Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2014, 18:21   #61
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
L�*ger dan dat kan een mens absoluut niet zinken!
Never underestimate the power of human stupidity.
Oud 17 juli 2014, 18:23   #62
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Never underestimate the power of human stupidity.
Ik zou dat eerder "human evil" noemen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 18:32   #63
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
De lijken zijn nog niet koud of de media moet al weer de Russische separatisten beschuldigen van deze massamoord. Men vergeet enkel dat de separatisten niet over zulke moderne luchtafweerraketten beschikken dat een lijnvliegtuig op 33.000 ft kan neerhalen.

De meest gebruikte luchtafweerraket van Russische makelij is op dit moment nog steeds de oude maar degelijke Kolomna 9K32 Strela bazooka maar de SA9 raketten die men daarmee kan afvuren reiken maar tot 12.000 voet.(Zelfs de hypermoderne uitvoering van de Strela, de SA-24 Grinch kan maar doelen raken tot op 15.000 voet. Het Oekrainse leger beschikt nog over oudere SA-6, Sa-8 en SA-10 luchtafweerbatterijen maar ook deze zijn niet in staat om een vliegtuig op die hoogte neer te schieten....
Anton Gerashenko, an adviser to Ukraine's interior minister, said on his Facebook page the plane was flying at an altitude of 33,000 feet. He also said it was hit by a missile fired from a Buk launcher, which can fire missiles up to an altitude of 72,000 feet.

Veel geblaat en gegoochel met cijfertjes, maar de waarheid is natuurlijk anders. Dit is een terreurdaad ten aanzien van westerse burgers, en zoiets mag nooit onbestraft blijven.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 18:35   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een ongeluk is vlug gebeurd. Het vliegtuig vloog op 10 kilometer hoogte. Luchtafweer maakt geen onderscheid tussen militaire en burgervluchten.
Amai, die is voor het archief "onwetendheid".

Een militairvliegtuig geeft sowieso een ander symbool IFF# op de radardisplay als een burgervliegtuig (ook vliegtuignr.) (naast de data)

Vind je gewoon al in Wiki:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transpo...en_scheepvaart

Lucht- en scheepvaart
Transponders worden veel gebruikt in de luchtvaart en de scheepvaart, in beide gevallen met als doel de verkeersleiding te vereenvoudigen. Een bevragingssignaal kan worden uitgezonden door een squitter en/of een secundaire radar. Het antwoordsignaal dat transponders daarop terugsturen bevat informatie over de identiteit van het voertuig waarin ze ingebouwd zijn, eventueel aangevuld met gegevens over koers, snelheid, vlieghoogte, et cetera. Dit signaal wordt door de radar weer opgevangen en verder verwerkt.

In de luchtvaart worden transponders ook toegepast in ACAS-systemen, zoals TCAS II.

In militaire toepassingen worden transponders vaak gebruikt voor IFF-doeleinden (identification friend or foe). Ieder vlieg- of vaartuig dat als antwoord op een bevraging niet een bepaalde code terugstuurt, wordt dan als potentieel vijandelijk beschouwd.
# http://nl.wikipedia.org/wiki/Identif..._friend_or_foe
Interrogator via de IFF-antenne...

Citaat:
Moderne IFF-systemen

Militaire IFF-transponders kennen de volgende werkingsmodi:[7]

Mode 1 (general identification signal and beacon assist)
Een 5-bits code om het type vliegtuig en de missie aan te duiden. Wordt alleen voor militaire doeleinden gebruikt.
Mode 2 (individual identification code)
Een 12-bits code om het toestelnummer aan te duiden.

Mode 3
Zorgt voor identificatie aan civiele secundaire surveillanceradars. Omdat het signaal vrijwel gelijk aan de civiele mode A worden beide vaak Mode 3/A genoemd. In Mk X IFF een 6-bits antwoord, in nieuwere standaarden 12-bits.
Mode S
Geeft Air Traffic Control informatie over de barometrische hoogte, traffic control (vluchtnummer, vergelijkbaar met mode 3/A) en stuurt een unieke vliegtuig identificatie mee. Elk toestel heeft zijn eigen unieke code.

Mode 4
IFF-functionaliteit. Gebruikt voor militaire doeleinden. Dit is een cryptocode.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2014 om 18:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 18:41   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ten tijde van de golfoorlog haalden de amerikanen ook per ongeluk een gelijkaardige burgervlucht neer. De zaak werd in de doofpot gestopt.
Per dommigheid. Cowboys.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 18:58   #66
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Op CNN is de teneur nu:

Shot down by rogue elements with arms provided by Russia.

