![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zulke bekrompen navelkijkers slaan zich dan nog op de borst dat ze het recht hebben om de andere de les te komen dicteren en voor al het vuil van de straat uit te maken. Oei, ze hebben het niet tegen de Vlamingen, ze hebben het alleen tegen die Vlamingen die de franstalige grootheid en het franstalig primaatschap weigeren in te zien en die durven vragen dat zij, grote francofonie, in Vlaanderen de Vlamingen in hun Eigen taal tegemoet zouden treden; wat een bekrompen egoïsten van Vlamingen toch, durven ze dan nog te zeggen!!!!!!! Inderdaad over clichés gesproken; weet dat het bulk van zulke clichés in het zuiden van dit onland. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft die regimepers de Vlamingen klaar en duidelijk gezegd dat er franstalige rechters komen in ééntalig Vlaanderen ipv met grote trom en vals aan te kondigen dat BHV ZUIVER gesplitst werd? Heeft die regimepers duidelijk gemaakt aan de Vlamingen dat voor alle overgedragen bevoegdheden twintig procent van het over te dragen bedrag werd ingetrokken en dus Vlaanderen opnieuw voor het federale failliet verantwoordelijk zal worden gesteld, terwijl Vlaanderen al sinds jaar en dag vraagt dat men het federale huishouden op orde stelt en steeds weer op een francofoon veto botst? Geen regimepers? Het bulk van het schoonpraten van alle misstappen van de regering en het bulk van het uitvergroten van elke mogelijke misstap van de oppositie; zo erg zelf dat hen wordt afgeraden te zwijgen over de oppositie omdat ze zo de oppositie te veel in de schijnwerpers plaatst. GEEN REGIMEPERS? Laat me niet lachen, ik heb nooit in mijn hele leven zoveel onnozele zwans bijeen gezien en dat allemaal omdat ze vooral over het voornaamste niets mochten loslaten, nl. dat de Vlamingen voor de zoveelste keer totaal maar dan ook weer totaal gekloot werden door deze regeringsmaffiabende. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pandareusje is die waarheid voor jou echt onbegrijpbaar? Hoe komt het dat Vlaanderen die heel lang relatief hetzelfde kreeg voor de sociale zekerheid er een heel goed sociaal systeem mee kon opbouwen waar heel veel mensen door geholpen werden en terug in het werkingssysteem konden ingevoerd worden, terwijl met hetzelfde geld het zuiden altijd en immer steeds verderop achterbleven en er nog een schuldenberg van hier tot de maan naast opbouwden? Kun je mij dat eens met verstand uitleggen, Pandabeertje? |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat het in Luxemburg wel werkt omdat de franstaligen daar tegenover Duitsers staan die veel meer eigenwaardegevoel hebben dan de Vlamingen en die het grote Duitsland achter zich hebben en zich dus niet laten wijsmaken dat ze maar derderangsburgers zijn met hun taal? Maar ja, het zal wel weer een bekrompen Vlaming zijn die hier aan het praten is. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Eenmaal de zesde op kruissnelheid zal komen, zullen er een paar zaken regionaal gebeuren. Kinderbijslag bv, ook controle op werklozen. Maar daar zou jij �*lles over moeten weten hee Marie, jij die zo graag hel en verdoemenis uitspreekt over de zesde waar je eigenlijk geen bal van weet noch snapt. Citaat:
[quote] Pandareusje is die waarheid voor jou echt onbegrijpbaar?[/QUOTE Zéér duidelijk : dat je eens te meer je fantasiewereld samensmelt met de realiteit. Citaat:
Er is één sociale zekerheid, en die is belgisch. Federaal georganiseerd. Niks vlaams, niks waals. Snappie ? Je begrijpt er echt geen bal van hee, hoe het systeem werkt waarin je leeft ? Citaat:
Uit een olievat kun je geen Bordeaux tappen. Begin bij het begin : lees een handboek sociale zekerheid. Dan weet je tenminste over wat het gaat. |
||||
![]() |
![]() |
#67 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
U werkt dus aan een cordon sanitair rondom het NVa. Iedereen die het niet eens is met la Belgique schuiven we onder bij het Vlaams Blok of bij het NVa en zoals de voorzitter van de franstalige humanistische partij zeggen we dan; de inhoud van het voorstel is goed maar de partij is onbetrouwbaar en sluiten we dus per definitie uit ???,,,, Bravo, u bent een rechtgeaarde Belg; het woord Vlaams zou ik er maar niet meer te sterk bijzetten want het begint de francofonie op zijn zenuwen te werken Citaat:
Is deze vaststelling niet verontrustend? Waarom werden, in een democratische en rechtsgebonden land dan nooit onderzoeken gedaan naar die verschillen? Oei, het werd afgedaan als Vlaamse inmenging in de franstalige keuken en dat was not done. Het omgekeerde geldt natuurlijk niet want de Vlamingen mogen geen vinger verzetten zonder het fiat van de francofonie. Citaat:
Ik weet dat elke dag langer in contact met die francofonie,een dag langer is dat Vlaanderen verliest, zodus mogen zij voor mij denken wat ze willen. |
|||
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() [quote=Pandareus;7233830][quote]
Op dit moment is dit simpel, zowel inkomsten als uitgaven zitten aan federale kant. Of dacht jij dat ziektekosten en pensioenen regionale materie is ? Werkloosheid : federaal. Wie denk je dat de uitgaven van de SZ in de ziekenhuizen controleert/bijstuurt/sanctioneert ? Allemaal federaal. Eenmaal de zesde op kruissnelheid zal komen, zullen er een paar zaken regionaal gebeuren. Kinderbijslag bv, ook controle op werklozen. Maar daar zou jij �*lles over moeten weten hee Marie, jij die zo graag hel en verdoemenis uitspreekt over de zesde waar je eigenlijk geen bal van weet noch snapt. cafépraat, maar ik hou je niet tegen om één en ander te illustreren met concrete gegevens hoor. Try us out. Citaat:
Ofwel weet je niets van hoe men onder de taalgrens werkt en leeft, ofwel ben je een grote leugenaar. Ik laat de keuze aan jou. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
BTW, moet de ondergangstijdlijn niet meer verder gezet worden?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 14 juli 2014 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moesten de Portugezen (ca 30%) in Luxemburg slechts eentalig Portugees spreken, zou er dan ook geen zever zijn?
