Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2014, 22:08   #61
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De vignetjes zij vijftien jaar geleden afgeschaft? De verzuilde marketing is overgeschakeld naar de neutrale ziekenfonds
Mensen spugen al veertig jaar op de zullen, last met trendanalyse?
Ik denk eerder dat jij last hebt met de realiteit.
De realiteit is dat de grote meerderheid nog steeds lid is van een zuilgebonden mutualiteit.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:08   #62
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus iedereen verdient meer met te droppen dan met te werken? Ik dacht dat dop geld een minimloon was en dat iedereen gaat werken om toch minstens tien procent meer te verdienen. Dus bedrijven meer kansen op groei en exporteren geven door lasten op arbeid verlagen zal iedereen minder ofmeer tewerkstelling geven? En bedrijven gaan hun producten duurder of goedkoper verkopen als de lasten op arbeid dalen, en export zal dalen of stijgen als producten en diensten goedkoper worden.

Soms moet je twee stappen redeneren
De huidige regering voert geen enkele maatregel uit die meer volk aan het werk gaat helpen. Ze voorziet zelfs hogere vennootschapsbelastingen omdat de winsten van de werkgevers verhogen door de indexsprong.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:11   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ten eerste gelde die twee eerste lijntjes niet voor mensen die huren of op appartement wonen.

En de belastingsverhoging bij electriciteit/water is onafhankelijk van verbruik en het hoogste bij kleinverbruikers. Leuk om zo de gezinnen te kloten. Dus zuinig zijn zorgt er alleen voor dat je % meer inlevert met Bourgeious I.
De verhoging is er niet, zij is het resultaat van het subsidie beleid misschien begint het belletje te rinkelen dat niets gratis is of altijd via een belasting moet betaal worden

De zon daarentegen is wel gratis en je kunt zonnepanelen op uw terras zetten ik ga u anders gratis voorrekenen hoeveel panelen je moet kopen om u te bevrijden van de belastingstirannie van de fossiele grondstoffen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:12   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge de propaganda van de NVA gelooft dat de werknemer het probleem is in dit land, dan moet ge gerust gaan werken.
D�*t heb ik nog nergens gehoord !

Wat ik wel weet, is dat laag betaalde arbeiders, reeds zeer vlug enorm hoge belastingen moeten betalen.
Waar gaat al dat geld naar toe ????

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:13   #65
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Wat ik wel weet, is dat laag betaalde arbeiders, reeds zeer vlug enorm hoge belastingen moeten betalen.

.
Naar jou, de statutaire ambtenaar.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:13   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De huidige regering voert geen enkele maatregel uit die meer volk aan het werk gaat helpen. Ze voorziet zelfs hogere vennootschapsbelastingen omdat de winsten van de werkgevers verhogen door de indexsprong.
Duitsland zit op 100% tewerkstelling, vreemd toch dat het daar lukt en hier niet.
De reden is dat ze daar niet bezighouden met demagogie maar met economie
Oud 23 november 2014, 22:14   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De indexsprong, de pensioenleeftijd, kindergeld, zorgpremie, electriciteit en waterprijs, .... zijn allemaal maatregelen die vooral de werknemers treffen. Daar tegenover staan het afschaffen van de verhoogde liquidatietax (die betaald moet worden door de werknemers), een verlaging van de sociale bijdragen en een complete onwil om vermogens te belasten.

Dat is een boodschap van jewelste in de richting van de werknemer: een dikke middenvinger.
Hoe lang zitten de sossen al in de regering? Wat weerhield er hen van zo'n belasting in te voeren?
Toch niet het voordeel voor notionelen De Leeuw zeker ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 november 2014, 22:14   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Naar een veel te vet overheidsapparaat (ambtenaren en hun pensioenen, politiekers en hun pensioenen). Ook moeten voldoende inkomsten bij die arbeiders gehaald worden om de vermogenden vrij te kunnen blijven stellen.
Oud 23 november 2014, 22:14   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe lang zitten de sossen al in de regering? Wat weerhield er hen van zo'n belasting in te voeren?
Toch niet het voordeel voor notionelen De Leeuw zeker ?

.
Ik blijf het herhalen, Di Rupo heeft stappen gezet in het belasten van vermogens. Roerende voorheffing iemand ?
Oud 23 november 2014, 22:16   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Vraagt het aan de vakbond die deze belastingen tirannie met hand en tand verdedigen
Dat geld gaat naar alle gratis verhalen, waar iedereen diensten consumeert die gratis zijn maar jammergenoeg niet rendabel zijn
Oud 23 november 2014, 22:18   #71
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Uiteindelijk gaat het over GELD. Zoals altijd.
We moeten de schuldenberg afbouwen en dat doet pijn want velen onder ons hebben boven hun stand geleefd, de regeringen voorop.
De tijd van de krekels is voorbij.
Nu is het de tijd v.d. mieren.
Dat kan goed zijn maar je moet wel serieus blijven ook al bouw je de schulden af. Ik geef al meer dan 1/3 van mijn loon af zonder daar duizenden zaken van af te trekken. Dan is een bijzonderen bijdrage, extra kosten voor gezondheid edm er teveel aan.

