Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2014, 17:46   #61
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een tax shift veronderstelt dus een verschuiving van de belasting op arbeid naar de belasting op winsten ?

Dat is eigenlijk van het zotte, vindt ik toch !

De redenering van de tax shift van brother paul is niet consequent realistisch echter het betreft een operatie waarbij de echte kapitalen moeten gecontroleerd worden maar dan raak je aan de privacy van de persoonlijke levenssfeer van de personen die houder zijn van die rekeningen onder de vorm van dat bankengeheim.

Echter, ik heb geleerd dat banken verplicht zijn verdachte (fraude)transfers te melden wat niet altijd het geval blijkt te zijn, en dat is in tegenstrijd met de wet op openbaarheid om juist die privacy op een discrete en correcte manier op te lossen.

Ik trek enkel de conclusie dat het de bedoeling is van de tax-shift om de miljarden aan kapitalen op Belgisch grondgebied te houden (weliswaar opgepot op de banken maar het schoentje wringt bij dat 'bankgeheim').

Ik vind het niet meer dan behoorlijk dat de regeringen hun functie niet naar behoren uitoefenen en dat ze eerder op uit zijn mogelijk toch hun eigen rekeningen aan het vetmesten zijn dan de afgesproken afspraken met de bank(en) na te komen, doen ze dat niet, is het gelag toch bij de burger te halen ongeacht het persoonlijke inkomen...je kunt niet meer betalen aan hetgeen je in werkelijkheid binnenkrijgt.

Inflatie, index en randgebeuren zijn voor mij volledig afleiding en kultermen om toch maar het echte geld te kunnen vangen zonder ook maar het besef te hebben dat ze hiermee zelf onder eigen verantwoordelijkheid het opgebouwde zorgweefsel schade heeft toegebracht, voorbeeldje zijn de stakingen van recente datum !

Je zou beter eens nagaan wat de geschiedenis ons heeft gebracht en nog steeds is "vangen van het 'echte' geld om die op te kunnen potten bij een bank". Het leert mij dat alleen dat de bank die de overeenkomst met de overheden aangegaan zijn sinds het begin of ontstaan van België niet afgelost zijn, heb je de kers op de taart dat de eerste koning der belgen dat heeft gedaan...latere koningen hetzelfde bedje met Congo en andere affaires.

Dus dat impliceert dat België oorspronkelijk een monarchie was waarbij België werd vertegenwoordigd door een koning en dat die een lening aangegaan heeft met een privébedrijf de bank genoemd, dat kun je nagaan op het kruispuntbank wat trouwens ook openbaar is !

Dan pas heb je de poppen aan het dansen met een fiscale constructie waarbij slimme trucjes worden toegepast via belastingen om de burger eigenlijk te laten opdraaien voor de lening die de bank is aangegaan met die koning...ha, dus moet het bewijs van die lening nog steeds bestaan wil je de werkelijke schulden in een overzicht krijgen ?

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 25 november 2014 om 17:55.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 17:48   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Meer dan de helft was wel binnen, die liepen gewoon door, die lieten zich geen blaasjes wijsmaken.
Het zou kunnen dat de algemene staking op 15 december die van 1936 evenaart.
Hopelijk zijn de gevolgen ook in de lijn van 1936.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 18:25   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat denk je maar. Hoelang kunnen de vakbonden een staking betalen denk je? Hoelang zullen werknemers tevreden zijn met een schamele € 50,00 per dag?
Wie gaan de ondernemingen het eerst ontslaan bij vermindering van het personeel?

Blijven dromen man.
U droomt van een veel te hoge stakingsvergoeding

Tarieven

◾tijdens de 1ste week: 30 euro/dag
◾vanaf de 2de week: 35 euro/dag
◾vanaf de 5de week: 41,5 euro/dag
◾vanaf de 9de week: 45,5 euro/dag
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 18:28   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het zou kunnen dat de algemene staking op 15 december die van 1936 evenaart.
Hopelijk zijn de gevolgen ook in de lijn van 1936.
Waarom?
Oud 25 november 2014, 18:36   #65
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Een tax shift veronderstelt dus een verschuiving van de belasting op arbeid naar de belasting op winsten ?

Dat is eigenlijk van het zotte, vindt ik toch !

