Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2015, 15:22   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Zeg euh, ik heb dat niet geplaatst. Verwijder je mijn nick aub?
Het was geertvdb. Sorry, maar geef toe dat post 41 ook maar raar gequot werd.
Oud 8 januari 2015, 15:24   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ongelijk hebben en toch blijven discussiëren, dat kan alleen Knuppel zijn
Kan je dat ook met argumenten bewijzen?
Oud 8 januari 2015, 15:25   #63
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U bent inderdaad geen slachtoffer. Cut the crap dan en laat niet heel de wereld lijden onder jullie gezanik. Oplossingen liggen er overal, jullie zitten er trouwens ook reeds. What the fuck willen jullie nu? Is het dan nooit voldoende? En begin niet met dat uitverkoren volk gedoe. Dan is het finished.
De zes miljoen Joden in Israël willen vrede met de Arabische en moslimwereld binnen veilige grenzen. Simpel toch?

En nu nog iemand vinden in het Midden-Oosten die hetzelfde wil.
Oud 8 januari 2015, 15:26   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge zijt hier al geband. Dat zal wel een reden gehad hebben, hé? En de geruchten zijn dat vele volksgenoten u ook te extremistisch vinden.
Als argument is dat van nul en generlei waarde.
Oud 8 januari 2015, 15:26   #65
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Het is uiteindelijk dat gedoe om de tempel welke heden de moslims bezetten?

Ach, het is niet meer dan een festivalplein, $$$$ en in de sjakosh!!!!!!! Waarom blijven met de stok het vuur steeds opnieuw aanmaken?

Maak er het beste van, verdeel en leef samen. In de rest van de wereld zijn jullie ook meer dan welkom. Dus? Get my drift?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:28   #66
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
De zes miljoen Joden in Israël willen vrede met de Arabische en moslimwereld binnen veilige grenzen. Simpel toch?

Bwa, zo zwart-wit is het niet denk ik. Bij de Israëli's zijn er fundi's die de anderen dood wensen net als bij de Palestijnen.

Ik kan me best voorstellen dat ik ook een fundi zou zijn als Israëli of Palestijn, ik heb die neiging.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:29   #67
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goed. Als dat de doelstelling is moet de internationale jullie en de Palestijnen maar hun deel geven en dan de rest... oprotten.

Deze kwaal kan niet eeuwig blijven duren. Dus laat ons dan beslissen wat het zal zijn.
HIER
Oud 8 januari 2015, 15:30   #68
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is uiteindelijk dat gedoe om de tempel welke heden de moslims bezetten?

Ach, het is niet meer dan een festivalplein, $$$$ en in de sjakosh!!!!!!! Waarom blijven met de stok het vuur steeds opnieuw aanmaken?

Maak er het beste van, verdeel en leef samen. In de rest van de wereld zijn jullie ook meer dan welkom. Dus? Get my drift?
Ik begrijp echt geen snars van wat je hier allemaal schrijft, niet denigrerend bedoelt.
Oud 8 januari 2015, 15:35   #69
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp echt geen snars van wat je hier allemaal schrijft, niet denigrerend bedoelt.

Als U het niet begrijpt, verklaar ik het wel. Niet denigrerend bedoelt.

Ik heb mij op dit forum weinig uitgelaten wat de Palestijnse kwestie en Israel op zich betekent. Ik weet dat dat sowieso moeilijk ligt en dat mijn opinie terzake niet meer dan dat is.
HIER
Oud 8 januari 2015, 15:42   #70
thePiano

Standaard

Citaat:
Bwa, zo zwart-wit is het niet denk ik. Bij de Israëli's zijn er fundi's die de anderen dood wensen net als bij de Palestijnen.

Ik kan me best voorstellen dat ik ook een fundi zou zijn als Israëli of Palestijn, ik heb die neiging.
Het zijn niet de fundi's die de dienst uitmaken in Israël. Het is geen moslimland zoals Saoedi-Arabië, Jemen, VAE of Qatar waar een handvol sjeiks voor de duur van hun leven de scepter zwaaien.

In Israël bestaat een regering die om de 4 jaar democratisch verkozen wordt en telkens verantwoordiing moet afleggen in het parlement met 120 zetels en waarin een 20-tal partijen zetelen waaronder ook 3 Arabische (met 10 vertegenwoordigers). Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen. En dan is er ook Israël's Hooggerechtshof die genomen besluiten soms weer ongedaan maakt.

Hamas in Gaza bv. heeft ook een eigen parlement, maar daar zetelt slechts één partij in. En de rechtbank opereert op straat en vonnissen worden ter plekke uitgevoerd door een executiepeloton. Snap je't verschil?

Laatst gewijzigd door thePiano : 8 januari 2015 om 15:43.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:46   #71
thePiano

Standaard

Citaat:
Goed. Als dat de doelstelling is moet de internationale jullie en de Palestijnen maar hun deel geven en dan de rest... oprotten.

Deze kwaal kan niet eeuwig blijven duren. Dus laat ons dan beslissen wat het zal zijn.
Toch wel. Het duurt straks al 67 jaar en 't loopt prima. Af en toe wat doden aan beide zijden, pauze, de geweren laden en er weer tegenaan. Dat kan nog eeuwen verder duren zo. Daar heb jij overigens geen last van want je woont er duizenden kilometers vandaan.
Oud 8 januari 2015, 15:49   #72
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn niet de fundi's die de dienst uitmaken in Israël. Het is geen moslimland zoals Saoedi-Arabië, Jemen, VAE of Qatar waar een handvol sjeiks voor de duur van hun leven de scepter zwaaien.

