Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2014, 10:08   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aboezjazja zou vandaag beter gaan tegenbetogen in Hannover.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 10:19   #62
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Heb Abu Jajah altijd een pientere gast gevonden. Ook al was ik het niet altijd met hem eens. Maar hier wel.

Het is anders heel simpel: de figuur van Zwarte Piet is gewoon wat de Engelsen noemen 'a colonial hangover'.
Je hebt weer niet begrepen dat het in essentie niet eens gaat om zwarte piet maar om de neerwaartse spiraal die is ingezet.
Iedereen gaat straks eisen om zaken die als kwetsend, beledigend of racistisch ervaren worden aan te passen of te verbieden.
Aan wie ga je wel tegen moet komen en aan wie niet?
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:01   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan ze het boek van Mo eens verbieden ? Al die oproepen tot geweld en dat voortdurend pleidooi voor seks met minderjarigen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:05   #64
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Is onze Arabische verzetsstrijder terug? De lafbek die de arabische beerput zou bevrijden en toen bij mama thuis heeft gezeten?
Zou het niet beter zijn voor zijn geloofwaardigheid om ....... niets te zeggen?😊😜👍
Oud 15 november 2014, 11:05   #65
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wanneer gaan ze het boek van Mo eens verbieden ? Al die oproepen tot geweld en dat voortdurend pleidooi voor seks met minderjarigen.
Ik vraag het me ook af
Oud 15 november 2014, 11:14   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout pleidooi.
Als je één boek verbiedt, volgt al spoedig de rest.
Oud 15 november 2014, 11:25   #67
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Na liefdevol opgetrommeld door rooie Eric Van Looy in 'de slimste mens' laat hij nog eens van zich horen, uit verwachte hoek: onverdraagzaamheid tegenover de autochtone bevolking en hun onschuldigste traditie.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:26   #68
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Fout pleidooi.
Als je één boek verbiedt, volgt al spoedig de rest.
Er is dus nog geen censuur?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:52   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

In mijn regio zijn er vrij veel zwart-Afrikaanse gezinnen komen wonen. Zeer velen onder hen zijn praktiserende Christenen (proportioneel veel meer dan de blanke autochtonen). Stel je voor dat er voor hun kindjes een Sinterklaasfeest wordt georganiseerd met een zwarte Sint, vergezeld van een witte Piet. Als nu die witte Piet zijn taak erg ernstig opneemt en dreigt de zwarte kindjes te straffen...? Is dat wel politiek correct? Zit daar geen onverholen dreiging in die een rechtstreekse band heeft met het kolonialisme? Ik mag er niet aan denken! Mijn politiek-correct geweten gaat vreselijk te keer!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 12:47   #70
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het beledigend dat ik als racist word beschouwd omdat ik een traditie voor kinderen in ere hou. Mag ik nu ook in de krant en op tv ?
Oud 15 november 2014, 12:54   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hitler verbood ook bepaalde boeken & liet ze zelfs openbaar verbranden.
Waar begint & waar eindigt zoiets ?
Oud 15 november 2014, 13:22   #72
Mctheknife
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In mijn regio zijn er vrij veel zwart-Afrikaanse gezinnen komen wonen. Zeer velen onder hen zijn praktiserende Christenen (proportioneel veel meer dan de blanke autochtonen). Stel je voor dat er voor hun kindjes een Sinterklaasfeest wordt georganiseerd met een zwarte Sint, vergezeld van een witte Piet. Als nu die witte Piet zijn taak erg ernstig opneemt en dreigt de zwarte kindjes te straffen...? Is dat wel politiek correct? Zit daar geen onverholen dreiging in die een rechtstreekse band heeft met het kolonialisme? Ik mag er niet aan denken! Mijn politiek-correct geweten gaat vreselijk te keer!
Het verhaal van zwarte piet is volledig uit de context getrokken. Het heeft in se gewoon niets met huidskleur te maken. Hij ziet gewoon zwart door schoorsteenroet. Of die piet nu een zwarte of blanke huidskleur heeft, als hij door die schoorsteen is gegaan ziet hij zwart en moet een blanke piet dus ook zwart gemaakt worden. Dat heeft niets te maken met discriminatie of politieke correctheid, maar met traditie en folklore. En daar is helemaal niets mis mee. Je kan je anders evengoed afvragen waarom de piet per se wit moet zien. Alsof alleen maar blanke mensen anderen kwaad zouden doen. Vanuit dat standpunt gezien is het racistisch naar de blanken toe.

Laatst gewijzigd door Mctheknife : 15 november 2014 om 13:26.
Mctheknife is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 13:35   #73
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shalom Bekijk bericht
Die walgelijke Hezbollah terrorist zou allang levenslang gekregen moeten hebben.
2 !
Oud 15 november 2014, 13:39   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ja een pedo sint is erger dan een zwarte piet.
Een zwarte piet zou ook kunnen pedo zijn.
Oud 15 november 2014, 13:41   #75
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Dat Jahjah er eerst eens werk van maakt de homofobie en misogynie in zijn eigen achterban weg te werken en kom dan spreken over een feest waaruit iedere zweem van kolonialisme al jaren verdwenen is.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 13:42   #76
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen boeken verbieden.
Wel zoiets: googel naar: Rellen Keulen bij betoging tegen islamisme.
Oud 15 november 2014, 13:46   #77
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mctheknife Bekijk bericht
Het verhaal van zwarte piet is volledig uit de context getrokken. Het heeft in se gewoon niets met huidskleur te maken. Hij ziet gewoon zwart door schoorsteenroet. Of die piet nu een zwarte of blanke huidskleur heeft, als hij door die schoorsteen is gegaan ziet hij zwart en moet een blanke piet dus ook zwart gemaakt worden. Dat heeft niets te maken met discriminatie of politieke correctheid, maar met traditie en folklore. En daar is helemaal niets mis mee. Je kan je anders evengoed afvragen waarom de piet per se wit moet zien. Alsof alleen maar blanke mensen anderen kwaad zouden doen. Vanuit dat standpunt gezien is het racistisch naar de blanken toe.
Inderdaad, deze interpretatie impliceert dat het een blanke is die opgescheept zit met het vuile werkje waarbij hij zich door een schoorsteen moet wringen. Het feit alleen reeds dat aan deze versie door onze "zuiveren in de politiek-correcte leer" nauwelijks aandacht wordt geschonken zegt meer dan genoeg. De Europeaan moet en zal schuldig bevonden worden aan alle kwaad.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 13:56   #78
doremi
Gouverneur

