Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2004, 00:31   #61
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
*Knip*
Niemand heeft het recht om een ander dood te wensen. Uw extremisme is van hetzelfde soort als dat van die gestoorde fundamentalisten die Westerlingen uitmoorden in het Midden Oosten.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 22 september 2004 om 07:27.
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:33   #62
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
die opmerking is helemaal niet geslaagd omdat ze gewoon fout is: je kan Verhofstadt zeker verwijten dat het weer allemaal vlug vlug moet gaan, na de verkiezingen uitgesteld etc. etc., maar over dat voorstel valt hem niets te verwijten: hij moet de goedkeuring hebben van de 2 Gewesten, dus ik snap jullie punt niet echt goed
Amaai...zelfs uwe partijführer snapt deze (volgens de VRT) geniale zet.

En dit terwijl Leterme in het openbaar (canvas deze nacht) wordt in de rug geschoten door (bad nosejob) F Moerman.

Remember: begin dit jaar heeft Bart simpson nog gezegd dat uitbreiding van de nachtvluchten onmogelijk en onbespreekbaar was. Toen lag de eis van DHL als 7 maanden op het bureau van Verafstoot en had hij nog 9 (negen) maanden de tijd tot vandaag. Yves krijgt 48uur! Komaan hé: nu moet ik seffes uwe patron nog gaan verdedigen...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:33   #63
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Mocht het VB de premier niet zo hebben gepest , was dit niet gebeurd , niet op die plaats , niet op dat tijdstip... denk daaraan , wie is hier de schuldige ; gelukkig leeft onze dierbare premier nog , nodig voor het eeuwige voortbestaan van Belgie, eendracht maakt macht , hoera hoera hoera 8)
Ja tuurlijk het zal weer hun fout zijn zeker
Seffes ga je nog beweren dat het hun fout is dat er storingen zijn op mijn televisie.
dom, dommer, domst
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:37   #64
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Amaai...zelfs uwe partijführer snapt deze (volgens de VRT) geniale zet.

En dit terwijl Leterme in het openbaar (canvas deze nacht) wordt in de rug geschoten door (bad nosejob) F Moerman.

Remember: begin dit jaar heeft Bart simpson nog gezegd dat uitbreiding van de nachtvluchten onmogelijk en onbespreekbaar was. Toen lag de eis van DHL als 7 maanden op het bureau van Verafstoot en had hij nog 9 (negen) maanden de tijd tot vandaag. Yves krijgt 48uur! Komaan hé: nu moet ik seffes uwe patron nog gaan verdedigen...
zoals ik al zei valt Verofstadt veel te verwijten over zijn timing en algemene bestuurskunst, maar het blijft een feit dat hij de toestemming nodig heeft van de 2 gewesten voor zijn federaal voorstel, wat probeert u nu te zeggen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:38   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
maar dat is weeral de pers die dat beslist.
In ieder geval kan een wagen zelfs zonder te snel rijden over de kop gaan. Heb dat al gezien toen iemand snel moest uitwijken voor een onverwacht obstakel en het kan ook zijn dat zijn chauffeur niet al te wakker was van al die nachtjes en misschien de afrit aan het missen was. En over de kop gaan betekent ook niet altijd dat het een erg ongeval wordt. Alles hangt af van hoeveel "geluk" men heeft. Zo zag ik er ook waar de bestuurder zonder enige letsels uitkwam.

En in geval van een foute reactie van zijn chauffeur heeft dat niets te maken met het zwaartepunt van de wagen; om zo iets te beweren moet men al analfabeet zijn op gebied van dynamica.

