Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 2 juli 2014, 20:40   #61
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ze zijn vooral arrogant, geen oog voor de noden van de klanten, enkel oog voor hun eigen groot gelijk.
dat is eigen aan sociaal achtergestelden
Kaaskoppie is offline  
Oud 2 juli 2014, 20:56   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn vooral arrogant, geen oog voor de noden van de klanten, enkel oog voor hun eigen groot gelijk.
Daar zit wel iets in natuurlijk. Iemand die technisch-wetenschappelijk georienteerd is, houdt van twee dingen:
1) de logica achter het geheel. Jammer genoeg staat de logica vaak haaks op "hoe krijg ik die minderwaardige rommel voor zoveel geld aan die idioot verkocht", aangezien de logische oplossing is om bij de concurrentie een beter product voor minder geld te kopen

2) het intellectuele plezier om technische en wetenschappelijke dingen te doen, die er inderdaad op neer komen van "gelijk te krijgen" van de natuur, of van " bij te leren", twee appreciabele vormen van geneugten

In de meeste gevallen zijn zo een mensen (ik reken mij daar onder) totaal niet geïnteresseerd in de geneugten van een ander. Ik ga niet zeggen dat ze sociaal gehandicapt zijn, in de zin dat ze niet zouden WETEN wat de andere leuk vindt en niet, maar aangezien ze er zelf geen fun in scheppen om de andere plezier te doen naast puntjes 1) en 2) delen, doen ze het ook niet. Ik doe geen dingen met toewijding die ik niet fun vind, he.

Dat is het omgekeerde van een "Latijns-Griekse" zakenman, die eigenlijk grotendeels plezier beleeft aan de sociale interactie en aan de intermenselijke relatie, en voor wie logica en intellectueel plezier ontoegankelijke of in elk geval bijzonder saaie en vervelende dingen zijn waarvan hij nooit gesnapt heeft hoe iemand daar kan om geven. Het kunnen overtuigen om in een relatie toe te happen, met gelijk welke drogredenen, is voor die mens natuurlijk een veel grotere geneugte.

"Bedrog" in de zin van onlogische en onware dingen vertellen om de andere te paaien, wordt door die man niet zo aangevoeld. Maar "bedrog" in de zin van ontrouw zijn, en uw eigen redenering volgen, stoort dat soort mensen des te meer.

Of je zaken doen beter aan dat soort mensen overlaat of niet hangt af of een objectief resultaat nodig is, of of je met een subjectief resultaat genoegen kan nemen.

Een machine die niet werkt, is een slecht objectief resultaat, maar in sommige omstandigheden kan een machine die niet werkt toch subjectief als en groot succes aangegeven worden. Het hangt af in welke markt je zit. Als je op staatsfondsen zit, is het bijna altijd het subjectieve resultaat dat telt.
Als het objectief resultaat belangrijk is, ben je beter met technische mensen de deal laten te sluiten ; als het subjectief resultaat belangrijk is, neem je beter een professionele Latijn-Grieker
patrickve is offline  
Oud 2 juli 2014, 21:01   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier spreekt duidelijk iemand uit uiterst persoonlijke ervaring.
Oud 2 juli 2014, 21:10   #64
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar zit wel iets in natuurlijk. Iemand die technisch-wetenschappelijk georienteerd is, houdt van twee dingen:
1) de logica achter het geheel. Jammer genoeg staat de logica vaak haaks op "hoe krijg ik die minderwaardige rommel voor zoveel geld aan die idioot verkocht", aangezien de logische oplossing is om bij de concurrentie een beter product voor minder geld te kopen

2) het intellectuele plezier om technische en wetenschappelijke dingen te doen, die er inderdaad op neer komen van "gelijk te krijgen" van de natuur, of van " bij te leren", twee appreciabele vormen van geneugten

In de meeste gevallen zijn zo een mensen (ik reken mij daar onder) totaal niet geïnteresseerd in de geneugten van een ander. Ik ga niet zeggen dat ze sociaal gehandicapt zijn, in de zin dat ze niet zouden WETEN wat de andere leuk vindt en niet, maar aangezien ze er zelf geen fun in scheppen om de andere plezier te doen naast puntjes 1) en 2) delen, doen ze het ook niet. Ik doe geen dingen met toewijding die ik niet fun vind, he.

