Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2014, 09:08   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik weet niet, alle technische informatie welke ik ooit gezocht heb in Italië was allemaal in het Italiaans hoor.
Het instructieboekje van mijn alfa romeo daarentegen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 13:27   #62
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En iemand die het middelbaar volbracht heeft en graag wil kuisen is te hoog gekwalificeerd voor de job.

Sé daar moet ik nu eens van kotsen. Al wat gestudeerd heeft en al jaar en dag aan den dop staat, als ze die ergens naar toe willen zenden trekken die hun paraplu open dat dat beneden hun waardigheid is omdat ze daar niet voor gestudeerd hebben.

Hebben ze dan misschien wel gestudeerd om te doppen en is dat dan niet beneden hun waardigheid van te leven van de krijg betaald door andere die niet hun neus op halen voor die zo gezegde minderwaardige functies.

Dat ze al die leeglopers eens aan het werk zetten hé, wat mij betreft geven ze ze allemaal een spaden en laten ze ze ergens een kuil graven totdat ze kangoeroes zien lopen. Ze zullen zich heeeel rap niet langer te schoon voelen voor andere functies te accepteren.

Er zijn jobs waar ze geen geschikte kandidaten voor vinden. Geef die naar omhoog gevallen baronnekes de keus, graven of omscholen, gedaan met met zweven, terug met hun voeten op de begane grond zetten. En willen ze geen van beiden, dat ze dan maar op een houtje bijten, dat is goed voor hun lijn.

Zo kan dat tuig wel voor astronaut gestudeerd hebben, wil dat dan zeggen dat ze, omdat ze nergens een job aangeboden krijgen in de ruimtevaart, dat die voor de rest van hun leven op kosten van een ander op hun lamme krent moeten mogen zitten?
Hierin verschillen wij wel enorm met de VS. Iedereen die afgestudeerd is neemt gelijk welke job aan en zoekt dan verder naar een gepast werk. Maar ja, daar zijn geen stempelgeld noch sociale voorzieningen ter beschikking van schoolverlaters.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 13:27   #63
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En iemand die het middelbaar volbracht heeft en graag wil kuisen is te hoog gekwalificeerd voor de job.

Sé daar moet ik nu eens van kotsen. Al wat gestudeerd heeft en al jaar en dag aan den dop staat, als ze die ergens naar toe willen zenden trekken die hun paraplu open dat dat beneden hun waardigheid is omdat ze daar niet voor gestudeerd hebben.

Hebben ze dan misschien wel gestudeerd om te doppen en is dat dan niet beneden hun waardigheid van te leven van de krijg betaald door andere die niet hun neus op halen voor die zo gezegde minderwaardige functies.

Dat ze al die leeglopers eens aan het werk zetten hé, wat mij betreft geven ze ze allemaal een spaden en laten ze ze ergens een kuil graven totdat ze kangoeroes zien lopen. Ze zullen zich heeeel rap niet langer te schoon voelen voor andere functies te accepteren.

Er zijn jobs waar ze geen geschikte kandidaten voor vinden. Geef die naar omhoog gevallen baronnekes de keus, graven of omscholen, gedaan met met zweven, terug met hun voeten op de begane grond zetten. En willen ze geen van beiden, dat ze dan maar op een houtje bijten, dat is goed voor hun lijn.

Zo kan dat tuig wel voor astronaut gestudeerd hebben, wil dat dan zeggen dat ze, omdat ze nergens een job aangeboden krijgen in de ruimtevaart, dat die voor de rest van hun leven op kosten van een ander op hun lamme krent moeten mogen zitten?
DUBBEL

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 14 september 2014 om 13:28.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 17:55   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo te horen daarjuist op het nieuws, hoe onze reine Tilleke het Sloofke, in het Engels de paralympics opende ... heeft zij niet veel Engelse les gekregen.

"tuu tuuusend and fuurtien"

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 september 2014, 19:04   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het instructieboekje van mijn alfa romeo daarentegen ...

.
Van die dat ge hier In België gekocht hebt wil je zeggen. Maar denk je dat dat ook het geval is bij een ijskreemmachine die ge in Italië zelf koopt. Dimentecate amigo, Italiano e niente altro di Italiano. Solo cosi.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 19:09   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Hierin verschillen wij wel enorm met de VS. Iedereen die afgestudeerd is neemt gelijk welke job aan en zoekt dan verder naar een gepast werk. Maar ja, daar zijn geen stempelgeld noch sociale voorzieningen ter beschikking van schoolverlaters.
En volstrekt juist.
Vooraleer aanspraak te kunnen maken op iets uit het potje moet ge eerst bijgedragen hebben aan het potje. Hier verlaten ze de school en beginnen ze met eerst een sabbat jaartje te nemen op de kosten van zij die hun kloten dag in dag uit staan af te draaien een stinkfabriek.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2014 om 19:10.
Oud 14 september 2014, 19:12   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als één van die piefen die daaraan deel mag nemen, zijn hoge kwaliteiten verder wil zien verzilveren, vb. door een overstap naar shell of wat weet ik, dan zal hij toch zijn Engels eens grondig mogen oppoetsen.

.
En dan? Dat is omgekeerd idem.
Oud 14 september 2014, 19:23   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen daarin dat we verschillen van de VS. In de VS vragen ze op de man af, wanneer ze je ontmoeten, hoeveel je verdient, niet wat ge doet voor de kost. Daarop word je gewogen naar waarde. Hier is het de tittel die je draagt waarnaar je gewogen wordt. Dat een havenarbeider dikwijls meer verdient dan een bankfiliaal directeurtje van niemendal die een garderobe broeken versleten op de universiteit, daar heeft hier niemand boodschap aan. In de VS is het de poen die telt.
Oud 14 september 2014, 19:24   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen daarin dat we verschillen van de VS. In de VS vragen ze op de man af, wanneer ze je ontmoeten, hoeveel je verdient, niet wat ge doet voor de kost. Daarop word je gewogen naar waarde. Hier is het de tittel die je draagt waarnaar je gewogen wordt. Dat een havenarbeider dikwijls meer verdient dan een bankfiliaal directeurtje van niemendal die een garderobe broeken versleten heeft op de universiteit, daar heeft hier niemand boodschap aan. In de VS is het de poen die telt. Hier maken de kleren de man, in de VS is het de poen die de man maakt.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2014 om 19:26.
Oud 14 september 2014, 21:24   #70
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn hierover zowel voor- als tegenstanders. Wat denkt dit forum hiervan?
ik ben voorstander

maar toch even afvragen.
Zou Einstein unief aankunnen in het engels met zijn dyslectie ?
Oud 14 september 2014, 21:39   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
ik ben voorstander

maar toch even afvragen.
Zou Einstein unief aankunnen in het engels met zijn dyslectie ?
Hij heeft lang genoeg gewoond en gewerkt in de VS.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 22:47   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diegenen die speken over eigen volk eerst missen iets : het Engels is geen bedreiging voor Vlaanderen. Het Frans wel.
Waarom vormt Frans wel en Engels geen bedreiging? Wat is de sociologische kracht dan wel van het Frans?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 22:53   #73
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
2

Het mag in Swahili desnoods, als het maar niet in het Frans is, die taal is passé.
Passé? Niet volgens N-VA hoor.

Citaat:
In 2013 werden enkele wijzigingen in het onderwijs goedgekeurd. Zo is er besloten om meer in te zetten op het taalonderwijs. Zo mag vanaf dit schooljaar in Vlaamse lagere scholen het Frans gegeven worden vanaf het derde leerjaar, terwijl dit tot vorig jaar vanaf het vijfde leerjaar kon. De uitzondering hier zijn de Nederlandstalige scholen in en rond Brussel. Daar wordt het Frans al langer vanaf het eerste leerjaar onderwezen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140901_01244054
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 22:56   #74
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom vormt Frans wel en Engels geen bedreiging? Wat is de sociologische kracht dan wel van het Frans?
Dat heel veel Nederlands-onkundige Franstaligen zich in Vlaanderen vestigen, die bij de Vlaming gewoon in het Frans terecht kunnen waardoor de impuls om Nederlands te leren bij die Franstaligen wegvalt of sterk verminderd.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 08:42   #75
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
En hoe denkt meneer dat ik in mijn derde bachelorjaar ben beland? Door even een toverstokje te gebruiken of zo?

Nog één zo'n denigrerende opmerking aan mijn adres en het is het rode driehoekje voor u.
Oei oei, wat ist? Zijn de Russen in het land?

