Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 september 2004, 13:45   #61
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Tja, en uit mijn eigen persoonlijke en professionele ervaring heb ik gezien dat de Vlamingen niet echt open zijn voor anderstaligen, en vooral Franstaligen. Het is toch in Vlaanderen dat ze massaal voor extreem-rechts stemmen en dat ze kritieken maken tegenover de multikulturele samenleving. In Wallonië zijn er ook vreemdelingen. Toch zien we niet een Front National met 25% van de stemmen.
Als je 174 jaar verdrukt ben door Franstaligen...tja...dan kan je niet echt open staan voor die gasten.
jOOSt is offline  
Oud 30 september 2004, 13:47   #62
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Als je 174 jaar verdrukt ben door Franstaligen...tja...dan kan je niet echt open staan voor die gasten.
en het migranten-standpunt is van geen belang voor het VB-succes?

jaja
Oud 30 september 2004, 13:49   #63
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
en het migranten-standpunt is van geen belang voor het VB-succes?

jaja
Wat heeft het VB hier mee te maken, beste gm10?
jOOSt is offline  
Oud 30 september 2004, 13:50   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Oh, alstublieft, stop met uw "verdrukking" zever. Welke verdrukking?
Everytime is offline  
Oud 30 september 2004, 13:50   #65
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb nooit beweerd dat de Vlamingen openstaan voor andere culturen he Everytime.
Alhoewel men ons bijvoorbeeld altijd verwijt dat wij veel te open stonden voor de Duitse cultuur als die hier eens langs kwam he...

Maar ik kan mij niet dadelijk een taalgebied voor de geest halen dat Nederlandstaligen 'veroverd' hebben op Franstaligen of zo.

en uit je eigen ervaringen moet je toch ondervonden hebben Everytime dat als jij Frans spreekt tegen Vlamingen dat 95 % je in het Frans zal proberen te woord te staan. De andere 5 % zal gewoon geen Frans kennen.

En om wat staan Vlamingen in de rest van de wereld bekend ? Juist om hun taalkennis. Dit staat toch in schril kontrast met jouw beweringen he.
Hoeveel talen kennen de Franstaligen buiten Frans Everytime ?

En wat niet is kan nog komen he Everytime. De score van het FN in de multiculturele rampgebieden in Wallonie zijn stilaan ook niet mis he. In welke stad is het FN al bijna de tweede grootste partij ? Charleroi of vergis ik mij ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 30 september 2004, 13:51   #66
Tegendradigaard

Standaard

Zullen wij stoppen met onze "verdrukking" zever als jij stopt met zeggen dat Franstaligen openstaan voor andere culturen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 30 september 2004, 13:52   #67
M.V.V.
Burger

Standaard

Citaat:
Leer uw geschiedenis en doe uw oog- en oorkleppen af

M.V.V. is offline  
Oud 30 september 2004, 13:53   #68
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

als de vlamingen uit brussel zouden wegtrekken,dan word het inderdaad een volledig franstalige stad,met als gevolg dat het binnen enkele jaren een volledig franstalige islamitische stad zal zijn,dan kunnen piquet en mangain ook met hun kont omhoog in de moskee gaan zitten bidden en hun vrouwen met een burka laten rondlopen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949

Laatst gewijzigd door joske : 30 september 2004 om 13:53.
joske is offline  
Oud 30 september 2004, 13:55   #69
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
als de vlamingen uit brussel zouden wegtrekken,dan word het inderdaad een volledig franstalige stad,met als gevolg dat het binnen enkele jaren een volledig franstalige islamitische stad zal zijn,dan kunnen piquet en mangain ook met hun kont omhoog in de moskee gaan zitten bidden en hun vrouwen met een burka laten rondlopen.
En besneden worden...
jOOSt is offline  
Oud 30 september 2004, 13:59   #70
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Verdrukking : ikzelf heb nog twee nonkels, die op school Frans MOESTEN spreken. Zelfs in de middagpause mochten ze onderling geen Nederlands spreken, indien ze dit toch deden kregen ze lijfstraffen !!!