Het onderzoek zal wat meer informatie geven en als het niet plausibel is dan zullen de gieren natuurlijk verder posten. Niet dat ik GV de beste premier vind, maar onheil wenst men niemand toe, tenzij men een extreemrechtste, extreemlinkie, extreemislamist of volledig nuts is en dat zien we weer eens hier als schouwspel.
Zoals een verlichtingspaal die over de vangrails wipt bijvoorbeeld.
Ergens hebt ge misschien gelijk maar erg geloofwaardig is het niet voor iemand die superboetes voor snel rijden wilt opleggen.
Ook vraag ik mij af wat hij daar te zoeken had, ze zaten toch in drukke besprekingen?
Vergeef mij mijn sarcasme, aangezien hij er weinig (fysieke) schrammen zal aan overhouden kunnen we al eens lachen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:41   #66
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die opmerking is helemaal niet geslaagd omdat ze gewoon fout is: je kan Verhofstadt zeker verwijten dat het weer allemaal vlug vlug moet gaan, na de verkiezingen uitgesteld etc. etc., maar over dat voorstel valt hem niets te verwijten: hij moet de goedkeuring hebben van de 2 Gewesten, dus ik snap jullie punt niet echt goed
Ik weet niet of 'jullie punt' ook mijn punt is, maar mijn punt is dat Verhofstadt door de aangekondigde vervroeging van de 'State of the Union' (what's in a name?) de indruk wou wekken dat hij nog altijd de baas was en dat hij wel efkes die gewestregeringen in het gareel zou dwingen. Als dat dan niet lukt, wat toch wel enigszins te verwachten was met die assymetrische samenstelling van de verschillende regeringen, is het zijn eigen schuld. Je zou toch mogen verwachten dat hij ondertussen wat realistischer geworden is, of minder voluntaristisch, wat in deze ongeveer hetzelfde betekent, maar ik heb de indruk dat Verhofstadt dommer wordt naarmate hij ouder wordt.
Samengevat: als je denkt dat je je premierschap moet gebruiken om je eigen ego en het imago van je partij op te vijzelen, dan is de kans vrij groot dat je van een kale kermis thuiskomt. Ik liep noch loop hoog op met de stijl Dehaene, maar dit soort fouten heeft Dehaene nooit gemaakt (en Yves Leterme is CVP-er genoeg om ook niet dergelijke fouten te maken: niet te hoog van de toren blazen is de boodschap... kan op termijn serieus wat krediet opleveren)
Oud 22 september 2004, 00:41   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De krantencommentaren vanmorgen logen er anders ook al niet om.
Het is gedaan om alles op de wijze Verhoftstadt erdoor te blijven jagen.

Het zou wel eens kunnen gedaan zijn met Verhofstadt ook.

En niet in verband met dat ongeval dus.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 september 2004 om 00:42.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:47   #68
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

@ Seba:

Concreet:
Waarom heeft Verhofstadt dit probleem al niet in juli opgenomen met Leterme en Picqué? (het voorstel van DHL dateert van toen)

Als hij het wel gedaan heeft,maar dan hadden we het volgens mij al lang geweten, spelen Leterme en Picqué idd politieke spelletjes.
Oud 22 september 2004, 00:48   #69
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Niemand heeft het recht om een ander dood te wensen. Uw extremisme is van hetzelfde soort als dat van die gestoorde fundamentalisten die Westerlingen uitmoorden in het Midden Oosten.
Dat is wat hierboven al schreef. Begrijp de mods niet dat ze zoiets toelaten

Wij hebben ook onze slaap nodig

Jan V.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 22 september 2004 om 07:29.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:54   #70
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dit vind ik dus niet kunnen. Zo'n zware beschuldigingen uit je niet zomaar. Als men zulke zever-titels gaat toestaan, waar gaat dit forum dan naartoe?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:57   #71
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
@ Seba:

Concreet:
Waarom heeft Verhofstadt dit probleem al niet in juli opgenomen met Leterme en Picqué? (het voorstel van DHL dateert van toen)

Als hij het wel gedaan heeft,maar dan hadden we het volgens mij al lang geweten, spelen Leterme en Picqué idd politieke spelletjes.
zoals ik al zei: het is inderdaad onverantwoordelijk van alle betrokken premiers om zo lang gewacht te hebben, daar zitten we op dezelfde lijn. Waar ik het over had is dat federaal voorstel van Verofstadt dat hij twee nachten geleden onderhandeld heeft (en dat toch perfect was voor DHL) en vandaag heeft gepresenteerd, dat moet nu nog goedgekeurd worden door de 2 Gewesten. Letermes kritiek is volgens mij terecht: de Brusselse regering ontloopt weeral compleet haar verantwoordelijkheid door "Non!" te zeggen tegen elke nachtvlucht meer boven de stad (terwijl zowat 80-90% van alle dag-en nachtvluchten rond Brussel P1 worden geleid en 95% van de landingen niet eens over Brussel komen omdat men westwaarts land wegens de bijna altijd Zuidwesten-wind...). Het is dus Brussel met Picquet en Ecolo die de hele boel tegenhouden, en daar kan Verhofstadt op dit ogenblik weinig aan doen, misschien wat druk zetten, maar that's it: een mooi bewijs hoezeer electorale overwegingen bij sommige politici (lees: de meeste) de bovenhand nemen over verantwoordelijkheid en algemeen belang. Als Picquet zo blijft weigeren is hij in mijn eigen niet meer of minder dan een crimineel...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 01:01   #72
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard chauffeur ook OK

GENT - De wagen van premier Guy Verhofstadt is gisteravond rond 22 uur vlakbij zijn woning in Gent over de kop gegaan. De premier en zijn chauffeur, Gaetan Vanderhaegen, zijn naar het Universitair Ziekenhuis in Gent overgebracht. Verhofstadt heeft geen ernstige verwondingen opgelopen en is altijd bij bewustzijn geweest, zegt Renaat Peleman, hoofdarts van het UZ Gent iets na middernacht. Het ongeval gebeurde op de binnenring R4 rond Gent richting Eeklo ter hoogte van de afrit aan de Watersportbaan. Dat is een gebruikelijke weg om vanuit Brussel naar Mariakerke-Gent te rijden, de woonplaats van de premier.