Iedere halve zool die ook maar een klein beetje ervaring heeft met verder studeren, weet dat cursussen van buiten blokken NIET de methode is om aan een diploma te geraken. Wat daar denigrerend aan is om daar een opmerking over te maken, moet u mij maar een keer uitleggen...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 08:46   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De taal op zich was/is niet het probleem, maar eer de imperialistische aard van de cultuur.
De Franse aard is voor Vlaanderen een invasie die onze eigen taal en cultuur verplettert.

Het Engels is onze poort naar internationale wetenschap en handel; op hun beurt zijn dat poorten naar wereldvrede.

En dat is nu zo voor de vuist weg geformuleerd; begint dat dus niet te fileren alsof de woorden afgewogen zijn op een apothekerschaaltje.
Doe wat moeite om het te begrijpen; zelfs om de bewoordingen te verbeteren.

En Jan, ofwel weet en wist gij dat, en voelde/voelt gij zoiets aan uw kleine teen, ofwel wordt gij echt oud.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 september 2014 om 08:48.
Oud 15 september 2014, 08:56   #77
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
En volstrekt juist.
Vooraleer aanspraak te kunnen maken op iets uit het potje moet ge eerst bijgedragen hebben aan het potje. Hier verlaten ze de school en beginnen ze met eerst een sabbat jaartje te nemen op de kosten van zij die hun kloten dag in dag uit staan af te draaien een stinkfabriek.
Bullshit!

Toen ik tien jaar geleden afstudeerde, was er ook geen werk te vinden voor iemand met mijn diploma. Toen heb ik in totaal een kleine twee jaar ergens gewoon in een fabriek gewerkt en tegelijkertijd blijven zoeken en solliciteren (tot ik uiteindelijk toch werk vond volgens mijn diploma). Na nog géén jaar kreeg ik op héél regelmatige basis tijdens sollicitaties al de vraag of ik eigenlijk wél ambitie had om te werken volgens mijn diploma en dat het hoog tijd was dat ik van de werkvloer weg kwam... Als ik dan de opmerking maakte dat dat misschien wel héél het opzet was dat ik net kwam solliciteren, werd je dan meestal met het 'gebrek aan ervaring'-liedje het bos in gestuurd. Dan vraag je je eigenlijk af waarom ze pas afgestudeerden laten komen solliciteren...

Dus al die onnozele opmerkingen, daar moet ik altijd een keer goed mee lachen ( héél goed beseffend dat ik toch nog 'geluk' heb om werk te hebben volgens mijn diploma). Als je afstudeert aan de hogeschool of de unief en je vindt niet meteen werk volgens je diploma, dan heb je 2 keuzes:

- Je gaat niet werken en blijft zoeken naar werk volgens je diploma. Na 9 maand (!) werkloosheid, krijg je je eerste uitkering. Maar dan ben je een profiteur volgens de meesten

- Je neemt wel een job aan die hoegenaamd niet overeenkomt met je diploma en je competenties en je blijft ondertussen zoeken. Dan ben je géén profiteur, maar dan stellen de werkgevers zich vragen bij je 'ambitie'... En het gevaar daarvan is dat éénmaal je in het circuit van jobs die niet aan je diploma voldoen zit, je daar niet zo gemakkelijk uitkomt! Want 12 maand later staat alweer een nieuwe lading pas afgestudeerden klaar, die overduidelijk wel blaken van ambitie.

Als je zo'n parcours als mij aflegt - en zo zijn er elk jaar duizenden! - , dan ben ik er van overtuigd dat voor véél werkgevers zo'n sabbatjaar véél beter op je CV staat dan ergens een jaar onder je diploma gaan werken. En al zeker als je er dan nog wat softskillgezever van vrijwilligerswerk tijdens je sabbatjaar kan toevoegen op je CV. Bovendien is dat niet op de kosten van degene die in een stinkfabriek werkt, want je krijgt als pas afgestudeerde werkloze pas na een klein jaar een uitkering.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 15 september 2014 om 09:04.
Oud 15 september 2014, 09:05   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Bullshit!

Toen ik tien jaar geleden afstudeerde, was er ook geen werk te vinden voor iemand met mijn diploma. Toen heb ik in totaal een kleine twee jaar ergens gewoon in een fabriek gewerkt en tegelijkertijd blijven zoeken en solliciteren (tot ik uiteindelijk toch werk vond volgens mijn diploma). Na nog géén jaar kreeg ik op héél regelmatige basis tijdens sollicitaties al de vraag of ik eigenlijk wél ambitie had om te werken volgens mijn diploma en dat het hoog tijd was dat ik van de werkvloer weg kwam...
....
Ik vind jouw verhaal maar bullshit.

