Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: De oorzaak van wangedrag door allochtonen is te zoeken in :
slechte onverantwoorde opvoeding door de allochtoonouders 28 44,44%
van nature in de allochtoon meegegeven in z'n gedragspatroon 28 44,44%
weet het niet 9 14,29%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2004, 12:31   #61
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
de wereld is wel héél simpel in jouw ogen, niet?
óf je bent een domme linkiewinkie-negationist
óf je bent een toffe peer die zegt dat "het gedrag" van allochtonen niet getolereerd mag worden...
aiai, ik pas al niet binnen die simplistische stelling; in welk vakje pas ik dan thuis?

gelukkig heb ik van mijn ouders mogen leren dat ik best niet te snel oordelen vel, en dat zwart/wit-denken niet echt verstandig is.
Gelukkig denk ik eveneens in grijswaarden en niet in zwart-wit termen, zowel van m'n ouders, school als van mezelf geleerd. Maar waarom bepaalde zaken ingewikkelder willen maken wanneer het antwoord eenvoudig te zoeken is.
In welk vakje jij thuishoort ? Ik heb jou nog niet in een vakje gestopt als je het wil weten. Je bezit zowel rechtse als linkse ideeën dus ik moet je nog een lang tijdje gadeslaan alvorens ik weet aan welke kant jij staat, die van naïve negationist of van iemand die problemen wil mee helpen op te lossen.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 12:34   #62
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb nog nergens gesteld dat er vervalsingen of-weet-ik-veel-welke-samenzweringstheorie aan de gang zijn.

kijk, ik vind gewoon al die "conclusies" en veronderstellingen op zijn minst voorbarig en ze schetsen allerminst een correct beeld van de oorzaken, en de mogelijke conclusies en oplossingen zijn dan op voorhand evenmin correct.

ik geloof niet in quick-fix oplossingen en éénduidige simplistische antwoorden, daarom dat ik zeer sceptisch sta tegenover de oplossingen en oorzaken die "rechts" voorstelt.

ter illustratie:
criminaliteit in Antwerpen
bron: http://www.gva.be/dossiers/-c/crimiant/dossier.asp

Nationaliteit zegt weinig over misdrijven

Iets zeggen over de daders van misdrijven is dikwijls ook een vraag stellen naar hun nationaliteit. Uit onderzoek door de Antwerpse politie, in samenwerking met professor Paul Ponsaers (foto) van de Universiteit Gent, blijkt dat je amper een verband kan vinden. En vergelijkingen blijven gevaarlijk, want 'maar' 20% van de feiten is opgelost.
"Kijk je naar de feiten die zijn gepleegd door Albanezen, dan kom je uit op een totaal van 205. Als je de fout zou maken die score te relateren met de in Antwerpen wonende Albanezen, dan zou 700% van die bevolkingsgroep een strafbaar feit hebben gepleegd."
Een ander voorbeeld vormen de winkeldiefstallen: 36% van die feiten werden gepleegd door autochtonen, 64% door vreemdelingen. Huisdiefstallen daarentegen werden voor 80% gepleegd door Belgen en maar voor 20% door vreemdelingen. "Simpel", verklaart Ponsaers, "huisdiefstallen is de term die gebruikt wordt voor diefstallen die vooral worden gepleegd in bedrijven. En daar werken nu eenmaal het vaakst Belgen... Anderzijds is het niet abnormaal dat winkeldiefstallen voornamelijk gepleegd worden door buitenlanders. Een stad is niet voor niks een aantrekkingspool. Ook voor criminaliteit."
Tot slot moeten deze cijfers ook globaal worden gerelativeerd. Huisdiefstallen maken slechts 0,4% uit van het aantal feiten, winkeldiefstallen 3,75%. Antwerpen zou overigens al op de goede weg zijn in de aanpak van de criminaliteit. In vergelijking met vorig jaar tonen de eerste twee maanden van 2002 een daling van 4%. En op straat? -9,4% gewapende diefstallen, + 6,8% handtasroven, -1,7% diefstallen met geweld en + 29,2% gauwdiefstallen.
-nationaliteit van de bekende daders--56 % belg !!(van die 56% --zijn er hoeveel ""medeburgers van vreemde origine ""met een belgisch pasje???)graag een kleine verduidelijking aub??????????

