Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2014, 09:24   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ha ! Ha ! Over en out. Veel plezier gehad. Om nog niet te spreken van al die keren dat ik zo'n grootscherm cafe-TV heb afgezet op het kritieke moment met mijn ingebouwde multi-afstandsbediening op mijn smartphone. Alle merken kan het aan. Ook bij MM een 20-tal TV's ineens afgezet. Handig.
zeik van boeremie...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:30   #62
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
de vlaamse azijnzuur drinkers zijn weer losgelaten, bende zielege crapuleuze nationalisten toch zijn ze.
ps. mij interesseert voetbal ook niet, wat mij niet belet dat de jongste ploeg van het kampioenschap geluk te wensen met hun presentatie.
Staat het ene het andere in de weg?
Ik wil zelfs de PS en CDH feliciteren voor hun snelle formatie.
ik wil zelfs het FDF succes toewensen in de Brusselse regering.
Oud 6 juli 2014, 09:32   #63
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
8<
ps. mij interesseert voetbal ook niet, wat mij niet belet dat de jongste ploeg van het kampioenschap geluk te wensen met hun presentatie.
Groot gelijk! Ik zou me ook vastklampen aan de laatste strohalmen.
Oud 6 juli 2014, 09:32   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het was een prachtige illustratie als één volk achter zijn land en vlag stond.
En dit in alle Gewesten.

Proficiat aan Wilmots en zijn ploeg.
Châpeau !
Vind ik ook, ik begrijp niet dat sommige mensen hun allergie voor hun vlag zo ver gaat dat ze dit zo nodig moeten belachelijk maken.
Gisteren stond bij ons in Ronse de grote markt stampvol, jong en oud en zeer waarschijnlijk van alle politieke kleuren. Allemaal supporters, een echt volksfeest. Ik heb veel mensen gezien die er prat op gaan om n-va te stemmen en ook zij stonden even hard plezier te maken en liepen in hun rode t shirt, hoedjes met belgische tricolore enz rond.
Eventjes collectieve voetbalgekte is plezant, en daar is niets mis mee.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:40   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vind ik ook, ik begrijp niet dat sommige mensen hun allergie voor hun vlag zo ver gaat dat ze dit zo nodig moeten belachelijk maken.
Gisteren stond bij ons in Ronse de grote markt stampvol, jong en oud en zeer waarschijnlijk van alle politieke kleuren. Allemaal supporters, een echt volksfeest. Ik heb veel mensen gezien die er prat op gaan om n-va te stemmen en ook zij stonden even hard plezier te maken en liepen in hun rode t shirt, hoedjes met belgische tricolore enz rond.
Inderdaad niks mis mee....maar waar waren die supporters dan enkele jaren geleden ? Als jij dan toch denkt dat al die mensen zo fel achter hun land staan ?? Zo een gevoel van samenhorigheid vertonen ? Toen ik in 2010 naar de heizel ging kijken stonden daar welgeteld 25 fans met een tricolore vlag ? Van die 25 supporters waren er 23 die een gratis kaartje hadden gekregen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:45   #66
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is daar niets mee.

Maar is daarmee de liefde voor het instituut belgië groter geworden zoals bepaalde trollen hier willen doen uitschijnen?
Oud 6 juli 2014, 09:45   #67
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hij speelde misschien wel mee met Argentinië, wie weet. Is dat wel een Belg die Hazard, want met die buske stampspelers is alles mogelijk.

Stel u even voor dat morgen België in oorlog zou komen met Marokko. Tegen wie gaan al die zo gezegde Belgische Marokkanen dan vechten denk je. Tegen Marokko? Ik denk het niet. Dat zelfde fenomeen zal zich ook voordoen in voetbalwetsstrijden wanneer ploegen zijn samengesteld met een rattatooitje van overal.
Als het kalifaat geld genoeg heeft spelen ze morgen voor het kalifaat, wat is dat voor een domme stelling.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 09:52   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Natuurlijk is daar niets mee.

Maar is daarmee de liefde voor het instituut belgië groter geworden zoals bepaalde trollen hier willen doen uitschijnen?
Neen heeft er in tegenstelling tot wat enkelen hier willen doen geloven niks mee te maken.Voetbal en politiek hebben niks met elkaar te maken.Als het binnenkort weer wat minder zal gaan met de nationale ploeg zal je zien wat er overblijft van die samenhorigheid......Remember de periode van de laatste tien jaar.
Oud 6 juli 2014, 09:57   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn Gentenaren die voor Anderlecht supporteren en Bruggelingen die Buffalo zijn.

Er zijn voetbalfans die nva stemmen, en die elke mooie match kunnen waarderen, ongeacht voor wie of wat ze dan wel supporteren.