Dat is het omgekeerde van een "Latijns-Griekse" zakenman, die eigenlijk grotendeels plezier beleeft aan de sociale interactie en aan de intermenselijke relatie, en voor wie logica en intellectueel plezier ontoegankelijke of in elk geval bijzonder saaie en vervelende dingen zijn waarvan hij nooit gesnapt heeft hoe iemand daar kan om geven. Het kunnen overtuigen om in een relatie toe te happen, met gelijk welke drogredenen, is voor die mens natuurlijk een veel grotere geneugte.

"Bedrog" in de zin van onlogische en onware dingen vertellen om de andere te paaien, wordt door die man niet zo aangevoeld. Maar "bedrog" in de zin van ontrouw zijn, en uw eigen redenering volgen, stoort dat soort mensen des te meer.

Of je zaken doen beter aan dat soort mensen overlaat of niet hangt af of een objectief resultaat nodig is, of of je met een subjectief resultaat genoegen kan nemen.

Een machine die niet werkt, is een slecht objectief resultaat, maar in sommige omstandigheden kan een machine die niet werkt toch subjectief als en groot succes aangegeven worden. Het hangt af in welke markt je zit. Als je op staatsfondsen zit, is het bijna altijd het subjectieve resultaat dat telt.
Als het objectief resultaat belangrijk is, ben je beter met technische mensen de deal laten te sluiten ; als het subjectief resultaat belangrijk is, neem je beter een professionele Latijn-Grieker
Mijn ingenieurs krijgen mijn eisen voorgeschoteld, als ze daar niet aan voldoen vliegen ze buiten. De meeste nieuwe ideeën voor producten komen trouwens nooit van ingenieurs daar zijn ze niet creatief genoeg voor. Het zijn boekhouders van de techniek.
DucDEnghien is offline  
Oud 2 juli 2014, 21:21   #65
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
Bent ''U'' van mening dat vlamingen ook goede verkopers kunnen zijn?
Vlamingen kunnen zéér goede producten maken maar op gebied van marketing zijn het debiele invaliden.
Gipsy is offline  
Oud 2 juli 2014, 21:26   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ingenieurs....
Aynerand op zijn best.
Oud 3 juli 2014, 08:36   #67
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vlamingen kunnen zéér goede producten maken maar op gebied van marketing zijn het debiele invaliden.
hier kan ik ''U'' alleen maar gelijk in geven
Kaaskoppie is offline  
Oud 3 juli 2014, 08:54   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hun leermeesters zijn hen jammer genoeg ontnomen in 1830.
Oud 3 juli 2014, 09:43   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ingenieurs krijgen mijn eisen voorgeschoteld, als ze daar niet aan voldoen vliegen ze buiten. De meeste nieuwe ideeën voor producten komen trouwens nooit van ingenieurs daar zijn ze niet creatief genoeg voor. Het zijn boekhouders van de techniek.
Ik begin te begrijpen waarom de ingenieurs die bij jou nog blijven werken, geen nieuwe ideeën hebben.

Blijkbaar is "jouw eisen voorschotelen" niet compatibel met "mensen die goeie ideeën hebben" he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juli 2014 om 09:46.
patrickve is offline  
Oud 3 juli 2014, 11:37   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spiegelbeeld.....
Oud 3 juli 2014, 11:38   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begin te begrijpen waarom de ingenieurs die bij jou nog blijven werken, geen nieuwe ideeën hebben.

Blijkbaar is "jouw eisen voorschotelen" niet compatibel met "mensen die goeie ideeën hebben" he.
Die zit!
Oud 27 juli 2014, 19:56   #72
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bullshit.
De Vlaamse trado's waren op 25 mei héél gelukkig: gezamenlijk boekten ze vooruitgang, werden beloond voor hun beleid, en zetten hun minderheid aan Vlaamse kant om in een meerderheid.
Dat besefte uw Grooten Leider De Wever maar al te goed, want hij lachte allesbehalve en zag zo grauw als een asbak.

Wie ziet er nu zo grauw als een asbak?

N-VA heeft zijn Vlaamse regering met aan het hoofd Geert Bourgeois(N-VA)
Witte Kaproen is nu online  
Oud 27 juli 2014, 20:17   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wie ziet er nu zo grauw als een asbak?