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 26 september 2004 om 12:35.
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 12:37   #63
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
je goed recht, om geen partij te kiezen.
ik begrijp je redenering volledig, en ik vermoed dat er zo nog wel velen zijn.

maar sta me toe je stelling een beetje aan te vullen:
rechts is er ander ook wel goed in geslaagd om hun haatpolitiek door te drijven naar gemeentes waar de enige allochtonen de uitbaters van het plaatselijke pitta-kot zijn...
En nu even verder doordenken : waarom is rechts erin geslaagd zover door te dringen ? Omdat velen van mening zijn dat rechts het bij het juiste eind heeft tiens ! Was de praat van het Vlaams Blok niets meer dan flauwe gezever, denk je nu echt dat ze dan de ene overwinning na de andere bleven boeken hetgeen geen enkele partij hun ooit heeft nagedaan in onze politieke geschiedenis van dit land.
Oud 26 september 2004, 12:42   #64
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
--u hebben ze zeker nog niet overvallen???????
Bij mij moeten ze het in ieder geval niet wagen, tenzij ze graag naar huis gaan met gebroken vingers. Een maat van mij werd door twee allochtonen enkele jaren geleden overvallen op een parking na bezoek van een avondje cinema. Pech voor deze 2 criminele allochtonen want m'n maat was toevallig een beoefend karateka. Hij heeft van de ene z'n pols gebroken en van de andere z'n rechterarm. Uiteindelijk geen gevolg aan deze zaak gegeven door de politie die achteraf kwam opdagen want de zaak is geclasseerd geworden als wettige zelfverdediging. 8)
Oud 26 september 2004, 12:43   #65
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-nationaliteit van de bekende daders--56 % belg !!(van die 56% --zijn er hoeveel "medeburgers van vreemde origine met een belgisch pasje???)graag een kleine verduidelijking aub??????????
die had ik wel voelen komen...
als ik dat zou teruggevonden hebben had ik het er wel bijgezet, hoor.

laat ons dan ook eens nadenken over de stelling dat criminaliteit "een kleurtje" heeft... joegoslaven, fransen, nederlanders, polen, roemenen maken samen met de belgen toch het grootste deel uit van deze cijfers.

bovendien worden �*lle misdrijven hier op één hoop gesmeten, dus het is quasi onmogelijk om op basis van zulke cijfers realistische verbanden te leggen.

en dan nog? voor mij staat criminaliteit los van origine of nationaliteit, daarom vind ik het op voorhand al verkeerd om bepaalde groepen te veroordelen voor de feiten van individuën.
Oud 26 september 2004, 12:47   #66
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
En nu even verder doordenken : waarom is rechts erin geslaagd zover door te dringen ? Omdat velen van mening zijn dat rechts het bij het juiste eind heeft tiens ! Was de praat van het Vlaams Blok niets meer dan flauwe gezever, denk je nu echt dat ze dan de ene overwinning na de andere bleven boeken hetgeen geen enkele partij hun ooit heeft nagedaan in onze politieke geschiedenis van dit land.
ik denk eerder dat de stemmenwinst van het blok te wijten is aan o.a. het succesvol versterken van het onveiligheidsgevoel en uit protest tegen het huidige beleid, maar daar zijn hier al genoeg topics over geweest.
Oud 26 september 2004, 13:02   #67
Spolpoel
Banneling

Standaard

[quote=doggy]het is JOUW "zuivere waarheid"
het is niet omdat iemand het niet akkoord is met je zéér subjectieve stelling (en dat is een understatement) dat hij daarom het probleem domweg ontkent.

