Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2014, 18:24   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA kan perfect het probleem aanpakken.
Maar wat doen ze bij N-VA ? Juist, niets, helemaal niets.

Moet er nog zand zijn ?
Over wat gaat al dat anti-N-VA gehuil dan eigenlijk?
Oud 27 december 2014, 21:54   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Horecazaken die hierdoor overkop gaan worden zo al slecht beheerd en zouden bij het uitblijven van deze regels ook overkop gaan.

Ondanks dat feit ben ik wel een voorstander van het afschaffen van al zulke betuttelende regeltjes.

Laat de ondernemingen aan zelfcontrole doen en alles komt wel op zijn pootjes terecht.
Het moet even herhaald worden. De nva is geen liberale partij, wel een gemeenschapspartij.

Citaat:
Er mag niet te
weinig regulering zijn, dat heeft de
bankencrisis ons geleerd.’

​Geert Bourgeois DS 22/11/2014​

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 22:00   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar N-VA doet niets om het te verhinderen ?
Is dat nu zo moeilijk om te snappen ?

Fraude is niet toegestaan.
De gekende fraude in de horeca bestrijdt je best met het minder belasten van arbeid.

En ondertussen moeten we de put van de oude machtspartijen nog dempen ook. De put van de staatsschuld. Tenzij je in Griekse toestanden wilt terecht komen.

Ja, simpel is het niet. De vorige regeringen hebben ons, Vlamingen èn Walen, in een bijzonder netelige toestand gebracht.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 december 2014, 22:46   #64
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Al dat hysterisch gekrijs van de horeca alweer. Toen het rookverbod er kwam kregen we ook dagelijks te horen dat ze allemaal failliet gingen gaan en dat niemand nog naar de horeca zou gaan (hoewel dat wereldwijd nergens gebeurd was).
Deze keer is het hetzelfde met de witte kassa. Best gewoon negeren.
-> Waar heeft u de busladingen met nieuwe klanten gezien vanwege het rookverbod?
Ik daarentegen heb wel een 2000-tal faillissementen gelezen met minsten evenveel werklozen. Onderstaande link is 3 jaren oud. Dus het cijfer 2000 is nog te weinig, en is op een periode van 6 maanden na invoering van het rookverbod !!
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...rs-terug.dhtml
Niet te vergeten: hieronder zijn vele dorpscafés "onder de toren" waar ouderen nog sociaal contact hadden, en nu alleen zijn.

Citaat:
Die zaken slagen er tenminste wel in om zich hier aan de wetgeving te houden en hun BTW en loonkosten correct te betalen. Zover komen de meeste Belgische horecazaken bij lange nog niet.
Omdat die groter zijn, meer kapitaal hebben, of niet continu worden geviseerd.
En het allerbelangrijkste: de staat vraagt gewoonweg TE veel belasting in de horeca.
-> Waarom is enkel de horeca geviseerd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Dat ze bovendien al twee jaar 15% extra in hun zak steken, daar kraait geen haan naar. Van die 6% btw die ze moeten afdragen gaan ze ochgottekes overkop gaan
Misschien om een gelijkschakeling te krijgen met de omringende landen.
Deze 15%, in werkelijkheid 9% is ademruimte om niet te verstikken.
PS: als 15% voor u "peanuts" is, mag ik u vragen om 15% van mijn kosten te betalen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vraag is alleen maar wat de uiteindelijk opbrengst gaat zijn. Heb in elk geval den indruk dat er in den horeca weinig zijn die echt rijk worden. Met andere woorden, dat er niet zoveel geld valt te rapen.
+1
Voil�*.
Als de horeca zo gemakkelijk is, waarop wachten allen die voorstander zijn om zelf geen café te openen?? Easy money door niets te doen, nietwaar?

.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 27 december 2014 om 22:53.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 23:42   #65
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vraag is alleen maar wat de uiteindelijk opbrengst gaat zijn. Heb in elk geval den indruk dat er in den horeca weinig zijn die echt rijk worden. Met andere woorden, dat er niet zoveel geld valt te rapen.
Volgens mij valt er veel geld uit te halen, maar het is een sector waar mismanagement en fantasten eerder de regel dan de uitzondering zijn. Qua regelgeving is de Belgische overheid ook nog enorm laks.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 23:52   #66
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
-> Waar heeft u de busladingen met nieuwe klanten gezien vanwege het rookverbod?
Euh, wie claimt er dat het rookverbod nieuwe klanten ging aantrekken? Het was enkel een maatregel om het meer leefbaar te maken voor de huidige klanten. De horeca hier jankte dat iedereen ging wegblijven door het rookverbod, wat langs geen kanten gebeurt is.

