![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laatst gewijzigd door Public energy : 28 september 2004 om 03:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een typische mening voor een vlaming denk je dan, wel, ik heb 1 jaar in een Franstalig land gewoont en ik kan u verzekeren dat de meeste anderstaligen daar niet dezelfde mening als jou hebben over de franse taal. Dat neemt niet weg dat ik wel een enorm repect heb voor de Franse taal, ik stoor mij gewoon aan de taalarrogantie die de meeste Franstaligen (ook Fransen) aan de dag leggen. Zo zal een Franstalige trachten waar dan ook ter wereld Frans te spreken en altijd eisen dat hij op zij eigen grondgebied in zijn eigen taal aangesproken wordt. Laatst gewijzigd door Public energy : 28 september 2004 om 03:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had je daar nu 18 posts voor nodig?
![]() |
#66 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mens ziet misschien ook in, dat het inderdaad een probleem is, en heeft misschien ook een sterk republikeins "weg met den berre" gevoel. Moest ik waal zijn, ik zou ook voor splitsing zijn, want heel dat politiek gedoe en eeuwig gezeik tussen Vlaanderen en Walonië is direct opgelost als we van mekaar afscheuren. Er komt dan tijd vrij voor de echte problemen op te lossen en plaats voor een beleid volgens onze vlaamse cultuur in Vlaanderen en volgens de walen hune way of life in Walonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik besef natuurlijk dat de Vlamingen niet warm lopen voor de Franse taal en ik kan dat begrijpen. Ik loop ook niet warm voor het Nederlands. Ik ken uw taal, ja, maar ik zal ook niet liegen. Het is duidelijk dat het Engels me meer boeit dan het Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Ja, de hele franstalige kliek is een verontschuldiging schuldig aan het Vlaamse volk voor de wandaden van vroeger en die van nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() De tijden waarin in onze o zo verdraagzame hoofdstad rijkswachters die het waagden Nederlands te spreken door hun oversten werden uitgescholden voor "ménapiens" ("Menapiërs") en de Brusselaars steevast naar de Vlamingen verwezen met de woordgroep "sales flamins" ("vuile Vlamingen"), liggen nog niet ver achter ons. We hebben het dan over eind jaren '70, toen de racistische anti-Vlaamse partij FDF haar hoogdagen beleefde. De tijd waarin aan de Brusselse ramen bordjes hingen met "Les gens distingués parlent le français" erop ("Beschaafde mensen spreken Frans"), en waarin FDF-affiches de Vlamingen doelbewust associeerden met de collaboratie en het nazisme door in gotische letters te schrijven "Brüssel Vlaams: ça jamais!" (let op de umlaut op het woord Brussel). De boodschap was duidelijk: de Vlamingen zijn barbaren die met de nazi's heulen en wij zullen nooit accepteren dat zij het hier (in hun eigen hoofdstad!) voor het zeggen krijgen. België is ongetwijfeld het enige land ter wereld waar de belangrijkste bevolkingsgroep in zijn eigen hoofdstad geminacht en gehaat wordt, en er op de meeste plaatsen niet in zijn eigen taal terecht kan. Het anti-Vlaamse racisme zit diep ingebakken in de Belgische staat, en kwam in het verleden scherp tot uiting.
Bron: http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/uitspraken.htm Wie wind zaait zal storm oogsten, beste Waalse vrienden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, een Vlaamse vriendin heeft mij eens gezegd : "Y a pas plus con qu'un Flamand". En ik zweer het, ze is Vlaming. Blijkbaar zijn er Vlamingen die een zekere schaamte van hun nationaliteit hebben. Er moet wel een reden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Everytime schreef :
Citaat:
En je kan al schrijven ! Proficiat ? bij 2. Toestand 2004 Everytime ... en dan moet je je zin aanpassen : ... en diegenen die niét in een Vlaamse school ingeschreven kunnen worden zitten in de franstalige scholen ...
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Everytime schreef :
Citaat:
Als men weet dat men iemand te veel geeft dan wordt men uiteindelijk beschaamd. Wie die iemand is moet ik je niet vertellen. Máár, uiteindelijk wordt die schaamte onvermijdelijk omgezet in : - woede, en : - trots. Begin al maar te fluiten naar onze centen, inferieure francophoon.
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |