Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 14 juli 2014, 19:49   #61
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Separo-nationalisten gaan natuurlijk uit de bol voor een toespraak die bulkt van clichés en persoonlijke meningen die door geen enkel bewijs worden gestaafd.
Vreemd, niet want steeds meer Vlamingen herkennen zich in die clichés. U verkiest misschien de francophone wijsheid dat men in een tweetalig land van een francofoon niet mag verlangen, laat staan verwachten dat hij de taal van de meerderheid zou leren. Hewel Mauste, dat is geen cliché maar dat is de kiem van alle ellende van heel dit land.

En zulke bekrompen navelkijkers slaan zich dan nog op de borst dat ze het recht hebben om de andere de les te komen dicteren en voor al het vuil van de straat uit te maken.

Oei, ze hebben het niet tegen de Vlamingen, ze hebben het alleen tegen die Vlamingen die de franstalige grootheid en het franstalig primaatschap weigeren in te zien en die durven vragen dat zij, grote francofonie, in Vlaanderen de Vlamingen in hun Eigen taal tegemoet zouden treden; wat een bekrompen egoïsten van Vlamingen toch, durven ze dan nog te zeggen!!!!!!!

Inderdaad over clichés gesproken; weet dat het bulk van zulke clichés in het zuiden van dit onland.
marie daenen is offline  
Oud 14 juli 2014, 19:59   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daenen

die torenhoge desinformatie

Hou aub eindelijk eens op met je pathetische en oeverloze gezwam over de regimepers.
Heeft die regimepers ipv van hun luid getoeter over de bekomen akkoorden bij de vorming van de vorige federale regering de Vlamingen klaar en duidelijk erop gewezen dat die akkoorden de transfers van noord naar zuid ipv van af te bouwen nog eens met vier miljard per jaar hebben verhoogd?

Heeft die regimepers de Vlamingen klaar en duidelijk gezegd dat er franstalige rechters komen in ééntalig Vlaanderen ipv met grote trom en vals aan te kondigen dat BHV ZUIVER gesplitst werd?

Heeft die regimepers duidelijk gemaakt aan de Vlamingen dat voor alle overgedragen bevoegdheden twintig procent van het over te dragen bedrag werd ingetrokken en dus Vlaanderen opnieuw voor het federale failliet verantwoordelijk zal worden gesteld, terwijl Vlaanderen al sinds jaar en dag vraagt dat men het federale huishouden op orde stelt en steeds weer op een francofoon veto botst?

Geen regimepers? Het bulk van het schoonpraten van alle misstappen van de regering en het bulk van het uitvergroten van elke mogelijke misstap van de oppositie; zo erg zelf dat hen wordt afgeraden te zwijgen over de oppositie omdat ze zo de oppositie te veel in de schijnwerpers plaatst.

