![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aboezjazja zou vandaag beter gaan tegenbetogen in Hannover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Iedereen gaat straks eisen om zaken die als kwetsend, beledigend of racistisch ervaren worden aan te passen of te verbieden. Aan wie ga je wel tegen moet komen en aan wie niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaan ze het boek van Mo eens verbieden ? Al die oproepen tot geweld en dat voortdurend pleidooi voor seks met minderjarigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Partijlid
|
![]() Is onze Arabische verzetsstrijder terug? De lafbek die de arabische beerput zou bevrijden en toen bij mama thuis heeft gezeten?
Zou het niet beter zijn voor zijn geloofwaardigheid om ....... niets te zeggen?😊😜👍
![]() |
#65 |
Partijlid
|
![]() Ik vraag het me ook af
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je één boek verbiedt, volgt al spoedig de rest.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Na liefdevol opgetrommeld door rooie Eric Van Looy in 'de slimste mens' laat hij nog eens van zich horen, uit verwachte hoek: onverdraagzaamheid tegenover de autochtone bevolking en hun onschuldigste traditie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn regio zijn er vrij veel zwart-Afrikaanse gezinnen komen wonen. Zeer velen onder hen zijn praktiserende Christenen (proportioneel veel meer dan de blanke autochtonen). Stel je voor dat er voor hun kindjes een Sinterklaasfeest wordt georganiseerd met een zwarte Sint, vergezeld van een witte Piet. Als nu die witte Piet zijn taak erg ernstig opneemt en dreigt de zwarte kindjes te straffen...? Is dat wel politiek correct? Zit daar geen onverholen dreiging in die een rechtstreekse band heeft met het kolonialisme? Ik mag er niet aan denken! Mijn politiek-correct geweten gaat vreselijk te keer!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Ik vind het beledigend dat ik als racist word beschouwd omdat ik een traditie voor kinderen in ere hou. Mag ik nu ook in de krant en op tv ?
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mctheknife : 15 november 2014 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat Jahjah er eerst eens werk van maakt de homofobie en misogynie in zijn eigen achterban weg te werken en kom dan spreken over een feest waaruit iedere zweem van kolonialisme al jaren verdwenen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Ik begrijp eigenlijk het probleem niet met zwarte Piet zelfs al zou deze figuur een 'zwarte' persoon voorstellen.
Ik dacht dat bewegingen als Movement X e.d. net voorstander waren van de tewerkstelling van allochtonen. Sinterklaas doet dit blijkbaar volgens hen en nu is het weer niet goed. Nochtans is het een prachtig voorbeeld van een niet-racistische patroon en een hardwerkende allochtoon. Verder wordt er ook ingegaan op het kroezelhaar, dikkere lippen en grote oorringen. Maar hebben zwarte medemensen volgens JahJah dan geen kroezelhaar? Of mogen we dat niet zeggen of tonen? hebben zwarte medemensen geen dikkere lippen dan blanken of 'gelen'? het is toch niet omdat men zaken voorstelt zoals ze zijn dat men racistisch is. Is het dan ook racistisch om een blanke met blond haar en als lange panlat voor te stellen aangezien niet elke blanke aan dit beeld beantwoord? Waar gaan we naar toe? Wat Dhr. JahJah en cornuiten eens zouden moeten beseffen is dat zolang men aan fysiologische eigenschappen geen negatieve connotaties of andere eigenschappen hangt er van racisme geen sprake is. het feit dat movement X kroezelhaar, dikke lippen of een huidskleur als negatief ervaart maakt van hen veel meer racisten dan van de mensen die Zwarte Piet een leuke zwarte medemens vinden die de Sint helpt. Zij leiden immers meteen af dat raciale kenmerken (in dezen van zwarten) per definitie negatief zijn. Vreemde redenering voor anti-racisten. Het lijkt me veel logischer om de zaken te benoemen zoals ze zijn en daar vrede mee te hebben. Dat is echt samenleven. Of gaan we straks nog moeten zeggen dat een zwarte medemens er fysiologisch door de band hetzelfde uitziet als een blanke? Kom zeg, onnozeler moet het niet worden!
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor de duidelijkheid ik wens dit niet, maar u maakt een zeer terecht punt, wie op basis van 'gevoelens' dingen gaat verbieden begeeft zich op glad ijs als het over democratie gaat. Maar daar trekt onze Jahjah zich weinig van aan want democratie is voor hem zeker niet het hoogste goed. Integendeel.
Laatst gewijzigd door doremi : 15 november 2014 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||