Citaat:
Ik daarentegen heb wel een 2000-tal faillissementen gelezen met minsten evenveel werklozen. Onderstaande link is 3 jaren oud. Dus het cijfer 2000 is nog te weinig, en is op een periode van 6 maanden na invoering van het rookverbod !!
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...rs-terug.dhtml
Op een gemiddelde van 1400 faillissementen lijkt me dat nauwelijks significant en er is geen enkel bewijs dat het gelinkt zou zijn aan de invoering van het rookverbod.

Citaat:
Niet te vergeten: hieronder zijn vele dorpscafés "onder de toren" waar ouderen nog sociaal contact hadden, en nu alleen zijn.
Als ze te lui zijn om 1 minuut buiten te gaan staan met hun kankerverwekkende gewoontes ligt het aan hunzelf.

Citaat:
Omdat die groter zijn, meer kapitaal hebben, of niet continu worden geviseerd.
En het allerbelangrijkste: de staat vraagt gewoonweg TE veel belasting in de horeca.
Wat is dan teveel belasting? De accijnzen op alcohol liggen bijna nergens zo laag als hier in België. In landen zoals Zweden of Australië moeten ze al 10-12 euro vragen voor een glas bier door de accijnzen, hier in België ligt het veel lager.

Citaat:
-> Waarom is enkel de horeca geviseerd?
Omdat zij de enigen zijn waar het nog de gewoonte is om al het geld te verduisteren van de fiscus?

Citaat:
Misschien om een gelijkschakeling te krijgen met de omringende landen.
Deze 15%, in werkelijkheid 9% is ademruimte om niet te verstikken.
PS: als 15% voor u "peanuts" is, mag ik u vragen om 15% van mijn kosten te betalen?
Mogen we dan ineens ook de accijnzen op drank x3 doen? Om een gelijkschakeling te krijgen met andere landen? Of ineens de zwarte kassa en het zwartwerk niet meer toe te staan, zoals in de andere landen?
Oud 28 december 2014, 00:08   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tussen dit en het eind van het jaar staat 2/3 van de horeca over te nemen.
En niemand zal het overnemen.
Benieuwd welke winst men dan geboekt hebben bij de fiscus?
Oud 28 december 2014, 00:33   #68
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het moet even herhaald worden. De nva is geen liberale partij, wel een gemeenschapspartij.
Mij maakt het niet uit hoe je het noemt.

Zolang de NVA samen met VLD en MR maar de dienst uitmaken is het goed voor de Belgische economie.
Oud 28 december 2014, 00:59   #69
sloeber
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is spijtig, maar zo werkt de economie nu eenmaal. Als je beroep moet doen op belastingontduiking om te kunnen overleven ben je al verkeerd bezig. Ze hadden evengoed hun prijs kunnen verhogen of den boel kunnen sluiten. Of staken ze liever de niet betaalde belastingen in hun eigen zak?
Een verplichte cursus bedrijfsstrategie zou al veel miserie kunnen oplossen.
Ik ben dat soort bedrijven liever kwijt dan rijk. Enkel de vruchten plukken van de samenleving, maar de lasten op een ander afschuiven. Het belastingontduiking voedt ook nog eens een vicieuze cirkel.

Laatst gewijzigd door sloeber : 28 december 2014 om 01:01.
sloeber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2014, 01:32   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sloeber Bekijk bericht
Dat is spijtig, maar zo werkt de economie nu eenmaal. Als je beroep moet doen op belastingontduiking om te kunnen overleven ben je al verkeerd bezig. Ze hadden evengoed hun prijs kunnen verhogen of den boel kunnen sluiten. Of staken ze liever de niet betaalde belastingen in hun eigen zak?
Een verplichte cursus bedrijfsstrategie zou al veel miserie kunnen oplossen.
Ik ben dat soort bedrijven liever kwijt dan rijk. Enkel de vruchten plukken van de samenleving, maar de lasten op een ander afschuiven. Het belastingontduiking voedt ook nog eens een vicieuze cirkel.
Ja idd.
Draag al uw inkomsten maar af.
Lekker voor een ander werken.
En zelf niks overhouden.

En wat die cursus betreft, schrijf maar iedereen in die aan de regering werkt want ze hebben doorlopend verliezen.

Zo en nu dodo doen en dromen van volle schatkisten.
Oud 28 december 2014, 09:58   #71
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Wa gaan ze doen, staken?

Kom jongens, mee belastingen betalen zoals iedereen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2014, 11:11   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gij zijt ook nog niet gestorven van uw eerste overdrijving !

