![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was geertvdb. Sorry, maar geef toe dat post 41 ook maar raar gequot werd.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat ook met argumenten bewijzen?
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En nu nog iemand vinden in het Midden-Oosten die hetzelfde wil.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als argument is dat van nul en generlei waarde.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is uiteindelijk dat gedoe om de tempel welke heden de moslims bezetten?
Ach, het is niet meer dan een festivalplein, $$$$ en in de sjakosh!!!!!!! Waarom blijven met de stok het vuur steeds opnieuw aanmaken? Maak er het beste van, verdeel en leef samen. In de rest van de wereld zijn jullie ook meer dan welkom. Dus? Get my drift? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat ik ook een fundi zou zijn als Israëli of Palestijn, ik heb die neiging. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze kwaal kan niet eeuwig blijven duren. Dus laat ons dan beslissen wat het zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als U het niet begrijpt, verklaar ik het wel. Niet denigrerend bedoelt. Ik heb mij op dit forum weinig uitgelaten wat de Palestijnse kwestie en Israel op zich betekent. Ik weet dat dat sowieso moeilijk ligt en dat mijn opinie terzake niet meer dan dat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
In Israël bestaat een regering die om de 4 jaar democratisch verkozen wordt en telkens verantwoordiing moet afleggen in het parlement met 120 zetels en waarin een 20-tal partijen zetelen waaronder ook 3 Arabische (met 10 vertegenwoordigers). Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen. En dan is er ook Israël's Hooggerechtshof die genomen besluiten soms weer ongedaan maakt. Hamas in Gaza bv. heeft ook een eigen parlement, maar daar zetelt slechts één partij in. En de rechtbank opereert op straat en vonnissen worden ter plekke uitgevoerd door een executiepeloton. Snap je't verschil?
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 8 januari 2015 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Toch wel. Het duurt straks al 67 jaar en 't loopt prima. Af en toe wat doden aan beide zijden, pauze, de geweren laden en er weer tegenaan. Dat kan nog eeuwen verder duren zo. Daar heb jij overigens geen last van want je woont er duizenden kilometers vandaan.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, en tevens grote moeilijkheden binnen de regering, dat weten we wel. Maar moet dat dan steeds vergeleken worden met die andere cultuur? Het lijkt wel een gekgedraaide vinyl! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen weten we wel welke rechtbanken we hebben in het westen en dat moslims soms de sharia verkiezen. Let them be, ieder het zijne.
Maar dan wel in eigen thuisland. Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn aparte rechtbanken in hetzelfde land geen vorm van apartheid? In die materie ben ik niet zo thuis.
Laatst gewijzigd door Drukazz : 8 januari 2015 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat ik er ook niet mee zou kunnen lachen als er opeens miljoenen vreemdelingen in mijn land komen wonen op basis van een of ander internationaal verdrag, ook al is dat verdrag legitiem. Voor de rest mogen de Joden van mijn part heel het Midden-Oosten inpalmen, ik heb geen medelijden met aanhangers van een fascistische ideölogie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit: wat mij betreft knallen jullie er maar eens goed op los in 1 keer, alhoewel ik naar Uw mening duizenden kilometers weg zou zitten. De vorming van oplossingen en een eventuele Palestijnse staat in de weg staan terwijl kernkoppen van jullie waar weet Gd ronddrijven. Als vredelievend wereldburger voel ik me op eerste plaats ontvoerd door jullie. USA & Rusland zijn machten. Jaja, jullie werden verkozen door GD himself. All respect, maar DAT niet. Hypocrieter kan het niet. Sorry. Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ze het nu eens zelf oplossen, na de Arabische Lente ligt alles voor het rapen, voor ieder een stek. Nice! Bye bye! Verkoren en er steeds gewoond, dus... ze beheersen en kennen de oplossing. Go for it! Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vroeger vijf jaar bij joden gewerkt (juwelier) in Brussel, maar heb er nooit ook maar ene "pijpekruller" over de vloer weten komen. Mijn baas was ook langs geen kanten religieus geïnspireerd (sloot nooit op zaterdag ; jom kipoer was de enige dag dat hij niet in de winkel was ; en dan nog sloot hij de zaak niet, want ik hield alleen de winkel open). Ik ben met hem trouwens een week naar Israël geweest, en zelfs hij zei smalend dat het waarschijnlijk elke dag dezelfden waren die aan die klaagmuur stonden te schudden en te beven.
![]() |