![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren in Terzake een voorstelling van de verschillende vliegtuigen. Er zijn Europese toestellen beschikbaar. De Rafale bijvoorbeeld.
Momenteel oefeningen op Kleine Brogel.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 september 2014 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De duurste -all in- jet is de Typhoon. Ook kale prijs is de Typhoon de duurste jet Op twee Rafale Drie Gripen of F35 Enig idee wat India waarschijnlijk gaat betalen voor 126 Rafales? Waarschijnlijk ergens rond $25 miljard Laatst gewijzigd door Adrian M : 13 september 2014 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad een valse voorstelling van zaken.
Er wordt geen rekening gehouden met het effect van de learning curve op de productielijn waarbij zowel de productie goedkoper wordt en de afschrijving van de ontwikkelingskosten daalt. Dit maakt dat de URF (Unit recurring fly away) cost gevoelig daalt. En vooral...over welke dollars heeft men het? Base year dollars? Then year dollars? De Amerikanen drukken in het algemeen hun prijzen uit in then years dollars. En wat zit er in de prijs? De URF cost voor de levering van een F-35 vorig jaar zal misschien zo'n 120 miljoen $ bedragen. Maar de URF (vliegtuig plus motor) in TY $ - op basis van de al gekende aankopen en leveringen - zal in 2018 al zakken tot zo'n 85 M TY*$. Over prijzen spreken zonder te weten waarover gesproken wordt is zinloos.
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Het is illusoir te denken dat de minister van landsverdediging in zo'n zaak ook maar de minste solo slim bevoegdheid zal kunnen uitoefenen.
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weet je overigens al 1 land waar de Russen hun upgrade aan kunnen verkopen hebben?
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus ook al 8 jaar geleden... De Russen zullen zéker geen toestellen verkopen aan Europese landen... Welke beesten vliegen er nu rond in Iran & China ? Ik bedoelde: hoe zit het met de capaciteiten van dat toestel t.o.v. de F-35 ? Laatst gewijzigd door Boduo : 15 september 2014 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De eerste vlucht van de F-27 dateert van 1977. 37 jaar terug. De F-35 is een verbeterde versie van de F-27 en vliegt al rond van einde jaren 1980. 25 jaar terug. Er ligt dus qua ontwerp een 25 jaar verschil en qua systemen (waarin de Russen lichtjaren achter liggen) van 15 jaar met de F-35. Nu nog argumenteren dat de techniek de laatste 25 jaar is blijven stil staan... Ik vermoed dat je nog steeds rondtuft in een wagentje van de seventies. Leuk! Heeft ook 4 wielen een stuur en remmen. Trommelremmen wel te verstaan. Misschien al een servostuur. Misschien. Maar geen electonica.
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
De start van de F-117 lag ergens in 1974 of 1975. 39 á 40 jaar geleden, zover me bekend is de F-117 nu inmiddels een museum vliegtuig. Over een gat in ontwikkeling gesproken welke de Russen moeten zien te dichten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
De Polen vliegen met MIG 29's, evenals de Serven. Met name als de Serven toestellen aan willen schaffen zullen de Russen vooraan staan om te kunnen verkopen ... handel is handel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij of z'n partij tégen een aankoop zijn, kan hij het dossier in z'n lade laten liggen of andere meer geraffineerde obstructie plegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Als de Serven enz..." Als de Serven willen lid worden v.d. EU enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die elektronica is wel soms klote. Soms rij ik op ijs en de elektronica neemt het commando over. Je auto rijd met jou maar jij rijd niet meer met je auto. Dan heb ik wel heimwee naar de auto's van de jaren zeventig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs tijdens de koude oorlog werden wapenonderdelen geleverd aan de Russen. Door o.a. ook .... Amerikanen Hoe denkt u dat de Polen die Migs in de lucht houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder elektronika. In Duxford kan je zelfs nog meevliegen in 2-zitter Spitfire. Er is wel een wachtlijst van 4 jaar en het grapje (10' in de lucht) kost 7500 €. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die elektronika IS klote: 3 jaar terug reed hier een jonge vrouw, moeder van 2k. in een diepe gracht. De ruiten werden "elektronisch" bediend. Ze kon haar ruit niet met de hand omlaag draaien, kon geen deur openen en is uiteindelijk de verdrinkingsdood gestorven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las er al redelijk veel over, die aankopen van gevechtsvliegtuigen en telkens vraag ik mij dan af, wat is er op komst als men 'extra' gevechtsvliegtuigen wil aankopen WW3?
![]() Of is dat een overschotje van de vliegtuigbouwers dat nog van de hand moet gaan voor een leuk bedrag ![]() Mijn paranoia swingt weer de pan uit, dat kan ook best zijn. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 september 2014 om 07:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Partijlid
|
![]() Men wil geen extra vliegtuigen kopen, men wil de huidige vliegtuigen, die aan het einde van hun levensduur zijn, vervangen. Zelfs in het meest optimistische geval dat ik gevonden heb door minder toestellen dan er nu zijn.
|
![]() |
![]() |