Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2014, 19:34   #61
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kritiek op de regering van Israël wordt nog al eens snel als antisemitisme bestempeld, dat is het probleem.
Er is een verschil tussen kritiek uiten, en botweg Israel het recht ontzeggen om zich te verdedigen.

Als je de Joden vraagt om stil te zitten terwijl Hamas raketten op hen afvuurt, is het niet raar dat je als antisemiet bestempeld wordt.
Oud 6 augustus 2014, 19:41   #62
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Er is een groot verschil tussen 'stilzitten' en wat er is gebeurd.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 19:53   #63
Calvinist
Banneling

Standaard

Bewijs nr. 65.144 dat de rioollucht van het katholieke antisemitisme nog steeds in menig Vlaamse huiskamers heerst. De commentaren op een krant als hln.be spreken boekdelen en dan vooral opmerkingen als deze '' wie heeft Jezus aan het kruis genageld''???.... typische rooms-paapse haatagitprop.....

Een totaal ander beeld zie je in het beschaafde Nederland....
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 20:01   #64
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Bewijs nr. 65.144 dat de rioollucht van het katholieke antisemitisme nog steeds in menig Vlaamse huiskamers heerst. De commentaren op een krant als hln.be spreken boekdelen en dan vooral opmerkingen als deze '' wie heeft Jezus aan het kruis genageld''???.... typische rooms-paapse haatagitprop.....

lol
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 20:30   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Er is een verschil tussen kritiek uiten, en botweg Israel het recht ontzeggen om zich te verdedigen.

Als je de Joden vraagt om stil te zitten terwijl Hamas raketten op hen afvuurt, is het niet raar dat je als antisemiet bestempeld wordt.
Dat wordt helemaal niet gevraagd.
Oud 6 augustus 2014, 20:43   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Efkes duidelijk maken: Hamas is een terroristische organisatie en er kan nooit vrede komen zolang ze aan de macht zijn.

Maar de huidige Israëlische regering is niet veel beter.
Oud 6 augustus 2014, 20:51   #67
vlaams realist
Banneling

Standaard

Kvind het heel raar dat teruggrijpen naar de oorlogsperiode als slecht en storend worden aanzien. Zeker vanuit linkse hoek.
Terwijl de meeste jaren dertig comments uit dezelfde hoek komen.
De dokter zn opa mag je niet bespreken, maar de opa's van Vlaams nationalisten zijn allen nazi's.

Twee maten, twee gewichten.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 20:56   #68
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat wordt helemaal niet gevraagd.
Eigenlijk wordt dat wel gevraagd.

Als Israel niet op scholen mag schieten, kan Hamas vanuit die scholen ongestraft raketten afvuren.
Oud 6 augustus 2014, 21:00   #69
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoek de verschillen!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 21:03   #70
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zoek de verschillen!
De linker heeft blauwe ogen, dus behoort waarschijnlijk meer tot het arische ras?
Oud 6 augustus 2014, 21:16   #71
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Eigenlijk wordt dat wel gevraagd.

Als Israel niet op scholen mag schieten, kan Hamas vanuit die scholen ongestraft raketten afvuren.
Het IDF kan toch blok per blok alles massaal afzetten met tanks, niemand binnen niemand buiten, huis per huis alles doorzoeken, opslagplaatsen van kachelpijpen/wapens/etc confisceren, tunnels saboteren, verdachte elementen aanhouden (ze weten perfekt waar ze wonen), etc..

Maar daar zijn getrainde mannen voor nodig, met postkaarten gaat dat niet.
De massale bombardementen van de VS in Irak, ze zijn er ver mee gekomen!
Daar zitten ze nu met ISIS geschoren, nog een part erger dan Hamas.
Oud 6 augustus 2014, 22:10   #72
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

http://www.dumpert.nl/mediabase/6611...over_gaza.html

Pat Condell weet het wel!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 22:37   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat was niet zomaar "een idee". Gedurende twee duizend jaar leefde de band tussen de Joden, het religie het Judaïsme en hun land van herkomst in het Midden-Oosten intens voort. Mocht je daar aan twijfelen, dan moet je maar eens enkele delen van de Tanach er op nalezen. Onder meer het boek der Psalmen, de boeken van de Profeten enz. Wanneer in Europa in de loop der geschiedenis de koorts van het antisemitisme met de regelmaat van een klok de kop opstak werd dat verlangen naar de terugkeer naar het joodse vaderland telkens opnieuw intenser. Dat vaderland is nooit een ander geweest dan Israël.
Religies (eender welke), Tanach, bijbel, koran, profeten, boek der psalmen...........enz enz........lijken mij niet echt valabele redenen om een jurisprudentie op te bouwen om een grondgebied op te eisen.
Iedere religie in die regio zal wel beweren dat Jerusalem hun stad is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 22:48   #74
Eppes
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Religies (eender welke), Tanach, bijbel, koran, profeten, boek der psalmen...........enz enz........lijken mij niet echt valabele redenen om een jurisprudentie op te bouwen om een grondgebied op te eisen.
Iedere religie in die regio zal wel beweren dat Jerusalem hun stad is.
Zipper,je kan die boeken als iets religieus beschouwen,maar de torah kan in feite gewoon als een geschiedenisboek gelezen worden.Ik ben persoonlijk niet gelovig,maar bij het lezen/leren van het oud testament(Torah),kan ik hieruit afleiden dat de Hebreeuwers in Judea aanwezig waren in de Bijbelse tijd.
Ik kan natuurlijk ook niet ontkennen dat er daar toen andere volkeren aanwezig waren(maar de Palestijnen van Gaza van vandaag zijn immigranten,niet afstammelingen van de oude Filistijnen).Ben ik toch verkeerd,en men kan aantonen dat ten minste een deel van de Gazaouies van de Filistijnen afstammen,dan vind ik het ook logisch dat er moet gediscussieerd worden om zij aan zij te wonen .Maar de Joden uit Israël wegjagen,is volledig contradictorisch met de geschiedenis van de Hebreeuwers,religie of geen relige.Dit is gewoon geschiedenis.
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 23:30   #75
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eppes Bekijk bericht
Maar de Joden uit Israël wegjagen,is volledig contradictorisch met de geschiedenis van de Hebreeuwers,religie of geen relige.Dit is gewoon geschiedenis.
Dus de geschiedenis van een volk/streek bepaalt wie daar 2000 jaar later nog altijd "eeuwige rechten" op kan laten gelden? Pas die redenering nu eens toe op EENDER welk gebied in de wereld? Vlaanderen behoort dan toe aan de Menapiers, Engeland aan de Romeinen, Spanje aan de Moren, Italie aan de Etrusken, Amerika aan de Indianen, enzoverder enzovoort.