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook een toenmalige variant van Nederlands was heel courant, toch in het noorden van België. De zuidelijke Nederlanden zijn al vele eeuwen tweetalig. Ik geef toe dat vroeger neergekeken werd op Nederlands en Vlaamse dialecten, maar dat is aan het veranderen, in Wallonië en zeker Brussel doen veel mensen hun best om Nederlands te leren. (wat nog niet wil zeggen dat ze Vlaams dialect sprekende mensen in Vlaanderen verstaan die hun liever in het Frans antwoorden dan in het AN maar bon...). |
|
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mvd
Citaat:
Ik merk in Nederland dat etnische of andere achtergrond er veel minder toe doet. Je bent Nederlander als je gezellig meedoet met de bende en zoals hen denkt en spreekt. Vlamingen vallen per definitie al uit de boot, hoewel ze die speciale mensen die toevallig een taal spreken die lijkt op de hunne wel grappig vinden. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doen alsof je iets niet erg vindt en achteraf gefrustreerd achterblijven, dat lijkt verdacht hard op "verdraagzaamheid" in de praktijk...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook op Twitter kan je soms mooie voorbeelden vinden. Op sommige momenten is het zelf Marcel Cel, notoire Vlamingenhater, teveel en gaat hij, godbeware hem, het Nederlands verdedigen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het woordje sepa-nationalist wordt hier vanzelfsprekend aangewend als scheldwoord.
Wel, voor mij is het geen scheldwoord. Ik zie er niets, maar dan ook niets verkeerd aan, om onze relaties met de Franstaligen voortaan te organiseren zoals we actueel onze relaties organiseren met de Luxemburgers, de Nederlanders, de Duitsers .... Het non-argument dat de Luxemburgers, de Zwitsers ... in hun eigen land er in lukken om met meerdere talen toch "vreedzaam" naast en met mekaar te leven, interesseert me geen zier. Het kan perfect zijn dat Vlamingen op dat vlak minderwaardig zijn, en dus niet kunnen leven met een anderstalige in één land. En dan kunnen we maar best scheiden inderdaad. Verder vraag ik me af waarom de financiewet in b. zo ingewikkeld is, moet zijn en moet blijven. Niemand is echt zeker hoe de financiële stromen hun gang gaan in b. Duisterheid troef. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() respect voor Jan
zo met open vizier uitkomen voor zijn mening, ook al zal m dat niet in dank worden afgenomen en heeft hij daar geen enkel eigenbelang bij, in Vlaanderen veel te zeldzaam deze houding. |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Rajoy zich moeit, wil ik mij graag persoonlijk eens vijf minuten met hem bezig houden.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden we maar meer van dat soort "Jannen".
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad wat veranderd is is dat ze nog een reden bij hebben gevonden om vooral toch maar geen Nederlands te moeten leren want de Vlamingen moeten niets van hen hebben en willen scheiden. Ze zouden toch wel uiterst dwaas zijn om dan nog moeite te doen voor het Nederlands en noch minder voor die franshatende Vlamingen. Op enkele uitzonderingen na, die inderdaad bestaan, is dat de trend bij de volksmassa en het regime werkt die trend eerder verder in de hand dan hem tegen te spreken of terug te draaien. Elke uitspraak van om het even welke Vlaming die durft de Belgische waarheid te zeggen grijpen ze aan om de Vlamingen als tegenstanders van de grote, brave, open, ruimborstige.... francofonie uit te roepen. Over henzelf geen enkel kwaad woord; alle tegenstellingen zijn de fout van de verderfelijke, bekrompen, egoïstische.... Vlamingen, die hen de grote francofonie niets (16miljard) zouden gunnen. En dan uw excuses van de franstaligen die de Nederlandse dialectsprekers niet zouden verstaan. Hoe komt het dat ze in Vlaanderen ineens het ABN hebben teruggeschroefd en dat onze linkse, zogezegde open Vlamingen zelfs tot op de TV terug de streektaal zijn gaan promoten? Hebben ze zelfs al op dat vlak de Vlamingen een dolk in de rug gestoken? Wat grijpen de franstaligen dat excuus lekker aan om nog meer franstalig bekrompen en egoïstisch te worden. En laat die grote franssprekende kasteelheren er maar buiten. Tot in Rusland werd er aan de hoven op dat ogenblik frans gesproken, maar ze ambeteren de Russen nu toch niet meer met die zogezegde verjaarde, imperialistische franstalige grootheid, welke niet vlug genoeg verder het verleden in gedrongen kan worden. Hoeveel onschuldige doden over heel Europa heeft alleen al Napoleon op zijn geweten? |
|
![]() |