Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2014, 16:56   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaat gij mijn vrijheid van gal spuwen beperken ? Ik spuw zoveel ik wil, in welke richting ik wil en op wie ik wil. Gij gaat vroeg moeten opstaan om mij daar in te kunnen commanderen.

.
Hangt gij den belg uit zoveel je wilt, maar wees er dan ook eerlijk over en wijs mee naar UW vriendjes die mee stonden te betogen.
Let trouwens maar op, uw belgenredders hadden ook een gas-boete voor spuwers...
Als commentaar u niet aanstaat schoof, sluit dan uw ogen helemaal, je hebt ze al genoeg tot spleetjes geknepen om niet te moeten zien wat er onder uw neus ligt...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:03   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hangt gij den belg uit zoveel je wilt, maar wees er dan ook eerlijk over en wijs mee naar UW vriendjes die mee stonden te betogen.
Let trouwens maar op, uw belgenredders hadden ook een gas-boete voor spuwers...
Als commentaar u niet aanstaat schoof, sluit dan uw ogen helemaal, je hebt ze al genoeg tot spleetjes geknepen om niet te moeten zien wat er onder uw neus ligt...
Vriendjes vriendjes, niks geen vriendjes.
In tegenstelling tot sommige partijen en sommige leden van die partijen, ben ik van mening dat er een vrijheid van betogen is.
Wel met respect voor de wet, voor de andere mensen en voor de goederen van andere mensen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:31   #63
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vriendjes vriendjes, niks geen vriendjes.
In tegenstelling tot sommige partijen en sommige leden van die partijen, ben ik van mening dat er een vrijheid van betogen is.
Wel met respect voor de wet, voor de andere mensen en voor de goederen van andere mensen.

.
Dat hebben 120.000 mensen dan ook gedaan. Liberalen, tjeven en sossen...
Een kleine groep liberalen, tjeeven en sossen hebben zich bezondigd aan relschopperij.

Jammer genoeg geen protesten van mensen die dat belgenredden maar niets vinden, zijn ze dan allemaal blind?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 19:15   #64
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen

Brusselse korpschef: "Agenten in moeilijkheden kregen wél versterking"

De korpschef van de Brusselse politie weerlegt de verklaringen van de anonieme politiemensen die hun beklag hadden gedaan over de leiding tijdens de betoging van eergisteren. "Toen een geïsoleerde politie-eenheid in moeilijkheden geraakte, werd onmiddellijk de noodzakelijke politieversterking voorzien", beweert hij. Volgens een nieuwe balans raakte 111 agenten gewond.

Interviews geven of vragen over de verklaringen van de agenten beantwoorden, wil een woordvoerster van de politiezone Brussel hoofdstad-Elsene niet, maar ze stuurde wel een 'recht van antwoord' met de versie van de korpschef. Daarin staat dat op voorstel van de politie door de burgemeester van Brussel werd gekozen voor een discrete opstelling en een politieoptreden bij ernstige incidenten of het verlaten van de reisweg.

"Bij aanvang van de eerste incidenten ter hoogte van de Fonsnylaan werd beslist om niet onmiddellijk in te grijpen, aangezien er zich op dat ogenblik immers nog honderdduizenden vreedzame betogers op de voorziene reisweg bevonden", luidt het. "Prioritair voor onze diensten was te vermijden dat de relschoppers zich tussen de vreedzame betogers zouden vermengen. Toen een geïsoleerde politie-eenheid in moeilijkheden geraakte, werd onmiddellijk de noodzakelijke politieversterking voorzien."
Dit is dus volledig wat ik dacht. De betogers waren met een half miljoen. De politie erkent dat in dit artikel. Men kon de relschoppers niet de betoging in drijven.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 22:06   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Dit is dus volledig wat ik dacht. De betogers waren met een half miljoen. De politie erkent dat in dit artikel. Men kon de relschoppers niet de betoging in drijven.
Ik denk dat ze met 6 miljoen achter den hoek stonden te wachten tot de serveuze van La Lunette hen een liter pint bier kwam brengen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 12:30   #66
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
De burgervader op wiens grondgebied de gebeurtenis plaatsheeft, in overleg met ZIJN plaatselijke politieofficieren, coördineert en is verantwoordelijk voor de veiligheid.

