Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2014, 17:15   #61
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Dat is dan uw perceptie. Ik zal je nog een voorbeeldje geven. Een autochtone vrouw uit de buurt die ik redelijk goed ken leeft al twintig jaar van een OCMW loon. Nochtans zie ik haar dagelijks werken in haar tuin en is ze meer op stap dan thuis. Je zou denken dat ze dankbaar is voor de steun die ze van de staat krijgt. Vergeet het. Regelmatig zuipt ze zich een stuk in haar kraag en hangt ze vervolgens het krapulleke uit door bijv. een vuilbak in brand te steken of de muren van het politiekantoor te bekladden met graffiti. Zo heeft ze een aantal kleine delicten op haar strafblad staan waardoor ze ook door geen enkele werkgever in aanmerking wordt genomen voor een job en ze haar luilekkerleventje ongestoord kan voortzetten. Verder verdient ze nog een extra centje door strijkwerk te doen in het zwart, ze hoeft m.a.w. niet te krabben om rond te komen.
En dat haar gedrag goed/fout is daar wens ik me niet over uit te spreken. Het is de perceptie van haar gedrag die de meerderheid in dit land heeft.

Voor mij is zij dus ook een verwilderde hond die moet opgevoed worden en ze heeft in de verste verte niks te maken met de islam. Ik zou in haar geval opteren voor verplicht gemeenschapswerk zoals bijv. gehandicaptenzorg en positieve psychosociale ondersteuning.
Dat kan inderdaad een minder beschaafd mens zijn.
Citaat:
Dus stop met in elke commentaar die iemand geeft islamofobie te zien, want het is voor jou enkel een gemakkelijke manier om de ware aard van de discussie te negeren: nl. het minder geëvolueerd gedrag, ongeacht ras, religie of cultuur. En dat jij een schaap kelen met leedvermaak niet wil bestempelen als 'minder geëvolueerd gedrag' daar gaat het mij niet om. Het gaat over de perceptie die de meerderheid in dit land heeft wanneer ze zulke taferelen zien en dus niet over wat nu juist/fout is, want in essentie kan niemand zich daarover uitspreken.
Handig dat je mijn andere commentaar over de procedures van halal slachten negeert maar mijn punt was net dat dit jouw perceptie is: ze kelen schapen met leedvermaak. In de praktijk gaat het er sereen aan toe met godsvrees, nederigheid en gehoorzaamheid aan Allah. God moet ook niets van een bende verwilderden, zoals de Arabieren waren voor de islam naar hen kwam.

Misschien is een meerderheid in dit land zelf aan het verwilderen? De islamofoben op dit forum beschouw ik nu niet echt beter geëvolueerd om eerlijk te zijn. En de perceptie van niet-moslims interesseert me eigenlijk niet. Religie en deze belijden is iets tussen God en de gelovige.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 17:24   #62
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat kan inderdaad een minder beschaafd mens zijn.

Handig dat je mijn andere commentaar over de procedures van halal slachten negeert maar mijn punt was net dat dit jouw perceptie is: ze kelen schapen met leedvermaak. In de praktijk gaat het er sereen aan toe met godsvrees, nederigheid en gehoorzaamheid aan Allah. God moet ook niets van een bende verwilderden, zoals de Arabieren waren voor de islam naar hen kwam.

Misschien is een meerderheid in dit land zelf aan het verwilderen? De islamofoben op dit forum beschouw ik nu niet echt beter geëvolueerd om eerlijk te zijn. En de perceptie van niet-moslims interesseert me eigenlijk niet. Religie en deze belijden is iets tussen God en de gelovige.
Ik ben het met je eens. Het is echt te grappig voor woorden. Ik hoor in het dagelijks leven constant autochtonen uitspraken doen als: "Ze zouden die haatbaarden zelf de keel moeten oversnijden!" en beseffen niet hoe ze zelf meer en meer beginnen lijken op wat ze verafschuwen. Tussen zeggen en doen ligt natuurlijk een verschil, maar het is ergens toch lachwekkend en anderzijds ook triest.

Dat de perceptie van niet-moslims je niet interesseert vind ik spijtig. Het zou je alleen maar sieren mocht je je daar ook voor open stellen, want enkel dan kan je je volgens mij echt van hen, de islamofoben zoals je ze noemt, onderscheiden. Doe je dit niet dan ben je net zoals hen. Je staat enkel aan de andere kant van de lijn maar bent even kortzichtig.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 17:44   #63
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Islamofobie is een begrip uit de trukendoos van de racistische agressor, irrationele angst voor de islam is iets wat onmogelijk kan bestaan.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 21:35   #64
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen verschil. Ergens geboren worden is (volgens mij) puur geluk en geeft niet meer of minder recht om te profiteren.