De vraag is tevens ofdat er zicht op beterschap is. Met falende electriciteit en duurder wordend water, dichtslibbende verkeersaders, stel ik mij toch de vraag ofdat deze regering de nodige impact kan hebben voor de beloofde verandering.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:20   #72
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar een veel te vet overheidsapparaat (ambtenaren en hun pensioenen, politiekers en hun pensioenen).
En je denkt dat een linkse regering daar iets aan gedaan zou hebben?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:21   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraagt het aan de vakbond die deze belastingen tirannie met hand en tand verdedigen
Dat geld gaat naar alle gratis verhalen, waar iedereen diensten consumeert die gratis zijn maar jammergenoeg niet rendabel zijn
De cijfers zijn echter omgekeerd: de belastingstirranie komt van Michel I.

Waar is de verlaging van de personenbelasting die werd beloofd ?

Ik zie enkel extra lasten en geen enkele belastingsverlaging. Het verhoging van het forfait (schaamlapje) wordt al gecompenseerd door de verhoging van enkele taxen. De Vlaamse regering smijt er een hele hoop lasten erbij en de federale zit aan onze inkomsten
Oud 23 november 2014, 22:21   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf het herhalen, Di Rupo heeft stappen gezet in het belasten van vermogens. Roerende voorheffing iemand ?
Dirupo heeft kapitaal substantieel hoger belast en je hoort mij niet klagen dat kost mij duizenden euros maar iedereen aanvaardt de belastingen van een andere maar steigert als hij opgejut door de vakbonden een rookgordijn wordt voorgehangen en denkt dat hij ergens iets gaat meer betalen. Een indexsprong, wat betaal je denk je, niets toch uw baas zal wel loonsverhoging geven als hij daar ruimte toe ziet
Oud 23 november 2014, 22:22   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
En je denkt dat een linkse regering daar iets aan gedaan zou hebben?
Ik maak mij geen illusies, maar ik denk wel dat de lasten om het systeem te laten bollen eerlijker verdeeld zouden worden met een centrumregering ipv een rechtse regering.

Rechts haalt het typisch bij de (historische) achterban van links, de kleine man.
Oud 23 november 2014, 22:23   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wa zitte dan nog te zagen ?
Uwen Di Pupo heeft alle kansen gehad; zijt gelukkig met zijn "stappen".

Nu is het de beurt aan de oplossingen die ik beter vind. Voor wie onderneemt, werkt, spaart en zijn verantwoordelijkheid opneemt als hij dat kan.

.

Oud 23 november 2014, 22:24   #77
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu is het de beurt aan de oplossingen die ik beter vind.
Dat mag duidelijk zijn, aan uw voordelen raken ze niet als statutair ambtenaar.

Ik, ik, ik.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:24   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cijfers zijn echter omgekeerd: de belastingstirranie komt van Michel I.

Waar is de verlaging van de personenbelasting die werd beloofd ?

Ik zie enkel extra lasten en geen enkele belastingsverlaging. Het verhoging van het forfait (schaamlapje) wordt al gecompenseerd door de verhoging van enkele taxen. De Vlaamse regering smijt er een hele hoop lasten erbij en de federale zit aan onze inkomsten
Ah ge gaat "ons" nu verwijten om de bodemloze diepe put van de staatsschuld niet te kunnen dempen in een paar dagen ???

.

Oud 23 november 2014, 22:25   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wa zitte dan nog te zagen ?
Uwen Di Pupo heeft alle kansen gehad; zijt gelukkig met zijn "stappen".

Nu is het de beurt aan de oplossingen die ik beter vind. Voor wie onderneemt, werkt, spaart en zijn verantwoordelijkheid opneemt als hij dat kan.

.
De ambtenaren die na u op pensioen gaan mogen fors inleveren, maar aan uw vet pensioen mag niemand komen.
Oud 23 november 2014, 22:26   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ge gaat "ons" nu verwijten om de bodemloze diepe put van de staatsschuld niet te kunnen dempen in een paar dagen ???

.
Die bodemloze put zal NOOIT op een conventionele manier afbetaald worden.

Inflatie en groei hebben we nodig. Drieste besparingen zullen niet leiden tot inflatie en groei.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be