jij veroordeelt een ganse bevolkingsgroep adhv feiten gepleegd door een minderheid (de criminelen) uit die groep. QUOTE]

Een minderheid??????
Typisch een linkse politiek correcte understatement.
Als onze gevangenissen (en dat zijn er niet weinig) voor DE HELFT uitpuilen van allochtone criminelen, terwijl die allochtonen ongeveer 15 % van de bevolking uitmaken, dan zit je niet met een 'minderheid', maar een grote groep die veel maatschappelijke overlast bezorgen.
Opmerkelijk in dit verhaal is dat die "hele" bevolkingsgroep waarover je het hebt zich zeer bewust is van het probleem doch zich niet organiseert of beraadt om effectief iets aan het probleem iets te doen. Die "hele" bevolkingsgroep wordt doodgeknuffeld met vzw's en subsidies van hier tot in Tokyio, maar laat het desondanks afweten om "haar" probleemjongeren tot de orde te roepen. Daarentegen staan ze wel als een wervelwind op straat om tegen hoofddoekjes te protesteren of tegen elke maatregel die de islam niet ligt.
Daaruit concludieer ik dat die "hele" bevolkingsgroep geen probleem heeft met de probeemjongeren omdat die jongeren wat ze ook uitsteken steeds de geest van de islam en de jihad trouw blijven. En dat is het enigste wat telt voor die "hele" bevolkingsgroep : een goede moslim zijn. Wordt tijdens dat parcours van moslim-zijn links en rechts een kaffier halfdood geslagen en beroofd, dan is dat niet erg : integendeel, de veroveringsideologie van de Profeet wordt door die criminele jongeren juist uitstekend toegepast.
In die zin is het correct heel die bevolking over dezelfde kam te scheren : van de eerste tot de laatste zijn ze medeplichting, weze het niet in daad, dan zeker in het islamitsch woord !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 13:18   #68
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk eerder dat de stemmenwinst van het blok te wijten is aan o.a. het succesvol versterken van het onveiligheidsgevoel en uit protest tegen het huidige beleid, maar daar zijn hier al genoeg topics over geweest.
Inderdaad, de 2 zonen van Patrick Janssens waren onlangs ook het slachtoffer van het onveiligheidsgevoel dat door het Blok succesvol versterkt werd.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 13:28   #69
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Een minderheid??????
Typisch een linkse politiek correcte understatement.
Als onze gevangenissen (en dat zijn er niet weinig) voor DE HELFT uitpuilen van allochtone criminelen, terwijl die allochtonen ongeveer 15 % van de bevolking uitmaken, dan zit je niet met een 'minderheid', maar een grote groep die veel maatschappelijke overlast bezorgen.
typisch een rechtse politieke conclusie
om naar het begin van de topic terug te gaan: sunshine stelt dat HET gedragspatroon van DE allochtoon bij voorbaat crimineel is. ik stelde dat niet alle allochtonen criminelen zijn, en ik ben er zeker van dat er meer niet-criminele allochtonen zijn dan allochtone criminelen.