GEEN REGIMEPERS? Laat me niet lachen, ik heb nooit in mijn hele leven zoveel onnozele zwans bijeen gezien en dat allemaal omdat ze vooral over het voornaamste niets mochten loslaten, nl. dat de Vlamingen voor de zoveelste keer totaal maar dan ook weer totaal gekloot werden door deze regeringsmaffiabende.
marie daenen is offline  
Oud 14 juli 2014, 20:09   #63
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Marie, een vraagje : weet jij eigenlijk IETS over de zaken waarover je halfslachtige en ontstellend knullige pogingen doet om erover mee te discussiëren ? De sociale zekerheid is federaal. Er bestaat niet zoiets als "onze" en "hun" systeem.
Sorry hoor, maar dit kan men zellfs niet meer catalogeren onder de noemer basiskennis. Je etaleert je onwetendheid terwijl je hopeloos op zoek bent naar wat huggies en medestanders voor je zinloze aanvallen op alles en iedereen die deel maakt van het systeem dat ons dagelijks leven regelt en maakt dat iemand die ziek is geholpen zal worden, iemand die zijn job verliest steun krijgt enz enz. Maar Marieke met haar 'waarheid' zal het ons eens komen uitleggen...
Een goeie tip : lees eens een boek over sociale zekerheid, neem er eentje van niveau middelbaar onderwijs. Dat zal al hoog genoeg gemikt zijn vrees ik.
En kom dan eens terug. Dag Marie.
Pandareusje; één vraagje; het sociale zekerheidsINNINGSsysteem is inderdaad federaal, maar hoe worden de gelden uitgegeven en besteed? Wie kontroleert op het naleven van de regels? Hoe kan het dat iemand die in Vlaanderen met zijn klikken en zijn klakken uit het systeem vliegt onder de taalgrens er levenslang door uitbetaald wordt?
Pandareusje is die waarheid voor jou echt onbegrijpbaar?
Hoe komt het dat Vlaanderen die heel lang relatief hetzelfde kreeg voor de sociale zekerheid er een heel goed sociaal systeem mee kon opbouwen waar heel veel mensen door geholpen werden en terug in het werkingssysteem konden ingevoerd worden, terwijl met hetzelfde geld het zuiden altijd en immer steeds verderop achterbleven en er nog een schuldenberg van hier tot de maan naast opbouwden?
Kun je mij dat eens met verstand uitleggen, Pandabeertje?
marie daenen is offline  
Oud 14 juli 2014, 20:15   #64
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Witte Kaproen

Toch wel een beetje een gebrekkige beschrijving van het Belgische federalisme.

Omdat er wel een grote franstalige minderheid is in Vlaams-Brabant, maar geen grote Vlaamse minderheid in Waalse Brabant.

So what? Wie ligt daar nu wakker van? Dat zijn stuk voor stuk gemeenten waar erg veel franstaligen wonen en die de facto bij Brussel horen.

Moesten ze dat willen zouden franstaligen daar ongetwijfeld geen punt van maken. Vlamingen hebben ook faciliteiten in gemeenten waar nauwelijks Vlamingen wonen, zoals Moeskroen, Herseau.

Lenin heeft van Rusland een land gemaakt waar zo goed als elk volk z'n eigen republiek of autonome regio had, en er hun eigen taal kon spreken. Maar vermits net als hier volkeren ook door elkaar woonden waren vele gebieden tweetalig of zelfs drietalig en niemand had daar probleem mee.
In buurland Luxemburg worden Frans, Letsenburgs en Duits door elkaar gebruikt, en dat lijkt prima te verlopen, ieder gebruikt de taal die hij het beste beheerst, veel minder gezever en strenge taalwetten dan hier.
Vreemd niet een tweetalige stad die nu ééntalig is geworden? Dat moet inderdaad het werk van die extremistische en bekrompen Vlamingen zijn?

Zou het kunnen dat het in Luxemburg wel werkt omdat de franstaligen daar tegenover Duitsers staan die veel meer eigenwaardegevoel hebben dan de Vlamingen en die het grote Duitsland achter zich hebben en zich dus niet laten wijsmaken dat ze maar derderangsburgers zijn met hun taal?

Maar ja, het zal wel weer een bekrompen Vlaming zijn die hier aan het praten is.
marie daenen is offline  
Oud 14 juli 2014, 20:18   #65
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
het is niet omdat de SZ federaal is dat er geen verschillen zijn: het werd reeds dikwijls aangetoond dat een groter deel verdwijnt in de Waalse pot dan in het Vlaamse . De ziekteverzekering slorpt een groter deel op in Wallonië dan in Vlaanderen en van de werklozensteun zullen we maar zwijgen, zeker??

Waarom niet per hoofd een som storten die dan door de regionale regering wordt verdeeld?? Dat zou eerlijker zijn in ieder geval.

Voor misbruiken zouden dan de eigen regio's verantwoordelijk zijn.