Standaard

Ik begrijp eigenlijk het probleem niet met zwarte Piet zelfs al zou deze figuur een 'zwarte' persoon voorstellen.

Ik dacht dat bewegingen als Movement X e.d. net voorstander waren van de tewerkstelling van allochtonen. Sinterklaas doet dit blijkbaar volgens hen en nu is het weer niet goed. Nochtans is het een prachtig voorbeeld van een niet-racistische patroon en een hardwerkende allochtoon.

Verder wordt er ook ingegaan op het kroezelhaar, dikkere lippen en grote oorringen. Maar hebben zwarte medemensen volgens JahJah dan geen kroezelhaar? Of mogen we dat niet zeggen of tonen? hebben zwarte medemensen geen dikkere lippen dan blanken of 'gelen'? het is toch niet omdat men zaken voorstelt zoals ze zijn dat men racistisch is. Is het dan ook racistisch om een blanke met blond haar en als lange panlat voor te stellen aangezien niet elke blanke aan dit beeld beantwoord? Waar gaan we naar toe?

Wat Dhr. JahJah en cornuiten eens zouden moeten beseffen is dat zolang men aan fysiologische eigenschappen geen negatieve connotaties of andere eigenschappen hangt er van racisme geen sprake is. het feit dat movement X kroezelhaar, dikke lippen of een huidskleur als negatief ervaart maakt van hen veel meer racisten dan van de mensen die Zwarte Piet een leuke zwarte medemens vinden die de Sint helpt. Zij leiden immers meteen af dat raciale kenmerken (in dezen van zwarten) per definitie negatief zijn. Vreemde redenering voor anti-racisten. Het lijkt me veel logischer om de zaken te benoemen zoals ze zijn en daar vrede mee te hebben. Dat is echt samenleven. Of gaan we straks nog moeten zeggen dat een zwarte medemens er fysiologisch door de band hetzelfde uitziet als een blanke? Kom zeg, onnozeler moet het niet worden!
Oud 15 november 2014, 14:06   #79
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Je hebt weer niet begrepen dat het in essentie niet eens gaat om zwarte piet maar om de neerwaartse spiraal die is ingezet.
Iedereen gaat straks eisen om zaken die als kwetsend, beledigend of racistisch ervaren worden aan te passen of te verbieden.
Aan wie ga je wel tegen moet komen en aan wie niet?
Men zou kunnen beginnen vanuit een dierenrechtenstandpunt om het offerfeest af te schaffen en klachten in te dienen tegen organisatoren van zulke slachtvloeren.

Voor de duidelijkheid ik wens dit niet, maar u maakt een zeer terecht punt, wie op basis van 'gevoelens' dingen gaat verbieden begeeft zich op glad ijs als het over democratie gaat. Maar daar trekt onze Jahjah zich weinig van aan want democratie is voor hem zeker niet het hoogste goed. Integendeel.

Laatst gewijzigd door doremi : 15 november 2014 om 14:07.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 14:19   #80
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Vreemde redenering voor anti-racisten. Het lijkt me veel logischer om de zaken te benoemen zoals ze zijn en daar vrede mee te hebben. Dat is echt samenleven.
Citaat:
'De antiracisten houden racisme in stand'
Racisme komt nog maar weinig voor, beweert Adrian Hart. Helaas worden we door antiracismecampagnes aangespoord om in alles racisme te zien en om ons slachtoffer te voelen.

Ze wijzen op een incident en noemen dat dan het topje van de ijsberg, maar er �*s helemaal geen ijsberg! Ze willen met hun regels en interventies het racisme in de kiem smoren, maar het �*s geen racisme wat zij smoren; het is eerder racisme wat ze kwéken."

De antiracisten creëren een cultuur waarin je je meteen slachtoffer moet voelen als je een lelijke opmerking te verduren krijgt. Een cultuur waarin je bij meneer de agent of bij de therapeut moet aankloppen als iemand op jouw tere ziel trapt. Een cultuur waarin je vooral n�*et geacht wordt om zelf na te denken of om zelf op te treden wanneer iemand je beledigt.

Ik wil niet dat de overheid me voortdurend vertelt wat ik wel of niet mag zeggen. We koersen aan op een Orwelliaanse samenleving vol braveriken. Nou, dan leef ik liever in een wereld waarin ook ik af en toe word beledigd."

Hoogleraar sociologie Frank Furedi onderschrijft Harts 'verontrustende' stelling, dat 'de nieuwe ideologie van het antiracisme' neerkijkt op gewone mensen en dat ze 'veel gemeen heeft met het 19de-eeuwse racisme'.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Polit...in-stand.dhtml
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be