![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: De oorzaak van wangedrag door allochtonen is te zoeken in : | |||
slechte onverantwoorde opvoeding door de allochtoonouders |
![]() ![]() ![]() |
28 | 44,44% |
van nature in de allochtoon meegegeven in z'n gedragspatroon |
![]() ![]() ![]() |
28 | 44,44% |
weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
9 | 14,29% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In welk vakje jij thuishoort ? Ik heb jou nog niet in een vakje gestopt als je het wil weten. Je bezit zowel rechtse als linkse ideeën dus ik moet je nog een lang tijdje gadeslaan alvorens ik weet aan welke kant jij staat, die van naïve negationist of van iemand die problemen wil mee helpen op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door odinkontakt : 26 september 2004 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() als ik dat zou teruggevonden hebben had ik het er wel bijgezet, hoor. laat ons dan ook eens nadenken over de stelling dat criminaliteit "een kleurtje" heeft... joegoslaven, fransen, nederlanders, polen, roemenen maken samen met de belgen toch het grootste deel uit van deze cijfers. bovendien worden �*lle misdrijven hier op één hoop gesmeten, dus het is quasi onmogelijk om op basis van zulke cijfers realistische verbanden te leggen. en dan nog? voor mij staat criminaliteit los van origine of nationaliteit, daarom vind ik het op voorhand al verkeerd om bepaalde groepen te veroordelen voor de feiten van individuën.
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() [quote=doggy]het is JOUW "zuivere waarheid"
het is niet omdat iemand het niet akkoord is met je zéér subjectieve stelling (en dat is een understatement) dat hij daarom het probleem domweg ontkent. jij veroordeelt een ganse bevolkingsgroep adhv feiten gepleegd door een minderheid (de criminelen) uit die groep. QUOTE] Een minderheid?????? Typisch een linkse politiek correcte understatement. Als onze gevangenissen (en dat zijn er niet weinig) voor DE HELFT uitpuilen van allochtone criminelen, terwijl die allochtonen ongeveer 15 % van de bevolking uitmaken, dan zit je niet met een 'minderheid', maar een grote groep die veel maatschappelijke overlast bezorgen. Opmerkelijk in dit verhaal is dat die "hele" bevolkingsgroep waarover je het hebt zich zeer bewust is van het probleem doch zich niet organiseert of beraadt om effectief iets aan het probleem iets te doen. Die "hele" bevolkingsgroep wordt doodgeknuffeld met vzw's en subsidies van hier tot in Tokyio, maar laat het desondanks afweten om "haar" probleemjongeren tot de orde te roepen. Daarentegen staan ze wel als een wervelwind op straat om tegen hoofddoekjes te protesteren of tegen elke maatregel die de islam niet ligt. Daaruit concludieer ik dat die "hele" bevolkingsgroep geen probleem heeft met de probeemjongeren omdat die jongeren wat ze ook uitsteken steeds de geest van de islam en de jihad trouw blijven. En dat is het enigste wat telt voor die "hele" bevolkingsgroep : een goede moslim zijn. Wordt tijdens dat parcours van moslim-zijn links en rechts een kaffier halfdood geslagen en beroofd, dan is dat niet erg : integendeel, de veroveringsideologie van de Profeet wordt door die criminele jongeren juist uitstekend toegepast. In die zin is het correct heel die bevolking over dezelfde kam te scheren : van de eerste tot de laatste zijn ze medeplichting, weze het niet in daad, dan zeker in het islamitsch woord ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() om naar het begin van de topic terug te gaan: sunshine stelt dat HET gedragspatroon van DE allochtoon bij voorbaat crimineel is. ik stelde dat niet alle allochtonen criminelen zijn, en ik ben er zeker van dat er meer niet-criminele allochtonen zijn dan allochtone criminelen. natuurlijk mogen jullie die eertse stelling steeds illustreren met betrouwbare gegevens. Citaat:
Citaat:
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 26 september 2004 om 13:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dan mag ik ook aan de hand van het "incident rob klop" concluderen dat alle vlaams blokkers vrouwen slagen?
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
darwin stelt hier effe dat de daders van de zonen van janssens de belichaming zijn van het onveiligheidsgevoel. natuurlijk breng ik dan geen zinnig tegenargument naar voren; mijn vergelijking met het rob klop-incident was even stupide; algemene conclusies trekken uit één voorbeeld (zoals ook darwin deed) is onzinnig. mijn "tegenargumenten" staan er al (zie de copy paste van http://www.gva.be/dossiers/-c/crimiant/dossier.asp enkele posts terug) en nergens ontken ik de cijfers of het probleem, maar ik heb hier nog niets van de kant gezien die zegt dat er een oorzakelijk verband is tussen origine en criminaliteit, wat wél de openingsstelling is van deze topic. ik heb al wel heel wat meningen en vooroordelen gehoord die puur op indrukken berusten.
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dat is hier in dat land altijd dezelfde zever-- nooit iets echt klaar en duidelijk weergeven met naam en toenaam---ook weer deze statistieken --over de criminaliteit--
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ter verduidelijking; dat artikel is zeer algemeen en handelt over verschillende kenmerken en evoluties van de criminaliteit, en is dus allesbehalve volledig. maar wat Paul Ponsaers zegt over verbanden leggen tussen criminele feiten en nationaliteit snijdt naar mening wel hout. dus om het eens bondig samen te vatten: het is de dader van het misdrijf die veroordeeld en gestraft dient te worden, niet de bevolkingsgroep waartoe hij behoort.
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ik heb het mij ook afgevraagd... maar wat ik mij nog meer afvraag is de relevantie van deze en gelijkaardige cijfers, want zoals verder in het artikel ook wordt geschreven; "Met misdaadcijfers kun je alle kanten uit. Al honderden keren is gezegd dat die fameuze statistieken weergeven waar politiediensten aandacht aan besteden, maar geen juist beeld geven van de criminaliteit. Iedereen interpreteert er maar op los. In de Antwerpse gemeenteraad varieerde het eindoordeel tussen 'een gemeende proficiat' en een 'hallucinante' vermeerdering van de criminaliteit. " ik voel mij dus zeker niet geroepen om voorbarige conclusies te trekken; die pretentie heb ik niet, en ik hoop natuurlijk dat het probleem daardoor niet doodgerelativeerd wordt.
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zegt genoeg. Bron : een kennis van mij die politiecommissaris is in Brussel. Oh by the way : de linkse gedachtendictatuur verbiedt de politie om die cijfers vrij te geven. Ze kloppen nu eenmaal niet met het multicultureel verrijkingssprookje, hetgeen een beetje genant is voor die multikullers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
moest het werkelijk 95% zijn, is dat wereldnieuws, en zie ik geen enkele reden waarom of hoé je zulk nieuws zou kunnen tegenhouden. [size=1]maar ja, ik zal dan wel een multikuller uit sprookjesland zijn, zeker? ![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kinderen maken geen onderscheid op basis van huidskleur. ze zien wel dat de ene donkerder is dan de andere, maar beseffen niet dat dit met nationaliteit of afkomst te maken heeft, laat staan dat ze er gedragskenmerken aan verbinden! die beschuldigingen als zou ik als naieve linkiewinkie alles ontkennen ivm criminaliteit en allochtonen, heeft doggy al weerlegt, dus dat moet ik niet meer doen. verder blijf je herhalen dat er al bewezen is dat er geen correlatie is tussen armoede en criminaliteit. kan je dat bewijs eens geven, want dat heb ik gemist. verlicht me alstublieft!! |
|
![]() |
![]() |