Da's het voornaamste punt waarin wij twee duidelijk verschillen.
U bekijkt het vanuit een verkeerd standpunt : het IK-standpunt.

U moet het anders bekijken :

Ik heb veel liever dat mijn kinderen die toevallig uit mij zijn geboren, gebruik maken van de sociale zekerheid, dan dat een migrant dat doet.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 23:15   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat denkt ge van de optie: Middeleeuwers begeleiden naar onze tijd? Niet met een pak slaag van de zweep, maar positief opvoedkundig, zoals een hond opvoeden, met af en toe een koekje van het OCMW?
Opvoeden van kinderen begint in de eerste plaats bij de ouders zelf.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 23:16   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De koekjestrommel is leeg!
Zeker en vast !
Oud 19 oktober 2014, 23:22   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religie en deze belijden is iets tussen God en de gelovige.
Niet als daarbij wetten overtreden worden.
Oud 20 oktober 2014, 09:24   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen verschil. Ergens geboren worden is (volgens mij) puur geluk en geeft niet meer of minder recht om te profiteren.

Da's het voornaamste punt waarin wij twee duidelijk verschillen.
neen, dit gaat niet over de plaats waar men geboren is.

Dit gaat over het feit dat sommigen zelfs willen emigreren om hier (onterecht) aan de vetpotten te zitten, terwijl die vrouw die moeite niet heeft gedaan. In beide gevallen gaat het over onterecht gebruik van sociale voorzieningen.

Maar het verschil zit hem er ook in dat ik wèl mag zeggen: "ik wil minder tokkies in mijn straat", maar blijkbaar niet mag zeggen "ik wil minder Marokkanen in mijn straat".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 09:53   #69
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen, dit gaat niet over de plaats waar men geboren is.

Dit gaat over het feit dat sommigen zelfs willen emigreren om hier (onterecht) aan de vetpotten te zitten, terwijl die vrouw die moeite niet heeft gedaan. In beide gevallen gaat het over onterecht gebruik van sociale voorzieningen.

Maar het verschil zit hem er ook in dat ik wèl mag zeggen: "ik wil minder tokkies in mijn straat", maar blijkbaar niet mag zeggen "ik wil minder Marokkanen in mijn straat".
Die discriminerende dubbele standaard heeft men nodig hé.
Men wil immers maar wat graag de mening van een ander aan banden leggen maar zelf moet men zijn gangen kunnen gaan.
Ik heb al vaker op dit forum geschreven dat het benoemen van racisme louter afhankelijk is van het profiel van de dader en niet van de vermeende daad.
Op een school in de regio sloeg onlangs een Marokkaan een Turk bijna dood op basis van racistische motieven, meer dan een bescheiden krantartikeltje zonder duidelijke racisme vermelding zal je hier niet van terugvinden.
Mocht de dader echter een Vlaming zijn geweest dan hadden we heus niet tussen de regels moeten zoeken waar het nu eigenlijk omging.
Oud 20 oktober 2014, 12:04   #70
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat de 2de groep racisten de 1ste groep voedt. Extremisten vergoelijken hun daden altijd dóór het bestaan van een omvangrijkere groep minder extremen of zoals jij ze noemt: 'gematigde' racisten van de 2de groep.

Trouwens er is vaak ook geen eenduidige grens tussen de 1ste en de 2de groep racisten. Ze vertroebelt zonder dat men het zelf beseft. Het begint met een onschuldig mopje over de dikke lippen van een neger en al gauw mondt de minachting uit in haat, haat wordt agressie, enz.

En weet ge waarom? Omdat diezelfde neger ook een mens is die voelt dat men hem als minderwaardig aanziet en zich uiteindelijk ook zo zal gaan gedragen. Actie-reactie, het hek is van de dam.

Mensen zoals jij hebben het altijd over: "De multicul samenleving is een grote mislukking", maar jullie beseffen niet dat jullie voor een groot deel zelf verantwoordelijk zijn voor de huidige problemen. Ik zie het zo vaak. Collega's van me die beweren dat ze totaal niet racist of aanvallend zijn, maar alleen al de manier dat ze naar een moslim kijken of de manier waarop ze hen aanspreken zet meteen aan tot een defensieve houding van de moslim in kwestie. Het ergste is dat ze het van zichzelf niet meer zien en het gewoon normaal vinden. Zoals gij het blijkbaar normaal vindt om te behoren tot de 2de groep racisten.

