Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2014, 20:06   #61
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Bij de nadelen verbonden aan immigratie zit men al aan 1160 bladzijden ... and still counting.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 oktober 2014 om 20:07.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 19:33   #62
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Ik denk dat jij met een geloofscrisis zit. Dit kan ook niet anders, want je gelooft niet in goed of slecht en alles is relatief voor je. Dit is wel een destructieve filosofie waarmee je weinig in het leven zal bereiken. God leert de mens wat goed en slecht is. Als je je daarop baseert om je leven te laten leiden, met als eindbestemming God, dan kan er weinig fout lopen. De juiste beslissingen om te doen zijn altijd in overeenstemming met God's wetten. Ze worden genomen na advies en hulp aan Hem te hebben gevraagd via gebed. Van die beslissingen zul je uiteindelijk de vruchten plukken.
Bezie het zo:
goed is gezegend vs slecht is ongezegend
groeien in het leven vs in cirkeltjes blijven draaien
enz...
Het leven is voor de durvers maar dan op de goede manier.
En dat met een "god" die nooit bestaan heeft en nooit zal bestaan...
We hebben dat echt niet nodig om te weten dat er "goed" en "slecht" bestaat!
De gevaarlijkste uitvinding in en van de mensheid! Kijk naar de islam nu!
Doe maar eens alles wat er in de koran of whatever staat!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 19:37   #63
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, hebt gij wel recht op hun erfenis of degenen die ze in de kolonies hebben uitgebuit, van wie ze de levens hebben verwoest, om de westerse rijkdom op te bouwen?
Wat een afgedraaide zever! De kolonies werden uitgebuit...anders zaten ze elkaar nog op te eten, als slaaf te verkopen, dood te vallen met hele dorpen tegelijk, hadden ze nog steeds niet geweten dat er in hun land iets van waarde te vinden was! Dat zou pas beter zijn geweest!
Voeg daar aan toe dat generaties later dat niet meer moeten aangewreven worden! Net zoals je de islam zou verbieden omdat Mohammed niets anders dan een bandiet en een moordenaar was... Stel je voor!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 10:50   #64
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Er zijn ondertussen zo goed als geen positieve punten van de immigratie opgesomd. Dus die 8 - 10 miljard euro per jaar is weggegooid geld. Tijd om te bezinnen.
Veel tijd om te bezinnen zie ik niet. Gisteren was ik in centrum Brussel. Onvoorstelbaar hoe de massa immigratie die stad heeft omgetoverd in een vuilbak. Maak een wandelingetje tussen noord en zuid treinstation, dwars door het geliefde Brussel van weleer, en je beseft dat West Europa naar de kloten is.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 11:00   #65
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, hebt gij wel recht op hun erfenis of degenen die ze in de kolonies hebben uitgebuit, van wie ze de levens hebben verwoest, om de westerse rijkdom op te bouwen?
Sjonges toch, wat een afgezaagde plaat, zeg.
Ik hoop dat je dan ook nooit naar bijvoorbeeld italië van een gezegende vakantie hebt genoten want die romeinen destijds hebben onze regionen ook vermoord, verkracht, en geplunderd.
En ga nooit naar het noorden hé. Al die Vikings die destijds onze dochters hebben verkracht en onze dorpen leeggeroofd.
en zo kan ik een tijdje doorgaan.
Ga je heel de wereld op hun vingers tikken of zij wel "recht hebben op hun erfenis"? En God's wetten ga je als maatstaf hanteren? Dat wordt pas echt leuk...
Oud 17 oktober 2014, 18:42   #66
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Dit is iets dat recentelijk in een supermarkt is gebeurd.
En wel bij de Jumbo in Son en Breugel.