Maar de overdracht van bevoegdheden is nog geen feit en in Wallonië zijn er al diensten die toegeven dat ze het niet aankunnen, zelfs niet bv het toekennen van wegenvignetten aan transportbedrijven, wat eigenlijk maar peanuts is. Wat zal dat dan worden als ook de andere zaken overgaan en dan nog tegen verminderde bedragen??
Duidelijk, saboteren die hele overdracht; geen federale regering meer vormen en de Vlaamse sinterklaas blijft afdoppen totdat Vlaanderen failliet is, waarna la Belgique wordt opgedoekt
marie daenen is offline  
Oud 14 juli 2014, 20:38   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Pandareusje; één vraagje; het sociale zekerheidsINNINGSsysteem is inderdaad federaal, maar hoe worden de gelden uitgegeven en besteed? Wie kontroleert op het naleven van de regels?
Op dit moment is dit simpel, zowel inkomsten als uitgaven zitten aan federale kant. Of dacht jij dat ziektekosten en pensioenen regionale materie is ? Werkloosheid : federaal. Wie denk je dat de uitgaven van de SZ in de ziekenhuizen controleert/bijstuurt/sanctioneert ? Allemaal federaal.
Eenmaal de zesde op kruissnelheid zal komen, zullen er een paar zaken regionaal gebeuren. Kinderbijslag bv, ook controle op werklozen.

Maar daar zou jij �*lles over moeten weten hee Marie, jij die zo graag hel en verdoemenis uitspreekt over de zesde waar je eigenlijk geen bal van weet noch snapt.
Citaat:

Hoe kan het dat iemand die in Vlaanderen met zijn klikken en zijn klakken uit het systeem vliegt onder de taalgrens er levenslang door uitbetaald wordt?
cafépraat, maar ik hou je niet tegen om één en ander te illustreren met concrete gegevens hoor. Try us out.
[quote]
Pandareusje is die waarheid voor jou echt onbegrijpbaar?[/QUOTE

Zéér duidelijk : dat je eens te meer je fantasiewereld samensmelt met de realiteit.

Citaat:
Hoe komt het dat Vlaanderen die heel lang relatief hetzelfde kreeg voor de sociale zekerheid er een heel goed sociaal systeem mee kon opbouwen waar heel veel mensen door geholpen werden en terug in het werkingssysteem konden ingevoerd worden, terwijl met hetzelfde geld het zuiden altijd en immer steeds verderop achterbleven en er nog een schuldenberg van hier tot de maan naast opbouwden?
Ik vrees dat ik het ga moeten uitleggen op niveau van een priester-missionaris die de negertjes gaat onderwijzen in een afgelegen dorp in Rwanda.
Er is één sociale zekerheid, en die is belgisch. Federaal georganiseerd. Niks vlaams, niks waals. Snappie ?
Je begrijpt er echt geen bal van hee, hoe het systeem werkt waarin je leeft ?
Citaat:
Kun je mij dat eens met verstand uitleggen, Pandabeertje?
Ik doe mijn best, maar er zijn nu eenmaal geen mirakels mogelijk.
Uit een olievat kun je geen Bordeaux tappen.
Begin bij het begin : lees een handboek sociale zekerheid. Dan weet je tenminste over wat het gaat.
Pandareus is offline  
Oud 14 juli 2014, 20:38   #67
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
marie daenen

Ik heb die verzuchtingen nergens bekrompen genoemd.

Ik heb Vlamingen die op NVA stemmen niet stout genoemd, maar ik ben het niet met hen eens.

U werkt dus aan een cordon sanitair rondom het NVa. Iedereen die het niet eens is met la Belgique schuiven we onder bij het Vlaams Blok of bij het NVa en zoals de voorzitter van de franstalige humanistische partij zeggen we dan; de inhoud van het voorstel is goed maar de partij is onbetrouwbaar en sluiten we per definitie uit???????????,,,,

Bravo, u bent een rechtgeaarde Belg; het woord Vlaams zou ik er maar niet meer te sterk bijzetten want het begint de francofonie op zijn zenuwen te werken

Getuigt van weinig respect voor de mening van de grote meerderheid Vlamingen die niet op NVA stemden.
Wie spreekt hier over het NVa?