Dat werkgevers tijdens sollicitatiegesprekken moeilijke en ambetante vragen stellen, dat hoort zo.
Het is alleen maar met de antwoorden op dergelijke vragen, dat ze te weten komen hoe stevig je in je schoenen staat.
(vergeet ook niet dat het in ons systeem wel erg duur is om een verkeerd profiel aan te werven, als je dat verkeerd profiel pas opmerkt na de proefperiode ...)

En er zijn inderdaad hooggeschoolden die niet stevig in hun schoenen staan, voor bepaalde aspecten voor bepaalde jobs.
(vb. een afgestudeerde arts kan geen knip waard zijn als huisarts, maar van goudswaarde in de farma-industrie ...)

.

Oud 15 september 2014, 09:32   #79
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind jouw verhaal maar bullshit.

Dat werkgevers tijdens sollicitatiegesprekken moeilijke en ambetante vragen stellen, dat hoort zo.
Het is alleen maar met de antwoorden op dergelijke vragen, dat ze te weten komen hoe stevig je in je schoenen staat.
(vergeet ook niet dat het in ons systeem wel erg duur is om een verkeerd profiel aan te werven, als je dat verkeerd profiel pas opmerkt na de proefperiode ...)

En er zijn inderdaad hooggeschoolden die niet stevig in hun schoenen staan, voor bepaalde aspecten voor bepaalde jobs.
(vb. een afgestudeerde arts kan geen knip waard zijn als huisarts, maar van goudswaarde in de farma-industrie ...)

.
Ja, en wat is je punt nu precies?

1. Er was op het moment dat ik afstudeerde, bijzonder weinig werk voor mensen met mijn diploma.

2. Als er al vacatures waren, dan zochten ze witte merels. Zelfs éénmaal een vacature gezien waarin de ideale kandidaat tussen de 25 en 30 jaar was en minimaal 10 jaar ervaring had. Ja, waarschijnlijk zijn die nog altijd aan het zoeken...

3. Als je er voor kiest om in tussentijd beneden je diploma te gaan werken en blijft solliciteren, dan is na een klein jaar de vraag of je 'misschien een gebrek aan ambitie hebt' tijdens een sollicitatie geen moeilijke of ambetante vraag, maar gewoon een achterlijke vraag!

4. Als je voor de zoveelste ergens 'mag' gaan solliciteren, daarvoor verlof moet nemen van je werk en je na twee minuten al doorhebt dat ze geen schoolverlater zoeken, dan vraag je je af wat je eigenlijk loopt te doen. En of een sabbatjaar nemen eigenlijk geen véél betere optie was geweest.

5. Als je als persoon met een diploma dat gelieerd is aan de industrie tijdens sollicitaties al raar bekeken wordt en zogezegd gebrek aan ambitie vertoont omdat je tijdens je zoektocht naar werk volgens je diploma op de werkvloer zelf gaat werken, dan stel ik mij zware vragen ja. Over hoe dat een gebrek aan ambitie is bijvoorbeeld, over hoe de 'hands-on-mentaliteit' die in quasi élke vacature terug komt dan eigenlijk volgens hen tot uiting komt en over hoe wat ervaring opdoen op een werkvloer zelf nutteloos is bij vactures waarbij ze iemand zoeken die rechtstreekt te maken heeft met die werkvloer.

Dus ja, die initiële opmerking van Garry is dikke bullshit ja. Misschien dat het in het interbellum helemaal anders was met een hoger diploma om werk te zoeken, maar ik ben een diplomakind van de 21ste eeuw. Dus met alle respect, maar iemand die met pensioen is moet mij niet komen vertellen hoe de zoektocht naar werk voor hoger opgeleiden het laatste decennium in elkaar zit. Ik heb er genoeg ervaring mee en genoeg gezien. En dat met een diploma waarvan er élk jaar zogezegd nog enkele honderden meer van zouden moeten afstuderen om het aantal vacatures te kunnen invullen.
Oud 15 september 2014, 09:32   #80
SMI94
Banneling

Standaard

dubbelpost

Laatst gewijzigd door SMI94 : 15 september 2014 om 09:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be