De redenering van de tax shift van brother paul is niet consequent realistisch echter het betreft een operatie waarbij de echte kapitalen moeten gecontroleerd worden maar dan raak je aan de privacy van de persoonlijke levenssfeer van de personen die houder zijn van die rekeningen onder de vorm van dat bankengeheim.

Echter, ik heb geleerd dat banken verplicht zijn verdachte (fraude)transfers te melden wat niet altijd het geval blijkt te zijn, en dat is in tegenstrijd met de wet op openbaarheid om juist die privacy op een discrete en correcte manier op te lossen.

Ik trek enkel de conclusie dat het de bedoeling is van de tax-shift om de miljarden aan kapitalen op Belgisch grondgebied te houden (weliswaar opgepot op de banken maar het schoentje wringt bij dat 'bankgeheim').

Ik vind het niet meer dan behoorlijk dat de regeringen hun functie niet naar behoren uitoefenen en dat ze eerder op uit zijn mogelijk toch hun eigen rekeningen aan het vetmesten zijn dan de afgesproken afspraken met de bank(en) na te komen, doen ze dat niet, is het gelag toch bij de burger te halen ongeacht het persoonlijke inkomen...je kunt niet meer betalen aan hetgeen je in werkelijkheid binnenkrijgt.

Inflatie, index en randgebeuren zijn voor mij volledig afleiding en kultermen om toch maar het echte geld te kunnen vangen zonder ook maar het besef te hebben dat ze hiermee zelf onder eigen verantwoordelijkheid het opgebouwde zorgweefsel schade heeft toegebracht, voorbeeldje zijn de stakingen van recente datum !

Je zou beter eens nagaan wat de geschiedenis ons heeft gebracht en nog steeds is "vangen van het 'echte' geld om die op te kunnen potten bij een bank". Het leert mij dat alleen dat de bank die de overeenkomst met de overheden aangegaan zijn sinds het begin of ontstaan van België niet afgelost zijn, heb je de kers op de taart dat de eerste koning der belgen dat heeft gedaan...latere koningen hetzelfde bedje met Congo en andere affaires.

Dus dat impliceert dat België oorspronkelijk een monarchie was waarbij België werd vertegenwoordigd door een koning en dat die een lening aangegaan heeft met een privébedrijf de bank genoemd, dat kun je nagaan op het kruispuntbank wat trouwens ook openbaar is !

Dan pas heb je de poppen aan het dansen met een fiscale constructie waarbij slimme trucjes worden toegepast via belastingen om de burger eigenlijk te laten opdraaien voor de lening die de bank is aangegaan met die koning...ha, dus moet het bewijs van die lening nog steeds bestaan wil je de werkelijke schulden in een overzicht krijgen ?
In Belgie blijft er van het bankgeheim niet veel meer over. De fiscus kan al bij gewoon vermoeden van belasting ontwijking inzage van de rekeningen eisen. Bovendien bestaat er reeds een centraal punt waar Belgische banken verplicht zijn al hun rekeningen en rekening houders door te geven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 18:51   #66
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Belgie blijft er van het bankgeheim niet veel meer over. De fiscus kan al bij gewoon vermoeden van belasting ontwijking inzage van de rekeningen eisen. Bovendien bestaat er reeds een centraal punt waar Belgische banken verplicht zijn al hun rekeningen en rekening houders door te geven.
Heb je daarvan een bronlink van..dan kan ik zelf ook eens controleren of de gegevens ook meer dan correct zijn...want ik zal een vette kluif hebben aan een eventuele verdwenen spaarrekening...

Alleen ik heb althans wel de bewijzen klaarliggen en ben bezig een onderzoek te openen.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 19:04   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je daarvan een bronlink van..dan kan ik zelf ook eens controleren of de gegevens ook meer dan correct zijn...want ik zal een vette kluif hebben aan een eventuele verdwenen spaarrekening...

Alleen ik heb althans wel de bewijzen klaarliggen en ben bezig een onderzoek te openen.