Een moslimvrouw, gekleed in een burka, stond met haar winkelkarretje in de rij aan te schuiven aan de kassa.
Toen het haar beurt was en ze bij de caissière stond, maakte ze een luide opmerking over de badge die de caissière op haar blouse gespeld droeg, ter steun van de soldaten die in oorlogsgebied vechten.
De caissière raakte de badge aan en zei : "ja mevrouw, ik draag dit met heel veel trots. Mijn zoon verdedigt ons land in een oorlogsgebied en ik draag het voor hem."
De moslimvrouw vroeg vervolgens aan de caissière wanneer ze zou stoppen met haar mannelijke landgenoten te bombarderen, waarbij
ze vermeldde dat ze van Irakese afkomst was."
Op dat moment kwam een man, die ook in de rij stond, naar voren en onderbrak de vrouw met een vriendelijke en beleefde stem:
"Excuseert u mij mevrouw, maar honderdduizenden mannen en vrouwen zoals deze dame haar zoon, hebben gevochten en hun levens gegeven zodat mensen als JIJ hier kunnen staan, in Nederland, dat
MIJN land is, en u de kans geven om ongegeneerd een onschuldige caissière te beschuldigen van het bombarderen van JOUW mannen.
Ik geloof dat, wanneer u zo mondig zou kunnen zijn in Irak,wat u beweert UW land te zijn, dan zouden we vandaag niet moeten vechten.
Maar spijtig genoeg, nu dat u hebt geleerd om uw mening te uiten en zo de Nederlandse mensen te bekritiseren die jou de bescherming geven van MIJN land, zal ik heel graag uw ticket bekostigen dat u
terugbrengt naar UW Irak.
Als je daar dan aankomt, en je kan er overleven met uw verbale uitspraken die u hier blijkbaar WEL durft te uiten, dan zou je misschien de problemen in JOUW land kunnen oplossen die ervoor gezorgd hebben dat u nu in ONS land woont, omdat u daar ter plekke
gelyncht zou worden."
De overige mensen in de rij applaudisseerden.
En ik dus ook....
M'n handen doen nog zeer !

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 17 oktober 2014 om 18:43.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 19:21   #67
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

Een moslimvrouw, gekleed in een burka, stond met haar winkelkarretje in de rij aan te schuiven aan de kassa.
Toen het haar beurt was en ze bij de caissière stond, maakte ze een luide opmerking over de badge die de caissière op haar blouse gespeld droeg, ter steun van de soldaten die in oorlogsgebied vechten.
De caissière raakte de badge aan en zei : "ja mevrouw, ik draag dit met heel veel trots. Mijn zoon verdedigt ons land in een oorlogsgebied en ik draag het voor hem."
De moslimvrouw vroeg vervolgens aan de caissière wanneer ze zou stoppen met haar mannelijke landgenoten te bombarderen, waarbij
Op dat moment kwam een man, die ook in de rij stond, naar voren en onderbrak de vrouw met een vriendelijke en beleefde stem:
"Excuseert u mij mevrouw, maar honderdduizenden mannen en vrouwen zoals deze dame haar zoon, hebben gevochten en hun levens gegeven zodat mensen als JIJ hier kunnen staan, in Nederland, dat
MIJN land is, en u de kans geven om ongegeneerd een onschuldige caissière te beschuldigen van het bombarderen van JOUW mannen.
Ik geloof dat, wanneer u zo mondig zou kunnen zijn in Irak,wat u beweert UW land te zijn, dan zouden we vandaag niet moeten vechten.
Maar spijtig genoeg, nu dat u hebt geleerd om uw mening te uiten en zo de Nederlandse mensen te bekritiseren die jou de bescherming geven van MIJN land, zal ik heel graag uw ticket bekostigen dat u
Als je daar dan aankomt, en je kan er overleven met uw verbale uitspraken die u hier blijkbaar WEL durft te uiten, dan zou je misschien de problemen in JOUW land kunnen oplossen die ervoor gezorgd hebben dat u nu in ONS land woont, omdat u daar ter plekke
gelyncht zou worden."
En ik dus ook....
Prachtig. Er zijn blijkbaar nog heel wat mensen die rationeel kunnen denken.
Oud 17 oktober 2014, 20:30   #68
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Mijn excuses als ik de filosofische toer opga, maar ik denk dat velen uitgaan van de vraag: "Hebben wij meer aanspraak op onze Westerse rijkdom enkel door het feit dat we hier toevallig zijn geboren?"
Wij zijn hier helemaal niet 'toevallig' geboren.
Onze genen woonden hier al 133.000 jaar geleden als Neanderthalers.
Wij zijn als enigen onder de mensen lichamelijk en geestelijk volkomen aangepast aan het leven in het West-Europa. Dit is het resultaat van tienduizenden jaren natuurlijke selectie.
Wij zijn hier niet 'toevallig' geboren.
Een zwarte wordt niet 'toevallig' in Afrika geboren.
Een ijsbeer wordt niet 'toevallig' in het noordpoolgebied geboren.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 07:56   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*Werkvolk voor de vuile jobkes waar ze geen autochtone Belgen meer voor vinden
Heb je enig idee van de verhouding tussen het aantal allochtonen dat 'vuile jobkes doet' en het aantal dat onze sociale zekerheid plundert?

