Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2014, 12:19   #61
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik kan niet zwemmen voor 2€ en jij ook niet.

Nog even een poging:

dus Rudy:

hier wordt GEPROMOOT dat TURKSE EN MAROKKAANSE MANNEN mogen zwemmen tegen minder dan de helft van het normale tarief.

Jij en ik moeten 4.90 €betalen en mogen tijdens die uren van apartheidszwemmen NIET binnen.
Jij niet omdat je geen Turk of Marokkaanse man bent en ik niet omdat ik ook geen man ben.

Denk je dat het zo zal gaan?
Ge slaat hier wel twee dingen door elkaar hé!

Als de stichting Kantara-Brug dat zwembad afhuurt en ze betalen daarvoor de prijs die men vraagt om dat zwembad voor een uur af te huren, dan is het toch hun keuze wie ze laten deelnemen en hoeveel ze die deelnemers laat betalen om mee te doen aan die activiteit? Als zij toekomen met 2 euro om hun kosten te dekken, of als zij een kas hebben die een stuk bijspringt, dan is dat toch hun zaak?

Als ik met mijn voetbalvereniging 5 banen in een bowlingzaak afhuur voor 3 uur, en ik betaal daar bijvoorbeeld een forfait van 750 euro voor. Dan is het toch de zaak van mijn voetbalvereniging als ze beslist om alleen maar leden van de voetbalploeg en hun gezin te laten deelnemen en die deelnemers te laten meedoen voor 50 cent per spel per persoon, terwijl de normale prijs voor particulieren anders 2.5 euro per persoon per spel is? Wat is het probleem eigenlijk?

Laatst gewijzigd door SMI94 : 7 oktober 2014 om 12:36.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 12:23   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ge slaat hier wel twee dingen door elkaar hé!

Als ik als privépersoon of als vereniging een zwembad afhuur en ik betaal daarvoor de prijs die men vraagt om dat zwembad voor een uur af te huren, dan is het toch mijn keuze hoeveel ik de deelnemers laat betalen om mee te doen aan die activiteit? Als zij toekomen met 2 euro om hun kosten te dekken, of als zij een kas hebben die een stuk bijspringt, dan is dat toch hun zaak?

Als ik met mijn voetbalvereniging 5 banen in een bowlingzaak afhuur voor 3 uur, en ik betaal daar bijvoorbeeld een forfait 750 euro voor. Dan is het toch de zaak van mijn voetbalvereniging als ze beslist om alle deelnemers te laten meedoen voor 50 cent per spel per persoon, terwijl de normale prijs voor particulieren anders 2.5 euro per persoon per spel is? Wat is het probleem dan?
als ik het zwembad afhuur en ik maak reclame voor "ENKEL BLANKE MANNEN EN VROUWEN TOEGELATEN" dan kan ik naar het CGKR.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 oktober 2014 om 12:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 12:35   #63
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik het zwembad afhuur en ik maak reclame voor "ENKEL BLANKE MANNEN EN VROUWEN TOEGELATEN" dan kan ik naar het CGKR.
Als je al naar het CGKR moet daarvoor (dat zég jij, dat is géén feit), dan is het teken dat je het dom hebt aangepakt!

Huur dan dat zwembad en maak dan reclame dat 'enkel leden' toegelaten zijn van jouw vereniging. En als jouw vereniging enkel blanke mannen en vrouwen heeft of toelaat, tja dan gaan tijdens dat uur enkel maar blanke mannen en vrouwen in dat zwembad aanwezig zijn hé. Niks racistisch aan.

Trouwens: al geen enkel tegenargument meer over die toegangsprijs? Al uitgeargumenteerd? Valt me wat tegen, hoor!

Laatst gewijzigd door SMI94 : 7 oktober 2014 om 12:39.
Oud 7 oktober 2014, 14:13   #64
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is inderdaad een geval voor het CGKR, en zou daar moeten worden aangeklaagd, al was het maar om het CGKR te dwingen, serieus te zijn (wat bij een overheidsinstantie vrijwel onmogelijk is, maar goed).
Oud 7 oktober 2014, 14:30   #65
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Huur dan dat zwembad en maak dan reclame dat 'enkel leden' toegelaten zijn van jouw vereniging. En als jouw vereniging enkel blanke mannen en vrouwen heeft of toelaat, tja dan gaan tijdens dat uur enkel maar blanke mannen en vrouwen in dat zwembad aanwezig zijn hé. Niks racistisch aan.
Dus je bent akkoord dat 'enkel autochtone mannen' racistisch zou zijn? Want daar gaat het hier net over. Niet 'enkel leden'.

