waar we vandaag enkel van kunnen dromen.
Oud 4 mei 2014, 09:03   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen waarom een persoon die 20 jaar lang hetzelfde werk doet meer moet verdienen dan iemand die dat werk slechts 5 jaar doet.
Gelijk loon voor gelijk werk is iets waar we vandaag enkel van kunnen dromen.
ja we moeten stoppen met discriminaties in te bouwen in onze wetgeving
Er is toch een gelijkekansencommissie ? Die doet zijn werk duidelijk niet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 09:08   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Fred, ik ben geen analoog mens, ik beschikte reeds in de jaren 80 over een computer.
Ik ben dus ouder geworden met computers en heb elke verandering doorlopen.
Ik ben gewend om te studeren, ik loop zelfs nu nog school.
Maar ik ben op een leeftijd gekomen dat het voor mij te veel word en dat ik in leersnelheid achteruit ga.

En echt op pensioen gaan zal ik NOOIT doen, ik heb het gevoel dat op pensioen gaan wil zeggen dat je voor de maatschappij uitgerangeerd bent.

Ik zal dus zelfs na mijn 65ste nog economisch actief blijven, maar dan wel op mijn tempo en binnen een wereld die mijn verstand en lichaam nog kan volgen.

Binnen de technische wereld is ervaring vaak minder belangrijk dan inzicht.
Oud 4 mei 2014, 09:11   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja we moeten stoppen met discriminaties in te bouwen in onze wetgeving
Er is toch een gelijkekansencommissie ? Die doet zijn werk duidelijk niet.
Die gelijkenkansencommissie is een overheidsinstelling.
De mensen die daar werken zijn dus ambtenaren.

En een ambtenaar die voor gelijke behandeling en gelijke rechten en gelijk loon voor gelijk werk is, bestaat NIET.
Oud 4 mei 2014, 09:13   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Economische gereken zou den ambtenaren moeten werken tot hun 70ste voor hun royale pensioen en dan zou het kloppen
Om een ambtenaar even veel te laten bedragen aan ons sociale zekerheid en onze economie als de gemiddelde bouwvakker, moet een ambtenaar blijven werken tot zijn dood.
Oud 4 mei 2014, 09:14   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja jongens
moesten we nu eens alle werklozen uitnodigen om vanaf nu tot aan hun 70ste oproepbaar te zijn voor gemeenschapsdienst jobs.
We hebbe nnog een pak werk die blijven liggen is

- alle overheidsgebouwen en sociale woningen BEN
- nieuwe wegen en spoorweginfrastructuur
- alle wagens met collision detect en veiligheidsopties uitrusten
- alle wetten herschrijven dat ze begrijpbaar zijn voor jan modaal. Als ze niet begrijpbaar of toepasbaar zijn worden ze beter afgeschaft.
- alle papieren dossiers overzetten naar digitale media
- alle overheidsdiensten automatiseren naar web applicaties

als we dit lijstje overlopen hebben we nog een pak werk
Dus ik vraag mij af of we wel vanaf 60 op pensioen kunnen gaan

Austrailie toont hoe het moet
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...96620-3466.art

Zelfs het logische debat, en de logica die achter deze beslissing zit kan in geen twee lijnen uitgedebatteerd worden hier in BE... wat een taboeland
U begint echt te denken als een Belgische regering.
Als die geld zoeken gaan ze ook in andere landen op zoek naar maatregelen die hier nog niet getroffen zijn.

Waarom pleit u niet om de index af te schaffen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 09:41   #79
fabianen
Gouverneur

Standaard

Dus nog 7 jaar dan om wat te genieten van het leven als de mannen nu gemiddeld 77 jaar worden in Belgie.Tot 65 jaar als de iedereen dezelfde loon krijgt op pensioen en niet tot 3000 euro in de maand heren politici?
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 09:45   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U begint echt te denken als een Belgische regering.
Als die geld zoeken gaan ze ook in andere landen op zoek naar maatregelen die hier nog niet getroffen zijn.

Waarom pleit u niet om de index af te schaffen ?
Welke index?

Je weet toch dat de PS de indexkorf zodanig heeft aangepast dat men binnenkort zelfs met een daling van de index zit, ook al stijgen de levenskosten met meer dan 100%.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be