Citaat:
*Een goed afleidingsmanoeuver voor politiekers om de aandacht van de echte problemen af te wenden
Je kan dan evengoed zeggen dat de allochtonen héél positief zijn als stemvee (maar dan wel alleen voor de politici die er volkomen onterecht een mandaat aan ontlenen, en voor de advocaten die er ook nog achter verdienen, maar dat zijn vaak dezelfde)

Citaat:
*Dankzij immigranten hebben wij een nieuwe vijand gevonden en maken we onderling minder ruzie. Als de immigranten er niet zouden zijn zouden we weer lekker kunnen verdergaan met ambras in ons eigen ras
Heel goed dat je er zelf een lach-icoontje achterzet.
Want anders zou ik refereren naar de chronische ruzie tussen de anti-allochtonen en de geïndoctrineerde naïevelingen die allochtonen een verrijking vinden...

Citaat:
*Een knappe moslima zie ik wel zitten. Als ik er eentje vind die wilt neuken is dat vast en zeker een pro.
Moet de hele maatschappij er echt voor opdraaien omdat ge u zelf geen vrouw kunt permitteren?

Citaat:
*Proeven van een andere cultuur is verrijkend. Dankzij de immigranten heb je in elke grootstad een aanbod aan restaurants en specialiteiten die je normaal niet zou vinden.
Dat is heel waar.
Maar ik vind dat wie perse wil proeven van andere culturen dit best doet op de originele plaats van die culturen waar ze thuishoren.
Het origineel is toch beter dan de kopie?
Bovendien behoort cultuur iets te zijn dat je grotendeels op eigen kosten beoefent, in plaats van de excessieve koste ervan af te wentelen op de maatschappij.

Citaat:
*Je voelt je een toerist in je eigen land in bepaalde wijken. Vakantie in eigen land is een pro
Cfr. supra.
Toerist ben je in een vreemd land en op eigen kost.
Dat hoeft onze maatschappij geen cent te kosten, en al zeker geen miljarden.

Citaat:
*De kringloopwinkel zou niet draaien zonder immigranten
Geert Hoste, je bent herkend.

Citaat:
Voel u vrij om deze lijst aan te vullen!
Als ik zo een bruin geval alleen tegenkom, en hij begaat de vergissing om mij aggressief te benaderen, dan kan ik mij eens heel goed uitleven, en dan ben ik een weekje euforisch.
Oud 18 oktober 2014, 08:28   #70
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn excuses als ik de filosofische toer opga, maar ik denk dat velen uitgaan van de vraag: "Hebben wij meer aanspraak op onze Westerse rijkdom enkel door het feit dat we hier toevallig zijn geboren?"
Omdat ik niet in de rijke buurt van Brasschaat ben geboren, kan ik daar dus zomaar een villa binnendringen en 'aanspraak' op de weldaden van hun levensstandaard.

Als buitenlanders hun levensstandaard willen verbeteren, dat zij dan beginnen in hun eigen land. En dat geldt vooral voor moslims die ons tenslotte haten om wat wij zijn. Ik heb de indruk dat veel buitenlanders gewoon te lui zijn om in eigen land iets op te bouwen. Ondanks financiële steun van het Westen. Onze voorouders leefden 100 jaar geleden half onder de grond en hebben zich op eigen houtje opgewerkt, zonder enige hulp van buitenaf. Laat die buitenlanders daar eens een voorbeeld aan nemen. Wij kunnen toch niet heel Afrika en een deel van Azië hier gaan huisvesten. Stel u eens voor dat de Belgische bevolking nog eens vervijfvoudigd.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 oktober 2014 om 08:33.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 09:48   #71
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

gelyncht zou worden."
En ik dus ook....
Wel een vreemd land Nederland.
Zeggen dat Marokkanen blijkbaar genetisch voorbestemd zijn om misdaden te plegen is niet strafbaar, maar vragen of ge meer of minder Marokkanen wenst dan weer wel.
Openlijk sympathiseren met de vijanden van de Nederlandse krijgsmacht, zoals die vrouw in feite doet , ook niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 10:44   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