Eenderwelke gekte die het gemoed eens lucht; eenderwelk feest ... het is allemaal ok.

Maar voor een sos is het altijd feest om de bazenpoepers eens in hun hemd te zetten, met terechte of onterechte argumenten;
en voor mij is de tricolore het symbool van het politieke ongewenste.

Et alors ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:06   #70
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik kijk heel graag tennis, ben ik nu ook een zat beest?
Nee zeker niet.

Ik kijk ook graag naar het tennis al heeft mijn favorietje (E. Bouchard) Wimbledon niet gewonnen.

Een opgepepte lefty Czech die je een half jaar niet ziet en zich dan eens komt moeien.

Ik ben nu geen fan van de Williams zusjes maar dat zie ik die nog liever winnen

p.s. Wat zou er ingespoten zijn, in de windels die om benen gedragen worden want die Kvitova haar ogen stonden euhhhh ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2014 om 10:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:08   #71
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Belgicisten en flaminganten, ze proberen ieder hun eigen munt te slaan uit de spontane volksvreugde die er bij de grote massa was. Het maakt ook geen reet uit of de feestvierders voetbalfans waren of niet. Er was gewoon een band met de Rode Duivels voor hen. En blijkbaar pastten de Belgische kleuren beter dan de Vlaamse of Waalse kleuren om uiting te geven aan hun vreugde.

Ik herinner mij het WK van 86 als achttienjarige. Jongens, wat hebben we toen gezopen en gefeest. Dat is wat telt.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:14   #72
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vlaamse azijnzuur drinkers zijn weer losgelaten, bende zielege crapuleuze nationalisten toch zijn ze.
Ghana & Nigeria hadden een nog jongere ploeg.
En eerlijk gezegd heb ik liever een ploeg die presteert en niet presenteert

Nu hoop & duim ik voor een finale tussen Duitsland en Nederland, maar het zal waarschijnlijk wel een Latijns-Amerikaans onderonsje worden.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:15   #73
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Belgicisten en flaminganten, ze proberen ieder hun eigen munt te slaan uit de spontane volksvreugde die er bij de grote massa was. Het maakt ook geen reet uit of de feestvierders voetbalfans waren of niet. Er was gewoon een band met de Rode Duivels voor hen. En blijkbaar pastten de Belgische kleuren beter dan de Vlaamse of Waalse kleuren om uiting te geven aan hun vreugde.

Ik herinner mij het WK van 86 als achttienjarige. Jongens, wat hebben we toen gezopen en gefeest. Dat is wat telt.
Idem, soms wisten we zelfs niet meer wie er aan de winnende hand was
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:16   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In die jaren kon je je dan ook nog zat zuipen en nadien naar huis rijden.
Oud 6 juli 2014, 10:38   #75
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pingelaar Bekijk bericht
je kunt het draaien,omkeren zoals je zelf wenst...iets werkt blijkbaar en andere anti kant werkt helemaal niet
Heb je het nu over Vlaanderen versus Wallonië ?
Oud 6 juli 2014, 10:44   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik herinner mij een voetbalfeest waarbij de Turkse vlaggen niet alleen massaal werden uitgehangen, maar waarbij zelfs tot twee keer toe een (hoofd) straat werd geblokkeerd door toeterende wagens. De tweede keer greep de politie in.
Oud 6 juli 2014, 10:45   #77
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
' t Was goed voor de horeca en de handel (kledij en attributen), voor de reissector, voor de media.
Terug kassa in 2018 in Rusland.
Oud 6 juli 2014, 10:46   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In die jaren kon je je dan ook nog zat zuipen en nadien naar huis rijden.
hou je nu een pleidooi om dronken te mogen rijden ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 6 juli 2014 om 10:46.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 10:54   #79
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hou je nu een pleidooi om dronken te mogen rijden ??
Doordat voetbal "populair" blijkt worden er wel meer wetten opzij geschoven, van toeteren tot illegaal gokken, waarom dat dan niet?
Als 't is omdat ze de populaire red devils vierden...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:00   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
' t Was goed voor de horeca en de handel (kledij en attributen), voor de reissector, voor de media.
Terug kassa in 2018 in Rusland.
Denkt ge niet dat er andere sectoren van de economie een beetje minder zaken gedaan hebben ?

Zouden de mensen echt meer centen hebben uitgegeven dan anders? Of is dat centen uitgeven nu enkel geconcentreerd geweest op de voetbalattributen (drank inbegrepen) ?

Iemand die nu fors in de buidel getast heeft om naar Brazil te gaan, zal straks wellicht naar St Anneke gaan en niet naar Tenerife.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be