Citaat:
Trouwens: al geen enkel tegenargument meer over die toegangsprijs? Al uitgeargumenteerd? Valt me wat tegen, hoor!
Heel het punt van dit topic is nu net dat bovenstaand racisme en seksisme met belastinggeld gesubsidieerd wordt. Lees misschien de eerste post nog eens.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 14:31   #66
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dit is inderdaad een geval voor het CGKR, en zou daar moeten worden aangeklaagd, al was het maar om het CGKR te dwingen, serieus te zijn (wat bij een overheidsinstantie vrijwel onmogelijk is, maar goed).
Dat is een goed idee zie, we geven het CGKR internationale bevoegdheid
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 15:46   #67
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Mocht Dewinter of Wilders een exclusieve zwempartij voor niet-moslims organiseren met korting, waarbij moslims mee mogen opdraaien voor de kosten dan zou het voor een aantal mensen vast gemakkelijker te begrijpen zijn waar het om gaat.
Niet alleen makkelijker te begrijpen, de kranten zouden vol staan, Terzake zou er een complete uitzending aan besteden en de klacht van Jozef De Witte zou al vertrokken zijn.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 09:50   #68
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dat is een goed idee zie, we geven het CGKR internationale bevoegdheid
Oei, 't was in Nederland!

Nu bestaat er wel al zo'n internationale bevoegdheid, niet voor het CGKR, maar voor een aanhangsel van het Verdrag van Lissabon (grondrechtenverdrag, de juiste titel vind je wel ergens) en dus, helaas, voor het Europees Hof van Justitie, waarmee het mensenrechtenhof in Straatsburg geen beetje de pas wordt afgesneden.

Dit was eigenlijk één van de grote misdaden die in de goedkeuring van het Verdrag van Lissabon besloten lagen, maar niet om redenen die in deze draad thuishoren.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 8 oktober 2014 om 09:53.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 11:36   #69
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je bent akkoord dat 'enkel autochtone mannen' racistisch zou zijn? Want daar gaat het hier net over. Niet 'enkel leden'.
Waar lees jij dat?

Citaat:
Heel het punt van dit topic is nu net dat bovenstaand racisme en seksisme met belastinggeld gesubsidieerd wordt. Lees misschien de eerste post nog eens.
En leg mij eens uit waarom ik wakker zou moeten liggen van Nederlands belastingsgeld?!

Trouwens, een vereniging doet toch met haar subsidies wat zij wil?
Oud 8 oktober 2014, 11:38   #70
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Mocht Dewinter of Wilders een exclusieve zwempartij voor niet-moslims organiseren met korting, waarbij moslims mee mogen opdraaien voor de kosten dan zou het voor een aantal mensen vast gemakkelijker te begrijpen zijn waar het om gaat.
Niet alleen makkelijker te begrijpen, de kranten zouden vol staan, Terzake zou er een complete uitzending aan besteden en de klacht van Jozef De Witte zou al vertrokken zijn.
Als Dewinter of Wilders een zwembad afhuren en enkel leden van hun partij toelaten en dit aan een kostprijs die lager is dan een normaal individueel ticket, wie zou daar dan van wakker liggen?! En wat zou daar verkeerd mee zijn?

Je ziet spoken vriend!
Oud 8 oktober 2014, 12:10   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat?
Dat heet: vergelijking maken

Citaat:
En leg mij eens uit waarom ik wakker zou moeten liggen van Nederlands belastingsgeld?!

Trouwens, een vereniging doet toch met haar subsidies wat zij wil?
U hoeft niet wakker te liggen van Nederlands belastingsgeld, maar deze situatie kan zich morgen ook in Belgique voordoen.
Een vereniging doet niét met haar subsidies wat ze wil, ze moet ten eerste een sluitend plan voorleggen, waarvoor ze subsidies kan ontvangen en ten tweede moet dat plan beantwoorden aan de anti discriminatie en anti racismewetten. Apartheidszwemmen voor twee specifieke "nationaliteiten"/ geloofsgenoten beantwoordt NIET aan de AD wetten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 13:14   #72
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als Dewinter of Wilders een zwembad afhuren en enkel leden van hun partij toelaten en dit aan een kostprijs die lager is dan een normaal individueel ticket, wie zou daar dan van wakker liggen?! En wat zou daar verkeerd mee zijn?

Je ziet spoken vriend!
Leden van hun partij heb ik nergens geschreven, dat is wat jij er van maakt.

In Nederland gaat het ook niet om leden van het subsidieclubje maar om Marokkanen en Turken.
Oud 9 oktober 2014, 10:35   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je ziet spoken vriend!
Sinds wanneer ben je lid van een partij, wanneer je een Turkse of Marokkaanse man bent?
Waarom zouden mensen apart zwemmen op basis van hun afkomst? Dat is niets anders dan apartheid, lijkt u dit wenselijk binnen een samenleving die toch al bol staat van multiculturele spanningen?
Nee toch, gebruik uw gezond verstand dan een beetje...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 10:49   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Leden van hun partij heb ik nergens geschreven, dat is wat jij er van maakt.