N-VA heeft zijn Vlaamse regering met aan het hoofd Geert Bourgeois(N-VA)

Ik denk dat het bij een aantal N-VA-haters verschrikkelijk pijnlijk moet zijn. Na eerst jaaaren te zitten zeiken over "BDW die het niet kan" blijkt nu dat die eigenste BDW en zijn N-VA er toch maar in geslaagd zijn de leurders van de SPa en Groen buiten de deur te houden en er voor te zorgen dat er eindelijk eens een Vlaamse regering is die beantwoordt aan de overgrote meerderheid van de Vlaamse kiezers. En het ziet er naar uit dat het op federaal niveau dezelfde richting uitgaat.
quercus is offline  
Oud 27 juli 2014, 20:59   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De snelste en meest efficiënte weg om een forum kapot te maken is de basisregel in vraag stellen dat hij/zij die iets beweert of claimt daarvoor de nodige staving moet aanbrengen.
Stap daarvan af en je kunt je verwachten aan een dagelijkse flooding van Hysterische Huisvrouwen, religioten, halve zolen die op zoek zijn naar de 'waarheid' in zichzelf, manipulators & leugenaars, geestelijk gestoorden, conspiracy theory idiots en andere zwakzinnigen.
Tiens, moeten HO en CO dan ook hun beweringen niet staven?
Oud 27 juli 2014, 21:07   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Kaproens Vlaamse-Hoera-onafhankelijkheid op 26 mei had ik ook graag gedocumenteerd gezien...
(Op 25 mei worden de prijzen gedeeld, op 25 mei zullen de trado's wenen en de flamimbos lachen, op 25 mei is het gedaan, op 25 mei....)

Die ene zwartbruine triomfdag is je van harte gegund.
Dat zijn we al een paar tientallen jaren gewend.
Daarna is het weer vier �* vijf jaar Vlaamsnationalistisch tandenknarsen met Di Rupo II.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=410

Citaat:
Ik zal maar weer eens de voorbarig opgetogen, uiterst naïeve N-Va-fans moeten teleurstellen...

Wat jullie hier als een 'meesterzet' bewieroken is in realiteit een levensgrote misser, die de N-Va op termijn zal doen verdwijnen.
De Wever overspeelt hier schromelijk zijn lege hand.
Dit schot voor de boeg zal de traditionele partijen alert maken op het feit dat ze Dewever op het Vlaamse niveau moeten aan de kant schuiven, tenzij ze hun kansen op een federale deelname willen hypothekeren.

De Wever maakt met deze blunder dus zichzelf en zijn partijtje op Vlaams niveau onmogelijk.
Op federaal echelon is dit ook al een quasi vaststaande zekerheid gezien de cordonnesque houding van de Waalse partijen.

En minimum negen jaar totale oppositie, dat overleeft gene enkele partij (cfr. VB)
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=57
Citaat:
Neem het maar niet te zwaar op, lieve forum-N-Va'ders.
Of het nu 5-10-20-30- of 40% wordt: federaal komen jullie er niet in.
En waarschijnlijk zelfs niet op Vlaams nivoo.
En dat laatste dankzij De Wevers 'plannetje' om naar het federale te stappen met dezelfde ploeg als in Vlaanderen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=79

Commentaar overbodig, zeker?
Oud 27 juli 2014, 21:14   #76
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

2
Brakelaar is offline  
Oud 27 juli 2014, 21:14   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tiens, moeten HO en CO dan ook hun beweringen niet staven?
Doen die dat dan niet misschien ? dan moet je ze daar zeker op wijzen. Voor zover mogelijk natuurlijk.
Maar het deert je blijkbaar minder dat een hysterische waalse hier hele evangelies komt posten zonder enige bronvermelding of staving van haar wilde theorieën.
Pandareus is offline  
Oud 27 juli 2014, 21:36   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Doen die dat dan niet misschien ? dan moet je ze daar zeker op wijzen. Voor zover mogelijk natuurlijk.
Maar het deert je blijkbaar minder dat een hysterische waalse hier hele evangelies komt posten zonder enige bronvermelding of staving van haar wilde theorieën.
Ik zie HO, HO (llande), en CO (o.a.Everytime) nochtans zelden (of nooit?) bronnen vermelden ter staving van hun bijzonder hoogstaande bijdragen aan dit forum. Ik gebruik nochtans een leesbrilletje.

Op de evangelies van de "Waalse" reageer ik uiterst zelden. Dat laat ik aan jou over.
Oud 27 juli 2014, 21:37   #79
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Dit (politiek) forum verloedert zienderogen. Nooit meer eens een degelijke discussie! Vaak ontaardt een discussie vrij snel met aanvallen op de persoon maar zeer weinig argumenten over het onderwerp van de draad zelf.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 juli 2014 om 21:47.
Het Oosten is offline  
Oud 27 juli 2014, 21:41   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dit forum verloedert zienderogen. Nooit meer eens een degelijke discussie! Vaak ontaardt een discussie vrij snel met aanvallen op de persoon maar zeer weinig argumenten over het onderwerp van de draad zelf.
KIJK wie het zegt!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be