Op economisch gebied is het mijn gewoonte niet te lullen.

http://financieel.infonu.nl/geld/123...heim-meer.html

Van de fiscus bent u al niet want anders zou u dat weten. Ik denk ook niet dat u een gerechtsdienaar bent. Waarom zegt u dat u bezig bent een onderzoek te openen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 22:57   #68
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De rechtse roof wordt een halt toegeroepen. De overwinning is compleet: wanneer de regering niet snel een serieuze tax-shift invoert, zal ze vallen, want het land zal geparalyseerd worden door de werkende mens die staakt, volledig terecht en binnen het recht.

Aangezien er binnen de CD&V ook meer en meer zwaargewichten zijn die oproepen tot een échte tax-verschuiving, is de splijtzwam zich aan't opentrekken.

Ik geef deze regering tot het eind van het jaar. Maximum.

De vakbonden hebben aan het langste eind getrokken. Ondermeer omdat ze gelijk hebben. En iedereen die minder dan 10,000 euro netto per maand verdient (u en ik) is daar logischerwijs blij om.
leer eens schijnbewegingen te zien achter schijnbewegingen

Het ACW staat geïsoleerd
NVA zal " toegeven" doen en het ARCO dossier zal ACW betalen met een toegeving
eigenlijk de CDV

net voor de stemming was er op tv een discussie
- NVA wilde direct dat arbeiders voordeel haalden uit de nieuwe structuur
- CDV wilde 2 jaar besparen en dan pas voordelen uitdelen

wel, de Nva kan toegevingen doen in de vermogensbelasting ten koste van het Arco dossier

ACW en CDV op de achterpoten !!!

dan maar de NVA eis " direct voordeel doen voor de arbeiders " op tafel werpen en de CDV hapt toe

winnaars
- CDV die de vermogensbelasting heeft bekomen
- NVA die meteen voordeel kan geven aan de arbeiders

schijnbewegingen achter schijnbewegingen

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 25 november 2014 om 22:59.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 23:05   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
wel, de Nva kan toegevingen doen in de vermogensbelasting ten koste van het Arco dossier
Dat is geen toegeving voor N-VA. Voor N-VA is een taxshift naar vermogensbelasting reeds jaar en dag een prioriteit.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 23:09   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U droomt van een veel te hoge stakingsvergoeding

Tarieven

◾tijdens de 1ste week: 30 euro/dag
◾vanaf de 2de week: 35 euro/dag
◾vanaf de 5de week: 41,5 euro/dag
◾vanaf de 9de week: 45,5 euro/dag
Vind jij die bedragen dan niet veel te hoog ? We praten hier over 675 € per maand in de pocket voor te staken !

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 23:30   #71
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is geen toegeving voor N-VA. Voor N-VA is een taxshift naar vermogensbelasting reeds jaar en dag een prioriteit.
allez , schijnbewegingen achter schijnbewegingen

volgens de 1.2 % betogers in die land is er de perceptie dat NVA tegen een taxshift is
laat ze deze perceptie vasthouden

good cop, bad cop is een gekend trucje in het managment

als de nva die voor taxshift is, dan "toegevingen " doet aan de CDV om een eigen standpunt te bekomen............strategisch geniaal

en die stakers hebben er geen besef van.............
Oud 25 november 2014, 23:32   #72
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vind jij die bedragen dan niet veel te hoog ? We praten hier over 675 € per maand in de pocket voor te staken !
zonder een euro belasting te betalen op deze inkomst
die belastingdonderduikers !!!!!!!!!!!!!

en wij werkende tijdens de stakingen maar btw betalen
Oud 26 november 2014, 02:09   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Probeer dan maar eens met de "opbrengst" van deze verkoop, na aftrok van 20% een ander huis te kopen, b.v. omdat je om je job moet verhuizen.
Je zult dan wel het probleem zien !
Je bouwt een huis op een stuk grond van 70.000 met 6% registratie en betaalt21%btw, uw huis kost 200.000+40.000btw, op de toegevoegde waarde... 21% belasting al voor je maar enige vorm van winst zou kunnen maken.
Je verkoopt het tien jaar later voor 300.000 e' boekt 30.000meerwaarde en de koper betaalt opnieuw 6%registratie op 18.00 0 versus de 30.000meerwaarde...
Je ziet dat meerwaarde belasting niet zomaar moet ingevoerd worden onder de mom er is niet betaald...