Vandaar de enorme aversie tegenover het Frans in Vlaanderen.
Geertje is offline  
Oud 30 september 2004, 14:01   #71
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdrukking zever???? Lees dan maar eens dit:

Terwijl het huidige België een kampioen van het "politiek-correcte" denken en het antiracisme wil zijn, is het een in wezen racistische staat. Een staat die als diepste fundament het streven heeft om een perfecte satellietstaat van Frankrijk te zijn, een staat die de grenzen van de francofonie naar het noorden opschuift. België is ook vandaag nog even sterk als twee eeuwen geleden gericht op het inlijven van Vlaanderen bij het Franse grondgebied. Vandaag gebeurt dat door sluipende verfransing, d.w.z. dat de Franstaligen zoveel mogelijk Vlaamse gemeenten proberen te "veroveren" door er te gaan wonen en rechten op te eisen in plaats van zich aan te passen. Tegelijk probeert moederland Frankrijk in Vlaanderen te infiltreren door zoveel mogelijk bedrijven in handen te krijgen. Deze kolonisering van Vlaanderen gebeurt omwille van de fundamenteel racistische opvatting dat de Vlaamse taal en cultuur minderwaardig zouden zijn aan de Franse, en dat bijgevolg de Franstaligen wel baas mogen spelen over de Vlamingen, maar niet omgekeerd (hoewel dat niet meer dan logisch zou zijn, aangezien de Vlamingen de grote meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen en als enigen de economie draaiende houden).
Bron: http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/uitspraken.htm
Begrepen?

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 30 september 2004 om 14:01.
jOOSt is offline  
Oud 30 september 2004, 14:06   #72
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Verdrukking : ikzelf heb nog twee nonkels, die op school Frans MOESTEN spreken. Zelfs in de middagpause mochten ze onderling geen Nederlands spreken, indien ze dit toch deden kregen ze lijfstraffen !!!

Let maar op Geertje, ze zullen dadelijk vertellen dat dit oude koeien uit de sloot halen is. Onlangs had ik het over de Vlamingvrienden van de FDF, die in de jaren 70, aan de Brusselse ramen bordjes hingen met "Les gens distingués parlent le français" erop ("Beschaafde mensen spreken Frans"). Ook hadden ze affiches waarop ze de Vlamingen doelbewust associeerden met de collaboratie en het nazisme door in gotische letters te schrijven "Brüssel Vlaams: ça jamais!" (let op de umlaut op het woord Brussel). De boodschap was duidelijk: de Vlamingen zijn barbaren die met de nazi's heulen en wij zullen nooit accepteren dat zij het hier (in hun eigen hoofdstad!) voor het zeggen krijgen.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 30 september 2004 om 14:07.
jOOSt is offline  
Oud 30 september 2004, 14:08   #73
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

Mijn moeder heeft die behandeling ook nog ondergaan. Net zoals mijn vorige werkgever.

Oud 30 september 2004, 14:20   #74
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Mijn moeder heeft die behandeling ook nog ondergaan. Net zoals mijn vorige werkgever.
Ik ook hoor. Wie heeft er geen familie die verplicht was frans te spreken op school? Wanneer hadden we ook al weer onze eerste universiteit?
jOOSt is offline  
Oud 30 september 2004, 14:30   #75
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Het zijn de franstaligen die denken dat België nog steeds franstalig is, dus dat zij maar overal kunnen gaan wonen en in het frans moeten worden bediend. De vlamingskes mogen nederlands spreken, zolang ze de franstaligen maar in het frans bedienen ...

Een ander mentaliteitsverschil uit zich in het feit dat men in Vlaanderen over Vlaanderen spreekt, en in Wallonië en Brussel over België ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 30 september 2004, 14:51   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik heb nooit beweerd dat de Vlamingen openstaan voor andere culturen he Everytime.
Alhoewel men ons bijvoorbeeld altijd verwijt dat wij veel te open stonden voor de Duitse cultuur als die hier eens langs kwam he...

Maar ik kan mij niet dadelijk een taalgebied voor de geest halen dat Nederlandstaligen 'veroverd' hebben op Franstaligen of zo.

en uit je eigen ervaringen moet je toch ondervonden hebben Everytime dat als jij Frans spreekt tegen Vlamingen dat 95 % je in het Frans zal proberen te woord te staan. De andere 5 % zal gewoon geen Frans kennen.