In Israël bestaat een regering die om de 4 jaar democratisch verkozen wordt en telkens verantwoordiing moet afleggen in het parlement met 120 zetels en waarin een 20-tal partijen zetelen waaronder ook 3 Arabische (met 10 vertegenwoordigers). Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen. En dan is er ook Israël's Hooggerechtshof die genomen besluiten soms weer ongedaan maakt.

Hamas in Gaza bv. heeft ook een eigen parlement, maar daar zetelt slechts één partij in. En de rechtbank opereert op straat en vonnissen worden ter plekke uitgevoerd door een executiepeloton. Snap je't verschil?

Ja, en tevens grote moeilijkheden binnen de regering, dat weten we wel.
Maar moet dat dan steeds vergeleken worden met die andere cultuur?

Het lijkt wel een gekgedraaide vinyl!
HIER
Oud 8 januari 2015, 15:50   #73
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen weten we wel welke rechtbanken we hebben in het westen en dat moslims soms de sharia verkiezen. Let them be, ieder het zijne.

Maar dan wel in eigen thuisland.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 15:51.
Oud 8 januari 2015, 15:52   #74
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ondertussen weten we wel welke rechtbanken we hebben in het westen en dat moslims soms de sharia verkiezen. Let them be, ieder het zijne.

Maar dan wel in eigen thuisland.
Zijn aparte rechtbanken in hetzelfde land geen vorm van apartheid? In die materie ben ik niet zo thuis.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 8 januari 2015 om 15:52.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:52   #75
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Zeker, moslims zijn een pak barbaarser dan Joden, zonder twijfel. Maar er zijn zeker ook heel wat fundi's bij de Israëli's die bijvoorbeeld vrouwen geen hand willen geven omdat die wel eens 'onrein' zou kunnen zijn.

Ik zeg alleen dat ik er ook niet mee zou kunnen lachen als er opeens miljoenen vreemdelingen in mijn land komen wonen op basis van een of ander internationaal verdrag, ook al is dat verdrag legitiem.

Voor de rest mogen de Joden van mijn part heel het Midden-Oosten inpalmen, ik heb geen medelijden met aanhangers van een fascistische ideölogie.
Oud 8 januari 2015, 15:54   #76
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor de rest mogen de Joden van mijn part heel het Midden-Oosten inpalmen, ik heb geen medelijden met aanhangers van een fascistische ideölogie.
Da's inderdaad een strak plan https://www.youtube.com/watch?v=uIEeiDjdUuU
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:54   #77
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Het duurt straks al 67 jaar en 't loopt prima. Af en toe wat doden aan beide zijden, pauze, de geweren laden en er weer tegenaan. Dat kan nog eeuwen verder duren zo. Daar heb jij overigens geen last van want je woont er duizenden kilometers vandaan.
Nee @thePiano. Niet prima. De ganse wereld wordt erbij betrokken en dat is heus niet noodzakelijk. Ieder dopt zijn eigen boontjes, net zoals Rusland dat nu bvb. doet, en daar wonen ook veel joden.

edit: wat mij betreft knallen jullie er maar eens goed op los in 1 keer, alhoewel ik naar Uw mening duizenden kilometers weg zou zitten.

De vorming van oplossingen en een eventuele Palestijnse staat in de weg staan terwijl kernkoppen van jullie waar weet Gd ronddrijven.

Als vredelievend wereldburger voel ik me op eerste plaats ontvoerd door jullie. USA & Rusland zijn machten. Jaja, jullie werden verkozen door GD himself. All respect, maar DAT niet.

Hypocrieter kan het niet. Sorry.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 16:03.
Oud 8 januari 2015, 15:57   #78
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Zeker, moslims zijn een pak barbaarser dan Joden, zonder twijfel. Maar er zijn zeker ook heel wat fundi's bij de Israëli's die bijvoorbeeld vrouwen geen hand willen geven omdat die wel eens 'onrein' zou kunnen zijn.

Ik zeg alleen dat ik er ook niet mee zou kunnen lachen als er opeens miljoenen vreemdelingen in mijn land komen wonen op basis van een of ander internationaal verdrag, ook al is dat verdrag legitiem.

Ik heb nog al eens met die orthodoxe joden te maken gehad, geen prettig volk en doen niet onder voor funda islam.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 16:06   #79
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Ik heb nog al eens met die orthodoxe joden te maken gehad, geen prettig volk en doen niet onder voor funda islam.
Zeer zeker. Maar nu is moslim fundamentalist, allen! Want ze keuren het geweld niet af. Joden. Idem. Maar dan toch geen woord. En verder blijven zanikken hoe PC we toch wel zijn.

Laat ze het nu eens zelf oplossen, na de Arabische Lente ligt alles voor het rapen, voor ieder een stek. Nice! Bye bye!

Verkoren en er steeds gewoond, dus... ze beheersen en kennen de oplossing. Go for it!
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 16:07.
Oud 8 januari 2015, 16:14   #80
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
ze zijn (gelukkiglijk) een piepkleine minderheid, zelfs in Israël (+/- 10%).
Ik heb vroeger vijf jaar bij joden gewerkt (juwelier) in Brussel, maar heb er nooit ook maar ene "pijpekruller" over de vloer weten komen. Mijn baas was ook langs geen kanten religieus geïnspireerd (sloot nooit op zaterdag ; jom kipoer was de enige dag dat hij niet in de winkel was ; en dan nog sloot hij de zaak niet, want ik hield alleen de winkel open).
Ik ben met hem trouwens een week naar Israël geweest, en zelfs hij zei smalend dat het waarschijnlijk elke dag dezelfden waren die aan die klaagmuur stonden te schudden en te beven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be