U werkt dus aan een cordon sanitair rondom het NVa. Iedereen die het niet eens is met la Belgique schuiven we onder bij het Vlaams Blok of bij het NVa en zoals de voorzitter van de franstalige humanistische partij zeggen we dan; de inhoud van het voorstel is goed maar de partij is onbetrouwbaar en sluiten we dus per definitie uit ???,,,,

Bravo, u bent een rechtgeaarde Belg; het woord Vlaams zou ik er maar niet meer te sterk bijzetten want het begint de francofonie op zijn zenuwen te werken

Citaat:

België heeft een van de beste sociale zekerheidsstelsels ter wereld, beter dan dat van de buurlanden, en veel beter dan dat van het Verenigd Koninkrijk waar Dewever zo graag naar opkijkt. De PS wil die sociale zekerheid helemaal niet afbreken maar behouden, het is net Dewever en de NVA die, onder druk van werkgeversorganisaties, de sociale zekerheid willen afbouwen. Daarvoor zullen ze ongetwijfeld steun krijgen van de rechterzijde in Wallonië en Brussel.
U bedoelt vooral Vlaanderen, Wallonie hinkt hier op alle gebieden achterop en profiteert waar het kan van de Know-how van de Vlamingen, zelfs daar waar ze altijd op relatief dezelfde sommen, als ze al niet groter waren dan de Vlamingen konden rekenen.
Is deze vaststelling niet verontrustend?
Waarom werden, in een democratische en rechtsgebonden land dan nooit onderzoeken gedaan naar die verschillen?
Oei, het werd afgedaan als Vlaamse inmenging in de franstalige keuken en dat was not done.
Het omgekeerde geldt natuurlijk niet want de Vlamingen mogen geen vinger verzetten zonder het fiat van de francofonie.

Citaat:
Er werken en wonen ook steeds meer Vlamingen in de enige echte stad van België. Maar de meerderheid is nu eenmaal francofoon en dat zal niet meer veranderen. Die zullen nooit akkoord gaan om tot een onafhankelijk Vlaanderen te behoren.

Uiteindelijk is federalisme met 3, zoals bestaat in bvb. Duitsland, de beste oplossing voor België, maar NVA wil volgens mij geen goed werkend systeem, ze willen "alles voor Vlaendren, nikske voor Belgikske".
Om u de waarheid te zeggen, ik heb lak aan wat de francofonie nog denkt; daarvoor hebben ze de Vlamingen al te dikwijls en al te veel belogen en ik weet dat er voor de francofonie buiten de francofonie toch niets bestaat; dus wat moet ik nog rekening houden met hun mening?
Ik weet dat elke dag langer in contact met die francofonie,een dag langer is dat Vlaanderen verliest, zodus mogen zij voor mij denken wat ze willen.
marie daenen is offline  
Oud 14 juli 2014, 20:45   #68
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Pandareus;7233830][quote]

Op dit moment is dit simpel, zowel inkomsten als uitgaven zitten aan federale kant. Of dacht jij dat ziektekosten en pensioenen regionale materie is ? Werkloosheid : federaal. Wie denk je dat de uitgaven van de SZ in de ziekenhuizen controleert/bijstuurt/sanctioneert ? Allemaal federaal.
Eenmaal de zesde op kruissnelheid zal komen, zullen er een paar zaken regionaal gebeuren. Kinderbijslag bv, ook controle op werklozen.

Maar daar zou jij �*lles over moeten weten hee Marie, jij die zo graag hel en verdoemenis uitspreekt over de zesde waar je eigenlijk geen bal van weet noch snapt.

cafépraat, maar ik hou je niet tegen om één en ander te illustreren met concrete gegevens hoor. Try us out.
Citaat:
Pandareusje is die waarheid voor jou echt onbegrijpbaar?[/QUOTE

Zéér duidelijk : dat je eens te meer je fantasiewereld samensmelt met de realiteit.

Ik vrees dat ik het ga moeten uitleggen op niveau van een priester-missionaris die de negertjes gaat onderwijzen in een afgelegen dorp in Rwanda.
Er is één sociale zekerheid, en die is belgisch. Federaal georganiseerd. Niks vlaams, niks waals. Snappie ?
Je begrijpt er echt geen bal van hee, hoe het systeem werkt waarin je leeft ?