De federale politie verleent enkel steun op aanvraag!

Hier werden waterkanonnen ingezet (FedPol) onder bevel van PLAATSELIJKE officieren van de Brusselse politie.
Geen cavalerie gezien (FedPol)!
Geen pelotons van de algemene reserve werden ingezet (FedPol)!

Dacht deze burgervader deze gebeurtenis (100.000 + betogers) in goede banen te leiden met slechts 500 manschappen van zijn reguliere politiemannen-vrouwen?

Neen hoor, dat was van hem een zeer doordachte strategie om er zeker van te zijn de boel in het honderd te laten lopen.
Hij (PS) wilde ook zijn steentje bijdragen.
Dat daarvoor 124 door hem betaalde politiemensen gekwetst werden zal hem worst wezen, het doel werd bereikt en de boodschap overgemaakt!

Dus, de zwarte piet (zijn er andere?) doorschuiven naar Jambon, da's kort door de bocht en berust waarschijnlijk op wishfull thinking.
Ik vind het dan weer kort door de bocht en wishfull thinking om de zwarte piet volledig door te schuiven naar Mayeur. En laat me duidelijk zijn, mijn oorspronkelijke post was niet bedoeld om Mayeur uit de wind te zetten, maar ik weiger te geloven dat bij zo'n manifestaties de verantwoordelijkheid helemaal daar gelegd kan worden. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat moest dat wel het geval zijn, de minister van binnenlandse zaken daar al lang fijntjes op had gewezen. Zeker na de berichten in de media daarover.

Volgens mij behoort het toch ook tot de taken van de federale (bestuurlijke) politie om naar aanleiding van zo'n manifestaties een risico-analyse uit te voeren op basis waarvan de burgemeester zijn beslissingen voor de aanvraag van eventuele steun baseert. En volgens mij heeft de federale politie toch ook steeds een onmiddellijk inzetbare reserve voor zo'n situaties. Ik ga er dan ook van uit dat er in zo'n gevallen overleg is tussen de verschillende niveaus. Ook al mag de coördinatie dan bij de burgemeester liggen.

Overigens heb ik er geen idee van hoeveel en welke politie er precies aanwezig was, aangezien die voor het grootste deel verdekt stond opgesteld. Ik heb in elk geval een politiehelicopter gezien en die is toch ook van de federale politie, als ik me niet vergis. Net zoals de waterkanonnen.

In ieder geval was het voor iedereen duidelijk dat het niet normaal is dat de politie zolang niet mocht ingrijpen en zijn manschappen zo echt wel in gevaar bracht. Ook veel manifestanten die het aanschouwden konden hun ogen niet geloven en kozen openlijk de kant van de politie en dat is echt iets dat je niet snel ziet gebeuren. Dit werd trouwens al druk bediscussieerd onder manifestanten voor er iets over in de pers verscheen.

De burgemeester heeft bij een escalatie van rellen alvast niets te winnen, aangezien niet alleen zijn burgers, maar ook zijn politiekorpsen daar de dupe van zijn. En als hij sympathiseerde met de betoging, waarvan je gezien zijn signatuur van uit mag gaan, dan had hij ook al helemaal niets te winnen bij rellen aangezien die de manifestatie in een slecht daglicht plaatsen. Zijn verantwoordelijkheid kan dus alleen toegeschreven worden aan slechte inschatting en/of incompetentie. En ik kan niet geloven dat er geen mogelijkheden bestaan op hoger dan lokaal niveau om in zo'n geval in te grijpen.