De grootste fraudeurs zijn de ontwikkelingen die krijgen dikwijls de meerwaarde van landbouwgrond naar bouwgrond onbelast op hun rekening
Ik denk dat we vooral eens al die overheidsinstellingen onder de loep moeten nemen die via via op sterfbed van mensen erfenissen overpompen naar goede doel vzw
Ook daar ontglippen gigantische sommen

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 november 2014 om 02:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 02:15   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja onbelast zonder btw en in het zwart...
Oud 26 november 2014, 02:19   #75
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja onbelast zonder btw en in het zwart...
Bij de bonden valt nig geld te rapen
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 02:28   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De meest realistisch tax shift is bewezen efficiënt in britisxh Colombia, een 7cent co2taks die belastingsneutraal bij wet wordt doorgevoerd leidt tot 13%minder co2 emissions en 2% economische groei....

De tweede meest realistisch tax shift is elkaar vorm van inkomsten zo flat mogelijk taxen dus alles onder het gemiddelde omhoog en alles boven het gemiddelde omlaag
De derde zeer realistisch optie is elke vorm van consumptie flat taxen..
In een en dezelfde calculatie is het realistisch om de consumptie tax op hetzelfde niveau te zetten als de inkomsten tax.

Dus alles, en dat is een zuivere economische redenering, dat de belastingen in die richting zal doen evolueren zal de economie doen groeien. Elke verhoging van belstingsverschillen en discriminatie zal de economie versmachten. Dus of jij dat realistisch of onlogisch vindt dat kan en mag, maar je kunt het gewoon bewijzen dat het klopt
Oud 26 november 2014, 05:23   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik vind doet niet ter zake.
Er was sprake van € 50,00 per dag. Ik heb gewoon gereagreerd met cijfers.
Oud 26 november 2014, 05:26   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bouwt een huis op een stuk grond van 70.000 met 6% registratie en betaalt21%btw, uw huis kost 200.000+40.000btw, op de toegevoegde waarde... 21% belasting al voor je maar enige vorm van winst zou kunnen maken.
Je verkoopt het tien jaar later voor 300.000 e' boekt 30.000meerwaarde en de koper betaalt opnieuw 6%registratie op 18.00 0 versus de 30.000meerwaarde...
Je ziet dat meerwaarde belasting niet zomaar moet ingevoerd worden onder de mom er is niet betaald...

De grootste fraudeurs zijn de ontwikkelingen die krijgen dikwijls de meerwaarde van landbouwgrond naar bouwgrond onbelast op hun rekening
Ik denk dat we vooral eens al die overheidsinstellingen onder de loep moeten nemen die via via op sterfbed van mensen erfenissen overpompen naar goede doel vzw
Ook daar ontglippen gigantische sommen
Ik denk dat u daar de bal misslaat.
Ik heb het ooit klaar gekregen om landbouwgrond om te zettten naar recreatiezone. Op de meerwaarde moest ik toch een mooie som betalen, zonder de grond te verkopen.
Oud 26 november 2014, 05:28   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meest realistisch tax shift is bewezen efficiënt in britisxh Colombia, een 7cent co2taks die belastingsneutraal bij wet wordt doorgevoerd leidt tot 13%minder co2 emissions en 2% economische groei....

De tweede meest realistisch tax shift is elkaar vorm van inkomsten zo flat mogelijk taxen dus alles onder het gemiddelde omhoog en alles boven het gemiddelde omlaag
De derde zeer realistisch optie is elke vorm van consumptie flat taxen..
In een en dezelfde calculatie is het realistisch om de consumptie tax op hetzelfde niveau te zetten als de inkomsten tax.

Dus alles, en dat is een zuivere economische redenering, dat de belastingen in die richting zal doen evolueren zal de economie doen groeien. Elke verhoging van belstingsverschillen en discriminatie zal de economie versmachten. Dus of jij dat realistisch of onlogisch vindt dat kan en mag, maar je kunt het gewoon bewijzen dat het klopt
Er wordt vaak vergeten dat hogere BTW op consumptie er ook voor zorgt dat geïmporteerde brol uit China ook duurder wordt, terwijl de inlandse producten zelfs beterkoop kunnen worden.
Oud 26 november 2014, 06:14   #80
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Et alors ?
Ik snap het "punt" ook niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be