In Nederland gaat het ook niet om leden van het subsidieclubje maar om Marokkanen en Turken.
Het gaat zelfs niet om een eenmalige activiteit van een clubje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 11:46   #75
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
U hoeft niet wakker te liggen van Nederlands belastingsgeld, maar deze situatie kan zich morgen ook in Belgique voordoen..
Mevrouw, als ik moet wakker liggen van alles wat er in België zou kunnen gebeuren, dan moet ik nooit meer slapen.

Citaat:
Een vereniging doet niét met haar subsidies wat ze wil, ze moet ten eerste een sluitend plan voorleggen, waarvoor ze subsidies kan ontvangen en ten tweede moet dat plan beantwoorden aan de anti discriminatie en anti racismewetten. Apartheidszwemmen voor twee specifieke "nationaliteiten"/ geloofsgenoten beantwoordt NIET aan de AD wetten.
Heb jij eigenlijk al ooit in het bestuur van een vereniging gezeten?!

Ik anders wel, en ik heb méér dan eens de subsidieaanvraagdossiers ervoor samengesteld. Daarin beschrijf je welke vereniging je bent, hoeveel leden je telt, hoeveel activiteiten je organiseert, hoeveel bestuursvergaderingen je doet, hoeveel activiteiten je organiseert waar je inkom voor vraagt, hoeveel activiteiten je zonder inkom organiseert, aan hoeveel gemeentelijke activiteiten je meedoet (bvb kerstmarkt, papierophaling, kuisen van de bermen, jeugdraadvergaderingen, activiteiten georganiseerd door de jeugdraad ...),...

Op basis daarvan werd dan bepaald hoeveel subsidie wij kregen van de gemeente voor het daaropvolgend werkjaar. En met die subsidie besliste je als vereniging VOLLEDIG autonoom hoe je die gebruikte! Nooit hebben wij ook maar énig woord uitleg moeten geven in een aanvraag over hoe we de vorige subsidie gebruikt hadden. Dat speelde géén enkele rol bij het bepalen van de eventuele volgende subsidie. Laat staan dat de gemeente - want in ons geval ging het om gemeentelijke subsidies - natrok (of kon natrekken) of onze vereniging eigenlijk niet racistisch of discriminerend was.

Trouwens: hoe bepaal je discriminerend? Is een meisjeschiro discriminerend omdat er enkel meisjes toegelaten worden? Waar ik als kind woonde had je een jongensscouts en een meisjeschiro. Wou je als meisje bij de scouts of als jongen bij de chiro, welja dan had je pech. En die verenigingen kregen - volledig terecht overigens! - ook gemeentelijke subsidies. Dus kom mij hier nu alstublieft niet vertellen dat ik niet weet hoe subsidies in mekaar zitten hé...

Laatst gewijzigd door SMI94 : 9 oktober 2014 om 11:51.
Oud 9 oktober 2014, 11:55   #76
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sinds wanneer ben je lid van een partij, wanneer je een Turkse of Marokkaanse man bent?
Waarom zouden mensen apart zwemmen op basis van hun afkomst? Dat is niets anders dan apartheid, lijkt u dit wenselijk binnen een samenleving die toch al bol staat van multiculturele spanningen?
Gebruik jij je gezond verstand een keer zeg!

Waarom huurt een bedrijf een cinemazaal of een pretparkt af? Waarom huurden wij met onze vereniging destijds 3 bowlingbanen of een sportzaal af? Waarom huurt een familie een zaaltje af? ...

Dus waarom kan een vereniging - die enkel mannelijke allochtonen telt - dan om dezelfde reden geen zwembad afhuren?
Oud 9 oktober 2014, 12:07   #77
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat veel te maken heeft met het feit dat men anno 2014 aan het begrip “racisme” nog steeds het beeld ophangt van de blanke eerder rechtse man en vrouw.
Zowel in de politiek als in de media zal men zo goed als nooit dit begrip aanwenden in linkse, religieuze of andere context, terwijl nochtans voldoende voorbeelden voorhanden zijn.
Zo werd op een school in de regio een Turkse jongen bijna doodgeslagen door een Marokkaan op basis van onmiskenbaar racistische motieven maar werd dit in de media niet op die manier gepresenteerd.
Oud 9 oktober 2014, 14:26   #78
vlaams realist
Banneling

Standaard

Turken en Marokkanen zijn gewend geraakt aan subsidies .
Elke keer als ze in een studie achterop geraken , krijgen ze een subsidie .
Waarom inspanning doen ? Achterlijk zijn betaald stukken beter .
Klagen over gemiste kansen is leuker dan werken .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 14:30   #79
vlaams realist
Banneling

Standaard

Hopelijk heeft dat zwembad dan ook uren voorzien voor niet-turken .
Dan kunnen de andere mensen eens ongestoord zwemmen in hun zelfbetaald zwembad .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 23:10   #80
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard Ik herhaal:

Waarom makkelijk , als't ook moeilijk kan ??
"bouw uw eigen zwembad maar"

Vwala , en dan kunnen ieder zijn/haar eigen regels toepassen , aldaar !!
En dan kan er geen verder gezeik meer zijn !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be