Premier Verhofstadt kwam net van de koning die hij had ingelicht over het DHL-dossier. Minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael, vroeg hem nog even binnen te springen om iets te eten, maar Verhofstadt zei dat hij daarvoor te moe was en rechtstreeks naar huis zou rijden.

Volgens de eerste vaststellingen heeft de auto eerst een betonnen vangrail geraakt, daarna moet de wagen over de kop gegaan zijn en is hij in de struiken tot stilstand gekomen. De voorruit is ingedeukt, ook in de motorkap en het portier aan de passagierszijde zitten flink wat deuken. Verhofstadt zat op het ogenblik van het ongeval vooraan in de auto, naast de chauffeur, en had zijn gordel om.

,,Mentaal zeer combattief'' De premier moet vannacht in het ziekenhuis blijven voor verdere observatie. Pas 's ochtends zullen medici uitmaken of hij fit genoeg is om weer aan het werk te gaan.

Hij is alleszins ,,mentaal zeer combatief en wil morgen reeds aan de slag", zegt zijn woordvoerder Didier Seeuws in het ziekenhuis. ,,De premier wil absoluut een doorbraak realiseren in het dossier van DHL."

De chauffeur van de premier stelt het eveneens goed, zegt dokter Peleman. Ook hij heeft noch breuken, noch kneuzingen opgelopen, maar moet ook vannacht nog in het hospitaal blijven.

Hoop op spoedig herstel

Vlaams minister-president Yves Leterme hoopt dat Guy Verhofstadt zo spoedig mogelijk herstelt. ,,Ik ben onder de indruk en hoop dat de kwetsuren van Verhofstadt meevallen. Ik wens hem en zijn familie veel sterkte toe", aldus Leterme. Ook PS-voorzitter Elio Di Rupo wenste de premier gisteravond een spoedig herstel toe.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 06:45   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Begrijp de mods niet dat ze zoiets toelaten
Omdat smakeloosheid nog steeds niet strafbaar is, en de mods de vrije meningsuiting terecht hoog in het vaandel lijken te voeren.

Bwa, iemand dood wensen lijkt mij toch wat erover.

Jan V.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Jan V. : 22 september 2004 om 07:31.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 06:52   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Jup, ongetwijfeld weeral extreem rechts. Volgens mij hebben ze iemand met telekinetische gaven ingehuurd.
Hummm, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 06:54   #75
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Horen moppen niet thuis in K&K?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 22 september 2004, 06:54   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als men toch hier totale waanzin mag posten. Volgens mij was dit ongeval een waarschuwing aan Verafstoot, met groeten van de PS top.
Met de handtekeningen van Vanderbiest en Cools eronder.
Oud 22 september 2004, 06:56   #77
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hopelijk gaat alles goed met de premier. Het land heeft hem nodig.
Ik hoop eerder dat alles goed gaat met de chaufeur, ... die mens deed ook maar zijn werk. Met da konijn op de rechter voorzetel, kan ik jammer genoeg zo geen compasie hebben.

Ik wens het hem ook niet toe, en met iemand zijn miserie lachen is ook niet schoon, maar toen ik da hoorde dacht ik : 'There is a god in heaven ! '

Verder nog een bedenking, het bied een schoon excuus om er van tussen te trekken, of toch effe uit de wind te staan, niet dat m expres over kop gevlogen is natuurlijk.
Oud 22 september 2004, 06:56   #78
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u bent van die partij die de mond altijd vol heeft van "moddersmijten", nietwaar?
Heb ik al laten weten dat ik de indruk heb dat hier nogal wat verzuurde mensen rondlopen, die blijkbaar moeite hebben met a) relativeren en b) lachen ? Hij heeft gewoon wat kneuzingskes, weet je wel ?

Sommigen doen hier precies of-ie dood is en er allemaal niks kan aan doen. 't Is verdorie zijn eigen schuld. Eerst een dossier maandenlang laten rotten onder het tapijt, om het dan op het laatste moment rap-rap tussen de soep en de patatten te willen afhaspelen, met nachtvergaderingen en marathonzittingen tot gevolg. Niet moeilijk dat die chauffeur na zo'n lange "stand by"-dag niet al te fris meer was.

Enfin, mij niet gelaten, hoor. Wie zichzelf ernstiger wil nemen dan nodig doet maar.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 22 september 2004 om 07:01.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 06:58   #79
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hummm, ...

Betrapt!
Oud 22 september 2004, 07:01   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen Valkje
er was geen tweede voertuig bij betrokken en op een rechte baan... vreemd
Ik ken er zo nog die hunen auto op een kaarsrechte baan rijden en plotseling stilstaan in iemand zijne voorhof, zonder te weten wat er precies gebeurd is...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be