natuurlijk mogen jullie die eertse stelling steeds illustreren met betrouwbare gegevens.
Citaat:
Opmerkelijk in dit verhaal is dat die "hele" bevolkingsgroep waarover je het hebt zich zeer bewust is van het probleem doch zich niet organiseert of beraadt om effectief iets aan het probleem iets te doen. Die "hele" bevolkingsgroep wordt doodgeknuffeld met vzw's en subsidies van hier tot in Tokyio, maar laat het desondanks afweten om "haar" probleemjongeren tot de orde te roepen. Daarentegen staan ze wel als een wervelwind op straat om tegen hoofddoekjes te protesteren of tegen elke maatregel die de islam niet ligt.
er IS werk aan de winkel, dat hoor je me nergens ontkennen, en ik zou het geweldig vinden moesten de problemen zowel van binnenuit als van buitenuit aangepakt worden, maar het zou nogal naief zijn om te geloven dat het van vandaag op morgen kan opgelost worden, dus geef ik "die vzw's" (welke bedoel je daar trouwens mee?) zeker de nodige kansen.
Citaat:
Daaruit concludieer ik dat die "hele" bevolkingsgroep geen probleem heeft met de probeemjongeren omdat die jongeren wat ze ook uitsteken steeds de geest van de islam en de jihad trouw blijven. En dat is het enigste wat telt voor die "hele" bevolkingsgroep : een goede moslim zijn. Wordt tijdens dat parcours van moslim-zijn links en rechts een kaffier halfdood geslagen en beroofd, dan is dat niet erg : integendeel, de veroveringsideologie van de Profeet wordt door die criminele jongeren juist uitstekend toegepast.
In die zin is het correct heel die bevolking over dezelfde kam te scheren : van de eerste tot de laatste zijn ze medeplichting, weze het niet in daad, dan zeker in het islamitsch woord !
waarom veroordeel je dan ook niet de fransen, nederlanders, polen, roemenen en al de andere nationaliteiten die ook sterk vertegenwoordigd worden in de cijfers tot medeplichtigheid? zijn de belgen dan niet even medeplichtig volgens jou logica? ook belgen blijven criminele feiten plegen...

Laatst gewijzigd door doggy : 26 september 2004 om 13:29.
doggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 13:33   #70
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Inderdaad, de 2 zonen van Patrick Janssens waren onlangs ook het slachtoffer van het onveiligheidsgevoel dat door het Blok succesvol versterkt werd.
amai da's een flauwe.

dan mag ik ook aan de hand van het "incident rob klop" concluderen dat alle vlaams blokkers vrouwen slagen?
Oud 26 september 2004, 14:11   #71
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
amai da's een flauwe.

dan mag ik ook aan de hand van het "incident rob klop" concluderen dat alle vlaams blokkers vrouwen slagen?
--de misdaadcijfers zeggen genoeg in het aandeel dat""uw medeburgers van vreemde origine"" op hun kerfstok hebben--en laat maar dat afgezaagd gezever over rob klop--het bewijst gewoon dat je geen zinnig tegenargument naar voren kunt brengen --
Oud 26 september 2004, 14:24   #72
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
--de misdaadcijfers zeggen genoeg in het aandeel dat""uw medeburgers van vreemde origine"" op hun kerfstok hebben--en laat maar dat afgezaagd gezever over rob klop--het bewijst gewoon dat je geen zinnig tegenargument naar voren kunt brengen --
alsjeblief zeg,
darwin stelt hier effe dat de daders van de zonen van janssens de belichaming zijn van het onveiligheidsgevoel.
natuurlijk breng ik dan geen zinnig tegenargument naar voren;
mijn vergelijking met het rob klop-incident was even stupide; algemene conclusies trekken uit één voorbeeld (zoals ook darwin deed) is onzinnig.

mijn "tegenargumenten" staan er al (zie de copy paste van http://www.gva.be/dossiers/-c/crimiant/dossier.asp enkele posts terug) en nergens ontken ik de cijfers of het probleem,
maar ik heb hier nog niets van de kant gezien die zegt dat er een oorzakelijk verband is tussen origine en criminaliteit, wat wél de openingsstelling is van deze topic. ik heb al wel heel wat meningen en vooroordelen gehoord die puur op indrukken berusten.
Oud 26 september 2004, 14:39   #73
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
alsjeblief zeg,
darwin stelt hier effe dat de daders van de zonen van janssens de belichaming zijn van het onveiligheidsgevoel.
natuurlijk breng ik dan geen zinnig tegenargument naar voren;
mijn vergelijking met het rob klop-incident was even stupide; algemene conclusies trekken uit één voorbeeld (zoals ook darwin deed) is onzinnig.

