Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2004, 22:23   #61
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Hebt u er nooit bij stil gestaan dat een "derde-wereld-land" als buur hebben, niet zo'n goed idee is? Je maakt het beter even rijk als je zelfs bent indien je zelf nog rijker wil worden.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 16 september 2004 om 22:24.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 23:50   #62
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hebt u er nooit bij stil gestaan dat een "derde-wereld-land" als buur hebben, niet zo'n goed idee is? Je maakt het beter even rijk als je zelfs bent indien je zelf nog rijker wil worden.
Maar Hanske toch... in dat land mag jij dan Rwa gaan spelen.. en na drie keer is dat keizer... dat zou jij "of all people" toch moeten weten.

Hans den ieste prins karnaval
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 00:23   #63
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Ding dong, wakker worden! Als op Zaventem dan toch maar één taal gesproken wordt, waarom worden we dan vaak geprezen voor onze meertaligheid door passagiers?

Ik kom er nagenoeg dagelijks, zie duizenden passagiers en honderden werknemers, maar neen hoor, dat telt niet mee voor gm10 want hij weet het, vanuit zijn ongebreidelde ervaring, weer beter daar hij dagelijks op de luchthaven komt en er met veel mensen contact heeft.

Nogmaals mijn vraag, betweter: hoe komt het dat jij zou weten dat het personeel op Zaventem geen Frans spreekt, als je als Nederlandstalige ook in het Nederlands praat met het personeel? Of ga je ook daar je franskiljone aard laten bovendrijven?

Weet je wat, als je me toch niet geloofd, ga dan eens kijken in de bagagezaal of op het tarmac... Oeps, daar mag je niet komen natuurlijk en toch weet je het weer beter...
Ontken maar, hoor. Ondertussen loopt het aantal gelijkaardige verhalen bij franstalige vrienden op. Daar gaat geen smilie of tolhuisje aan veranderen. Het spijt me voor de korte reply, maar ik moet de koffers pakken. Jullie zullen me moeten missen voor een weekje.
Oud 17 september 2004, 00:28   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoofdletters? Of ben je gewoon te tam om de shift-toets ingedrukt te houden in 99% van je posts? En ja, ik weet dat je in deze post de moeite gedaan hebt om die toets te vinden...

Je mag dan wel een hoge opleiding hebben, althans daar poch je toch altijd mee, je manier van discussiëren en je argumentatie is maar zwak. Dat diploma soms via het internet 'behaald'?

Waar "poch" ik daar precies mee? Ik zeg enkel dat ik gediplomeerd ben, net als de helft van de Belgen. Wat is dat toch altijd met jullie.
Oud 17 september 2004, 11:02   #65
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Wallobrux straks een apart land is, zal Vlaanderen met de regering ervan moeten onderhandelen over de mate waarin vliegtuigen die in Zaventem opstijgen, over haar grondgebied mogen vliegen.
gaan ze dan ook "tol" betalen als ze vlaanderen willen binnenkomen ?????
wij kunnen ook wel énige absurde maatregeltjes treffen hoor !
Oud 17 september 2004, 11:13   #66
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
gaan ze dan ook "tol" betalen als ze vlaanderen willen binnenkomen ?????
wij kunnen ook wel énige absurde maatregeltjes treffen hoor !
Ja, zo kunnen we precies hetzelfde doen als Picqué en zijn Brusselse maten : als Walen of Brusselaars op de Ring willen rijden (die in VLAANDEREN ligt), zullen ze een vergunning moeten aanvragen aan het VLAAMS GEWEST.
Het spreekt vanzelf dat het steeds groter wordend volume aan auto's van de pendelende Walen en Brusselaars steeds meer voor geluidsoverlast zorgt in Vlaanderen, en dat is schadelijk voor de gezondheid van de meerderheid der burgers in Vlaanderen, en dat zijn nog steeds de Vlamingen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 11:18   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ja, zo kunnen we precies hetzelfde doen als Picqué en zijn Brusselse maten : als Walen of Brusselaars op de Ring willen rijden (die in VLAANDEREN ligt), zullen ze een vergunning moeten aanvragen aan het VLAAMS GEWEST.
Het spreekt vanzelf dat het steeds groter wordend volume aan auto's van de pendelende Walen en Brusselaars steeds meer voor geluidsoverlast zorgt in Vlaanderen, en dat is schadelijk voor de gezondheid van de meerderheid der burgers in Vlaanderen, en dat zijn nog steeds de Vlamingen.
Spolpoel houdt blijkbaar van science-fiction............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 11:22   #68
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wist ge dat het zelfs héél gevaarlijk is om met "niet" gekeurde banden op uwe waalse auto over het viaduct van het vlaamse vilvoorde te rijden, ge kunt natuurlijk de "péage" ring-afrit nemen nét voor het viaduct en enkele kilometers verder er terug op of ge zou uw voertuig (mits een kleine vergoeding) in vlaanderen kunnen laten technisch keuren.... en zodoende een "vlaams-banden-attest" bekomen...
Oud 17 september 2004, 11:25   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moraal van het verhaal : voor Aprilvis hebben we nog tijd.
Oud 17 september 2004, 11:33   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zelfs al maken we er onszelf zo arm mee als de straat, enkel als Wallonië niet langer zelf verkiest om een bedelregio te blijven maar de eigen handen uit de eigen mouwen gaat te steken, zal het ooit zijn achterstand met zijn buurlanden kunnen inhalen.
Oud 17 september 2004, 11:38   #71
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

HALLELUJAH
We hebben er 1 die denkt dat men de Brusselaars en Walen alleen kan doen betalen voor de Vlaamse wegen. Of bedoel je dat Vlaanderen dit voor iedereen zal invoeren, inclusief voor Vlamingen? Concurrentienadelen, who cares?