Ik zal u eens iets zeggen:
kijk eens naar de aard van die zaken die gestopt zijn of moeten stoppen zijn. Allemaal zaken die niet mee geëvolueerd zijn met wat de klanten tegenwoordig zoeken.

.

Oud 28 december 2014, 12:17   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij zijt ook nog niet gestorven van uw eerste overdrijving !

Ik zal u eens iets zeggen:
kijk eens naar de aard van die zaken die gestopt zijn of moeten stoppen zijn. Allemaal zaken die niet mee geëvolueerd zijn met wat de klanten tegenwoordig zoeken.

.
U bent hardleers. Zelfs zonder die witte kassa is de meeste horeca op sterven na dood.

Dit zal de genadeslag zijn voor velen. Die komen natuurlijk bij op den dop. Gaat u dan kakken dat die ervanaf moeten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2014, 12:26   #74
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent hardleers. Zelfs zonder die witte kassa is de meeste horeca op sterven na dood.
Onzin, in andere landen is er wel een witte kassa en daar floreert de horeca. Daar zijn de accijnzen zelfs pakken hoger dan hier en niemand maakt er een probleem van.

De cafés en restaurants die enkel kunnen overleven door met zwart geld te sjoemelen kunnen beter verdwijnen.
Oud 28 december 2014, 15:09   #75
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar N-VA doet niets om het te verhinderen ?
Waarom zou N-VA moeten meewerken aan het tolereren van misdrijven (fraude)? Waarom zou N-VA maatregelen moeten verhinderen die het begaan van misdrijven zouden moeten inperken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2014, 15:38   #76
sloeber
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zou N-VA moeten meewerken aan het tolereren van misdrijven (fraude)? Waarom zou N-VA maatregelen moeten verhinderen die het begaan van misdrijven zouden moeten inperken?
Echt ambitieus is de regering(Elke Sleurs) nu ook niet. Als je maar verwacht om 150 miljoen euro per jaar te kunnen vangen met fraudebestrijding. Terwijl het onder Crombez gemiddeld nog effectief 600 miljoen euro was per jaar. Dat is 4 keer meer. De kracht van verandering zeker.
Oud 28 december 2014, 18:22   #77
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin, in andere landen is er wel een witte kassa en daar floreert de horeca. Daar zijn de accijnzen zelfs pakken hoger dan hier en niemand maakt er een probleem van.

De cafés en restaurants die enkel kunnen overleven door met zwart geld te sjoemelen kunnen beter verdwijnen.
En gij geloofd dat. In Duitsland hebben ze het al meer dan één keer gelapt dat ze geen kredietkaart aanvaarden op restaurant.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2014, 18:41   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[QUOTE;7473069]Onzin, in andere landen is er wel een witte kassa en daar floreert de horeca. Daar zijn de accijnzen zelfs pakken hoger dan hier en niemand maakt er een probleem van.

De cafés en restaurants die enkel kunnen overleven door met zwart geld te sjoemelen kunnen beter verdwijnen.[/quote]

Allemaal uitspraken die gedaan worden door politiekers die zelf niet volledig belast worden, bedrijfsmanagers die om dezelfde reden via het buitenland werken of gepensioneerden die ook geen belastingen betalen.
Ook afgunstigen sluiten zich hier bij aan.
Oud 28 december 2014, 19:07   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
En gij geloofd dat. In Duitsland hebben ze het al meer dan één keer gelapt dat ze geen kredietkaart aanvaarden op restaurant.
Ik beweer ook niet dat alles daar volledig in het wit gebeurt, maar zwarte kassa's zijn er alvast niet de standaard. Niet met kredietkaart kunnen betalen heb ik al tientallen keren meegemaakt (in België en in de buurlanden).
Oud 28 december 2014, 19:36   #80
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweer ook niet dat alles daar volledig in het wit gebeurt, maar zwarte kassa's zijn er alvast niet de standaard. Niet met kredietkaart kunnen betalen heb ik al tientallen keren meegemaakt (in België en in de buurlanden).

Het probleem van de rentabiliteit in de Horeca limiteert zich dan ook niet tot Belgie. Er heerst een grote hypocrisie. De fiscus en de overheid weten ook dat de Horeca niet leefbaar is zonder een stukje zwart. Helaas kunnen mastodonten van de wansmakelijkheid zoals MacDo zich wel redden. Enkele restaurants die echt met verse producten werken (ik heb het niet over de meerderheid die industriële opgewarmde shit in de micro verkoopt) kunnen moeilijk nog winst maken.

Als ik geld heb te investeren dan open ik enkele MacDo's met een absolute zekerheid winst te maken en bovendien na X jaren mijn filiaal aan een woekerprijs te verkopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be