Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2014, 13:42   #61
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Varrus Bekijk bericht
Ik denk dat het antisemitisme heden ten dage eerder (extreem-)links is. Om een of andere reden (die ik écht écht écht eens zou willen kennen!) voelen linksen zich geroepen om de islam en haar aanhangers steeds te beschermen, en wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien: links is voor een heel groot stuk antisemitisch.
Uiterst links is vaak antisemitisch, maar op een veel subtielere manier dan extreem rechts. Verwar dat overigens niet met kritiek op Israël van gewoon links.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 13:47   #62
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

LinkSS is inderdaad heel erg anti-semitisch, veel erger dan rechts.
Jouw godsdienstige en nationalistische gebral in combinatie met jouw neerbuigende manier van discussie voeren lijkt erg op die van antisemitische forummers.
Oud 3 november 2014, 13:57   #63
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik denk dat u zich vergist. Er wordt hier vooral gereageerd op religieus fundamentalisme van Eli, die dit forum gebruikt (of misbruikt) ter bevrediging van zijn bekeringsdrang. Voor ik hem ben tegengekomen op dit forum was heel het Israel/Palestijnen conflict voor mij een 'ver van mijn bed show'. Nu ik mij erin heb verdiept (dank zij Eli en Dixie) ben ik tot de vaststelling gekomen hoe destructief heel dat irrationeel religieus fundamentalisme is. En de drijfveer is niet spiritueel, maar pure hebzucht. En zucht naar macht en territorium.
Ik vergis mij in deze kwestie zeer zeker niet. Degenen die hier het hardst schreeuwen tegen Israël hangen extreme ideologieën aan, hetzij (neo)fascisme, hetzij communisme. Let wel: kritiek op Israël, met name op zijn nederzettingenbeleid is logisch en moet kunnen.
Oud 3 november 2014, 16:10   #64
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jouw godsdienstige en nationalistische gebral in combinatie met jouw neerbuigende manier van discussie voeren lijkt erg op die van antisemitische forummers.
Bs'd

Met dit verschil dat ik niet anti-semitisch ben.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 16:14   #65
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waar hebt gij 't over gast, denkt ge misschien dat ik ooit bang geweest ben voor dat soort, nooit van ze leven.
zeker van, het begint altijd met ontkenning ? uw "mohamedanen" bashing/alle moslims op 1 extremistisch hoopke discours is nochtans duidelijk genoeg.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 16:30   #66
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik vergis mij in deze kwestie zeer zeker niet. Degenen die hier het hardst schreeuwen tegen Israël hangen extreme ideologieën aan, hetzij (neo)fascisme, hetzij communisme. Let wel: kritiek op Israël, met name op zijn nederzettingenbeleid is logisch en moet kunnen.
Geef eens een voorbeeld.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 16:51   #67
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vanzelfsprekend, als blijkt dat niet enkel in 't gehate Israel, maar ook in 't democratische VK mensen niet welkom/gewenst zijn omwille van hun mening.

Maakt 't 'n beetje moeilijker om enkel op Israel te kakken, dus wordt er maar automatisch vanuit gegaan dat iemand die niet moet weten van de gore mohamedanerij meteen ook angst heeft voor de aanhangers.
Nog niet misschien.

Maar waarvoor eigenlijk, politiek correct doet nog zo haar best ons te laten geloven dat ze gematigd, vredelievend, tolerant e.d. zijn.

Als afleidingsmanoeuvre is 't waarschijnlijk ook wel handig.
Dat israel een franse striptekenaar voor 10 jaar de toegang ontzegt tot israel en de bezette palestijnse gebieden omdat zijn strips de palestijnse zaak te rooskleurig belichten, en u catalogeert de verontwaardiging hiertegen als 'kakken op israel', spreekt opnieuw voor zich.

Wilders is ooit de toegang tot het VK ontzegd uit vrees voor oproer en onlusten (fitna voorstelling), een half jaar later is die toegangs weigering terecht onwettig verklaard geweest. Wilders is met zijn extreem discours (en kan hiermee het VK binnen wanneer hij maar wilt) niet te vergelijken met die striptekenaar, diee striptekenaar zal in elk geval geen aanleiding zijn tot onrust, wie heeft er trouwens ooit van gehoord. Feit is dat huidig bewind in israel geen kritiek dult.

poco's , wilders, links - rechts ... dat is zo passé zeg

Laatst gewijzigd door piazzolla : 3 november 2014 om 16:57.
Oud 3 november 2014, 16:53   #68
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht

Gaan we weer offtopic, dit gaat over Israël , niet over een andere fundamentalistische reactie.
Die vergelijking is geenszins offtopic beste moslim.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 16:55   #69
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Een fransman die 10 jaar niet 'binnen' mag? Ok. Next.
Inderdaad, maar onze moslim is dan ook hier om nutteloze ballast aan ons op te dringen. Wie interesseert dat nu dat die 10 jaar niet binnen mag. Hij heeft het ws zelf gezocht. NEXT
Oud 3 november 2014, 16:57   #70
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld.
Extreem rechts: de meesten hebben een ban gekregen sinds ik op dit forum kom. MaxvanDietschland is een fascist die een fascistisch keizerrijk bestaande uit de Benelux nastreeft. Hij is echter op die gedachte teruggekomen, omdat hij 'de Hollanders veel te zionistisch' vindt.
Uiterst links: Tomm. Hij is keihard in zijn kritiek op Israël, maar verdedigt de stelselmatige misdaden van communistische landen en hun niet-communistische opvolgers.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 3 november 2014 om 16:58.
Oud 3 november 2014, 16:59   #71
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Maak eens een paar kritische strips over Marokko of Turkije , en ga er daarna op bezoek . De beschaafde wereld zal snel krimpen op die manier .
Ik denk dat ge dan zelfs onmiddellijk in die genoemde landen word opgesloten, als ge de opgekomen achterlijke allez-haktmaar bende betogers overleefd natuurlijk.
Oud 3 november 2014, 17:07   #72
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Extreem rechts: de meesten hebben een ban gekregen sinds ik op dit forum kom. MaxvanDietschland is een fascist die een fascistisch keizerrijk bestaande uit de Benelux nastreeft. Hij is echter op die gedachte teruggekomen, omdat hij 'de Hollanders veel te zionistisch' vindt.
Uiterst links: Tomm. Hij is keihard in zijn kritiek op Israël, maar verdedigt de stelselmatige misdaden van communistische landen en hun niet-communistische opvolgers.
Sinds 3-4 maanden zijn er meerdere discussie threads waar Israel en Gaza (palestijnen) centraal staan.
MaxvanDietschland heb ik er NOOIT gezien. Tomm was er in het begin en plaatste de kwestie in een geostrategisch perspectief (pro rusland, anti VS), NOOIT heb ik in die threads ophemeling van communistische misdaden gezien, enkel kritiek op israel (en USA).
Dus over wie hebdet nu alsof criticasters van israel alhier extreem rechts of extreem links zouden zijn ? Het lijkt mij eerder dat u ten einde argumentatie bent en kritiek op israel in een of ander verdomhoekje poogt te duwen.

Laatst gewijzigd door piazzolla : 3 november 2014 om 17:09.
Oud 3 november 2014, 17:08   #73
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Varrus Bekijk bericht
Ik denk dat het antisemitisme heden ten dage eerder (extreem-)links is. Om een of andere reden (die ik écht écht écht eens zou willen kennen!) voelen linksen zich geroepen om de islam en haar aanhangers steeds te beschermen, en wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien: links is voor een heel groot stuk antisemitisch.
Ik ben het daar volledig mee eens. Dat vetgedrukte van mij klopt. Sommigen linksen zitten hier die moslims maar te verdedigen dat het niet normaal meer kan genoemd worden. War van alle logica. De reden is denk ik dat ze meestal tussen moslims wonen en inderdaad hun gewoonten beginnen aannemen. Ze zien de domheid en de achterlijkheid van die moslims niet meer en worden zelf afgestompt in hun denkvermogen.
Oud 3 november 2014, 17:16   #74
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat een cynisme dat uitgerekend moslims Israël met de vinger wijzen omdat een Fransman het land niet binnen mag om er zijn gal te spuwen op de Joden.
2
Oud 3 november 2014, 17:20   #75
Varrus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Uiterst links is vaak antisemitisch, maar op een veel subtielere manier dan extreem rechts. Verwar dat overigens niet met kritiek op Israël van gewoon links.
Ik vind links niet zo subtiel antisemitisch: dwepen met een religie die fundamenteel extreem antisemitisch is, Israël hooghartig het recht op zelfbehoud ontzeggen...de meeste linksen willen de joden niet uitroeien, maar in hun instinctieve aversie zou het de meesten ook niet kunnen schelen als het wel gebeurde.
Varrus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 17:35   #76
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Sinds 3-4 maanden zijn er meerdere discussie threads waar Israel en Gaza (palestijnen) centraal staan.
MaxvanDietschland heb ik er NOOIT gezien. Tomm was er in het begin en plaatste de kwestie in een geostrategisch perspectief (pro rusland, anti VS), NOOIT heb ik in die threads ophemeling van communistische misdaden gezien, enkel kritiek op israel (en USA).
Dus over wie hebdet nu alsof criticasters van israel alhier extreem rechts of extreem links zouden zijn ? Het lijkt mij eerder dat u ten einde argumentatie bent en kritiek op israel in een of ander verdomhoekje poogt te duwen.
Je moet beter lezen.
1) Mij werd gevraagd voorbeelden te geven van forummers met extreme ideologieën die moord en brand schreeuwen als er iets in Israël en de Palestijnse gebieden aan de hand is. Ik heb het niet over het grootste gedeelte, maar wel over de grootste roeptoeters. Mijn stelling is dat de grootste criticasters van Israël op dit forum zelf niet al te frisse ideeën hebben. MaxvanDietschland heeft inderdaad de afgelopen maanden niet gereageerd, maar in het verleden zeer zeker wel. Toppunt is dat hij zijn gewilde fascistische keizerrijk in de ijskast heeft gezet, omdat 'de Hollanders te zionistisch zijn'.
2) Tomm is een communist en verdedigt onder meer de sinificatatiepolitiek van Tibet door het communistische regime in Peking, de annexatie en kolonisatie van de Krim door Rusland en heeft nota bene een avatar van de communistische dictator Ceaușescu. Tegelijkertijd is hij spijkerhard in zijn kritiek op Israël. Uitermate hypocriet dus.
3) Ik geef types als Eliyahu en Calvinist en het Israëlische nederzettingenbeleid er even hard van langs.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 3 november 2014 om 17:38.
Oud 3 november 2014, 17:37   #77
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Er zijn zelfs anti-zionistische joden & ik geloof niet dat het anti-semieten zijn.
Ergo : de extreem rechtse anti-semieten zijn no veel heviger tegen de anti-zionistische joden !

