![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dergelijke systemen kunnen voor grote economische groei in achterlopende economieën leiden. Als ze niet bijgestuurd worden kom je echter in Japanse of Argentijnse scenario's terecht. Wat jij als "tragische absurditeit" aanziet is realiteit in welvarende economieën die je niet met formuletjes kan tegenhouden. Als een sociaaleconomisch systeem welvarender is dan anderen kan ze beter protectionistisch te werk gaan als hun doel is te verzuipen in de decadentie van hun welvaart.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een visie die ik volledig deel. Je kan enkel verantwoordelijk zijn voor iets dat binnen jouw eigen macht ligt. Hetgeen buiten je macht ligt kan je beter niet nastreven te veranderen want dat resulteert enkel in blijvende frustratie. Denk maar aan kroonprins Filip die zou gezegd hebben: "Ik wil Koning worden.".
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Als je een sociaal duurzame economie gaat mengen met een inmiddels achterhaald systeem, kom je terecht in schizofrene redeneringen waardoor nooit duidelijk wordt waar het nu echt over gaat.
Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld houdt de fluxen van goederen en diensten bij door OVERGEDRAGEN te worden, ttz, door ergens WEG te gaan en ergens anders TOE TE KOMEN. Als ik appelen heb, en jij hebt geld, en je koopt bij mij appelen, dan is het even belangrijk dat ik dat geld heb, dan dat jij dat NIET meer hebt. Op die manier kan IK nu het equivalent van die appelen gaan consumeren EN JIJ NIET MEER. Omdat dingen maar 1 keer geconsumeerd kunnen worden. Als ik geld heb geleend aan de staat, kon ik die appelen niet meer kopen, maar de staat wel. Die heeft die gekocht (of iemand anders die laten kopen). Opdat de staat mij nu mijn appelen zou teruggeven, moet de staat ervoor zorgen dat iemand die anders die appelen zou consumeren, dat NIET meer kan. DAT is de reden waarom de staat dat geld van iemand moet afpakken. Want die appelen die ik zou kopen met het geld dat ik terugkrijg, als dat geld niet ergens anders werd afgepakt, laat die andere OOK toe van die appelen te kopen en op te eten. Opdat het mijn appelen zouden worden, en NIET die van die andere, moet niet alleen ik dat geld krijgen, maar moet die andere dat geld afgenomen worden. Je hebt geen keuze. Houdt die andere dat geld, en "krijg ik geld terug" uit het niets, dan staan we daar alletwee met onze 5 Euro voor DEZELFDE appelen. Dat lost niks op. Wat we dan gaan doen is opbieden. Maar daarover gaat het hier niet. Het punt is dat mijn appelen TERUGgeven, wil zeggen dat de staat ze ergens anders moet afpakken. Zoals ze destijds de appelen die ik NIET heb geconsumeerd, aan iemand heeft gegeven. Als natuurlijk de staatsambtenaren en politici gedwongen worden om appelen te PRODUCEREN dan is dat wat anders. Ze kunnen mij dan direct mijn appelen geven die ik tegoed had. Maar dat is gewoon "schuld afbetalen".
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2014 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat er protectionisme nodig is om wat als een sociaal duurzame economie bestempeld wordt niet te bezoedelen met andere systemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) jij hebt je geld terug (2) de rechtvaardige rechters hebben de 'staat' naar de gevangenis gestuurd (3) appelen groeien aan bomen, steeds opnieuw (tot nader order) (4) de gevangenen gaan die plukken voor jou Zo geschiedt rechtvaardigheid, dit alles wordt mogelijk met het RDS. Anders gezegd en zoals je ook aangeeft, die ambtenaren worden door de rechtvaardige rechters verantwoordelijk gesteld en gaan nu zelf die appelen produceren. At your service!!! ![]() Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is wat nodig is om "mijn geld terug te hebben". Met boekhoudkundige truukjes kan je mij niet produceren wat ik tegoed heb. Met wat gedrukt papier zal dat niet lukken. Ik heb ECHTE APPELS afgestaan. De appelen die aan de bomen groeien nu die zijn al van iemand, die kan je MIJ dus niet geven zonder ze van die personen AF TE PAKKEN wat nu juist mijn ganse bedoeling is van U doen in te zien. De enige twee manieren om mij mijn appelen terug te geven waar ik recht op heb, zijn: - de staat gevangen zetten en hen nieuwe appelen doen produceren die er anders niet zouden zijn. Aangezien de staatschuld op zijn minst 1 jaar nationaal product is, gaat dat nooit lukken. - van iemand anders de appelen van zijn boom afpakken om die aan mij te geven. Die twee manieren is gewoon "schuld afbetalen".
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan rest - volgens optie 2 - de vraag van wie je appelen gaat afnemen? Heb je ook een schatting van hoeveel je er wilt? Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Wie is Thomas Moore volgens jou? Er zijn er meer zoals je ook weet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Mee eens, je kan duizenden manifesten bedenken, ze worden altijd gekaapt door de narcisten die er geen bal van begrijpen. Beetje later komt dan een nieuw manifest met dezelfde grondsmaak, de escapisten gebruiken wel het gedrag van de narcisten om zich achter te verschuilen, zo hoeven ze zelf geen verantwoordelijkheid te dragen. Alsof dat niet gezien wordt, glashelder nochtans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Patrick, even tussendoor want we zijn nu enkel over jouw geld bezig, ik kan me je kwaadheid voorstellen, de staat heeft je serieus bedrogen. Nu, los van jouw geld moeten er wel nog miljoenen mensen langer gaan werken zonder dat ze iets van de staat terugmoeten (toch niet rechtstreeks). Althans, ze zijn daar niet mee bezig zoals jij, toch zijn ze ook de dupe van dat zelfde wanbeleid. Kunnen we hier geen prioriteit aan geven?
Laatst gewijzigd door tandem : 18 september 2014 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Misschien wordt het ook interessant om die appelen elders te laten produceren, dan krijg je er meer voor hetzelfde geld. Die ambtenaren kunnen dan mee verhuizen, zo kunnen ze zien dat het op een ander nog veel slechter is. Dat excuus gebruiken ze zelf ook altijd om ons te misleiden, de huur van de gevangenis is ginder ook goedkoper, neem ik aan.
![]() |
![]() |
![]() |