Ik denk dat de Brusselse ring nog eerder Brussels zal worden dan dat jouw briljante plan in werking treedt.
Oud 17 september 2004, 11:40   #72
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
wist ge dat het zelfs héél gevaarlijk is om met "niet" gekeurde banden op uwe waalse auto over het viaduct van het vlaamse vilvoorde te rijden, ge kunt natuurlijk de "péage" ring-afrit nemen nét voor het viaduct en enkele kilometers verder er terug op of ge zou uw voertuig (mits een kleine vergoeding) in vlaanderen kunnen laten technisch keuren.... en zodoende een "vlaams-banden-attest" bekomen...

wat een protectionisme
jij bent ofwel een SPA'er ofwel een VB'er
Oud 17 september 2004, 11:42   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

wat een protectionisme
jij bent ofwel een SPA'er ofwel een VB'er
Een VB'er volgens mij.........
Oud 17 september 2004, 11:47   #74
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Spolpoel houdt blijkbaar van science-fiction............
Net zoveel als Picqué
Oud 17 september 2004, 12:12   #75
Spolpoel
Banneling

Standaard

Boycotter Picqué geeft verstek ....

Bonden DHL bij kabinet Picqué
10:48:26

BRUSSEL - De vakbonden van koerierbedrijf DHL zijn vanmorgen ontvangen op het kabinet van Brussels minister-president Charles Piqué. Ze legden er hun wensen en oplossingen voor het behoud van de tewerkstelling in het bedrijf voor. Picqué zelf was bij het overleg niet aanwezig, tot onvrede van de vakbonden.

Toch waren de vakbondsafgevaardigden na afloop tevreden over het onderhoud. Het lijkt erop dat het Brussels Gewest open staat om met de andere gewesten een oplossing te vinden, aldus de vakbonden. ,,Er bestaat in Brussel een zekere bereidheid om met de andere gewesten een oplossing te zoeken", zei Robert Parrillo (ACV). Sinds enkele dagen zoeken de verschillende regeringen in interkabinettenoverleg naar een oplossing, aldus nog Par
Oud 17 september 2004, 12:14   #76
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ontken maar, hoor. Ondertussen loopt het aantal gelijkaardige verhalen bij franstalige vrienden op. Daar gaat geen smilie of tolhuisje aan veranderen. Het spijt me voor de korte reply, maar ik moet de koffers pakken. Jullie zullen me moeten missen voor een weekje.
Tja, misschien dat de heren franstalige vrienden nogal in hun wiek geschoten zijn omdat ze niet in vlekkeloos Frans geholpen worden?

Jij kan hier beweren wat je wil over je 'franstalige vrienden', bewijzen kan je het toch niet en dan kan je dit gewoon catalogeren onder 'Poging om zichzelf uit de nesten te trekken'
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 12:15   #77
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Waar "poch" ik daar precies mee? Ik zeg enkel dat ik gediplomeerd ben, net als de helft van de Belgen. Wat is dat toch altijd met jullie.
Altijd je belerend vingertje omhoogsteken, dat is voor mij ook genoeg om het over pochen te hebben...

De helft van de Belgen is gediplomeerd. Meer nog, ongeveer 60 % is gediplomeerd...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 12:20   #78
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, misschien dat de heren franstalige vrienden nogal in hun wiek geschoten zijn omdat ze niet in vlekkeloos Frans geholpen worden?

Jij kan hier beweren wat je wil over je 'franstalige vrienden', bewijzen kan je het toch niet en dan kan je dit gewoon catalogeren onder 'Poging om zichzelf uit de nesten te trekken'
No probs. Hopelijk wordt het ooit eens opgenomen met de verborgen camera.
Oud 17 september 2004, 12:47   #79
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en 200 jobs voor de brusselaars voor 1.000.000 mensen die wakker liggen 's nachts, neen dit is niet in hun belang
Ik denk eerder dat het in de richting gaat van 4.000.000 mensen die wakker liggen 's nachts door die 5 vliegtuigen die de Onkelinckx-route nemen. Lijkt je dat ook geen meer realistische schatting?
Oud 17 september 2004, 12:55   #80
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Al jaren duurt het nachtvluchtgekrakeel en dat dan nog eens vertroebelen met wijzen op de taal die de geluidsoverlastslachtoffers hebben ? Arabisch, zweeds, nieuw-grieks,
amerikaans engels, duits & what have you ? Ik had toch graag eens een verslag en/of aanbeveling gezien van luchtvaartexperten over aan- en afvliegroutes -
ik heb zo de indruk dat als men elk vliegtuig beurtelings een andere route wil geven om iedereen een plezier te doen dat niet bepaald een veilige werkwijze is. Overigens is het ook zo dat men op de meeste plaatsen in de wereld grote agglomeraties (om voor de hand liggende redenen) als aan- en afvliegroute mijdt. In Leipzig zal het waarschijnlijk niet anders zijn...

Wees gerust de Deutsche Bundespost zal elke reden om te verhuizen wel aangrijpen om die verhuis door te voeren !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be