Intussen bestaan er in Israël dorpen die samen door arabische moslims en joden bestuurd worden en waar de bevolking in vrede samenn kan leven : dit is de enige uitweg uit het conflict : leren samen leven. Na de 2statenolssin heeft de reio nood aan een statenbond... een soort Benelux of Fritalux....

Misschien opent het bloed dat door IS met gulle hand vergoten wordt dan nog ergens zin : het inzicht dat met verschillen niet alleen noodzaak maar zelfs wenselijk is.

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 17:51   #78
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Je moet beter lezen.
1) Mij werd gevraagd voorbeelden te geven van forummers met extreme ideologieën die moord en brand schreeuwen als er iets in Israël en de Palestijnse gebieden aan de hand is. Ik heb het niet over het grootste gedeelte, maar wel over de grootste roeptoeters. Mijn stelling is dat de grootste criticasters van Israël op dit forum zelf niet al te frisse ideeën hebben. MaxvanDietschland heeft inderdaad de afgelopen maanden niet gereageerd, maar in het verleden zeer zeker wel. Toppunt is dat hij zijn gewilde fascistische keizerrijk in de ijskast heeft gezet, omdat 'de Hollanders te zionistisch zijn'.
2) Tomm is een communist en verdedigt onder meer de sinificatatiepolitiek van Tibet door het communistische regime in Peking, de annexatie en kolonisatie van de Krim door Rusland en heeft nota bene een avatar van de communistische dictator Ceaușescu. Tegelijkertijd is hij spijkerhard in zijn kritiek op Israël. Uitermate hypocriet dus.
3) Ik geef types als Eliyahu en Calvinist en het Israëlische nederzettingenbeleid er even hard van langs.
U schrijft:
Citaat:
De grootste criticasters van Israël op dit forum zijn uiterste linkse en en extreem rechtse figuren. Het houdt de boel mooi in evenwicht.
In alle discussies omtrent israel sinds 4 maanden heb ik onder de criticasters van israel maar bitter weinig extremisten gezien. Tomm is misschien de enigste maar in de betreffende discussies was er enkel kritiek op israel vanuit zijn geostrategisch perspectief ('russische' visie), geen ophemeling van communistische misdaden.
Het lijkt mij dan ook evident dat u met uw uitspraak "De grootste criticasters van Israël op dit forum zijn uiterste linkse en en extreem rechtse figuren" kritiek op israel in een bepaalde hoek wilt duwen.

Laatst gewijzigd door piazzolla : 3 november 2014 om 17:55.
Oud 3 november 2014, 19:55   #79
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The European Defence League bestaat weliswaar uit islamofoben, maar het zijn absoluut geen neofascisten of neonazi's. Overigens steun jij massamoordenaar Assad en imperialist Poetin, terwijl jij ook een van de grootste criticasters bent van Israël. Hypocrietheid kenmerkt jou.
't Zijn ordinaire racisten.

En dat een groot stuk van de kopstukken de hitlergroet brengt (https://www.google.be/search?q=EDL+h...ed=0CAYQ_AUoAQ) stoort u waarschijnlijk ook niet?

Maar dat kunnen de extreem rechtse zionisten niet storen om met hen samen te werken.

http://www.youtube.com/watch?v=WD5rHx9iKPQ
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 20:21   #80
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
U schrijft:

In alle discussies omtrent israel sinds 4 maanden heb ik onder de criticasters van israel maar bitter weinig extremisten gezien. Tomm is misschien de enigste maar in de betreffende discussies was er enkel kritiek op israel vanuit zijn geostrategisch perspectief ('russische' visie), geen ophemeling van communistische misdaden.
Het lijkt mij dan ook evident dat u met uw uitspraak "De grootste criticasters van Israël op dit forum zijn uiterste linkse en en extreem rechtse figuren" kritiek op israel in een bepaalde hoek wilt duwen.
Tomm verheerlijkt zonder meer misdaden van communistische regimes en hun niet-communistische opvolgers. Dat jij dat niet hebt gelezen of wilt lezen, is een andere zaak. De grootste (in de zin van hardste schreeuwers) pro-Palestijnse oproepkraaiers op dit forum zijn uitermate hypocriet en dat moet gewoon worden gezegd. De standpunten van types als Eliyahu en Calvinist zijn overigens ook verwerpelijk, maar ze komen er wel eerlijk voor uit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be