En ik ben nog geneigd ze te geloven ook. Who else?
Oud 17 juli 2014, 19:00   #67
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De lijken zijn nog niet koud of de media moet al weer de Russische separatisten beschuldigen van deze massamoord. Men vergeet enkel dat de separatisten niet over zulke moderne luchtafweerraketten beschikken dat een lijnvliegtuig op 33.000 ft kan neerhalen.

De meest gebruikte luchtafweerraket van Russische makelij is op dit moment nog steeds de oude maar degelijke Kolomna 9K32 Strela bazooka maar de SA9 raketten die men daarmee kan afvuren reiken maar tot 12.000 voet.(Zelfs de hypermoderne uitvoering van de Strela, de SA-24 Grinch kan maar doelen raken tot op 15.000 voet. Het Oekrainse leger beschikt nog over oudere SA-6, Sa-8 en SA-10 luchtafweerbatterijen maar ook deze zijn niet in staat om een vliegtuig op die hoogte neer te schieten....
SA-6, laatste versie, Kub-M4 kan dat wel, heeft een plafond op 14.000 meter.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 19:00   #68
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Op CNN is de teneur nu:

Teneur in de Morgen:

Citaat:
"Leger schoot vliegtuig per ongeluk neer"
Volgens autoriteiten in de separatistenregio Loehansk en Donetsk heeeft het Oekraïense leger het vliegtuig van Malaysia Airlines in Oost-Oekraïne neergehaald met een straaljager. Het leger zou het vliegtuig mogelijk hebben aangezien voor een Russisch spionagevliegtuig.

Het leger heeft het vliegtuig neergehaald met een Sukhoi SU-25, beweren de separatisten. Daarna is er een aanval uitgevoerd op de separatisten op de grond.
Oud 17 juli 2014, 19:08   #69
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Teneur in de Morgen:

Citaat:
"Leger schoot vliegtuig per ongeluk neer"
Volgens autoriteiten in de separatistenregio Loehansk en Donetsk heeeft het Oekraïense leger het vliegtuig van Malaysia Airlines in Oost-Oekraïne neergehaald met een straaljager. Het leger zou het vliegtuig mogelijk hebben aangezien voor een Russisch spionagevliegtuig.

Het leger heeft het vliegtuig neergehaald met een Sukhoi SU-25, beweren de separatisten. Daarna is er een aanval uitgevoerd op de separatisten op de grond.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Oekraïne spionagevliegtuigen van Rusland durft aan te vallen.
Oud 17 juli 2014, 19:12   #70
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Fout

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 17 juli 2014 om 19:13.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 19:15   #71
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Oekraïne spionagevliegtuigen van Rusland durft aan te vallen.
RT

Citaat:
A source in Russia's federal air traffic agency Rosaviatsia has said that three days ago Ukraine’s National Security and Defense Council closed the airspace over eastern Ukraine because of the so-called “anti-terrorist operation” that Kiev conducts in the region.

Earlier a representative of Donetsk People’s Republic said that civil aviation planes could not fly over Donetsk and Lugansk regions. He added that all necessary traffic control and navigation equipment was damaged.
http://rt.com/news/173652-fights-avo...ain-malaysian/

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 17 juli 2014 om 19:15.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 19:17   #72
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op CNN is de teneur nu:

Geen idee. Ik wil wél geloven dat dit "per ongeluk" was, maar het is hoe dan ook een tragedie.
Een vriend van mij schreef hierover: "So what moron is approving flight paths that pass over the Donetsk People's Republic?! I mean whoever approved that flight plan should be held responsible... Idiots... Don't fly over active war zones... Common sense ...."
Hij heeft voor een groot stuk gelijk. Hopelijk is dit een waarschuwing voor andere maatschappijen die eveneens van deze corridor gebruik maken.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 19:21   #73
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Geen idee. Ik wil wél geloven dat dit "per ongeluk" was, maar het is hoe dan ook een tragedie.
Een vriend van mij schreef hierover: "So what moron is approving flight paths that pass over the Donetsk People's Republic?! I mean whoever approved that flight plan should be held responsible... Idiots... Don't fly over active war zones... Common sense ...."
Hij heeft voor een groot stuk gelijk. Hopelijk is dit een waarschuwing voor andere maatschappijen die eveneens van deze corridor gebruik maken.
Gebeurd heel de tijd. Vliegtuigen vliegen ook gewoon over Syrië tegenwoordig.
Oud 17 juli 2014, 19:49   #74
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht

