![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Anders dan vanuit een praktische, zakelijke of politieke verbondenheid - lees: eigen belang of ego denken - vertrekt mijn definitie vanuit een verbondenheid door allemaal deel uit te maken van hetzelfde bestaansmysterie en overstijgt het denken het ego en is het gericht - lees maar na - op de andere, het andere en -voor de liefhebbers - het gans Andere. Of, met andere woorden, vanuit een religieuze basis, komt er een omkering in het ego denken die tot verbondenheid leidt. Religie betekent overigens in zijn oorspronkelijke betekenis, het verbonden zijn.
|
|
|
|
#62 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
de theorie dat het heelal zo gemaakt is met als doel leven mogelijk te maken is even lachwekkend als de theorie dat een holle steen hol is met als doel om water vast te houden. Citaat:
wat is de kans dat jij juist precies dat ene zandkorreltje hebt gekozen tussen al die andere zandkorreltjes? Ik verzeker je, die kans zal wel veel kleiner zijn dan 1 op 10^50.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 19 december 2014 om 16:10. |
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat u beschrijft is vrijblijvende, onrealistische en dus impotente en waardeloze illusie. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Overigens, wie beweert waar dat (zelfs atheïstische) religieuze denkbeelden in lijn hoeven te lopen met basale sociale principes die zouden voortkomen uit zijn wens de soort in stand te houden? Misschien overstijgen ze die wel.
|
|
|
|
#65 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij lijkt de houding daar geen uitspraken over te willen doen eigenlijk rationeler. Niet de pretentie hebben te weten wat onweetbaar is. Zowel het geloof in een God als het ontkennen van die God komen me pretentieus over. We weten het niet en we kunnen het niet weten. Leef ermee. Het is niet erg niet te weten. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 december 2014 om 23:18. |
|
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#69 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#70 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Anders zou je bovenstaande onzin als repliek op wat ik NIET schreef niet aan mij richten. Citaat:
|
|
|
|
#71 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
|
Citaat:
Maar u heeft kennelijk niets inhoudelijks te melden. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Inhoudelijk reageren op de onzin die daaruit voortkomt is niet de moeite. Neem eerst mijn postings nog eens door en leer daar bijvoorbeeld uit dat ik het niet over De 'typische' (wat is dat?) atheïst had, maar over een mogelijke religieuze invulling daarvan, een invulling die overigens maar een deelaspect van een mensbeeld is. Lijk niet intelligent, probeer het te zijn.
|
|
|
|
#78 |
|
Minister-President
|
Ik volg toch Johan Bollen in deze.
De enige logische invulling is het bestaansmysterie in zijn volheid laten. Er is daar niets over te zeggen. Het begrip god is daarbij een nepinvulling. Zeggen dat men gewoon niet wil weten is een even grote misvatting. Met de huidige stand van de wetenschap kan men niet weten, willen of niet. De Planck constante vormt een absolute grens. Daar voorbij vallen we wetenschappelijk in een singulariteit.
|
|
|
#79 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 20 december 2014 om 16:46. |
|
|
|
|
|
|
#80 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat komt omdat je mij niet begrepen hebt.
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|