Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2004, 19:31   #61
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb werkelijk genoten van het zien van deze confrontatie tussen deze 2 mannen, zolang na de oorlog. De oudstrijder volledig bevend, de ex-Nazi volkomen op z'n gemak en joviaal.
Het feit dat je van zoiets kan genieten, zegt genoeg , me dunkt...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 19:35   #62
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik denk dat ons zonnestraal gaat denken dat die CL, centiliter betekent
Ik ben zeer vertrouwd met de Romeinse manier om getallen neer te schrijven. Pech voor jou. Gebruik het zelf heel veel daar ik van deze schrijfwijze hou.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 19:41   #63
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Ik ben zeer vertrouwd met de Romeinse manier om getallen neer te schrijven. Pech voor jou. Gebruik het zelf heel veel daar ik van deze schrijfwijze hou.
Wat ik al dacht en dan bij de bank klagen dat die overschrijvingen maar niet lukken
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 19:45   #64
nadine
Parlementslid

Standaard

maar ik moet wel toegeven dat
LXXXVIII beter met arabische cijfers uitkomt 88, alhoewel daar twee keer noch kopf noch schwanz aan te vinden is

Laatst gewijzigd door nadine : 19 september 2004 om 19:46.
Oud 19 september 2004, 19:48   #65
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Het feit dat je van zoiets kan genieten, zegt genoeg , me dunkt...
Dergelijke confrontaties zijn gewoon leuk om gade te slaan. Maar de beste verbale confrontatie voor me moet nog geschieden hoor. Ik droom er immers van vroeg of laat oog in oog te staan met een oudstrijder en hem iets te zeggen dat hij niet zal verwachten hetgeen hem volledig de kluts even kwijt zou brengen.
Maar anderzijds twijfel ik nog daar ze reeds een hoge leeftijd hebben en ik wil niet het risico lopen dat één van hun hierdoor een mogelijke hartaanval krijgt door de eventuele plotse schok dat m'n onverwachte woorden zouden kunnen teweeg brengen.
Maar het zou in ieder geval een memorabel moment zijn mocht een dergelijke korte verbale confrontatie ooit plaatsvinden tussen mij en een geallieerde oudstrijder om nooit meer te vergeten.
Ik zou volop genoten hebben van de reactie die m'n woorden teweeg zouden gebracht hebben bij een niets vermoedende oudstrijder.
Jammer dat ik m'n grootvader nooit gekend heb, die vijf jaar in een Duits kamp gezeten heeft bij z'n gevangenname tijdens de oorlog. Zoniet had m'n droomconfrontatie al lang plaatsgevonden.
Oud 19 september 2004, 20:02   #66
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
maar ik moet wel toegeven dat
LXXXVIII beter met arabische cijfers uitkomt 88, alhoewel daar twee keer noch kopf noch schwanz aan te vinden is
Akkoord, arabische cijfers zijn gemakkelijker te lezen en op de seconde zelf is het vermelde getal reeds duidelijk.
Bij Romeinse getallen duurt het soms enkele seconden voor je achterhaalt hebt welk getal er geschreven staat zoals bv. op een brug, maar dat is juist het fun eraan, het trachten te ontcijferen welk getal er vermeld staat.
Oud 19 september 2004, 20:06   #67
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jammer dat ik m'n grootvader nooit gekend heb, die vijf jaar in een Duits kamp gezeten heeft bij z'n gevangenname tijdens de oorlog. Zoniet had m'n droomconfrontatie al lang plaatsgevonden.
Zeker, je grootvader zal daar ook spijt van hebben in het hiernamaals...
Oud 19 september 2004, 20:35   #68
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
250??? wel van een heel klein vaderland dan 8)
Wie zegt dat iedereen daar aanwezig was? Neem je nu weer uw wensen voor werkelijkheid aan?
Oud 19 september 2004, 20:38   #69
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Wie zegt dat iedereen daar aanwezig was? Neem je nu weer uw wensen voor werkelijkheid aan?
groot gelijk, de andere waren hunne couscous en hunnen kebab aan het eten. Ik ga nu eindelijk de mijne klaarmaken en er wat extra harissa indoen voor mijn ventje
Oud 19 september 2004, 20:39   #70
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Maar de vreugde was des te groter, toen ik hoorde hoe groot de "massa" volk was. Dus toch nog goed, van de VRT, dat ze ons dat heuglijke nieuws meedeelde