Door de separatisten getweet, maar ondertussen uiteraard gedelete. Een BUK-installatie...
Ik zie geen enkele separatist. Kan evengoed van het Russische leger zijn....
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 19:53   #75
Another Jack
Banneling

Standaard

Alle pistes dienen onderzocht te worden.
Wie nu al kant-en-klare antwoorden heeft is een zwansbaron.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 19:57   #76
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Je lasterlijke reactie is gelukkig verwijderd door de moderatie, maar beschuldigingen dat mijn grootvader "mee Joodse vluchtelingen op treinen stak" en dat ik me moet "schamen voor mijn Verdinaso -verleden", is misschien géén lasterlijke belediging?
L�*ger dan dat kan een mens absoluut niet zinken!
Ik heb duidelijk geschreven ''waarschijnlijk'', dat wil dus duidelijk zeggen dat ik daar geen bewijzen voor heb en dat ik ook nooit zal weten of dit ook effectief het geval was. En ik neem mijn woorden terug indien jouw grootvader effectief een held van het Verzet was. Wat ik wel hiermee heb willen aantonen is het feit dat de Israelhaters in Europa beter eens naar hun eigen verleden zouden kijken en dat van hun volksgenoten. Zonder de gruwelijke holocaust en de deportatie van Joden waar veel katholieke Vlamingen aan meegeholpen hebben zou de heroprichting van Israel mss nooit nodig geweest zijn. Dit ff off-topic.

Wat deze zaak betreft zijn de media er weer als de kippen bij om de pro-Russische separatisten de schuld te geven. De EU wil duidelijk controle over de gasleveringen en Oekraine inlijven in hun waanzinnige neo-liberale Vierde Rijk...

Laatst gewijzigd door Calvinist : 17 juli 2014 om 19:58.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 20:04   #77
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat deze zaak betreft zijn de media er weer als de kippen bij om de pro-Russische separatisten de schuld te geven. De EU wil duidelijk controle over de gasleveringen en Oekraine inlijven in hun waanzinnige neo-liberale Vierde Rijk...
ja duuh dat de separatisten het gedaan hebben. Die zijn al weken bezig met vliegtuigen uit de lucht te halen. En nu hebben die idioten zich natuurlijk vergist. Dat krijg je als je hoogtechnologische wapens in de handen van Neanderthalers steekt.
Oud 17 juli 2014, 20:14   #78
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele separatist. Kan evengoed van het Russische leger zijn....
BTW,

Deze foto zegt niets, je ziet enkel de afvuureenheid van het systeem.

Om correct te werken heb je ook het bijhorende radarsysteem nodig. Op de foto zie je de "long track" target acquisition radar. Bestaat ook een "straight flush" voor korte afstanden.

En om deze te bedienen en te gebruiken heb je ervaren opgeleid personeel nodig, voor het radarsysteem en afvuursysteem.

Zie dit personeel niet direct terug bij de separatisten.

En voor de specificaties, er is een verschil tussen Max effective range en Max effective Altitude.

Max effective range is 24.000 meter met 24-28 km voor de M3 en M4 versie.

Max effective altitude is 12.000 meter of 14 km voor de M3 en M4 versie.

Oud 17 juli 2014, 20:15   #79
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
BTW,

Deze foto zegt niets, je ziet enkel de afvuureenheid van het systeem.

Om correct te werken heb je ook het bijhorende radarsysteem nodig. Op de foto zie je de "long track" target acquisition radar. Bestaat ook een "straight flush" voor korte afstanden.

En om deze te bedienen en te gebruiken heb je ervaren opgeleid personeel nodig, voor het radarsysteem en afvuursysteem.

Zie dit personeel niet direct terug bij de separatisten.

En voor de specificaties, er is een verschil tussen Max effective range en Max effective Altitude voor de raketten.

Max effective range is 24.000 meter met 24-28 km voor de M3 en M4 versie.

Max effective altitude is 12.000 meter of 14 km voor de M3 en M4 versie.

Oud 17 juli 2014, 20:44   #80
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Dit is de druppel : het is tijd dat de wereld stappen onderneemt tegen die Russische separatisten.

Er zijn de afgelopen week al een paar vliegtuigen neergehaald door de Russen ... vreemd dat sommigen de mogelijkheid hiervan ontkennen.
"de wereld"?

Je bedoelt vast en zeker "de internationale gemeenschap".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be