Ik doe mijn best, maar er zijn nu eenmaal geen mirakels mogelijk.
Uit een olievat kun je geen Bordeaux tappen.
Begin bij het begin : lees een handboek sociale zekerheid. Dan weet je tenminste over wat het gaat.
Als er iemand van ons twee in dromenland leeft dan is het duidelijk dat jij dat bent.

Ofwel weet je niets van hoe men onder de taalgrens werkt en leeft, ofwel ben je een grote leugenaar.

Ik laat de keuze aan jou.
marie daenen is offline  
Oud 14 juli 2014, 22:24   #69
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Separo-nationalisten gaan natuurlijk uit de bol voor een toespraak die bulkt van clichés en persoonlijke meningen die door geen enkel bewijs worden gestaafd.
Want alle opiniestukken tegen het Vlaams-nationalisme bevatten noch clichés, noch meningen en bevatten bewijzen die meer sluitend zijn dan de Maagdenburgse bollen?

BTW, moet de ondergangstijdlijn niet meer verder gezet worden?

Laatst gewijzigd door hamac : 14 juli 2014 om 22:33.
hamac is offline  
Oud 14 juli 2014, 22:28   #70
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
8<

In buurland Luxemburg worden Frans, Letsenburgs en Duits door elkaar gebruikt, en dat lijkt prima te verlopen, ieder gebruikt de taal die hij het beste beheerst, veel minder gezever en strenge taalwetten dan hier.
In Luxemburg zijn de inwoners bijna allemaal minstens 3-talig. Je mag van bovenstaande talen eventueel vervangen en/of aanvullen met Portugees en Engels.
Moesten de Portugezen (ca 30%) in Luxemburg slechts eentalig Portugees spreken, zou er dan ook geen zever zijn?
Oud 14 juli 2014, 23:39   #71
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
In Luxemburg zijn de inwoners bijna allemaal minstens 3-talig. Je mag van bovenstaande talen eventueel vervangen en/of aanvullen met Portugees en Engels.
Moesten de Portugezen (ca 30%) in Luxemburg slechts eentalig Portugees spreken, zou er dan ook geen zever zijn?
Portugees in Luxemburg is te vergelijken met Arabisch in België, niet bepaald een inheemse taal. Frans wordt al gebruikt in België en Vlaanderen sinds de vroege middeleeuwen, zelfs de graven van Vlaanderen waren franstalig...
Ook een toenmalige variant van Nederlands was heel courant, toch in het noorden van België. De zuidelijke Nederlanden zijn al vele eeuwen tweetalig.
Ik geef toe dat vroeger neergekeken werd op Nederlands en Vlaamse dialecten, maar dat is aan het veranderen, in Wallonië en zeker Brussel doen veel mensen hun best om Nederlands te leren. (wat nog niet wil zeggen dat ze Vlaams dialect sprekende mensen in Vlaanderen verstaan die hun liever in het Frans antwoorden dan in het AN maar bon...).
tomm is offline  
Oud 14 juli 2014, 23:54   #72
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

mvd

Citaat:
Complete onzin. Nationalisme is een vlag die vele ladingen kan dekken. N-VA is een civiel-nationalistische partij. Je liegt dus openlijk of je hebt geen flauw benul van wat voor partij N-VA is.
NVA, net als alle nationalisten, vindt de taal die je spreekt en "het volk" waarmee je je associeert belangrijker dan wie je bent of waar je voor staat. En ik ken genoeg echte NVA'ers, "jij bent geen echte Vlaming" zeggen ze dan, door m'n achtergrond (die ik nooit zal verloochenen of ontkennen) en omdat ik even goed Frans als Nederlands praat.
Ik merk in Nederland dat etnische of andere achtergrond er veel minder toe doet. Je bent Nederlander als je gezellig meedoet met de bende en zoals hen denkt en spreekt. Vlamingen vallen per definitie al uit de boot, hoewel ze die speciale mensen die toevallig een taal spreken die lijkt op de hunne wel grappig vinden.