Ik kan me de vreugde al inbeelden ten huize Pietje toen de herdenkingsplechtigheid in het nieuws kwam. Heeft moeder de vrouw weer haar dagelijkse portie gal en zuur over haar gekregen? Ik heb echt te doen met dat mens, met zo'n gefrustreerde op uw dak zitten dat moet niet gemakkelijk zijn. Mijn meedeleven...
Oud 19 september 2004, 20:42   #71
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
groot gelijk, de andere waren hunne couscous en hunnen kebab aan het eten. Ik ga nu eindelijk de mijne klaarmaken en er wat extra harissa indoen voor mijn ventje
Thuis is kebab waarschijnlijk nog altijd veiliger dan in één van die bruine zaken. Salmonella en kakkerlaken zijn ook aan mij niet besteed.
Oud 19 september 2004, 21:04   #72
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Couscous ? kebab ? harissa ? Jaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkes. Dat er mensen zijn die dergelijke rommel naar binnen gewerkt krijgen, amaai ! Gelukkig krijgt de Westerse beschaafde mens wat lekkerders op z'n menu dan zulke vieze troep.
Had ik een vrouw gehad die zulke viezigheid waagde klaar te maken als ik hongerig aan tafel zat, ze zou al lang met haar klikken en klakken op straat gezet worden.
Oud 19 september 2004, 21:10   #73
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Thuis is kebab waarschijnlijk nog altijd veiliger dan in één van die bruine zaken. Salmonella en kakkerlaken zijn ook aan mij niet besteed.
Ik ga persoonlijk ook liever naar een hygiënische Westerse zaak wanneer ik honger heb.
Een paar van m'n collega's die vroeger naar één van die bruine zaken gingen zijn ondertussen ook overgestapt naar deftige hygiënische zaken na een kakkerlak in hun eten gevonden te hebben.
Oud 19 september 2004, 21:13   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga persoonlijk ook liever naar een hygiënische Westerse zaak wanneer ik honger heb.
Een paar van m'n collega's die vroeger naar één van die bruine zaken gingen zijn ondertussen ook overgestapt naar deftige hygiënische zaken na een kakkerlak in hun eten gevonden te hebben.
Daar geloof ik nu eens niks van... Volgens mij LIEG je of het gedrukt staat!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 21:23   #75
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Couscous ? kebab ? harissa ? Jaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkes. Dat er mensen zijn die dergelijke rommel naar binnen gewerkt krijgen, amaai ! Gelukkig krijgt de Westerse beschaafde mens wat lekkerders op z'n menu dan zulke vieze troep.
Had ik een vrouw gehad die zulke viezigheid waagde klaar te maken als ik hongerig aan tafel zat, ze zou al lang met haar klikken en klakken op straat gezet worden.
Natuurlijk dat jij liever een goed arische schweinerei lust, maar misschien doet je vrouw ook wat harissa in je schweinefleish zonder dat je het weet, want na zo lang op het klavier te stoempen heb je voorzeker wat energie nodig. Maar ja "arbeit macht frei" hé.
Oud 19 september 2004, 21:25   #76
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft het over kakkerlakken en salmonella en toevallig ken jij een vriend die een kakkerlak tussen zijn eten heeft gevonden... ja hoor !

Ik begrijp trouwens niet hoe een levende kakkerlak in een hete kebab terecht zou kunnen komen?

Citaat:
De vrouw decimeren naar een huismeid en nog wat domme opmerkingen maken omtrent eetgewoonten. Sterk.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 21:33   #77
Weisse Wolf
Minister

Standaard

De hygiëne in die zaken laat vaak te wensen over, het is best mogelijk dat Sunshine iemand kent die een kakkerlak in zijn bekak gevonden heeft.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 19 september 2004 om 21:33.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 21:45   #78
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
het is best mogelijk dat Sunshine iemand kent die een kakkerlak in zijn bekak gevonden heeft.
als je het zo zegt valt dat misschien nog te beamen
Oud 19 september 2004, 21:54   #79
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Daar geloof ik nu eens niks van... Volgens mij LIEG je of het gedrukt staat!
Nope, is de waarheid. Als ik me niet vergis was dit voorval ongeveer een kleine 2 jaar geleden gebeurd.
Nog anderen waren eens zwaar ziek geworden door het eten afkomstig uit een dergelijke bruine zaak met maagklachten en diarree.
Ik geloof niet meer in teveel toevalligheden bij elkaar.
Oud 19 september 2004, 21:56   #80
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rollenspel ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be