![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wil je natuurlijke neiging tot geweld (ttz, verdedigen met geweld wat van U is) aan de kant zetten OP VOORWAARDE dat de staat die die functie overneemt, U bijna kan garanderen dat er U dus niks zal overkomen, en dat in de UITZONDERLIJKE gevallen dat ge wel slachtoffer zijt van een crimineel feit, daarop daadkrachtig en efficient opgetreden wordt. De straf is maar een drukkingsmiddel om criminelen te ontraden van hun wandaden te plegen, niet als "compensatie voor geleden leed". Het is een middel zoals een ander dat de staat dient aan te wenden om ervoor te zorgen dat ge geen slachtoffer wordt. Telkens een crimineel feit wordt gepleegd, heeft de staat eigenlijk gefaald, en ontheft U dat in zekere mate van uw engagement om "het recht niet in eigen handen te nemen". In de mate dat dat uitzonderlijk is, en men daarop daadkrachtig reageert, kan men nog tolereren om zelf geen geweld aan te wenden. Maar dat is het dan ook.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we nu een gerecht hadden dat zou werken zou ik er nog mee akkoord gaan. Momenteel is ons gerecht een grap geworden. Het duurt jaren vooraleer mensen een proces krijgen, moordenaars en pedo's worden vrijgelaten na amper een paar jaar te hebben gezeten (als ze al gezeten hebben). Het is niet abnormaal dat het volk dan begint in te grijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roma hebben hun reputatie niet mee, zelfs de grootste Peter Mertens fanaat moet dat durven toegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was trouwens het geval. De politie had die jongen al een paar keer opgepakt. Maar aangezien hij 15 was, konden ze hem niet houden.
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Met andere woorden: als de politie diegenen die tiener in mekaar klopten niet arresteren, vind u het dan logischerwijze ook ok als een groep woedende roma degene die die tiener in mekaar trapten op hun beurt voor 80% doodkloppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is erger bezig de criminelen of de "beschaafden" die gewoon een wraakkoekje van eigen deeg geven?
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou liever mijn kinderen opvoeden in een maatschappij waar ze niet bestolen worden.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ondertussen neerkijken op fundamentalisten van een zekere bepaalde strekking? Beetje dubbelzinnig he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zegde, normaal gezien is de arbiter daar, de staat, die, als gij PROBEERT VAN TE STELEN, het U komt beletten, en in de spijtige uitzonderlijke gevallen waar die staat tekort schiet om het U te beletten, krachtdadig optreedt. Maar als degene waarvan we afgesproken hadden dat hij de arbiter was, de regels niet doet naleven, dan is er geen contract meer he. Dan is alles vogelvrij. Gij kunt altijd proberen te stelen, en ik kan U afknallen met mijn karabijn. Moge de beste winnen. De Amerikaanse wetgeving op dat vlak is veel gezonder: als gij bij mij komt om mij schade te berokkenen, dan mag ik U aflappen. Natuurlijk is het veel en veel beter, daar zijn we het over eens, dat ik niemand afknal, en dat niemand mij komt bestelen. Iedereen houdt zich aan de regels, of bijna, en waar dat niet gebeurt, krijgt ge serieus ambras met de arbiter. Dan respecteren we de autoriteit van de arbiter: die doet zijn job. Zoniet, is het op de oeroude manier, he. Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zelfs kinderen die opgroeien in de overtuiging dat minderjarigen vrijuit gaan als ze een misdaad plegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer eerst eens hoe je zinnen schrijft vooraleer je hier posts komt dumpen op het forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het punt is dat zij een hand willen afhakken, jij vindt dat ze in brand steken logischer is om de 1 of andere manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou trouwens persoonlijk voorstander zijn van folterstraffen in plaats van gevangenis omdat pijn een zaak is die veel dichter staat bij negatieve subjectieve ervaringen dan gewoon maar vrijheidsberoving, maar wat mij weerhoudt om daar voorstander van te zijn is de corruptie en het machtsmisbruik van de staat, die die dingen zou aanwenden voor haar eigen belang, en niet om de door iedereen goedgekeurde wetten doen na te leven.
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bovendien was de vraag van SMI94 niet alleen duidelijk, maar ook pertinent. Wellicht te pertinent voor knaapjes die niet verder komen dan eigen schuld, dikke bult of dit is een vorm van gerechtigheid. Laat me ze daarom herhalen. In het vlekkeloze Nederlands waarop u -vooral bij anderen- zo’n prijs lijkt te stellen: Als de politie degenen die de jongen in elkaar trapten, arresteert en onmiddellijk weer vrijlaat of de schuldigen helemaal niet arresteert, waarna de roma hen halfdood slaan, gaat u hier dan ook wat neuzelen over gerechtigheidsvormen, dikke schuldbulten en normale volksingrepen? |
|
![]() |
![]() |