![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je argument houdt geen steek, ik kom uit zuid-west-vlaanderen, alwaar de mensen massaal de grens oversteken om in de auchan te gaan shoppen wel in het frans, maar goedkoop EN LOKAAL
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 30 september 2004 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat die franstalige arrogantie langzamerhand toch minder wordt, althans die indruk heb ik dan toch als nederlander die zo n 2 keer per jaar in brussel komt. Ik begin meestal met een bonjour en vervolg mijn vraag dan verder in het nederlands. Vaak wordt ik in het nederlands ter woord gestaan soms ook in het frans, maar het "il faut parler francais" overkomt me nog maar zelden. (Het kan ook komen doordat ik met het ene woordje "bonjour" al gelijk door de mand val als een nederlander, ik kan wel een aardig woordje frans, maar met een tamelijk zwaar accent, die r heb bv nooit onder de knie gekregen). De laatse keer dat ik in brussel was, moest ik in station zuid overstappen, ik had nog wat tijd over dus ging ik een broodje halen, en sprak het congolese meisje achter de toonbank in m'n taal aan, waarop zij zei in het engels dat ze mijn taal niet begreep, toen wees ik gewoonweg aan wat ik wilde en sprak vrolijk nederlands verder. Wat me opviel was dat de nederlanders die achter me stonden en mijn converstatie gehoord hadden vervolgens OOK vrolijk in het nederlands hun bestelling plaatsten. Is dit arrogant? Mja misschien een beetje, maar zo kom je toch nog een heel end in het nederlands, jullie zouden verbaasd zijn hoeveel franstaligen best wel wat van onze taal begrijpen.
Maar misschien is dat ook het aard van het beestje, hollanders staan er bekend om dat ze bot kunnen zijn, in brussel (maar dan ook alleen in brussel) wil ik dat beeld best staven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Kan men dat niet aanklagen? Ik ga bitter weinig naar plaatsen waar er ook franstaligen wonen en nog minder naar openbare instellingen waar er franstaligen werken. Weet iemand dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Bwah, echt storend is het niet als je maar voldoende stevig in je schoenen staat. Het hangt er een beetje vanaf wie je voor je hebt: er was er één die volgens mij echt Nederlandsonkundig was, of het slechts fonetisch sprak. Dit had dan wel soms hilarische gevolgen, maar kom:
- Een broodje met kaas en hesp, alstublieft. - Klein? - (vriendelijk) Nee, een groot graag. - Klein? - (beleefd, doch gedecideerd) Neenee, een groot. - Klein? (*neemt broodje in de hand*) - (geïrriteerd) Dat zie ik ook wel dat dat een klein broodje is, maar ik had toch liever een groot. - On n'a plus. - *zucht* Doe mij er dan maar eentje met krab.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
grappig, nooit tegengekomen idioten vind je overal
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 1 oktober 2004 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Als ik naar Brussel ga (hoogstens één maal per jaar) en als ze in een broodjeszaak mij niet verstaan, dan kunnen ze hun broodje in hun r*** steken, want ik ga gewoon naar een andere zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Maar waarom zit jij hier eigenlijk aanhoudend Brussel te verdedigen, als je er niet eens vandaan komt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Staat trouwens zo in het Vlaamse regeerakkoord 8) Er komt geen hert meer bij gedomme !
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dit is eigenlijk compleet irrelevant. Het gaat erover dat de Brussel zijn geld ziet verdwijnen in Vlaamse en Waalse zakken, en als dit niet gebeurt, Brussel er beter dan ooit voor staat. Citaat:
![]() |