Citaat:
Let op je woorden.
Het zijn de woorden van Jan Verheyen als ik me niet vergis...

Citaat:
Ook in Schotland is volgens mij geen meerderheid voor. Het kopt wel dat Vlamingen een extreem kruiperig volkje is.
Vlamingen zijn niet kruiperig, eerder achterbaks. Ze zullen niets zeggen als ze iets vervelend vinden (helemaal anders dan Hollanders) maar achteraf laten ze hun opgekropte frustratie de vrije loop.
tomm is offline  
Oud 15 juli 2014, 00:33   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mvd

NVA, net als alle nationalisten, vindt de taal die je spreekt en "het volk" waarmee je je associeert belangrijker dan wie je bent of waar je voor staat. En ik ken genoeg echte NVA'ers, "jij bent geen echte Vlaming" zeggen ze dan, door m'n achtergrond (die ik nooit zal verloochenen of ontkennen) en omdat ik even goed Frans als Nederlands praat.
Ik merk in Nederland dat etnische of andere achtergrond er veel minder toe doet. Je bent Nederlander als je gezellig meedoet met de bende en zoals hen denkt en spreekt. Vlamingen vallen per definitie al uit de boot, hoewel ze die speciale mensen die toevallig een taal spreken die lijkt op de hunne wel grappig vinden.

Het zijn de woorden van Jan Verheyen als ik me niet vergis...

Vlamingen zijn niet kruiperig, eerder achterbaks. Ze zullen niets zeggen als ze iets vervelend vinden (helemaal anders dan Hollanders) maar achteraf laten ze hun opgekropte frustratie de vrije loop.
Dat is gezond.
Oud 15 juli 2014, 06:39   #74
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doen alsof je iets niet erg vindt en achteraf gefrustreerd achterblijven, dat lijkt verdacht hard op "verdraagzaamheid" in de praktijk...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 juli 2014, 06:51   #75
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Portugees in Luxemburg is te vergelijken met Arabisch in België, niet bepaald een inheemse taal. Frans wordt al gebruikt in België en Vlaanderen sinds de vroege middeleeuwen, zelfs de graven van Vlaanderen waren franstalig...
Ook een toenmalige variant van Nederlands was heel courant, toch in het noorden van België. De zuidelijke Nederlanden zijn al vele eeuwen tweetalig.
Ik geef toe dat vroeger neergekeken werd op Nederlands en Vlaamse dialecten, maar dat is aan het veranderen, in Wallonië en zeker Brussel doen veel mensen hun best om Nederlands te leren. (wat nog niet wil zeggen dat ze Vlaams dialect sprekende mensen in Vlaanderen verstaan die hun liever in het Frans antwoorden dan in het AN maar bon...).
er is idd een minderheid aan Franstalige kant die iets of wat respect heeft voor het Nederlands, vooral in Wallonië dan. Maar over het algemeen wordt er nog altijd neergekeken op alles wat Nederlandstalig is. Daarvoor moet je maar de Franstalige kranten voor openslaan en vooral de commentaren lezen op het internet.

Ook op Twitter kan je soms mooie voorbeelden vinden. Op sommige momenten is het zelf Marcel Cel, notoire Vlamingenhater, teveel en gaat hij, godbeware hem, het Nederlands verdedigen.
Oud 15 juli 2014, 06:54   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het woordje sepa-nationalist wordt hier vanzelfsprekend aangewend als scheldwoord.

Wel, voor mij is het geen scheldwoord.

Ik zie er niets, maar dan ook niets verkeerd aan, om onze relaties met de Franstaligen voortaan te organiseren zoals we actueel onze relaties organiseren met de Luxemburgers, de Nederlanders, de Duitsers ....

Het non-argument dat de Luxemburgers, de Zwitsers ... in hun eigen land er in lukken om met meerdere talen toch "vreedzaam" naast en met mekaar te leven, interesseert me geen zier.
Het kan perfect zijn dat Vlamingen op dat vlak minderwaardig zijn, en dus niet kunnen leven met een anderstalige in één land. En dan kunnen we maar best scheiden inderdaad.