mijn "tegenargumenten" staan er al (zie de copy paste van http://www.gva.be/dossiers/-c/crimiant/dossier.asp enkele posts terug) en nergens ontken ik de cijfers of het probleem,
maar ik heb hier nog niets van de kant gezien die zegt dat er een oorzakelijk verband is tussen origine en criminaliteit, wat wél de openingsstelling is van deze topic. ik heb al wel heel wat meningen en vooroordelen gehoord die puur op indrukken berusten.
--neen?????uwe tabel is toch groot genoeg me dunkt--- 56% belgen (en dan verzwegen natuurlijk.....hoeveel allochtonen met een belgisch pasje zitten in die 56 %?????????????) ik en misschien u ook wachten op een serieuze verduidelijking van deze gegevens--met alle respect voor uw mening hoor!!
Oud 26 september 2004, 14:41   #74
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

dat is hier in dat land altijd dezelfde zever-- nooit iets echt klaar en duidelijk weergeven met naam en toenaam---ook weer deze statistieken --over de criminaliteit--
Oud 26 september 2004, 14:54   #75
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
--neen?????uwe tabel is toch groot genoeg me dunkt--- 56% belgen (en dan verzwegen natuurlijk.....hoeveel allochtonen met een belgisch pasje zitten in die 56 %?????????????) ik en misschien u ook wachten op een serieuze verduidelijking van deze gegevens--met alle respect voor uw mening hoor!!
uiteraard...

ter verduidelijking; dat artikel is zeer algemeen en handelt over verschillende kenmerken en evoluties van de criminaliteit, en is dus allesbehalve volledig.
maar wat Paul Ponsaers zegt over verbanden leggen tussen criminele feiten en nationaliteit snijdt naar mening wel hout.

dus om het eens bondig samen te vatten:
het is de dader van het misdrijf die veroordeeld en gestraft dient te worden, niet de bevolkingsgroep waartoe hij behoort.
Oud 26 september 2004, 14:59   #76
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
uiteraard...

ter verduidelijking; dat artikel is zeer algemeen en handelt over verschillende kenmerken en evoluties van de criminaliteit, en is dus allesbehalve volledig.
maar wat Paul Ponsaers zegt over verbanden leggen tussen criminele feiten en nationaliteit snijdt naar mening wel hout.

dus om het eens bondig samen te vatten:
het is de dader van het misdrijf die veroordeeld en gestraft dient te worden, niet de bevolkingsgroep waartoe hij behoort.
--mijn beste doggy.....hetgeen een gemiddeld ontwikkeld mens zich direct afvraagd is ""wat is het percentage vreemdelingen met een belgisch pasje in die bewuste 56%)????????is dat zo moeilijk om weer te geven ?????of durft men dat gewoon niet???????volgens mij en nog vele anderen is dat hier altijd met dat soort statistieken--een deel van de informatie verzwijgen....--
Oud 26 september 2004, 15:11   #77
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
--mijn beste doggy.....hetgeen een gemiddeld ontwikkeld mens zich direct afvraagd is ""wat is het percentage vreemdelingen met een belgisch pasje in die bewuste 56%)????????is dat zo moeilijk om weer te geven ?????of durft men dat gewoon niet???????volgens mij en nog vele anderen is dat hier altijd met dat soort statistieken--een deel van de informatie verzwijgen....--
moest ik het weten, ik zou het zeggen, hoor.
ik heb het mij ook afgevraagd...