Aan de andere kant zijn er immers partijen die wel te winnen hebben bij zo'n escalatie en gezien de vreemde gang van zaken is het niet zo gek die optie te onderzoeken. Ook wat betreft de vermeende aanwezigheid van infiltranten van extreem-rechts en agents provocateurs. Ik hoop dus echt dat het politie-optreden nog uitgebreid wordt besproken in het parlement.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 13:00   #67
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Negeren van een bevel => sanctioneren
Noem het een tijdelijke, plaatselijke staking van de politie. De werkgever effe negeren en wat geweld bovenhalen. Kortom, een plotse opwelling van links gedachtengoed.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 13:01   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Euh nee, Jambon is als minister van binnenlandse zaken verantwoordelijk voor de federale politie, die dus ook aanwezig was hé. En wanneer er zowel lokale als federale politie aanwezig is, wie zorgt er dan voor de coördinatie tussen beiden?
allez, Jambon geeft wat uitleg aan ons orakel:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2143409

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 11:30   #69
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vind het dan weer kort door de bocht en wishfull thinking om de zwarte piet volledig door te schuiven naar Mayeur. En laat me duidelijk zijn, mijn oorspronkelijke post was niet bedoeld om Mayeur uit de wind te zetten, maar ik weiger te geloven dat bij zo'n manifestaties de verantwoordelijkheid helemaal daar gelegd kan worden. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat moest dat wel het geval zijn, de minister van binnenlandse zaken daar al lang fijntjes op had gewezen. Zeker na de berichten in de media daarover.

Volgens mij behoort het toch ook tot de taken van de federale (bestuurlijke) politie om naar aanleiding van zo'n manifestaties een risico-analyse uit te voeren op basis waarvan de burgemeester zijn beslissingen voor de aanvraag van eventuele steun baseert. En volgens mij heeft de federale politie toch ook steeds een onmiddellijk inzetbare reserve voor zo'n situaties. Ik ga er dan ook van uit dat er in zo'n gevallen overleg is tussen de verschillende niveaus. Ook al mag de coördinatie dan bij de burgemeester liggen.

Overigens heb ik er geen idee van hoeveel en welke politie er precies aanwezig was, aangezien die voor het grootste deel verdekt stond opgesteld. Ik heb in elk geval een politiehelicopter gezien en die is toch ook van de federale politie, als ik me niet vergis. Net zoals de waterkanonnen.

In ieder geval was het voor iedereen duidelijk dat het niet normaal is dat de politie zolang niet mocht ingrijpen en zijn manschappen zo echt wel in gevaar bracht. Ook veel manifestanten die het aanschouwden konden hun ogen niet geloven en kozen openlijk de kant van de politie en dat is echt iets dat je niet snel ziet gebeuren. Dit werd trouwens al druk bediscussieerd onder manifestanten voor er iets over in de pers verscheen.

De burgemeester heeft bij een escalatie van rellen alvast niets te winnen, aangezien niet alleen zijn burgers, maar ook zijn politiekorpsen daar de dupe van zijn. En als hij sympathiseerde met de betoging, waarvan je gezien zijn signatuur van uit mag gaan, dan had hij ook al helemaal niets te winnen bij rellen aangezien die de manifestatie in een slecht daglicht plaatsen. Zijn verantwoordelijkheid kan dus alleen toegeschreven worden aan slechte inschatting en/of incompetentie. En ik kan niet geloven dat er geen mogelijkheden bestaan op hoger dan lokaal niveau om in zo'n geval in te grijpen.

Aan de andere kant zijn er immers partijen die wel te winnen hebben bij zo'n escalatie en gezien de vreemde gang van zaken is het niet zo gek die optie te onderzoeken. Ook wat betreft de vermeende aanwezigheid van infiltranten van extreem-rechts en agents provocateurs. Ik hoop dus echt dat het politie-optreden nog uitgebreid wordt besproken in het parlement.
1. Oeps, was politie-heli vergeten...inderdaad FedPol voor infodoeleinden.
2. Je blijft de feiten verdraaien. Je gelooft toch geen seconde dat één of andere hoofdcommissaris bij de FedPol zijn visie of manier van handelen kan opleggen aan de burgervader of zijn korpschef?
Neen, deze twee laatsten hebben het voor het zeggen, punt. En raadt eens wie het laatste woord heeft? De burgervader juist. En de korpschef, die zal hier niet tegen in gaan want die ambieert nog een mandaat voor korpschef.

Laatst gewijzigd door Eggy : 10 november 2014 om 11:32.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be