Laatst liep ik door mijn (sociale) wijk en zag ik drie meisjes van een jaar of 6 met elkaar spelen. Een Marokkaanse, een zwartje en een Vlaamse. Hoe mijn hart zich op dat moment vervulde met een gevoel van warme gelukzaligheid, je hebt er geen idee van. Ze spraken alle drie perfect Nederlands, ze speelden en lachten zonder enige mentale barrière tussen hen. Enkel de fysieke kenmerken gaven prijs dat het om drie meisjes van verschillende origine ging.
En dan komt gij hier zaken lullen als: "De allochtoon is een tweederangsburger". Mijn goed humeur weer vergald en mijn hoop op een betere wereld weer aan diggelen.
Inderdaad. Heel mooi verwoord. Die drie jonge meisjes van 6 hebben het allemaal veel beter begrepen dan de volwassenen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 12:23   #71
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Mooie post Lance, vooral bij dat stukje van je collega's die beweren niet racistisch zijn moest ik lachen.

Je ziet het bijvoorbeeld ook heel erg terug in de zwarte piet discussie in Nederland.

Voorbeeld van een gesprek:

Iemand die tegen zwarte piet is: waarom zou je zwarte piet niet vervangen? ik zie het als een racistische karikatuur en het kwetst veel mensen.

Pro zwarte piet meneer of mevrouw: Ik ben niet racistisch, maar als je tegen zwarte piet bent dan ga je toch lekker terug naar je eigen land !!!

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 17:03   #72
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Voorbeeld van een gesprek:

Iemand die tegen zwarte piet is: waarom zou je zwarte piet niet vervangen? ik zie het als een racistische karikatuur en het kwetst veel mensen.

Pro zwarte piet meneer of mevrouw: Ik ben niet racistisch, maar als je tegen zwarte piet bent dan ga je toch lekker terug naar je eigen land !!!

Iemand die tegen de hoofddoek is: Waarom zou je de hoofddoek niet laten? Het kwetst veel mensen.
Pro hoofddoek meneer of mevrouw: Racist!, Islamofoob!, Haatzaaier!, Vervolging!
Oud 20 oktober 2014, 22:23   #73
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet als daarbij wetten overtreden worden.
Seculiere wetten (man made laws) zijn voortdurend onderhevig aan verandering, naargelang de waan van de dag (of liever periode). Goddelijke wetten zijn onveranderlijk en universeel. Het is dus erger om deze laatste te overtreden voor gelovigen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 01:36   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Seculiere wetten (man made laws) zijn voortdurend onderhevig aan verandering, naargelang de waan van de dag (of liever periode). Goddelijke wetten zijn onveranderlijk en universeel. Het is dus erger om deze laatste te overtreden voor gelovigen.
Kan je dan eens tegen moslims zeggen dat ze geen geld mogen ontvangen dat niet uit arbeid voortkomt volgens hun goddelijke wetten.
Oud 21 oktober 2014, 13:39   #75
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Iemand die tegen de hoofddoek is: Waarom zou je de hoofddoek niet laten? Het kwetst veel mensen.
Pro hoofddoek meneer of mevrouw: Racist!, Islamofoob!, Haatzaaier!, Vervolging!
Wat kan het kledingstuk van de ene persoon nu de andere persoon kwetsen???
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 21 oktober 2014, 13:49   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat kan het kledingstuk van de ene persoon nu de andere persoon kwetsen???
Ik heb een probleem met zwarte laarzen en een zwart kostuum. Als er daarbij nog een zwarte KEPIE komt ga ik toch wel lopen.
En dat moet dan aan het loket van het gemeentehuis zitten?

Tja.... wat kan het kledingstuk van de ene persoon nu de andere persoon kwetsen hé.

Als moslima's volgens hun koranneke hun tafellaken over hun glanzende lokken moeten hangen om aan de buitenwereld te laten zien dat ze moslima zijn en dus niet hoeven gestenigd of verkracht (zie huidige situatie met ISIS) te worden, dan stoort me dat zeer ja.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 oktober 2014, 13:55   #77
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebri...te-eisen.dhtml

Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 14:02   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
ergo : gelovigen horen niet in een seculaire maatschappij

lijkt me logisch. Vooral omdat ze hun eigen islamitische paradijzen al hebben waar ze in alle peis en vree kunnen genieten van een leven op de wijze van Allah. A la façon d'Allah zullen we maar zeggen.
DOEN !

Oud 21 oktober 2014, 14:37   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Circe, we kennen allemaal jouw voorliefde voor het nazisme en je pathologische haat en racisme tegen Afrikanen. Het feit dat jij een traditioneel Afrikaans kledingstuk gelijkstelt met een SS-uniform verbaast ons dus niets.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 21 oktober 2014, 14:53   #80
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"goddelijke wetten" zijn een uitvinding van één of andere halve gare.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be