En om wat staan Vlamingen in de rest van de wereld bekend ? Juist om hun taalkennis. Dit staat toch in schril kontrast met jouw beweringen he.
Hoeveel talen kennen de Franstaligen buiten Frans Everytime ?

En wat niet is kan nog komen he Everytime. De score van het FN in de multiculturele rampgebieden in Wallonie zijn stilaan ook niet mis he. In welke stad is het FN al bijna de tweede grootste partij ? Charleroi of vergis ik mij ?
Voeren, dat zegt u iets?

Uit mij eigen ervaring? Vlamingen die liever tussen hen willen blijven en geen contact met anderstaligen willen (ik zeg wel anderstaligen, het gaat dus niet alleen over Franstaligen).

Om wat staan Vlamingen bekend? Als ze al weten wat Vlaanderen is, is dat een wonder.
Everytime is offline  
Oud 30 september 2004, 14:53   #77
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
Joske kijkt te veel naar science-fiction films, denk ik.
Everytime is offline  
Oud 30 september 2004, 14:56   #78
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Gevonden van Everytime op 6/3/2004 om 18u17.

Dit is mijn allerlaatse boodschap op dit forum. Ik laat u met al uw communautaire zevers, met al uw kinderachtige spelletjes tussen Belgicisten en Vlaamsgezinden. Ik heb helemaal geen interesse meer in die forum, geen interesse meer voor wat in Vlaanderen gebeurt. Door uw oh zo geliefde nationalisme en uw oh zo grote liefde voor het Vlaams Blok, heb ik als Franstalig meer en meer de neiging om alles wat met Vlaanderen te maken heeft, te verwerpen en boycotten.
Allez, ik laat u in vrede, tussen echte Vlamingen. Tot nooit
Je bent een man van je woord
Geertje is offline  
Oud 30 september 2004, 14:57   #79
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Voeren, dat zegt u iets?

Uit mij eigen ervaring? Vlamingen die liever tussen hen willen blijven en geen contact met anderstaligen willen (ik zeg wel anderstaligen, het gaat dus niet alleen over Franstaligen).

Om wat staan Vlamingen bekend? Als ze al weten wat Vlaanderen is, is dat een wonder.
Ik moet toch lachen met dat gezever over de bekrompen Vlamingen die niet met anderstaligen of andere culturen willen spreken ...

Al eens naar andere landen geweest? Daar spreken ze zelf niet eens andere talen. Uit eigen ervaring weet ik dat Spanjaarden en Italianen gewoon geen Engels kunnen, en ook niet zo open zijn als wel wordt voorgesteld.

Vlamingen zijn één van de meest open mensen die ik ken. Buitenlandse vrienden van mij die hier verbleven waren heel tevreden over hunverblijf en ontvangst, en over de talenkennis.

Maar neen, we worden precies altijd maar een minderwaardigheidscomplex ingepraat door een bende die zelf nog niet eens nederlands spreekt of zelf gecomplexeerd is.

Vlaanderen is idd niet zo bekend in het buitenland, en hoe zou dat komen? Idd door Belgicistische en franstalige arrogantie, en door Vlaamse nalatigheid. Tijd dat Bourgeois daarmee aanvangt.

Moet u mij mij maar eens vertellen wie bekrompen is: een Belgische consul die geen woord Nederlands spreekt op Sicilië en in Granada (uit eigen ervaring) of een Vlaming die weigert Frans te spreken tov zijn internationale vertegenwoordiger: de sicilianen geloofden alvast hun oren niet ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 30 september 2004 om 14:59.
Philips Inc. is offline  
Oud 30 september 2004, 15:00   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vreemd. Vorig jaar hoorde ik bijna hetzelfde verhaal in "Mise au point" op de RTBF. Een Franstalige studentin uit Brussel die een jaar in een Vlaamse school zat : Frans verboden tijdens de middagpause, en ze MOEST ook Nederlands spreken. Het jaar daarna was ze-oh toevallig-terug in een Franstalige school.
Everytime is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be