![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie ook mensen die uit finncieel voordeel beslissen om rond een lucghthaven te gaan wonen, en dan gaan klagen dat er vliegtuigen boven hun kop vliegen. Verder zie ik nog politiekers die er niet voor terugdeinzen om een uitbreiding van broodnodige economische activiteiten (en dus ook jobs) in het spel zetten voor hu machtsspelletjes... |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door doornroosje : 22 september 2004 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden, het niveau van de lonen hier naar beneden halen tot het niveau van de lonen in de lageloonlanden?
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bieden wij dan niet het beste 'totaalpakket' aan? Ik geloof onlangs nog gelezen te hebben dat de vlaamse werknemers onder de meest productieve ter wereld horen.
En toch chanteert men met allerhande dreigingen te verhuizen. Heel democratisch als je't mij vraagt.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 22 september 2004 om 13:35. |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Raar? Helemaal niet; wat heeft de USA een hele tijd gedaan met de import/export van staal ?
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW: het voorstel van vivant tot drastische btw verhoging (en deze opbrengsten gebruiken voor de rsz) sluit eigenlijk perfekt aan bij uw voorstel. Maar zie toch meer in de vrije markt. Vrees dat het fundamenteel niets gaat oplossen. De andere landen zijn ook niet dom, en zullen tegenmaatregelen nemen. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() Kunnen we de DHL-top niet wandelen sturen met hun dreigementen en zeggen dat onze regering zich NIET laat gijzelen door die afpersers ?
Dat ze begot maar vertrekken, wij zullen wel zélf een koerierbedrijfke oprichten die (eventueel met staatssteun, er is rap een wetteke gestemd die buitenlandse firma's één of andere landings- of verblijfs- of verhandelingstaks in hunnen nek draait nietwaar..... ![]() ![]()
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien sprak ik ook over een "ijkpunt", en dat moet je dan nog zien te bepalen voor het geheel van de Europese Unie.
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus moeten ze nu niet komen zagen en maar leren leven met het feit dat ze goedkoop een lawaairijk stuk grond kochten. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks nieuws dus
![]()
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
David Ricardo heeft dat heel simpel wiskundig aangetoond met de wet van de comparatieve kosten.
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit gehoord van die wet. Wat houdt die juist in?
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat ik vooral wil ontmaskeren zijn de simplistische dreigementen met delocalisatie die sommige bedrijven en werkgeversorganisaties nu op tafel gooien. Zo simpel ligt dat allemaal niet. Er is eigenlijk maar één gezonde reden om te delocaliseren (en toegegeven, ik veralgemeen nu) en dat is om dichter bij je afzetmarkt te gaan zitten en dus naast de loonkost ook andere structurele voordelen te plukken. In werkelijkheid worden de soms enorme verschillen in loonkost gewoon voor een zeer groot deel opgesoupeerd door andere (vaak verborgen) kosten. Ik ben dus niet onder de indruk; veel van die dreigementen zijn gewoon ongeloofwaardig. Wat niet wegneemt dat de lasten op arbeid (niet noodzakelijkerwijs de netto-vergoedingen) omlaag moeten en dat kan enkel door zwaar op de uitgavenzijde te drukken. Een grondige grote kuis in de sociale zekerheid dus. Want het hefboomeffect van die loonlasten is momenteel gigantisch. Een andere hefboom is de kost van de administratieve rompslomp; ik ben wel even geschrokken toen ik een paar maand geleden daarover een inschatting hoorde... een wonder dat hier nog bedrijven willen overwegen te investeren. En het reduceren van die rompslomp kost eigenlijk heel weinig, kan zelfs een behoorlijke besparing inhouden. On topic: strikt economisch bekeken heeft DHL er alle belang bij om zich in Brussel verder te kunnen ontwikkelen; als je met de natte vinger het rekensommetje maakt, dan valt dat gewoon enorm voordelig uit. Maar in dit geval wordt er een heel ander spelletje gespeeld; ééntje waar de Deutsche Post via haar aandeelhouderschap een heel andere -en zwaar politiek gekleurde-, agenda aan het uitvoeren is die zeer zeker niet noodzakelijk in het voordeel is van het koeriersbedrijf.