gelyncht zou worden."
En ik dus ook....
Leuk verhaal...
Spijtig dat het verzonnen is...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 12:27   #73
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zeer kort: voil�*!
...en we geraken het kotsbeu.
Neen, we ZIJN het kotsbeu.
Oud 18 oktober 2014, 13:51   #74
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Leuk verhaal...
Spijtig dat het verzonnen is...
Vertel eens ...
Oud 18 oktober 2014, 13:55   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Vertel eens ...
Dat soort feel-good-stories circuleert al jaren op het net via mails vroeger en nu op de social-media.
Het is jammer dat dit fictieve verhaaltjes zijn, en dat de locals van arrogant gespuis gewoon verdragen dat ze hier niet alleen verblijven en de kassen leegplunderen, maar ook nog eens een grote bek opzetten.
Dat bedoelde Jack, vermoed ik.
Oud 18 oktober 2014, 15:08   #76
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat soort feel-good-stories circuleert al jaren op het net via mails vroeger en nu op de social-media.
Het is jammer dat dit fictieve verhaaltjes zijn, en dat de locals van arrogant gespuis gewoon verdragen dat ze hier niet alleen verblijven en de kassen leegplunderen, maar ook nog eens een grote bek opzetten.
Dat bedoelde Jack, vermoed ik.
Toch een fantastisch land België hé Staaf. In gemeenschapsscholen mag je nu een vergiet of een Duitse punthelm in de klas dragen , als je daar zin in hebt .
Oud 18 oktober 2014, 15:13   #77
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dat met een "god" die nooit bestaan heeft en nooit zal bestaan...
We hebben dat echt niet nodig om te weten dat er "goed" en "slecht" bestaat!
De gevaarlijkste uitvinding in en van de mensheid! Kijk naar de islam nu!
Doe maar eens alles wat er in de koran of whatever staat!
Ik ben blij dat je het gevaar in de Islam ziet.

Maar veralgemeen niet!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 15:17   #78
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Heb je enig idee van de verhouding tussen het aantal allochtonen dat 'vuile jobkes doet' en het aantal dat onze sociale zekerheid plundert?

Je kan dan evengoed zeggen dat de allochtonen héél positief zijn als stemvee (maar dan wel alleen voor de politici die er volkomen onterecht een mandaat aan ontlenen, en voor de advocaten die er ook nog achter verdienen, maar dat zijn vaak dezelfde)

Heel goed dat je er zelf een lach-icoontje achterzet.
Want anders zou ik refereren naar de chronische ruzie tussen de anti-allochtonen en de geïndoctrineerde naïevelingen die allochtonen een verrijking vinden...

Moet de hele maatschappij er echt voor opdraaien omdat ge u zelf geen vrouw kunt permitteren?

Dat is heel waar.
Maar ik vind dat wie perse wil proeven van andere culturen dit best doet op de originele plaats van die culturen waar ze thuishoren.
Het origineel is toch beter dan de kopie?
Bovendien behoort cultuur iets te zijn dat je grotendeels op eigen kosten beoefent, in plaats van de excessieve koste ervan af te wentelen op de maatschappij.

Cfr. supra.
Toerist ben je in een vreemd land en op eigen kost.
Dat hoeft onze maatschappij geen cent te kosten, en al zeker geen miljarden.

Geert Hoste, je bent herkend.

Als ik zo een bruin geval alleen tegenkom, en hij begaat de vergissing om mij aggressief te benaderen, dan kan ik mij eens heel goed uitleven, en dan ben ik een weekje euforisch.
twee
Oud 18 oktober 2014, 15:17   #79
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik ben blij dat je het gevaar in de Islam ziet.

Maar veralgemeen niet!
De meeste mensen hebben een zeker ethisch besef. Maar heeft een "God" daarvoor gezorgd ?
Ik denk dat het gewoon het resultaat is van de evolutie, want anders moesten we voortdurend elkaars kop blijven inslaan en dat is ook geen leven.
Oud 18 oktober 2014, 15:20   #80
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De meeste mensen hebben een zeker ethisch besef. Maar heeft een "God" daarvoor gezorgd ?
Ik denk dat het gewoon het resultaat is van de evolutie, want anders moesten we voortdurend elkaars kop blijven inslaan en dat is ook geen leven.
Dat is natuurlijk een andere discussie

God heeft inderdaad niet voor 'ethisch besef' gezorgd, maar dat is ook niet het doel van religie. Wel een gevolg! (en daarmee heb ik niet gezegd dat er geen andere dingen kunnen zijn die hetzelfde als gevolg hebben)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be