maar wat ik mij nog meer afvraag is de relevantie van deze en gelijkaardige cijfers, want zoals verder in het artikel ook wordt geschreven;
"Met misdaadcijfers kun je alle kanten uit. Al honderden keren is gezegd dat die fameuze statistieken weergeven waar politiediensten aandacht aan besteden, maar geen juist beeld geven van de criminaliteit. Iedereen interpreteert er maar op los. In de Antwerpse gemeenteraad varieerde het eindoordeel tussen 'een gemeende proficiat' en een 'hallucinante' vermeerdering van de criminaliteit. "

ik voel mij dus zeker niet geroepen om voorbarige conclusies te trekken; die pretentie heb ik niet, en ik hoop natuurlijk dat het probleem daardoor niet doodgerelativeerd wordt.
Oud 26 september 2004, 15:23   #78
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
95 % van alle criminaliteit in Brussel wordt gepleegd door "nieuwe Belgen".
Dat zegt genoeg.
Bron : een kennis van mij die politiecommissaris is in Brussel.
Oh by the way : de linkse gedachtendictatuur verbiedt de politie om die cijfers vrij te geven. Ze kloppen nu eenmaal niet met het multicultureel verrijkingssprookje, hetgeen een beetje genant is voor die multikullers.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 15:33   #79
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
95 % van alle criminaliteit in Brussel wordt gepleegd door "nieuwe Belgen".
Dat zegt genoeg.
Bron : een kennis van mij die politiecommissaris is in Brussel.
Oh by the way : de linkse gedachtendictatuur verbiedt de politie om die cijfers vrij te geven. Ze kloppen nu eenmaal niet met het multicultureel verrijkingssprookje, hetgeen een beetje genant is voor die multikullers.
dat zou me sterk verbazen.
moest het werkelijk 95% zijn, is dat wereldnieuws, en zie ik geen enkele reden waarom of hoé je zulk nieuws zou kunnen tegenhouden.
[size=1]maar ja, ik zal dan wel een multikuller uit sprookjesland zijn, zeker? [/size]
Oud 26 september 2004, 16:34   #80
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Toch wel Ingenious. Kinderen maken onmiddellijk van kleinsaf een onderscheid tusen allochtonen en autochtonen. Ze zien immers dat de ene mens bruin of zwart is en de andere blank is, zoals zichzelf. In eerste instantie maken ze dus onmiddellijk een onderscheid daar allochtonen een opvallend andere kleur hebben dan hunzelf. Dit komt in het begin bij hun vreemd over omdat ze niet begrijpen waarom bepaalde mensen er totaal anders uitzien dan zichzelf. Vandaar dat deze kinderen wanneer ze allochtonen tegenkomen in eerste instantie aandachtig gaan observeren. Ze zien dan dat veel van deze allochtonen dingen doen die als wangedrag kan beschouwd worden, dingen die hun eigen ouders niet doen. Deze kinderen stellen zich daar onmiddellijk vragen bij waarom allochtonen dergelijke zaken doen die een blanke maar zelden ook doet. Op dat moment heb je dan als ouder twee mogelijkheden : ofwel als linkie-winkie maak je jezelf schuldig aan negatie en knuffeltoestanden en zeg je je kinderen dat ze er geen vragen bij moeten stellen. Ofwel wijs je je kinderen erop dat allochtonen zich effectief anders gedragen dan een blanke, een gedrag dat eigenlijk niet zou getoleerd mogen worden. Op die manier is het onderscheid voor een kind snel gemaakt tussen allochtonen en autochtonen. Een onderscheid die met de jaren groter wordt als deze kinderen praktisch dagelijks zien hoe allochtonen zich gedragen met hun eigen ogen.
je toont hier met jou post mijn stelling dat jij jou kinderen racisme aangeleerd hebt, waarvoor dank.

kinderen maken geen onderscheid op basis van huidskleur. ze zien wel dat de ene donkerder is dan de andere, maar beseffen niet dat dit met nationaliteit of afkomst te maken heeft, laat staan dat ze er gedragskenmerken aan verbinden!

die beschuldigingen als zou ik als naieve linkiewinkie alles ontkennen ivm criminaliteit en allochtonen, heeft doggy al weerlegt, dus dat moet ik niet meer doen.

verder blijf je herhalen dat er al bewezen is dat er geen correlatie is tussen armoede en criminaliteit. kan je dat bewijs eens geven, want dat heb ik gemist. verlicht me alstublieft!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be