![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger was het antwoord van de jury gewoon ja of neen. Er zijn al processen moeten overgedaan worden omdat die verklaring onbrakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 oktober 2016 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien ik het goed begrepen heb, is het nog subtieler: de rechters zijn niet niet aanwezig bij de deliberaties rond de schuldvraag an sich, maar wel voor het opmaken van de motivering ervan. Zij zijn wel aanwezig bij de discussies rond de straf.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maakte enkel 'n vergelijking tussen de twee overigens.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() broeder Wesphael is vrij! hoera.
meer is daarover niet te zeggen eigenlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ene zal een betere advokaat gehad hebben zeker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht het ook eerst zo, maar gisteren heb ik op de radio gehoord dat er bij de eerste beraadslaging ook 3 rechters zaten. Misschien heb ik (of zij) het misbegrepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat 't geval, dat wordt dan rechtspraak genoemd.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel twijfel, willekeur van feilbare mensen die door praatjes van gladde verdedigers 'n mening vormen? Tsjah.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 7 oktober 2016 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet goed waarom u me al die beweringen toeschrijft. Voor de duidelijkheid, ik ben absoluut geen fan van volksjury's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Art. 327 2[Nadat de vragen gesteld zijn, begeven de gezworenen zich met het hof naar de beraadslagingskamer.]2 2[Het aldus samengestelde college, voorgezeten door de voorzitter van het hof, beraadslaagt over de schuldvraag.]2 Alvorens de beraadslaging te beginnen, 2[leest de voorzitter aan dit college]2 de volgende aanwijzingen voor, die bovendien in grote letters op de meest in het oog vallende plaats van de beraadslagingskamer worden opgehangen: “De wet voorziet dat een veroordeling enkel kan worden uitgesproken indien uit de toegelaten bewijselementen voortvloeit dat de beschuldigde boven elke redelijke twijfel schuldig is aan de ten laste gelegde feiten.”]1 De voorzitter en de assessoren beraadslagen - als ik het goed begrijp - mee over de schuldvraag. Enkel aan de stemming zelf nemen ze niet deel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze zaak ging dan eigenlijk ook niet over 'wie heeft de moord gepleegd' dan wel over 'is er überhaupt een moord gepleegd'.
En gezien niemand kan beweren dat het om een moord gaat, kan niemand voor moord veroordeeld worden. Eenvoudig, toch?
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik kom het op die manier ook tegen in rechtsleer:
http://www.legalworld.be/legalworld/...&LangType=2067 https://books.google.be/books?id=F1L...chters&f=false |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben van mening dat concrete bewijzen de doorslag dienen te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als die concrete bewijzen niet voldoende uitsluitsel geven, dient er tot de vrijspraak te worden besloten. Simpel toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wesphael is geen monnik, hoor... ![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren zelfs geen concrete bewijzen. Willekeur dus.
|
![]() |
![]() |