Of gelden voor de Hebreeuwen andere regels dan voor de rest van de wereld, omdat zij het uitverkoren volk zijn, religie of geen religie?
Oud 6 augustus 2014, 23:36   #76
Eppes
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dus de geschiedenis van een volk/streek bepaalt wie daar 2000 jaar later nog altijd "eeuwige rechten" op kan laten gelden? Pas die redenering nu eens toe op EENDER welk gebied in de wereld? Vlaanderen behoort dan toe aan de Menapiers, Engeland aan de Romeinen, Spanje aan de Moren, Italie aan de Etrusken, Amerika aan de Indianen, enzoverder enzovoort.

Of gelden voor de Hebreeuwen andere regels dan voor de rest van de wereld, omdat zij het uitverkoren volk zijn, religie of geen religie?
Vraag het aan de Britten en VN .Ik was er niet in 1947
Akkoord met wat je zegt,maar dan hebben de Gazaouies evenmin recht om daar een staat op te richten
En wat met het Westelijke Sahara?Wat hebben de hier aanwezige mensen uit Marokko afkomstig,te vertellen?Marokko heeft dat deel toch geannexeerd.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Weste...Huidige_status

Laatst gewijzigd door Eppes : 6 augustus 2014 om 23:46.
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 05:44   #77
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:

Er horen zeker al geen Arabische bezetters in deze regio. Klaar.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 07:23   #78
nr7
Vreemdeling

Standaard

Maar al te graag wordt de Holocaust aangehaald om terechte kritiek op Joden te verdoezelen. Zoals ik eerder geschreven heb; de leiders van Israel zijn schuldig aan oorlogsmisdaden en dienen bijgevolg ook zo berecht te worden.

Nu ja, van mij kregen stande pede een kogel. Al was het maar om te tonen dat het bombarderen van een VN school not done is.
nr7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 12:29   #79
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ja hoor, een totaal ander beeld

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...haat-Nee.dhtml

Laatst gewijzigd door JBM : 7 augustus 2014 om 12:30.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 13:19   #80
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eppes Bekijk bericht
Zipper,je kan die boeken als iets religieus beschouwen,maar de torah kan in feite gewoon als een geschiedenisboek gelezen worden.Ik ben persoonlijk niet gelovig,maar bij het lezen/leren van het oud testament(Torah),kan ik hieruit afleiden dat de Hebreeuwers in Judea aanwezig waren in de Bijbelse tijd.
Ik kan natuurlijk ook niet ontkennen dat er daar toen andere volkeren aanwezig waren(maar de Palestijnen van Gaza van vandaag zijn immigranten,niet afstammelingen van de oude Filistijnen).Ben ik toch verkeerd,en men kan aantonen dat ten minste een deel van de Gazaouies van de Filistijnen afstammen,dan vind ik het ook logisch dat er moet gediscussieerd worden om zij aan zij te wonen .Maar de Joden uit Israël wegjagen,is volledig contradictorisch met de geschiedenis van de Hebreeuwers,religie of geen relige.Dit is gewoon geschiedenis.
Ik pleit nergens om Joden uit Israël weg te jagen (ik ben trouwens tweemaal in Israël geweest, dus van enig antisemitisme kan ik moeilijk beschuldigd worden) maar als ik de Israëlische acties van de laatste jaren gade sla, lijkt het er meer op dat Israël de Palestijnen aan het verdrijven is.
Nu het terug weer wat rustiger is geworden kunnen kolonisten weer eens (illegale) nederzettingen gaan neerpoten, kwestie van de tegenpartij wat te treiteren, die op zijn beurt misschien terug een paar raketten zal afvuren, en zo krijgt het leger terug een alibi om er terug maar eens "in te vliegen".

En, btw, die torah is als de katholieke bijbel. Wat mij betreft, niet geldig als argument. Indien de door u vernoemde zaken kloppen, moeten die terug te vinden zijn in niet religieuze historische naslagwerken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 augustus 2014 om 13:26.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be