Verder vraag ik me af waarom de financiewet in b. zo ingewikkeld is, moet zijn en moet blijven. Niemand is echt zeker hoe de financiële stromen hun gang gaan in b. Duisterheid troef.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 juli 2014, 08:44   #77
Anna List
Banneling

Standaard

respect voor Jan

zo met open vizier uitkomen voor zijn mening, ook al zal m dat niet in dank worden afgenomen en heeft hij daar geen enkel eigenbelang bij, in Vlaanderen veel te zeldzaam deze houding.
Anna List is offline  
Oud 15 juli 2014, 08:49   #78
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Complete onzin. Nationalisme is een vlag die vele ladingen kan dekken. N-VA is een civiel-nationalistische partij. Je liegt dus openlijk of je hebt geen flauw benul van wat voor partij N-VA is.

Let op je woorden.

Ook in Schotland is volgens mij geen meerderheid voor. Het kopt wel dat Vlamingen een extreem kruiperig volkje is.

Dat moeten de Brusselaars zelf weten. CD&V heeft van Brussel een gewest gemaakt, met een parlement.
De meerderheid in Schotland groeit, maar het zal kantje boordje worden. In Catalonië is er geen ontkomen meer aan.

Als Rajoy zich moeit, wil ik mij graag persoonlijk eens vijf minuten met hem bezig houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline  
Oud 15 juli 2014, 09:51   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
respect voor Jan

zo met open vizier uitkomen voor zijn mening, ook al zal m dat niet in dank worden afgenomen en heeft hij daar geen enkel eigenbelang bij, in Vlaanderen veel te zeldzaam deze houding.
Helemaal mee eens!

Hadden we maar meer van dat soort "Jannen".
Oud 15 juli 2014, 10:11   #80
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer die drogreden dat het aan het veranderen is; hoe lang en hoe dikwijls hebben we dat al gehoord? Welke dwaas gelooft dat noch?

En inderdaad wat veranderd is is dat ze nog een reden bij hebben gevonden om vooral toch maar geen Nederlands te moeten leren want de Vlamingen moeten niets van hen hebben en willen scheiden.
Ze zouden toch wel uiterst dwaas zijn om dan nog moeite te doen voor het Nederlands en noch minder voor die franshatende Vlamingen.
Op enkele uitzonderingen na, die inderdaad bestaan, is dat de trend bij de volksmassa en het regime werkt die trend eerder verder in de hand dan hem tegen te spreken of terug te draaien.
Elke uitspraak van om het even welke Vlaming die durft de Belgische waarheid te zeggen grijpen ze aan om de Vlamingen als tegenstanders van de grote, brave, open, ruimborstige.... francofonie uit te roepen.
Over henzelf geen enkel kwaad woord; alle tegenstellingen zijn de fout van de verderfelijke, bekrompen, egoïstische.... Vlamingen, die hen de grote francofonie niets (16miljard) zouden gunnen.

En dan uw excuses van de franstaligen die de Nederlandse dialectsprekers niet zouden verstaan. Hoe komt het dat ze in Vlaanderen ineens het ABN hebben teruggeschroefd en dat onze linkse, zogezegde open Vlamingen zelfs tot op de TV terug de streektaal zijn gaan promoten?
Hebben ze zelfs al op dat vlak de Vlamingen een dolk in de rug gestoken?
Wat grijpen de franstaligen dat excuus lekker aan om nog meer franstalig bekrompen en egoïstisch te worden.

En laat die grote franssprekende kasteelheren er maar buiten. Tot in Rusland werd er aan de hoven op dat ogenblik frans gesproken, maar ze ambeteren de Russen nu toch niet meer met die zogezegde verjaarde, imperialistische franstalige grootheid, welke niet vlug genoeg verder het verleden in gedrongen kan worden. Hoeveel onschuldige doden over heel Europa heeft alleen al Napoleon op zijn geweten?
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be