![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, het boeddhisme is wel degelijk een godsdienst, u kletst zelfs keihard uit uw nek.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is niet voor niks dat allahuakhbar bij ieder schot uit hun geweerlopen klinkt. Ik hoor het de joden of de christenen nog niet meteen tieren als ze iemand omleggen. Wat kletst u toch ontzettend hard uit uw nek...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat dit nu allemaal te maken heeft met jouw gerant over vergelijkingen met kruistochten ? en de toestand in Gaza ? Ik spreek enkel voor mezelf, niet zoals jij die meent over poco's te mogen praten. Voor mij mag er internationaal per direct militaire actie worden ondernomen tegen ISIS, bombarderen en uitroeien. De limiet : tot wanneer de regering in Irak zelf vraagt te stoppen. En géén westerse boots on the ground. Wat heeft dat met Gaza te maken ? Daar zit je ook met terroristen die Israël bestoken om een conflict vooral NIET op te lossen aangezien ze zelf bij een wapenstilstand hun eigen nut en bestaansreden verliezen. Hamas wil blijven oorlog stoken. Wel, dan blijven ze maar bombardementen op hun kop krijgen. No problem, israël kan zich de benodigde munitie veroorloven. Maar waar het helemaal kierewiet begint te worden is je vergelijking met kruistochten. Alsof er één idioot hier in het westen de kruistochten wil verrechtvaardigen... Dat was puur imperialisme van hetzelfde soort als de moslims die ooit half europa aanvielen. Even ziek, even walgelijk. De grootste vergissing is het ene ophemelen, het andere afbreken. Lang voor het moslim geloof het licht zag zaten de romeinen al in die regio iedereen met harde hand in de pas te laten lopen. Enkel de vlaggen, en de religieuze excuses zijn in de 2000 jaar nadien regelmatig veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou het. De geschiedenis van het christendom mondt meer dan eens uit in één grote onverdraagzaamheid en een nog grotere gruwel. Leer uw geschiedenis. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2014 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() We leven vandaag.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ach... Wat baten kaars en bril...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En volg misschien wat meer de media. In Nederland werd een betoging tegen ISIS door Iraakse minderheden en autochtonen tegengehouden door een bende zeikerds met zwarte ISIS-vlaggen. Hier geen steun... My ass! En zonder die kruistochten, beste, zaten ze tot in Zweden. Wees er maar dankbaar voor.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 12 augustus 2014 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het anders maar eens aan de slachtoffers van de inquisitie, of aan de katharen die ze uitroeiden. En wat te denken van een bende gekken die op 4e kruistocht gingen richting jerusalem en uiteindelijk dan maar constantinopel veroverden ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het heeft Europa nadien eeuwen gekost om weer afstand te doen van die godsdienstwaanzin, en min of meer naar een periode van betrekkelijke tolerantie terug te gaan zoals voor de aanval van de islam, maar het heeft Europa gered van een veel duisterder lot, en het heeft met enige eeuwen vertraging toch tot de renaissance geleid, dankzij en niet ondanks het christendom. Vanaf de reconquista is de islamitische wereld in verval geraakt, omdat het nu eenmaal een veroveringsgodsdienst betreft, die tot dan nog nooit verslagen werd. De islamitische invasie werd gestopt met haar eigen wapen: de jihad. De weg die het christendom daarna afgelegd heeft is in niks te vergelijken met de stagnatie die de islam sindsdien heeft gekend. Ik ben geen christen, maar zie wel de enorme voordelen ondanks de vele nadelen, grotendeels in de hand gewerkt door de invasie van de muzelmannen, die het christendom ons heeft geboden. De roep om de afschaffing van de slavernij, een unicum in de wereld, was ook vanuit de christelijke leer geïnspireerd. Dus nogmaals: over welke timing bazelt u? U denkt dat de islam nog een renaissance gaat kennen? ![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 12 augustus 2014 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel het conflict is uiteindelijk terug te brengen tot Het Oude Testament. Het heeft een dus godsdienstige basis. In de Thora wordt gezegd dat Jaweh dit stuk land had gegeven aan de Joden als zijnde het 'uitverkoren land', gegeven aan zijn 'uitverkoren volk'. Na 2000 jaar diaspora claimen de Joden dit land terug. Op zichzelf al een waanzinnige claim. Ook hier weer is een 'godsdienst van het Boek' , in casu het jodendom, opnieuw de oorzaak van veel lijden, geweld en wreedheid. Zo zit het in mekaar. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2014 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar doe maar alsof de geschiedenis en de logische volgorde der zaken niet bestaat. Lijkt u lekker erudiet voor diegenen die een panter niet kunnen onderscheiden van een huiskat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze hebben immers de erfzonde begaan Christus aan het kruis te slaan, niet? U hebt zoveel gemeen met die gehate religioten, zag u het maar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() De Kruistochten waren geen reaktie op de invasie van de Islam. Die was al 200 jaar eerder gestopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2014 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze waren Egypte, Syrië, Jeruzalem, Sicilië, dat pas in 1091 werd bevrijd, Byzanthië en Spanje al kwijt, maar de kruistochten en de reconquista die pas voltooid was in 1492, het woord zegt het zelf, was geen reactie op de jihad en daarmee gepaard gaande islamitische veroveringen omdat ze niet onmiddellijk plaats vonden?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 12 augustus 2014 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2014 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarin staat expliciet vermeld dat de kruistochten door de katholieke kerk afgekeken zijn van de jihad, na eeuwen van christelijke nederlagen. En welk boek hebt u precies gelezen waarin het tegendeel beweerd wordt?
|
![]() |
![]() |