![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoontes verdwijnen niet met veranderingen, niet per definitie in ieder geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De geur van de varkens zouden ze kunnen inhaleren, en dat zou tegen hun geloof zijn. En neen, ik verzin het niet. Als je alles moet beginnen aanpassen voor elke persoon die zich gediscrimineerd voelt zet je de sluizen open. Ik denk niet dat er hier in België ook maar één kind te horen kreeg dat zwarte piet zwart is omdat ie een arm, tot slavernij geknecht negerke is. In de traditie is ie zwart omdat ie door de schoorsteen klimt en daalt. Of het beeld van zwarte piet nou vertrok vanuit een stereotypering of niet, het is en wordt nooit op die manier uitgelegd omdat niemand het zo ziet. Op Abu Jahjah na natuurlijk. Die heeft weer een knuppel gevonden om in het hoenderhok te gooien.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Man man man...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan is niks opgelost. Dan begint het pas. Ofwel is dit een multiculturele samenleving, maar daar zijn de Bert Anciaux' intussen van afgestapt omdat ze zelf ook inzien dat het niet werkt. In een multiculturele samenleving gedijen culturen naast elkaar. Zwarte Piet staat je niet aan? Doe niet mee en blijf thuis. Ofwel is dit een interculturele samenleving, het nieuwe toverwoord van de Bert Anciaux'. Intercultureel als: we nemen het beste van elkaar over en de rest houden we voor onszelf. Zwarte Piet staat je niet aan? Doe niet mee en blijf thuis, of slacht een schaap tijdens het Offerfeest, doe ik ook niet aan mee. Ofwel leven we in een land waar migranten zich aanpassen aan de heersende cultuur, zoals het overal in de wereld is, tenzij in het westen, omdat we nu eenmaal heiliger willen zijn dan de paus. De heersende cultuur viert Sinterklaas met zwarte piet. Het staat je niet aan? Blijf thuis. In elk ander geval komen we vroeg of laat terecht in Joegoslavische, of jawel, islamitische toestanden. Bedankt, laat maar!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 18 november 2014 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het groter plaatje is voor zo iemand onze manier van leven. Maar fuck that. Geen Libanon-toestanden hier.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 18 november 2014 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De volgende groep dient zich ondertussen aan en wil een ander gebruik aangepast zien, wat nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij (jullie) zijn als de mensen die de VS erbij halen als je kritiek hebt op Rusland : "maar de VS is ook niet altijd braaf hoor !! ".. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Groep y ervaart een bepaald gegeven a als racistisch, discriminerend of kwetsend en eist een aanpassing. Groep x ervaart een bepaald gegeven b als racistisch, discriminerend of kwetsend en eist een aanpassing. Enz... Jij fietst om de hete brij heen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=199903 alwaar ik vele honderden posts onvermoeibaar als vrijwel enige tegenwerk bied aan de bergen grenzeloos racistische prut die daar werd geëxposeerd. En dan zou ik het echt in dank van je afnemen als je in het vervolg die simplistische, holle frases in de stijl van "jij bent rassies" achterwege zou laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Haal je kop toch uit het zand. Alsof een Jahjah daar mee in zit. Polarisatie, daar gaat het om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat om stellingname. Het aloude "wij" tegen "zij" denken. Abu Jahjah heeft het verkorven bij de Maghrebijnse jeugd. Zijn AEL is dood, Sharia for Belgium heeft er intussen voor gezorgd dat hij middels de weg van de islam nog weinig kans maakt. Nu probeert hij het langs deze weg. Een intrigant pur sang, altijd op zoek om te rellen. In Nederland zal het niet anders zijn. Meng wat marginalen, wat extreemlinkse krakerstypes met dreadlocks en wat mensen die zich systematisch onheus behandeld voelen en steek er een agitator zoals Jahjah tussen en je voor je het weet krijgt een vijftienjarig meisje dat ergens in één of ander warenhuis zwarte piet gaat spelen op straat slaag van een onnozelaar die haar een raciste vindt. Landen als België, Zweden en Nederland laten gigantische hoeveelheden immigranten binnen, die onmogelijk allemaal aan de bak komen. En dan krijg je met zo'n beleid gegarandeerd een hoop gefrustreerde vreemdelingen die zich op alle vlakken beginnen aangevallen te voelen. Een Kallikles hier, een Jahjah daar, en het vonkje wordt een brandje. En als men niet oplet, wordt het binnen enkele decennia een fikse uitslaande brand. Maar geen nood: het zal hoe dan ook weer onze schuld zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Georchestreerde relletjes, met als enig doel de samenleving te verdelen. Daar spinnen zo'n types garen bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoewel links zich alweer in allerlei bochten wrong om de beweegredenen van de Syriëstrijders te relativeren en hun slachtofferrol maximaal te helpen cultiveren (het is de schuld van ons racistisch onderwijssysteem) toont het hoge aantal blanke jonge bekeerlingen dat het mes ter hande nam en naar Syrië galoppeerde om onschuldige mensen uit te benen dat het enkel en alleen te maken heeft met de leegheid van het bestaan van een hele grote hoop jongeren, waarvan een niet onaanzienlijk deel van allochtone afkomst. Nu de stroom aan gefrustreerd, verongelijkt, lui en misdadig crapuul naar Syrië ietwat ingedijkt is, begint er hier weer wat overschot aan gefrustreerd, verongelijkt, lui en misdadig crapuul rond te lopen. Abu Jahjah zou Abu Jahjah niet zijn als hij daar geen gebruik van maakt. In Nederland worden al minderjarige vrouwelijke zwarte pieten in elkaar geslagen. De eerste doden zullen hopelijk nog niet voor dit jaar zijn. Maar ze zullen er komen, tenzij zwarte piet verdwijnt. Dan kunnen ze het kruis op Sinterklaas' mijter aanvallen, of het kerstfeest, of de lange winter, whatever. Overschot aan doelloos rondzwervend volk en opruiers uit op keet en afbraak. Daar gaan ze dringend eens een antwoord op moeten verzinnen. Blank, bruin, geel of zwart, islamitisch, boeddhistisch of animistisch, veel te veel onverantwoordelijk marginaal volk zonder idee of gedacht en met overschot van tijd in onze samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Piet is een karakter specifiek voor het sinterklaasfeest evenals Sinterklaas. Allebei bestaan ze niet en ze refereren niet aan personen of groepen uit de werkelijkheid (historisch misschien wel, maar heden ten dage niet). Wie dat niet snapt heeft een probleem en daarvoor kan hij behandeld worden door een psycholoog - evenwel niet met garantie op succes. Een goede remedie is het dagelijks honderd keer herhalen van de zin ... Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. Sinterklaas en zwarte Piet, allebei bestaan ze niet. |
|
![]() |
![]() |